PDA

View Full Version : Weet iemand iemand toevallig waar je piano tabs kan vinden?



semt-x
17 juni 2005, 19:22
Kan iemand me helpen aan piano tabs van bijv. Evanescence?
Alvast bedankt!

deedee
17 juni 2005, 19:25
???????????????
hoe wil je in godsnaam tabs maken voor een piano?????/
???????????????

voor piano is iets handigers uitgevonden; notenschrift :roll:

outside
17 juni 2005, 19:56
als je het in noten wilt hebben:
My immortal:

http://g.sheetmusicplus.com/Look-Inside/large/5107896_01.jpg

Bl44t44p
17 juni 2005, 20:25
???????????????
hoe wil je in godsnaam tabs maken voor een piano?????/
???????????????

voor piano is iets handigers uitgevonden; notenschrift :roll:

Tabs voor piano komen best vaak voor hoor. Zo gek is dat niet.

Anyway, http://www.taborama.com heeft wel "wat" :)

deedee
18 juni 2005, 10:04
dat is geen tab.....
daar staat gewoon in lettertjes welke noot je moet spelen.
tab is het systeem met 6 (of 4, 5 of 7) lijntjes met een nummertje eronder.

yanto
18 juni 2005, 10:11
pianotab :???: bedoel je dat systeem van de jostiband :wink:

roeltheworld
18 juni 2005, 13:08
pianotab :???: bedoel je dat systeem van de jostiband :wink:

rood 8) geel :wink: groengroen :roll: :roll: blauw :-( groen :roll: geel :wink: geel :wink: rood 8) oranje :chicken: paars :oops:

ReinoutV
18 juni 2005, 14:57
Pianotabs bestaan wel degelijk! Voor iedere toets is er dan een lijntje (verticaal), waar op staat wanneer je hem in moet drukken. Maar inderdaad worden noten en akkoordsymbolen vaker gebruikt :).

Bl44t44p
18 juni 2005, 15:58
dat is geen tab.....
daar staat gewoon in lettertjes welke noot je moet spelen.
tab is het systeem met 6 (of 4, 5 of 7) lijntjes met een nummertje eronder.

Kijk eerst eens op de gegeven site voordat je dergelijke onzin begint uit te kramen.

Daevren
19 juni 2005, 01:48
Pianotabs bestaan wel degelijk! Voor iedere toets is er dan een lijntje (verticaal), waar op staat wanneer je hem in moet drukken. Maar inderdaad worden noten en akkoordsymbolen vaker gebruikt :).

Passen die 88 lijntjes wel op een A4'tje?

Bl44t44p
19 juni 2005, 11:48
Pianotabs bestaan wel degelijk! Voor iedere toets is er dan een lijntje (verticaal), waar op staat wanneer je hem in moet drukken. Maar inderdaad worden noten en akkoordsymbolen vaker gebruikt :).

Passen die 88 lijntjes wel op een A4'tje?

Noten bedoelt ie denk ik.

semt-x
19 juni 2005, 17:05
Mensen bedankt. Ik ben weer iets wijzer geworden. Ik heb in ieder geval die jpg van outside, daar zal ze een eind mee komen. Het is ook niet voor mij maar voor een vriendin van me. Die wil graag het nummer My Immortal kunnen spelen, maar weet nog niet zo goed waar ze moet beginnen. De turkse mars enzo lukt dan allemaal wel nog. Ze kan ook niet zo goed noten lezen, vandaar dat ik vroeg om tabs. Geen idee, dat dat zo gek is blijkbaar, maar goed. Ik geef haar wel die jpg en dan kijken we wel weer verder. In ieder geval bedankt allemaal!

Roy K.
20 juni 2005, 10:19
...een vriendin van me. Die wil graag het nummer My Immortal kunnen spelen, maar weet nog niet zo goed waar ze moet beginnen. De turkse mars enzo lukt dan allemaal wel nog.


LOL! De turkse mars wel kunnen spelen maar niet weten waar je bij My Immortal moet beginnen... :roll:

Ben erg benieuwd hoe ze de turkse mars speelt dan! :-D

semt-x
20 juni 2005, 18:03
Je kent het wel, van vroeger erin gestampt en eigenlijk niets anders weten te spelen. Nu wil ze dit soort nummers gaan spelen. Vandaar dat ik aan jullie vraag of jullie nog iets weten te vinden qua tabs of noten?

sneez0r
20 juni 2005, 19:27
Wat is die Turkse mars eigenlijk? De rondo 'alla turca' uit pianosonata #11 van Mozart?

Roy K.
20 juni 2005, 20:42
Ja :)

WICKED
25 juni 2005, 13:39
op powertabs.net staan er ook meestal piano tabs, maar ben te lui om te checken dus:

http://www.powertabs.net

:seriousf: