PDA

View Full Version : Goedkope gitaar kopen en dan nieuwe elementen erin...slim?



E-J
17 juni 2005, 19:39
Ik zit te denken om een London City Spitfire II te kopen (blijken goede gitaren te zijn) en dan er bijvoorbeeld een EMG DG-20 pickup set erin te bouwen.
Is dit een goed idee, of kan ik beter voor hetzelfde geld een (Mexicaanse )Fender kopen?

http://www.jic.nl/Gitaren_LC_Spit_CAR.htm --> LC Spitfire II

http://www.emginc.com/displayproducts.asp?section=Guitar&categoryid=11&catalogid=56 --> EMG DG-20

VooDoo
17 juni 2005, 21:07
Heey,
dat is best een goed idee, maar denk erom het zijn niet alleen de elementen die een gitaar cheap maken
het ligt ook vaak aan de hardware dus als je die dan ook gaat vervangen, zou je mischien beter een kwaliteits gitaartje kopen

E-J
17 juni 2005, 22:22
Dit heeft deze gitaar

- Elzen body en Esdoorn hals; esdoorn toets
- 3 enkelspoels (DiMarzio) Alnico elementen met 2 x Tone, 1 x Volume
- Verchroomde hardware; fulcrum vibrato unit en Kluson-type mechanieken

Die hardware is toch geeneens zo slecht nog niet?

Bobbel
17 juni 2005, 22:29
FENDER!!!

































:lol:

grayfink
18 juni 2005, 00:09
Die hardware is helemaal niet zo slecht, maar ja, op een Fender staat... Fender

Orpheo
18 juni 2005, 01:36
FENDER!!!
(...)
:lol:

gast, fenders zijn lelijk, klinken fuckin KLOTE (tenzij je er dimarzio superdistortions ingooit), en belabberde kwaliteit...

oh ja, en ze spelen moeilijk kut

Bobbel
18 juni 2005, 07:30
je lokt me...




maar ik hap niet :wink:

ccc
18 juni 2005, 08:07
Koop een Fender en dan beginnen upgraden, er is nogal wat aan te doen aan die serie Fenders. Custom shop is een ander verhaal maar die zijn dan ook veel te duur.

Fvddungen
18 juni 2005, 08:40
Ik heb zelf nog een Mexicaanse Fender Strat met USA pickups te koop. Hij klinkt heel goed, maar een Fender is niet mijn ding.

Gil maar als je wellicht interesse hebt.

Jerre
18 juni 2005, 09:54
Ik zit te denken om een London City Spitfire II te kopen (blijken goede gitaren te zijn) en dan er bijvoorbeeld een EMG DG-20 pickup set erin te bouwen.
Is dit een goed idee, of kan ik beter voor hetzelfde geld een (Mexicaanse )Fender kopen?

Dat hangt van verschillende dingen af.
-> hoeveel is je maximum prijs, en hoever wil je gaan voor die ene bepaalde toon ?

Als jij vindt dat die Spitfire goed speelt, maar dat de pickups ietsje beter kunnen, dan ga je dat setje maar snel halen en dan weet ik zeker dat jij er tevreden mee gaat zijn.
Maar als je twijfels hebt bij die Spitfire, dan is het misschien niet de juiste gitaar.

Hoe dan ook, als je belsuit die pickups zowizo te kopen omdat je ze goed vindt klinken, dan kan je ze achteraf nog altijd in een andere gitaar inbouwen...

andoni
18 juni 2005, 10:08
Dit heeft deze gitaar

- Elzen body en Esdoorn hals; esdoorn toets
- 3 enkelspoels (DiMarzio) Alnico elementen met 2 x Tone, 1 x Volume
- Verchroomde hardware; fulcrum vibrato unit en Kluson-type mechanieken

Die hardware is toch geeneens zo slecht nog niet?

Als in dat ding Dimarzio's zitten is het toch goed genoeg?

BartL
18 juni 2005, 10:25
je lokt me...




maar ik hap niet :wink:
+1 8-)

roeltheworld
18 juni 2005, 10:48
als je nou gewoon een gitaar neemt die je als eerste lekker vindt spelen?

Dirk_Hendrik
18 juni 2005, 11:36
Als in dat ding Dimarzio's zitten is het toch goed genoeg?

Daar zat ik ook. Als ik de link boven aanklik maak ik eigenlijk nergens uit op dat er DiMarzio's inzitten. Lijkt me ook knap stug voor een budget gitaar.

Bins
18 juni 2005, 11:53
Ik ben zelf wel voorstander van het "goedkope gitaar upgrade" gebeuren, maar neem wel een gitaar waarvan je zeker weet dat ie lekker speelt en onversterkt goed klinkt.

Wat ik heb gedaan:
Olp MM1 - 265 euro (nu nog veel goedkoper volgens mij)
Emg 81/60 - 2ehands 150 eurs.
Graphtech zadels - 30 eurs (?)
Graphtech nut - 10tje
Gotoh tuners - 40 eur

Resultaat: Natuurlijk niet zo goed als een echte Musicman, maar kan zeker meekomen met de sub-serie (800 eur), ik vond de mijne qua bespeelbaarheid hetzelfde, en qua toon iets beter zelfs.

Als je dit allemaal opteld had ik dus 2e hands een gitaar van 500 euro kunnen scoren, daar koop je echt wel wat voor. Alleen is dit een geleidelijk proces van upgraden geweest, en hoef je dus niet in een keer 5 meijer op tafel te leggen.
Bovendien vind ik het ook nog eens leuk om aan gitaren te knutselen en te doen alsof ik er verstand van heb ;)

E-J
19 juni 2005, 12:32
Uit reviews uit verschillende bladen maak ik op, dat je de LC Spitfire II heel goed kunt vergelijken met een Fender Mexican Strat.
Een Amerikaan laat ik buiten beschouwing, die valt buiten mijn budget (<500 euro).

Nou was mijn vraag, waarom moet je een Mexicaantje voor 450 aanschaffen, terwijl ik voor 200 euro minder een kwalitatief even goede gitaar kan kopen. En als je dan een EMG set erin zet, scoor je toch een beter geluid dan een Mexicaanse Fender voor hetzelfde geld?

Ik heb gehoord dat de EMG DG-20 David Gilmour set zowel clean en distortion goed klinkt. Ideaal voor mij, ik zoek namelijk een veelzijdige gitaar. En als ik later een nieuwe gitaar wil, kan ik die elementen zo overzetten.

Loont het dan om een goedkopere gitaar te kopen en die vervolgens te 'tweaken' ?

marcelthijssen
19 juni 2005, 12:46
die David Gilmour EMG set is inderdaad wel cool. Zo werkt ie:
1e knop voor volume
2e knop voor hoog/laag boost (lekker voor clean)
3e knop voor mid boost (lekker voor scheur)
Voordeel is dat ie helemaal compleet is, met slagplaat en al... even de output draadjes solderen en klaar...

marcel

rhcp_schipper
19 juni 2005, 14:42
ik denk er zelf ook over om mijn squier strat weg te doen en een lc spitfire mk2 of comet te kopen! Lijken me echt hele fijne gitaren! En na wat ik allemaal gelezen heb, wil ik alleen maaar liever een lc gitaar hebben!

...rock...
19 juni 2005, 15:37
eigenlijk geen slecht idee heb er ook aan zitten denken wat maakt de sound van een gitaar de brug,pickups,afstelling,... en toch niet de body zelf ofwel?

Wormaap
19 juni 2005, 15:48
Ohjawel, 't body zelf maakt een behoorlijk verschil :) Is een van de belangrijkste factoren in de sound van'n gitaar zelfs.

...rock...
19 juni 2005, 16:07
Ohjawel, 't body zelf maakt een behoorlijk verschil :) Is een van de belangrijkste factoren in de sound van'n gitaar zelfs.
hah weet ik nu ook weer allez ik wist wel dat er een verschil was maar niet dat het een groot was :oops:

Lock en Load
19 juni 2005, 17:11
Is het niet zo dat een budget gitaar wat mindere kwaliteit hout heeft en voornamelijk mindere kwaliteit hardware en elementen om zo in de budgetprijs catagorie te vallen? Dan is het geen slecht idee om de hardware en elementen te vervangen op een budgetgitaar om zo toch een mooi ding te hebben 8-)

vulvasonic
19 juni 2005, 17:37
Is het niet zo dat een budget gitaar wat mindere kwaliteit hout heeft en voornamelijk mindere kwaliteit hardware en elementen om zo in de budgetprijs catagorie te vallen? Dan is het geen slecht idee om de hardware en elementen te vervangen op een budgetgitaar om zo toch een mooi ding te hebben 8-)

Met het hout valt het wel mee hoor. Het op kwaliteit geselecteerd hout voor gitaren kom je pas tegen in de duurdere prijsklassen. Tot de 1000 euro maakt het niet zoveel uit. Dan is een elzen plank een elzen plank, niets meer en niets minder.

Bij de weg; het zou best kunnen dat er DiMarzio's in de LC's zitten. Alleen zegt dat niet zoveel. Ook DiMarzio maakt budgetelementen voor de grote afnemers.

Lock en Load
19 juni 2005, 17:42
Is het niet zo dat een budget gitaar wat mindere kwaliteit hout heeft en voornamelijk mindere kwaliteit hardware en elementen om zo in de budgetprijs catagorie te vallen? Dan is het geen slecht idee om de hardware en elementen te vervangen op een budgetgitaar om zo toch een mooi ding te hebben 8-)

Met het hout valt het wel mee hoor. Het op kwaliteit geselecteerd hout voor gitaren kom je pas tegen in de duurdere prijsklassen. Tot de 1000 euro maakt het niet zoveel uit. Dan is een elzen plank een elzen plank, niets meer en niets minder.

Bij de weg; het zou best kunnen dat er DiMarzio's in de LC's zitten. Alleen zegt dat niet zoveel. Ook DiMarzio maakt budgetelementen voor de grote afnemers.

Dus in de budget klasse is de houtkwaliteit ongeveer hetzelfde en dus zorgen fabrikanten dat de hardware en elementen van mindere kwaliteit zijn om hun product in de budget klasse te krijgen en zo te verkopen aan de (grootste) massa. FF de elementen en hardware verbeteren en je maakt er een mooi ding van dus... 8-)

vulvasonic
19 juni 2005, 17:56
Is het niet zo dat een budget gitaar wat mindere kwaliteit hout heeft en voornamelijk mindere kwaliteit hardware en elementen om zo in de budgetprijs catagorie te vallen? Dan is het geen slecht idee om de hardware en elementen te vervangen op een budgetgitaar om zo toch een mooi ding te hebben 8-)

Met het hout valt het wel mee hoor. Het op kwaliteit geselecteerd hout voor gitaren kom je pas tegen in de duurdere prijsklassen. Tot de 1000 euro maakt het niet zoveel uit. Dan is een elzen plank een elzen plank, niets meer en niets minder.

Bij de weg; het zou best kunnen dat er DiMarzio's in de LC's zitten. Alleen zegt dat niet zoveel. Ook DiMarzio maakt budgetelementen voor de grote afnemers.

Dus in de budget klasse is de houtkwaliteit ongeveer hetzelfde en dus zorgen fabrikanten dat de hardware en elementen van mindere kwaliteit zijn om hun product in de budget klasse te krijgen en zo te verkopen aan de (grootste) massa. FF de elementen en hardware verbeteren en je maakt er een mooi ding van dus... 8-)

Niet helemaal.
De hardware is in het geval van LC goed. Niks mis mee.
De productiekosten wegen vaak nog zwaarder dan de gebruikte materialen. Het land van herkomst is dus een belangrijke factor in de uiteindelijke prijs en ook de kwaliteitscontrole die door het bedrijf wordt gehanteerd.
Het verschil van gitaar tot gitaar (zelfs twee gitaren uit dezelfde reeks) kan groot zijn. Een beetje know-how is dus niet verkeerd als je van plan bent er een te gaan aanschaffen.

Mijn stelregel is de volgende; als de constructie van de gitaar goed is, dus als het ding stabiel in elkaar zit, dan kun je er ongetwijfeld een hele mooie gitaar van maken. Heb je iets meer mazzel, dan hoef je niet eens zo veel te wijzigen.

De elementen zijn doorgaans ruk. De gebruikte potmeters en bedrading is meestal van een bedenkelijk niveau. Dit is echter heel makkelijk te vervangen. Een ander groot punt is de topkam. Een topkam goed uitsnijden is een relatief tijdrovend karweitje. Waarschijnlijk is dat ook de reden dat de topkam bijna per definitie slecht is op een budgetgitaar. Je kunt dit zelf aanpassen, maar het is geen gemakkelijk klusje. De winst van een goede topkam is echter enorm.

E-J
19 juni 2005, 20:31
Dat van die topkam heb ik nog nooit gehoord :???: Wat verbetert een goede topkam dan?

Ontopic:
als ik alle reacties hier lees, is de Spitfire II op zich een goede basis om up te graden. Ik ga op zoek naar een winkel waar ze LC's verkopen.
Weet anders iemand een winkel in Midden-Limburg (en misschien ene rond Rotterdam, daar ga ik over 2 weekjes naartoe) waar ik London City's kan uitproberen? Op het internet zie ik niet veel winkels staan.

vulvasonic
19 juni 2005, 22:27
Dat van die topkam heb ik nog nooit gehoord :???: Wat verbetert een goede topkam dan?

Ontopic:
als ik alle reacties hier lees, is de Spitfire II op zich een goede basis om up te graden. Ik ga op zoek naar een winkel waar ze LC's verkopen.
Weet anders iemand een winkel in Midden-Limburg (en misschien ene rond Rotterdam, daar ga ik over 2 weekjes naartoe) waar ik London City's kan uitproberen? Op het internet zie ik niet veel winkels staan.

De topkam is medebepalend voor de actie van de snaren en voor de stemvastheid van de gitaar. Vrij belangrijk dus.

Lock en Load
19 juni 2005, 22:55
vulvasonic, bedankt voor de info 8-)

roeltheworld
19 juni 2005, 23:01
even algemeen vraagje.. zijn topkammen makkelijk te vervangen of moet je dan met hak- danwel breekwerk en daarna met lijm aan de slag?

vulvasonic
20 juni 2005, 00:11
even algemeen vraagje.. zijn topkammen makkelijk te vervangen of moet je dan met hak- danwel breekwerk en daarna met lijm aan de slag?

Als de topkam gemaakt is van deugdelijk materiaal hoef je het niet te vervangen. Dan zal het een kwestie zijn van bijvijlen.

Jeanken
20 juni 2005, 13:15
En om te vervangen volstaat het meestal de snaren af te nemen(logisch) en zachtjes zijwaarts hem eruit te tikken, bv met een hamer op een blokje hout ofzo, ze zitten meestal niet moervast gelijmd omdat de druk van de snaren hem al grotendeels tegenhoudt.
Snaren wel niet te snel verwijderen als je ze allemaal afneemt, ineens grote spanning die wegvalt voor je hals.

E-J
20 juni 2005, 21:09
gewoon rustig 1 voor 1 dus...

hadden op dit forum nou wat mensen een London City?

rhcp_schipper
21 juni 2005, 07:35
gewoon rustig 1 voor 1 dus...

hadden op dit forum nou wat mensen een London City?

Daar was ik dus ook wel benieuwd naar!

Nicci
21 juni 2005, 10:00
Snaren wel niet te snel verwijderen als je ze allemaal afneemt, ineens grote spanning die wegvalt voor je hals.

houd toch op. daar kan en gitaar tegen. als je de snaren een paar tonen omlaag stemt is de meeste spanning al weg.

E-J
21 juni 2005, 21:38
wat zouden jullie doen: een LC kopen en nieuwe elementen erin bouwen of een (Mexicaanse) Fender Strat voor 450 euro.

chennie
21 juni 2005, 21:45
ik dacht nietd at ik het zo u zeggen, maarre ik zou een richwood halen (dan wel die les paultjes of strats) en die dan upgraden.

Over jou kwestie ik vind zon london city mooier qua looks dan een fender mex strat. Ik zou dus voor de LC zijn gegaan. Wat ik heb gehoord shijnt het houtwerk van zon LC degelijk tot goed te zijn. Wel natuurlijk even de gitaar in kwestie testen =)

Nicci
21 juni 2005, 21:57
ik heb het niet zo op dat 'upgraden'. twee redenen:
1. je koopt een gitaar die je niet goed vind met de gedachte dat je hem wel beter kan maken. dom. koop gelijk de beste gitaar mogelijk, los van welke merk-geilheid dan ook.
2. als je een gitaar koopt met de bedoeling die te verbeteren moet je behoorlijk veel verstand van zaken hebben. wie zegt mij dat een mex-fender met USA-elementen beter gaat klinken? de site van Fender? een paar pipo's op gitaarnet.nl? :D

chennie
21 juni 2005, 22:06
ik heb het niet zo op dat 'upgraden'. twee redenen:
1. je koopt een gitaar die je niet goed vind met de gedachte dat je hem wel beter kan maken. dom. koop gelijk de beste gitaar mogelijk, los van welke merk-geilheid dan ook.
2. als je een gitaar koopt met de bedoeling die te verbeteren moet je behoorlijk veel verstand van zaken hebben. wie zegt mij dat een mex-fender met USA-elementen beter gaat klinken? de site van Fender? een paar pipo's op gitaarnet.nl? :D

1. veel gitaren zoals ze worden verkocht, die ook nog mijn budget passen worden niet geleverd in de configuratie die ik wil. Dan is zon "upgrade" misschien wel makkelijk. Je hebt dan een gitaar wat in je budget past plus andere humbuckers en stemmechanieken. Dan ben je qua financien beter uit denk ik. Ik zit ongeveer in de middenklasser qua geld 400 - 800 euro ruim genomen. Wil je echt betere kwaliteit dan zal je daar ook echt voor moeten betalen ruim buiten dat gebied. Ik denk dat je dan voor het totale geld niet verkeerd zit, tenminste veel meer geld wil ik gewoon niet uitgeven aan een degelijke gitaar.

2. Het is altijd blijven zoeken naaar die voor jou pefecte toon. Die bobo's kunnen wel meestal een inidicatie aangeven naar waar je moet zoeken om niet het overzicht kwijt te kunnen raken.

ik geef je wel gelijk dat je niet de meest cheape gitaar moet halen met de intentie die te upgraden, een stagg met de beste pickups is nog steeds brandhout bij wijze van spreken

E-J
21 juni 2005, 22:07
ik heb het niet zo op dat 'upgraden'. twee redenen:
1. je koopt een gitaar die je niet goed vind met de gedachte dat je hem wel beter kan maken. dom. koop gelijk de beste gitaar mogelijk, los van welke merk-geilheid dan ook.
2. als je een gitaar koopt met de bedoeling die te verbeteren moet je behoorlijk veel verstand van zaken hebben. wie zegt mij dat een mex-fender met USA-elementen beter gaat klinken? de site van Fender? een paar pipo's op gitaarnet.nl? :D

Mijn bedoeling is om een goede gitaar te kopen en die vervolgens te verbeteren. Met andere woorden, veel mensen zeggen dat je de London City's kunt vergeleken met 2x zo dure Mexicaanse Strats. Als je dan nieuwe elementen (EMG, DiMarzio, Seymours) of wat dan ook derin zet, heb je voor hetzelfde geld als die ene Fender een beter klinkende gitaar. Of niet soms? 8-)

zjanke
21 juni 2005, 22:23
Inderdaad, ik heb een LC comet (tele), en daar zitten nu dus SD Quarterpounders in. 8-) Totale kosten? 350 Eur en 10 min solderen. :o
Een Mex tele (heb ik er ook diverse van in mijn hand gehad) is qua bespeelbaarheid echt niet (veel) beter, en de standaard elementen vindt ik ook niet je-van-het. Kost in Duitsland 400 en bij mijn lokale gitaarboer in Eindhoven 562 (maardaarkonnogwelwatvanafzijtie :roll: )

Ik heb de mijne gehaald bij jukebox (http://www.muziekhandel-jukebox.nl/). :D en daar kreeg ik er (ongevraagd) een goede hoes bij voor de helft van de prijs :)

zjanke
21 juni 2005, 22:24
Inderdaad, ik heb een LC comet (tele), en daar zitten nu dus SD Quarterpounders in. 8-) Totale kosten? 350 Eur en 10 min solderen. :o
Een Mex tele (heb ik er ook diverse van in mijn hand gehad) is qua bespeelbaarheid echt niet (veel) beter, en de standaard elementen vindt ik ook niet je-van-het. Kost in Duitsland 400 en bij mijn lokale gitaarboer in Eindhoven 562 (maardaarkonnogwelwatvanafzijtie :roll: )

Ik heb de mijne gehaald bij jukebox (http://www.muziekhandel-jukebox.nl/). :D en daar kreeg ik er (ongevraagd) een goede hoes bij voor de helft van de prijs :)

Nicci
21 juni 2005, 22:26
dat zou ik (en jij ook niet) niet kunnen zeggen. je bespeelt een gitaar en in je hoofd moet je dan gaan bedenken (en zo te horen heb jij in ieder geval de ervaring niet) welke elementen deze gitaar kunnen verbeteren (mocht het aan de elementen liggen dat hij niet helemaal naar je zin klinkt.

mensen redeneren vaak alsvolgt: goedkope gitaar + dure elementen = betere gitaar. alsof het om wiskunde gaat. zo werkt het niet.

Nicci
21 juni 2005, 22:29
@zjanke
het probleem dat ik heb met jouw manier van gitaar kopen is dat jij €50 goedkoper uit bent, maar een gok neemt. je zegt zelf dat die mex tele ongeveer net zo goed is, maar dan weet je in de winkel wel wat je mee naar huis neemt. in jouw geval gok je dat je met andere elementen een net zo goede gitaar hebt.

daarnaast heb ik nog maar weinig mensen horen toegeven, nadat ze €150 aan nieuwe elementen hebben besteed, dat het eigenlijk niet echt de moeite waard was. het zijn altijd hele grote verbeteringen . . . .

zjanke
21 juni 2005, 22:38
Nicci, je moet effe opnieuw tellen. Mijn gitaar kost totaal 350 EUR inclusief de goede elementen. Ik heb al aangegeven dat een Mex tele minimaal 400 kost zonder goede elementen, dat brengt het verschil dus op 150 Eur EN je moet ervoor naar Duitsland rijden (zul je net zien dat ze jouw kleur niet hebben...). En dus ook bij die mex weet je niet exact of het zo wordt als jij wilt als je er andere elementen inzet.

Ik heb die elementen overigens niet gekocht omdat ik de site van SD zo leuk vond, maar omdat ik ze gehoord heb in een tele :roll:

Nicci
21 juni 2005, 22:47
400 - 350 = 50 . . . .

dacht ik. volgens mij is iets me niet duidelijk.

Bins
21 juni 2005, 23:02
@zjanke
het probleem dat ik heb met jouw manier van gitaar kopen is dat jij €50 goedkoper uit bent, maar een gok neemt. je zegt zelf dat die mex tele ongeveer net zo goed is, maar dan weet je in de winkel wel wat je mee naar huis neemt. in jouw geval gok je dat je met andere elementen een net zo goede gitaar hebt.

Het is niet echt een gok. Als een gitaar lekker speelt, onversterkt goed klinkt, en gewoon degelijk in elkaar zit, weet je voor 99% zeker dat je er wat van kan maken.
Laten we wel wezen, de meeste gitaren komen gewoon uit een cnc machine, of die machine nou in mexico of in China staat maakt niet zoveel uit. Pickups en electronica zijn vaak de dingen waar echt op bezuinigd wordt.

zjanke
22 juni 2005, 08:48
400 - 350 = 50 . . . .

dacht ik. volgens mij is iets me niet duidelijk.

250 (gitaar) + 100 (elementen) = 350 LC comet incl. SD quarterpounders

400 (mex tele) + 0 (elementen) = 400 Mex tele met standaard elementen die nog steeds niet zo klinken als ik wil.
Dus als ik daar ook Quarterpounders in wil ben ik minstens 500 kwijt. Dat maakt het verschil dus 150.

De basis (hals en body) maakt niet zoveel uit, de rest kun je dus aan sleutelen. de basis van een LC is gewoon 150 Eur goedkoper.

E-J
22 juni 2005, 09:55
Het is niet echt een gok. Als een gitaar lekker speelt, onversterkt goed klinkt, en gewoon degelijk in elkaar zit, weet je voor 99% zeker dat je er wat van kan maken.
Laten we wel wezen, de meeste gitaren komen gewoon uit een cnc machine, of die machine nou in mexico of in China staat maakt niet zoveel uit. Pickups en electronica zijn vaak de dingen waar echt op bezuinigd wordt.

Als je een goede basisgitaar koopt (bij de LC een elzen body, esdoorn hals en esdoorn toets) die al heel goed vergelijkbaar is met een Mex. Fender, en die vervolgens verbeterd door andere pickups en electronica erin te zetten, heb je dus in feite voor ongeveer hetzelfde geld als een Mex. Strat een betere gitaar. Maar heb je dan ook ECHT een betere gitaar?

Bins
22 juni 2005, 10:17
Dat is subjectief... Kortom, dat moet je dus helemaal zelf gaan bepalen.

rhcp_schipper
22 juni 2005, 13:33
als ik mijn les paul klaar heb. dan ga ik denk ik ook een lc comet halen. zo'n mooie sunburst, wat vind ik dat toch prachtige gitaren! Hoe duur is zo'n comet nu eigenlijk ongeveer? En heeft iemand hier zo'n sunburst comet? Zal er graag een willen zien!

E-J
22 juni 2005, 19:12
als ik mijn les paul klaar heb. dan ga ik denk ik ook een lc comet halen. zo'n mooie sunburst, wat vind ik dat toch prachtige gitaren! Hoe duur is zo'n comet nu eigenlijk ongeveer? En heeft iemand hier zo'n sunburst comet? Zal er graag een willen zien!

de LC Comet kost 250 euro bij de meeste zaken waar ze hem hebben.
Hij zal niet veel verschillen van deze :razz:

www.jic.nl/Gitaren_LC_Comet_3TS.htm

Trouwens, heb jullie deze test al gezien/gelezen?

http://www.thehouseofmusic.nl/testcomet.htm

Best indrukwekkend...

timbo
22 juni 2005, 19:34
een vriend van me had eerst een adonis echt kut gitaar en nu heef ttie um omgebouwd tot een gitaar waar zelfs de rock goden op willen spelen zo goed klinkt hij!

E-J
23 juni 2005, 15:02
van een kutgitaar een topgitaar maken :razz: dan zal hij wel flink wat moeten hebben gedokt