PDA

View Full Version : JCM 2000



Di Stefano
18 juni 2005, 12:25
Wat is het verschil tussen de tsl en dsl series?

arno
18 juni 2005, 12:29
triple en dual. Of terwijl twee kanalen voor dsl en drie voor de tsl

Bigfoot414
18 juni 2005, 12:29
www.marshallamps.com
Succes :wink:

Bruce
18 juni 2005, 12:49
DSL heeft twee kanaleen (elk kanaal 2 modes)
een heeft een gedeelde toonregeling (aparte gain & volume)

TSL heeft 3 kanalen met elk een eigen toonregeling (bij de 100w iig)

Les Paul
18 juni 2005, 15:20
Naast het aantal kanalen is ook de klank totaal verschillend. DSL is meer vintage Marshall, terwijl de TSL meer op een breder publiek gericht is. Persoonlijk vind ik de TSL matig en de DSL super.

Tujuh
19 juni 2005, 16:17
Is er ook een mogelijkheid om bij de DSL en/of TSL combo's de preamp te bypassen? Ik moet namelijk nog eens een goede buizencombo kopen en ben er al nagenoeg zeker van dat het een Marshall wordt. Maar omdat ik een Pod XT Live bezit, is zo'n functie noodzakelijk om het optimale geluid uit mn Pod te halen.

Les Paul
19 juni 2005, 16:48
Is er ook een mogelijkheid om bij de DSL en/of TSL combo's de preamp te bypassen? Ik moet namelijk nog eens een goede buizencombo kopen en ben er al nagenoeg zeker van dat het een Marshall wordt. Maar omdat ik een Pod XT Live bezit, is zo'n functie noodzakelijk om het optimale geluid uit mn Pod te halen.

Je kan de Pod via de return van de effectsloop aansluiten. Wel zonde van je mooie Marshall..... :-?

stimmt
19 juni 2005, 18:06
ik heb de tsl 122 (100 watt versie) en ik ben er super tevreden mee. Er zit ook een vintage speaker in waardoor die echt wel vintage klinkt. Ik vind het crunchkanaal MEESTERLIJK en het clean zeer goed, al had er wat meer reverb opgemogen

Brord
19 juni 2005, 19:40
tien tekens

EpiCenturiesAWAy
19 juni 2005, 19:51
crëpe papier distortion :-D :-D

Tujuh
19 juni 2005, 21:02
Is er ook een mogelijkheid om bij de DSL en/of TSL combo's de preamp te bypassen? Ik moet namelijk nog eens een goede buizencombo kopen en ben er al nagenoeg zeker van dat het een Marshall wordt. Maar omdat ik een Pod XT Live bezit, is zo'n functie noodzakelijk om het optimale geluid uit mn Pod te halen.

Je kan de Pod via de return van de effectsloop aansluiten. Wel zonde van je mooie Marshall..... :-?

Inderdaad dat is wel waar en daar ben ik me ook wel van bewust. Maar ik zou gewoon graag een goede buizenversterker willen hebben die dan ook goed te combineren valt met een Pod Xt. Dan haal ik mijn sound de ene keer uit de Marshall zelf en de andere keer deels uit mn Pod :)

Les Paul
19 juni 2005, 21:53
Is er ook een mogelijkheid om bij de DSL en/of TSL combo's de preamp te bypassen? Ik moet namelijk nog eens een goede buizencombo kopen en ben er al nagenoeg zeker van dat het een Marshall wordt. Maar omdat ik een Pod XT Live bezit, is zo'n functie noodzakelijk om het optimale geluid uit mn Pod te halen.

Je kan de Pod via de return van de effectsloop aansluiten. Wel zonde van je mooie Marshall..... :-?

Inderdaad dat is wel waar en daar ben ik me ook wel van bewust. Maar ik zou gewoon graag een goede buizenversterker willen hebben die dan ook goed te combineren valt met een Pod Xt. Dan haal ik mijn sound de ene keer uit de Marshall zelf en de andere keer deels uit mn Pod :)

A/B switch er voor en de effect send en Pod naar een linemixer (bijv. Nobels, kost nog geen 60 euro), die vervolgens naar de effect return van de Marshall gaat. Werkt prima en je hebt alle mogelijkheden die je wilt hebben.

vally
19 juni 2005, 22:18
ik heb zelf een jcm 2000 head en ik ben er zeer tevreden van, het clean kanaal is echt zeer goed, over de distortion kan ik zeker ook niet klagen, en een derde kanaal is zeer handig.

dejohan
20 juni 2005, 10:01
Hoe zit het met de EQ's van die JCM2000? Mijn ervaring is dat de EQ op marshall nogal weinig responsief is (vb. een beetje overdreven gesteld: je hoort amper dat je de bas open of dicht hebt staan).

Is dat bij een JCM2000 ook zo (in vergelijking met vb een Fender amp).

Chroxy
20 juni 2005, 12:12
nouw mijn DSL401 werkt erg goed..

ik heb een JCM800 gehad, dus weet wat een slechte EQ is..

Bij de DSL moet ik echt heel goed opletten hoe ik alles instel, als ik 1knop ook maar een paar millmeter teveel opengooi, dan vind ik het alweer nergens naar klinken.. en teveel bas.. is ook echt teveel bas..

dejohan
20 juni 2005, 12:29
nouw mijn DSL401 werkt erg goed..

ik heb een JCM800 gehad, dus weet wat een slechte EQ is..

Bij de DSL moet ik echt heel goed opletten hoe ik alles instel, als ik 1knop ook maar een paar millmeter teveel opengooi, dan vind ik het alweer nergens naar klinken.. en teveel bas.. is ook echt teveel bas..

Ok das duidelijk. Dank je.

guhlenn
20 juni 2005, 14:25
huh? mijn EQ (DSL100) is echt niet gevoelig, zoals alle marshalls die ik ken :). Neem een booige als je gevoelige EQ wilt.

Ik persoonlijk vind de DSL veel beter klinken, maar goed daarom heb ik hem ook gekocht. Hij gaat nu in de verkoop, dus mocht je interesse hebben kan je even mailen naar guhlenn@hotmail.com. SPAM! (ik was je voor)

Chroxy
20 juni 2005, 15:33
misschien het verschil tussen de top en combo..?

ik heb echt wil enorme gevoeligheid, toen ik nog die JCM800 had.. ik kon draaien wat ik wilde aan de bass etc.. niks erbij..

maar zodra ik hem hier ook maar ietsje boven 5 zet.. Modder!
Treble ook.. boven 3 = veeeels te schel..

of is dat niet gevoelig genoeg?

guhlenn
20 juni 2005, 15:35
wellicht. hij reageerd wel, maar ii ben een booige gewend... d

Chroxy
20 juni 2005, 15:48
:-D

ik dus een JCM800..

guhlenn
20 juni 2005, 15:53
LOL. zo je maar weer, het ahngt allemaal van het perspectief af

Tujuh
20 juni 2005, 17:11
Is er ook een mogelijkheid om bij de DSL en/of TSL combo's de preamp te bypassen? Ik moet namelijk nog eens een goede buizencombo kopen en ben er al nagenoeg zeker van dat het een Marshall wordt. Maar omdat ik een Pod XT Live bezit, is zo'n functie noodzakelijk om het optimale geluid uit mn Pod te halen.

Je kan de Pod via de return van de effectsloop aansluiten. Wel zonde van je mooie Marshall..... :-?

Inderdaad dat is wel waar en daar ben ik me ook wel van bewust. Maar ik zou gewoon graag een goede buizenversterker willen hebben die dan ook goed te combineren valt met een Pod Xt. Dan haal ik mijn sound de ene keer uit de Marshall zelf en de andere keer deels uit mn Pod :)

A/B switch er voor en de effect send en Pod naar een linemixer (bijv. Nobels, kost nog geen 60 euro), die vervolgens naar de effect return van de Marshall gaat. Werkt prima en je hebt alle mogelijkheden die je wilt hebben.

Oke bedankt! I'll keep that in mind ;)