PDA

View Full Version : Rock - line6 experiment



M@rtin
17 juni 2005, 22:43
Hallo allemaal,

op aanraden van een goede kennis van me plaats ik hier 3 mp3'tjes die ik in de laatste maanden opgenomen heb. Fantastisch wat je met zo'n plug-in met je PC kan doen!

Ik maak gebruik van "slechts":
Ibanez RG570-BK
Line6 Guitar port + riffworks
snelle PC

http://home.planet.nl/~bran0591/Downloads_bestanden/martin_2005_song_02.mp3 (rustig)
http://home.planet.nl/~bran0591/Downloads_bestanden/martin_2005_song_04.mp3 (snel)
http://home.planet.nl/~bran0591/Downloads_bestanden/martin_2005_song_06.mp3 (gevarieerd)

Veel plezier!

Noid
17 juni 2005, 23:58
Het is goed te horen dat je geniet van je line6 en je PC :-D Je doet een aantal leuke dingen, het lekkerst vind ik de stukken die je 2 stemmig speelt (zowel in song 1 als 2).

Jammer genoeg komt 't op mij niet over als nummers, maar meer als iemand die met z'n line6 lekker over een backing zit te pielen. Het 3e stuk (gevarieerd) heeft dat het sterkst. Verder mis ik het gevoel in je spel. Dynamiek en gevoel lijken opgeofferd te worden aan het snel willen spelen, bij 2 (snel) klinkt het in het middenstuk alsof je ook echt op/over de top van je kunnen speelt. Zeker de runs over de lage snaren daar zijn rommelig.

the_only_mordred_fan
20 juni 2005, 17:48
Hee Martin,

Zoals gezegd: goede techniek, gaat met stappen vooruit volgens mij.
Dus blijven posten, ok ?

gr.

Maarten

Bloodline
7 juli 2005, 23:44
hoe heb je het ow laten klinken. allemaal dankzij riffworks ? awesome

Ravanelli
8 juli 2005, 01:14
Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje onsamenhangend. Ook die herhalingen vind ik niet echt aantrekkelijk. Desalniettemin zit het met je techniek wel oke en is het ook zeker niet onaardig opgenomen. Netjes.

RouwGrasSlayer
15 juli 2005, 22:25
klinkt lekker!

Vraagje over riffworks. Ik heb namelijk ook een guitarport en heb daar ook bij de riffworks gedownload. Maar de drums die jij hier uit haalt kan ik niet vinden of heb je riffworks of drum modules er bij gekocht?

M@rtin
15 juli 2005, 23:39
Nogmaals hallo iedereen!

Dank jullie wel voor jullie complimenten en vooral voor de opbouwende kritiek!

Dat geeft een goed gevoel en is een stimulans om er mee door te gaan...

Ik heb een nieuw liedje samengesteld en hoop dat dit deze keer meer "compleet" klinkt om het zo te zeggen:

http://home.planet.nl/~bran0591/Downloads_bestanden/martin_2005_song_08.mp3

En wat reacties/antwoorden:

Noid/Ravanelli: het klopt dat ik snel probeer te spelen; ik heb nog nooit zo'n goede begeleiding gehad :) En ik heb zoals jullie terecht opmerken moeite met iets te componeren dat als een geheel klinkt. Hoe doe je dat in godsnaam?

Maarten: dank je wel hè!

Bloodline: het "ow" effect (als ik je goed begrijp tenminste): een beetje subtiel gebruik maken van de tremolo arm af en toe

RouwGrasSlayer: De drums zaten op de installatie CD (die trouwens, evenals de guitarport, al intensief gebruikt was door de verkopers (en de vrienden dáárvan weer?) in de gitaarshop...)
Ik neem aan dat je weet hoe je het "drummer" venster opent
Het eerste nummer (120BPM) maakt gebruik van "AfricanIslandgrouves part plena (120BPM)
Als je wat experimenteert met de knoppen intension en variation krijg je de nodige variaties op het thema.
Het tweede liedje (190 BPM) gebruikt "drumsondmand" met vnl part "verse".
Het derde gebruikt (160 BPM) Mechnicbeats part house(!). (achteraf inderdaad afschuwelijk Henk!)
Bij het laatse nummer (120 BPM) gebruik ik "drumsondemand - Hababerogroove" parts breakdown, prechorus en verse A

Nou dit lijkt me wel compleet; tot de volgende keer!

Groetjes,
Martin

RouwGrasSlayer
16 juli 2005, 11:15
Tnx voor je antwoord ik zal er zo ff naar kijken.
Maar wat heb jij gekocht een 'guitarport' of een 'guitarport met riffworks'?
Ik heb zelf de guitarport gekocht en later daar bij riffworks gedownload. Ik weet wel dat als je later riffworks er bij dowload je een erg beplekte versie dowload.

M@rtin
18 juli 2005, 20:25
Hallo RouwGrasSlayer

Ik heb inderdaad de combinatie gekocht.
Maar het aanbod aan drums is desondanks vrij beperkt

RouwGrasSlayer
22 juli 2005, 21:10
Hallo RouwGrasSlayer

Ik heb inderdaad de combinatie gekocht.
Maar het aanbod aan drums is desondanks vrij beperkt

Als je riffworks niet koopt maar download dan zijn de drums nog beperkte :-?