PDA

View Full Version : Flextone III XL



vulvasonic
18 juni 2005, 14:03
Hoi,

Ik krijg de schijt van het geouwehoer met mijn buizenbakkies en het gedoe met pedaaltjes. Het heeft me aan het denken gezet.
Mijn oog is gevallen op de Line6 Flextone III XL, de 2x12 uitvoering dus. Ik had al een POD en een floorboard (dus dat laatste hoef ik niet nog es extra aan te schaffen) en ik kan mijn oude ietwat exotischer effecten blijven gebruiken daar er op de Flextone een effectsloop zit. Ideaal dus.

Maarrrrrrrrr......., heeft iemand ervaring met die dingen en wat vinden jullie van de klank?

@iro
18 juni 2005, 14:08
kheb ongeveer 3 maand eentje gehad, en klonk zeker goed; Kheb wel spijt dat hij weg is. Maar een floorboard is echt wel een must.

vulvasonic
18 juni 2005, 14:37
kheb ongeveer 3 maand eentje gehad, en klonk zeker goed; Kheb wel spijt dat hij weg is. Maar een floorboard is echt wel een must.

Waarom heb je 'm weggedaan dan? Niet omdat je er niet tevreden mee was?


Ik speel nu eigenlijk alleen maar op buizenversterkers, voornamelijk een oude Vox AC 30. En eerlijk is eerlijk, ik verwacht niet dat de Line6 zo goed zal klinken. Ik hoop echter wel dat de Flextone beter en strakker klinkt dan mijn POD, want als ik die via een van mijn versterkers laat lopen klinkt het nergens naar.

@iro
18 juni 2005, 14:58
kheb hem toen weg gedaan omdat ik toch ergens de tube feel miste, maar nu ik al terug een tijdje op tube amps speel , wou ik dat ik hem nog zou hebben voor erbij. Je kon perfect op slaapkamer volume spelen en toch een goede sound hebben. Met m'n 100 watt lampen bak nu , speel ik bijna heel de straat doof voor ik m'n sound heb. en de xlr opname output was zeer degelijk vond ik. toffe bak voor erbij maar kzou toch nog altijd graag een tube amp achter de hand houden.

Negative K3 fan
18 juni 2005, 15:11
ja, ik heb er ervatring mee en die heb ik al vaak genoeg gedeeld hier op het forum, dus gebruik de search eens!

vulvasonic
18 juni 2005, 15:17
ja, ik heb er ervatring mee en die heb ik al vaak genoeg gedeeld hier op het forum, dus gebruik de search eens!

Ik heb de zoekfunctie natuurlijk eerst gebruikt, maar ik kwam nergens specifiek de Flextone III tegen. De versterker wordt slechts zijdelings genoemd in diverse topics. Het gaat bijna altijd over modeling vs buizen. Die discussie kan ik dromen.

Maar misschien zou je me kunnen vertellen wat je bevindingen zijn.

Negative K3 fan
18 juni 2005, 15:20
deze misschien

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=36807&highlight=flextone

vulvasonic
18 juni 2005, 15:24
Beetje vaag dat ik dit topic niet heb kunnen vinden......

Dank. :)

groovyB3
18 juni 2005, 16:39
Ik begin de laatste tijd steeds meer onder de indruk te raken van de Line 6 amps. Prima geluid, zeker de Flextone series. Heb eens over Bert K's Flextone III gespeeld en was aangenaam verrast.
Ik blijf echter wel bij m'n standpunt dat ik ze nooit live zal gebruiken. Verder zijn het wel geweldige home-amps en recording amps.

vulvasonic
18 juni 2005, 23:27
Bij de weg; ik heb dit floorboardje:
http://www.gitaarnet.nl/photos/125/9182.jpg

Ik begin te twijfelen of dit ding nog wel compatible is met de Flextone III. Ik heb op de site van Line6 gezocht, maar ik kom er niet uit (ik heb ook geen idee hoe dit ding heet, behalve 'floorboard').

Heeft iemand enig idee?
Want als ik 'm niet kan gebruiken dan gaat mijn feestje sowieso niet door vrees ik. :-?

RubenP
19 juni 2005, 07:59
http://www.vettaville.nl//FBV%20comp-chart.jpg

Bron: http://www.vettaville.nl//vvhowtofindFBV.htm

vulvasonic
19 juni 2005, 12:56
Dank je Ruben.




Pffff, het maakt het er niet makkelijker op. :(

Tujuh
19 juni 2005, 13:50
Dank je Ruben.




Pffff, het maakt het er niet makkelijker op. :(

valt wel mee toch? jij hebt een oudere versie en is helaas niet compatible met de Flextone III, maar wel met de Flextone II

Thedevilinside
19 juni 2005, 16:25
Ik zou toch echt ff wat van die dingen testen Vulva en dan het liefst naast elkaar.
Heb zelf de flextone geprobeerd en de fender blablabla helaas niet de vox ben uiteindelijk voor een Pod Xt Live floorboard gegaan en deze na 5 maanden weer verkocht.
Na aanschaf van een 19 inch setje viel de Pod wel heel erg door de mand.

vulvasonic
19 juni 2005, 17:25
Ik zou toch echt ff wat van die dingen testen Vulva en dan het liefst naast elkaar.
Heb zelf de flextone geprobeerd en de fender blablabla helaas niet de vox ben uiteindelijk voor een Pod Xt Live floorboard gegaan en deze na 5 maanden weer verkocht.
Na aanschaf van een 19 inch setje viel de Pod wel heel erg door de mand.

Ik begin ook alweer heel erg te twijfelen. Ik zit nu weer te denken aan een AC30CC top en een Valvetronics SE erbij. Ben ik NOG duurder uit.....

Ik word soms helemaal gestoord van mezelf. :roll:

EpiCenturiesAWAy
19 juni 2005, 17:37
Ik zou toch echt ff wat van die dingen testen Vulva en dan het liefst naast elkaar.
Heb zelf de flextone geprobeerd en de fender blablabla helaas niet de vox ben uiteindelijk voor een Pod Xt Live floorboard gegaan en deze na 5 maanden weer verkocht.
Na aanschaf van een 19 inch setje viel de Pod wel heel erg door de mand.

Ik begin ook alweer heel erg te twijfelen. Ik zit nu weer te denken aan een AC30CC top en een Valvetronics SE erbij. Ben ik NOG duurder uit.....

Ik word soms helemaal gestoord van mezelf. :roll:

GAS ? :roll: :-D

@iro
19 juni 2005, 18:05
we hebben het allemaal wel eens.

Soms heb ik zin om alles te verkopen en gewoon terug een deftige combo te kopen en een les paul ... maar toch blijf ik hangen aan m'n 10 gitaren en veel te overdreven setup voor m'n kamer

vulvasonic
19 juni 2005, 18:07
Ik zou toch echt ff wat van die dingen testen Vulva en dan het liefst naast elkaar.
Heb zelf de flextone geprobeerd en de fender blablabla helaas niet de vox ben uiteindelijk voor een Pod Xt Live floorboard gegaan en deze na 5 maanden weer verkocht.
Na aanschaf van een 19 inch setje viel de Pod wel heel erg door de mand.

Ik begin ook alweer heel erg te twijfelen. Ik zit nu weer te denken aan een AC30CC top en een Valvetronics SE erbij. Ben ik NOG duurder uit.....

Ik word soms helemaal gestoord van mezelf. :roll:

GAS ? :roll: :-D

Niet eens. Dan kijk ik meer richting Bogner of Diezel.
Ik vind gewoon dat ik een eenzijdig geluid heb. En niet alleen dat. Ik heb best veel spul, maar er is ALTIJD wel iets kapot. Ik geloof niet dat ik ooit in de gelukkige omstandigheid ben geweest dat ALLES op hetzelfde moment fuctioneerde zoals het behoort.

Aan de andere kant; ik heb maar 3 goede basissounds nodig en een paar leuke effecten....... en en ...... en ......
IK WEET HET NIET MEEEEEEEEEHEEEEEEEERRRR


:amp:

EpiCenturiesAWAy
19 juni 2005, 18:21
Je moet gewoon IETS kopen :razz:
Dan ben je weer EVEN gesteld :roll:

Lock en Load
19 juni 2005, 18:29
Dit komt me bekend voor :roll:

vulvasonic
19 juni 2005, 21:19
Ik begin er langzaamaan weer wat vat op te krijgen.

Ik denk dat ik het voorlopig even moet laten bij de aanschaf van een Vox Tonelab SE. Kan ik het gros van mijn pedaaltjes de deur uit doen en mijn POD met Floorboard. Het geheel kan ik dan mooi in een flightcase/pedalenbakkie bouwen en de outputs stuur ik (bij live-gebruik) naar de eindtrap van mijn JCM 900 en mijn Vox AC30.
En dan maar hopen dat het klinkt natuurlijk.









of niet?

Negative K3 fan
19 juni 2005, 21:22
heeft de ac30 een power amp in :)

vulvasonic
19 juni 2005, 21:25
heeft de ac30 een power amp in :)

Nee, die niet natuurlijk.
Maar nu ga jij natuurlijk beweren dat dit KUT gaat klinken als ik 1 kanaal op de input van de AC30 gooi.

Daar zou je best es gelijk in kunnen hebben.






kut......

Negative K3 fan
19 juni 2005, 21:32
haha, maar een power amp in mod je er natuurlijk zo in...

Grave Fillé
20 juni 2005, 13:08
Ik ben zelf in het bezit van een flextone II XL. Prima versterkertje mag ik zeggen. Ik gebruik hem vaak om te oefenen met de band en ik heb er zelfs een keer een optreden mee gehad. Klonk prima! Je hebt veel effecten enzo en met zo'n floorboard ook nog een wah wah pedaal. Deze amp is gewoon helemaal compleet. Alleen kan ik er weinig goede cleane sounds uithalen die ook op hogere volumes nog clean zijn. Maarja, daavoor hebben ze toch buizen versterkers :-D.

wytz
21 juni 2005, 11:29
Alleen kan ik er weinig goede cleane sounds uithalen die ook op hogere volumes nog clean zijn. Maarja, daavoor hebben ze toch buizen versterkers :-D.

huh ? :-? probeer jij maar eens een clean geluid uit een ronkende jcm 800 te halen :P

PeteRS
21 juni 2005, 12:35
Alleen kan ik er weinig goede cleane sounds uithalen die ook op hogere volumes nog clean zijn. Maarja, daavoor hebben ze toch buizen versterkers :-D.

Niks mooiers dan een transistoreindtrap oversturing!

Ik heb ook zo'n ding, wat jij wss bedoeld zijn de bijgeluiden op hoog volume (bij bepaalde settings). Dat ligt aan de lowbudget eindtrap en met name de speakers die erin zitten. Leuk ding voor thuis, ik doe hem ook niet weg, je krijgt er toch geen drol voor terug. Maar als ik weer on stage ga dan komen er weer buizen.

Grave Fillé
22 juni 2005, 12:06
Idd, op hoog volume krijg ik veel feedback en piepen enzo. En met dat cleane geluid bedoel ik geen jcm 800 maar eerder zo'n Koch Multitone :cool:

rygelxvi
24 juni 2005, 21:57
Ik heb ook de FlexIII XL en ik ben er enorm tevreden mee. Ongelofelijk wat een tones je daar uitkrijgt.
Enig nadeel, je bent wel vlug veel aan het tweaken... maar dat heb ik ervoor over...


En ja, FBV SHortboard is een must! En ja, ik krijg daar zeker clean geluiden uit met een hoog volume hoor...