PDA

View Full Version : Powerball, Xl R-Evo, Rectifier



Brord
17 juni 2005, 18:48
tien tekens

AART
17 juni 2005, 19:51
engl powerball is niet mijn ding, de rectefier is altijd wel vet maar mist iets, de brunetti ken ik niet.

geef mij maar mijn 5150 8-)

Lord Abortion
17 juni 2005, 20:01
Van deze die je noemt vind ik de Triple Rectifier 2-kanaals wel de beste. Een van de bruutste amps aller tijden!

Akira
17 juni 2005, 20:51
Ik heb een xl revo.
Ken de andere niet, dus kan ik niet vergelijken, maar ik vind mijn brunetti vet klinken.

Brord
17 juni 2005, 22:54
tien tekens

jorrit
18 juni 2005, 10:38
brunetti xl revo: wat een vette bak. erg erg goede scheur, ben alleen benieuwd hoe hij door de mix komt. vond hm ook vrij duur 2300 euro ofzo voor 3 kanalen en weinig poespas verder.

triple rect: Ik zou geen triple nemen 150 watt aan buizen is echt te veel, de single of dual lijkt me dan handiger. qua geluid, vette sound komt iig. wel goed door de mix.

Powerball: je wordt overspoelt met mensen die hm geweldig vinden maar was er zelf niet zo kapot van. Voor het geld is het niet slecht maar ik miste dynamiek en vond de dist. ietwat gemaakt ofzo. ook bij deze vraag ik me af hoe ie in de mix staat.

de savage 120 vond ik wel erg goed die zou je ook eens kunnen gaan testen. wat je nog meer kan testen;

- peavey xxx
- peavey jsx
- framus cobra & dragon
- crate blue voodoo

Brord
18 juni 2005, 10:45
tien tekens

wessel
18 juni 2005, 10:55
1. Mesa Boogie dual/triple rectifier (oude 2 of nieuwe 3 kanaals, mag beide)
Zeker een vette versterker, maar voor de kwaliteit gewoon te duur vind ik. Ook een iets te modderige sound, maar das kwestie van smaak, ik kan me heel goed voorstellen dat iemand erbij zweert.

2. Engl Powerball

Heb ik zelf gekocht, meer mijn sound, wat rauwer. Geeft meer gain dan je nodig hebt. Verder vier kanalen en daarmee erg veelzijdig naar mijn mening. Tevens was de prijs op dat moment het maximum wat ik had te besteden. Komt niet door de mix: is me nooit expliciet opgevallen, maar ik heb een beetje het vermoeden dat je daar in ieder geval wel op moet letten bij deze versterker.

3. Brunetti XL R-Evo 120
Sorry, heb ik nog nooit over gespeeld, maar ben ook benieuwd hierna.

4. Peavey 5150II
Heb ik op gespeeld, maar de scheur is niet helemaal mijn ding. Verder te duur voor de mogelijkheden die de amp geeft. Ik haal namelijk alles uit de versterker zonder pedalen dus dan wil ik eigenlijk minstens drie kanalen.

5. Peavey xxx
Heb ik op gespeeld, maar vond het een cheape ripoff van de rectifier. was niet echt mijn ding.

Verder heb ik laatst op een Bogner shiva gespeeld en was erg onder de indruk van het geluid, verreweg de veste versterker die ik heb bespeeld, dus ik zou ook Bogner meenemen in je keuze. Ook hoor je veel goeds over de Mesa Boogie Stiletto, wil ik ook graag wel eens horen.

wytz
18 juni 2005, 11:08
koch powertone...?

pol
18 juni 2005, 12:35
op die brunetti heb ik al es gespeeld, die is wel ok, helemaal niet schel, en zeker geschikt voor lage stemmingen, mooi uitgebalanceerd qua geluid, niet zoveel definitie en dynamiek als mijn steavens, maar wel wat voller in het laag doordat die brunetti wat minder strak was, wat nog niet wil zeggen dat die brunetti modderig is, dat nu ook weer niet, maar toch wat losser qua feel.

mesa heb ik nog niet uitgebreid kunnen testen, wel op stil volume in een winkel, daar kan ik niet echt veel van zeggen dus.

Negative K3 fan
18 juni 2005, 12:52
Hier even een draadje omdat ik benieuwd ben naar jullie opinie over een aantal amps, eens kijken wat de favoriet is en waarom.

De kandidaten:

1. Mesa Boogie dual/triple rectifier (oude 2 of nieuwe 3 kanaals, mag beide)
Ik heb een keer over een dual rectifier gespeeld en ondanks alle shit dat die dingen over zich krijgen uitgestort vond ik hem erg lekker klinken, gewoon een vette recto achtige scheur. Maarja, je betaalt er (hier in europa) wel veeel te veel voor!

2. Engl Powerball
Heb ik vaak genoeg gehoord en het is absoluut helemaal niet mijn ding... maar anderen zijn er helemaal verliefd op

3. Brunetti XL R-Evo 120
één keer op gespeeld, maar volgens mij was dat exemplaar defect ofzo want hij klonk absoluut neit zoals een versterker hoort te klinken, de scheur was iel, krasserig en dun, clean en crunch idem... er moet wel iets mis mee zijn geweest.

Riffcrusher
18 juni 2005, 22:56
Hmmm... Tja, zelf heb ik een Triple Recto. Is niet slecht. Bijlange niet.

Maar ik wacht nu op een Bogner Uberschall...En dat heeft zijn redenen. Brute kracht, FANTASTISCHE gain, in tegenstelling tot wat velen denken een degelijk clean èn een mooi 'rond' geluid waarbij iedere noot mooi te horen is.

Getest bij mij thuis, side by side met de Triple Recto, op één en hetzelfde cabinet en één gitaar (Ibz S540 ltd). Met dank aan Isaac Delahaye (God Dethroned) en als ik mij niet vergis...Leendert Haaksma.

Ondertussen dus besteld bij Erik Van de Haar. Olé olé !

Greetz ! 8-)
Riffcrusher

http://www.edgecrusher.be

Daniël_san
18 juni 2005, 23:09
Dus je doet dan je triple weg? Die moet je juist houden! Mark Tremonti speelt ook over een triple rectifier en Ubershall. En die heeft een erg lijp geluid.

Riffcrusher
18 juni 2005, 23:37
Ik doe die Triple niet weg hoor ! Bedankt voor de tip... Al was ik al met dat idee aan het spelen... Hehe...

Greetz !

jw009
19 juni 2005, 11:58
een triple en een uber .... hoe bedoel je jaloers??? :-(

Riffcrusher
19 juni 2005, 15:52
:oops:
Sorry !

BLOK182
20 juni 2005, 10:41
Vriend van me heeft een nieuwe Dual Recto, lekkere amp als je zoekt naar die "typische moderne albumsound", om het maar ff samengevat te zeggen. Heb zelf de Powerball, met wat getweak en vooral de midboost aan kan ik der praktisch alles mee 8-) Brunetti nog niet gehoord.

NeeraDJ
20 juni 2005, 14:38
Powerball: je wordt overspoelt met mensen die hm geweldig vinden maar was er zelf niet zo kapot van. Voor het geld is het niet slecht maar ik miste dynamiek en vond de dist. ietwat gemaakt ofzo. ook bij deze vraag ik me af hoe ie in de mix staat.

- peavey xxx
- peavey jsx
- framus cobra & dragon
- crate blue voodoo
Je hebt 't over dynamiek bij de Powerball, maar de Crate BV staat nou juist bekend om één van de minst dynamische amps op de markt. De Powerball heeft wel dynamiek, maar het kost je gain en tweaken, ikzelf zet de gain nooit boven 11 uur (standje 3).

Geronimo
20 juni 2005, 15:53
5. Peavey xxx
Heb ik op gespeeld, maar vond het een cheape ripoff van de rectifier. was niet echt mijn ding.


De 5150 is bijna exact hetzelfde als de DR! Dus dat is dan juist de ripoff. Ik heb de schakeling van de TripleX nog niet gezien maar dat zal idd ook wel iets van hetzelfde zijn.

Het feit is dat het overdrivegedeelte van de voorversterker (een opgevoerd JCM 800 idee) van de Dual Rectifier en de 5150 uit het brein van Michael Soldano ontsproten is. Mesa en Peavey hebben gewoon de schakeling uit de SLO 100 geript! Ze hebben wel wat toegevoegd hier en daar maar het gedeelte waar de scheur wordt opgewekt is identiek. Daardoor klinkt het ook allemaal een beetje hetzelfde.

Negative K3 fan
20 juni 2005, 16:27
geronimo, je hebt dat wel vaker gezegd maar ik vind het wat overtrokken, om de slo/5150/dr een opgevoerde jcm800 te noemen vind ik al ontzettend vergezocht. Dan is de diezel herbert een aftreksel van de fender bassman/jtm45 en die zijn ook feitelijk uit het RCA handboekje gehaald.

verder lijkt de DR meer op een slo dan een 5150.

ik heb de schemas van de rectifier slo en 5150 allemaal wel bekeken en ondanks dat ik ze niet begreep (door al die relay shit, dan gaat het me wel draaien voor de ogen) kon ik toch wel concluderen dat het geen regelrechte clones zijn.

Geronimo
20 juni 2005, 16:52
Het gaat maar om een klein gedeelte en dat is dat stukje in de buurt van de gain pot, en dan met name de volgende trap: dan zie je die 39k kathodeweerstand. Soldano kwam daar als eerste mee en dat hebben de 5150 en de DR precies zo. Ook die spanningdelers tussen de trappen zijn precies hetzelfde net zoals al die kathode bypass filtertjes, precies dezelfde waarden en op precies dezelfde plek. Bij de 5150 van peevee hebben ze daar nog een trapje aan toegevoegd, want ze hadden nog een buishelft over. (bij de DR is die niet gebruikt en nergens aangesloten en bij de SLO zit ie in het cleankanaal)

En als je goed kijkt is het absoluut een JCM800 ontwerp, en heeft ie van die 10k kathodeweerstand een 39k gemaakt, waardoor ie nog bruter clipt.

Geronimo
20 juni 2005, 16:58
Michael Soldano heeft ook een keer zelf gezegd dat ze zijn ontwerp gewoon gesnaaid hebben.

Ik zal het een keer opzoeken, ik ben nu aan t werk.

Negative K3 fan
20 juni 2005, 17:21
ah ok, ik snap wat je bedoelt! interessant.

gerrekat
20 juni 2005, 17:47
Powerball blijft IMO de beste high gainer ooit gemaakt! ik heb een recto gehad en een 5150 en een XXX, een Randall Cyclone, diverse Marshalls en alle diezels en Soldano's van deze wereld heb ik ook bespeeld maar ENGL blijft HET!

Negative K3 fan
20 juni 2005, 17:55
Powerball blijft IMO de beste high gainer ooit gemaakt! ik heb een recto gehad en een 5150 en een XXX, een Randall Cyclone, diverse Marshalls en alle diezels en Soldano's van deze wereld heb ik ook bespeeld maar ENGL blijft HET!

hehe

ik was al aan het wachten op een reply van jou :)

Geronimo
20 juni 2005, 18:21
Oh oh daar gaan we toch niet weer he? Ok ik zal me inhouden dit keer

Geronimo
20 juni 2005, 18:34
ah ok, ik snap wat je bedoelt! interessant.

Ik kan het weten want ik heb alledrie de ontwerpen nagemaakt en uiteindelijk zit er van alledrie wat in mijn versterker. En wat het meest overeenkomt is het hart van de versterker: het scheurkanaal.

Ik kan het interview met Mike Soldano ff niet vinden. Als ik het weer eens tegenkom laat ik het je wel weten. Het was voor een of ander blad, guitarmagazine of zoiets.

En van Diezel heb ik ook nog nooit een schema gezien. Als jij ze hebt wil ik ze wel een keer zien!

Negative K3 fan
20 juni 2005, 19:13
diezel heb ikniet, maar ik heb wel het schema van de engl powerball als je die eens wilt zien...

Geronimo
20 juni 2005, 20:21
diezel heb ikniet, maar ik heb wel het schema van de engl powerball als je die eens wilt zien...
Ok dat is ook interessant! Laat maar zien. Kan je 'm doorlinken? Dan heeft de rest er misschien ook wat aan. Anders moet je 'm ff mailen dan zet ik 'm wel op mijn site.

Brord
20 juni 2005, 21:34
tien tekens

guhlenn
21 juni 2005, 11:59
Powerball blijft IMO de beste high gainer ooit gemaakt! ik heb een recto gehad en een 5150 en een XXX, een Randall Cyclone, diverse Marshalls en alle diezels en Soldano's van deze wereld heb ik ook bespeeld maar ENGL blijft HET!

Zekers. als je van steriel houdt

Brord
21 juni 2005, 12:30
tien tekens

andoni
21 juni 2005, 13:33
Ik snap de powerball hype niet zo, ik weet dat veel mensen er fan van zijn. Maar ik vind ze helemaal niet zo geweldig. Ik vind het een beetje een kil ijzerachtig geluid om eerlijk te zijn. Maargoed, misschien dat ik dan iets verkeerds gedaan heb...

Nee hoor ik ben het volledig met je eens. Ik begrijp wel heel goed waarom zoveel mensen er weg van zijn, het is een indrukwekkende amp, veelzijdig (vind ik), en kan erg bruut klinken (tonnen laag) en scherp geprijsd. Maar om weer eens een trendy woord te gebruiken, weinig mojo. Alles is met Duitse precisie uitgedokterd, de amp, de marketing, het imago, de sound... Het maakt het er een erg degelijke amp van, dat zeker, maar weinig rock&roll.

Nu ik zou zeker niet klagen met een Powerballetje hoor :) Wat ik hier opnoem is mierenneukerij van de ergste soort. Maar ja, het is dan ook een forum en ik ben gitarist, wat wil je :-D

NeeraDJ
21 juni 2005, 13:48
Ik snap de powerball hype niet zo, ik weet dat veel mensen er fan van zijn. Maar ik vind ze helemaal niet zo geweldig. Ik vind het een beetje een kil ijzerachtig geluid om eerlijk te zijn. Maargoed, misschien dat ik dan iets verkeerds gedaan heb...
Ieder zijn eigen mening, de Powerball is niet een amp die voor tone puristen meteen goed klinkt, aldus plug and play. Ik kreeg laatst zo een e-mailtje van iemand die een Powerball op mijn aanraden had gekocht en mij zei dat hij de mids een stuk hoger moest zetten dan hij op zijn andere versterkers doet. De Powerball heeft een hele aparte voicing op de high gain kanalen, maar als je dit ding uiteindelijk door hebt dan kun je er bijna alles uit halen. Wat ik vooral leuk vond op de Powerball was dat elke kleine draai van een knop je tone al veranderd. Het hangt er verder ook vanaf welke cab je er onder hebt liggen, greenbacks en Classic Lead 80 speakers vind ik tot nu toe het beste bij deze head.

NeeraDJ
21 juni 2005, 13:55
Zekers. als je van steriel houdt
Zo zo, ben je nu wat aan het roepen of heb je langer dan een paar uurtjes met deze amp doorgebracht? Lijkt me niet. De meeste mensen die de Powerball "steriel" vinden klinken, heb ik gemerkt, zijn gewend de gain lekker open te draaien en het volume evenals. Wanneer mijn volume knoppen open worden gedraaid draai ik de gain wat terug, maar voor sommige mensen is dat iets teveel moeite. Ik las laatst op het HC forum dat een gast met een PB helemaal verbaasd was dat een andere gast met zo weinig gain zo'n geweldige Death Metal sound kon halen en ik lachte me van m'n stoel. De PB klinkt alleen steriel wanneer je er niet mee om kunt gaan.

Brord
21 juni 2005, 13:55
tien tekens

P****Fred
21 juni 2005, 14:15
gain op 10 zou ik met een powerball ook niet aanraden.. :-D

Wormaap
21 juni 2005, 14:34
gain op 10 zou ik met een powerball ook niet aanraden.. :-D
Als de gain ook maar iets lijkt op de Fireball kan ik het hier mee eens zijn :-D Gain op 11 uur is meer dan zat voor metal :)

Geronimo
21 juni 2005, 14:44
Hey Geronimo, ff off topic. Wat voor pups heb jij in jou RG7 620 liggen?
Welke stemming en welke snaren(dikte)?

Ik heb de Blaze II in de brugpositie vervangen voor een Evolution 7. Het neckelement heb ik nog niet vervangen, maar ik wil de Air Norton 7 wel proberen. Ik hoorde dat dat een goede combo was. Ook zit ik te denken om de ToneZone 7 te proberen ipv de Evolution, ik vind uit de Evolution eigenlijk teveel bas komen, waardoor het gauw modderig klinkt. Ik gebruik nu mijn TS9 om de bas wat te onderdrukken.
In mijn 6-snaar heb ik een Double Whammy, de voorloper van de Tone Zone, en daar heb ik goede ervaringen mee.

Ik heb 'm standaard in B gestemd met een 009-054 setje.

Brord
21 juni 2005, 20:44
tien tekens

Geronimo
21 juni 2005, 21:06
Oké. daar was ik even benieuwd naar, als mede 7 snaar gebruiker.

Nu ben ik ook benieuwd naar wat jij gebruikt. Ik heb mensen hier horen roepen dat de RG 7620 ruk was omdat ie van basswood gemaakt is.
Ik ben uiteraard ooit van plan een nieuwe gitaar te kopen en ben graag benieuwd wat jij hebt.

Brord
22 juni 2005, 00:29
tien tekens

guhlenn
22 juni 2005, 10:34
Neeradj, jij bent echt komisch. Als iemand een andere smaak dan jij heeft kan die niet met de spullen omgaan. Jij was toch degene die dacht dat een marshall DSL geen master volume had omdat je dat op marktplaats in een advertentie had gelezen? Tot zover het goed inlezen op eht onderwerp.

Ga mij dan niet de les lezen ok. Ik vind hem steriel. Ik houd, maw , niet van de ENGL sound. Andere wel. suit yourself. Smaak is een raar ding weet je, iedereen heeft 't en alleen de mijne is de beste. Of wou je dat neit zeggen? LOL

Aad-d-h-d
22 juni 2005, 11:02
Ik vind de rectifier wel een overrated amp! Dat wil niet zeggen slecht maar het geluid vind ik veels ge-compressed. Klinkt net niet. ENGL powerball is een top amp!

@ Aart 5150 is lekkere bak! Ik heb er ook een en ben daar uitermate tevreden over en heb nog geen amp gehad die ik beter ond klinken ook de 5150 II niet.

Verder is de gitaar en element een belangrijke factor, je amp klinkt meteen anders....

Maar het is altijd een smaak kwestie en een muziekstijlkwestie... mijn 5150 heeft bijvoorbeeld niet het beste cleane geluid maar kan er mee door...

Maar als ik moest kiezen zou ik voor de ENGL gaan denk!

Mitch
22 juni 2005, 11:53
Hoe meer ik (dezelfde berichten) lees over de Powerball, hoe meer ik het gevoel krijg dat -ie teveel opgepompt is. Voor een goede sound moet je je gain laag houden lees ik ongelofelijk vaak en van LordRiff begreep ik dat -ie lekkerder klinkt met 12AT7's i.p.v. 12AX7's...

Dan heeft dat ding toch gewoon teveel gain ? Waarom veranderen ze dan dat ontwerp niet vraag ik me af ? Niemand gebruikt de gain voluit omdat het niet klinkt.

tillens
22 juni 2005, 12:09
Als jij een duitser common sense krijgt aangepraat dan zeg ik Chapeau! komt engl niet gewoon uit oost duitschland?

LordRiffenstein
22 juni 2005, 13:37
Hoe meer ik (dezelfde berichten) lees over de Powerball, hoe meer ik het gevoel krijg dat -ie teveel opgepompt is. Voor een goede sound moet je je gain laag houden lees ik ongelofelijk vaak en van LordRiff begreep ik dat -ie lekkerder klinkt met 12AT7's i.p.v. 12AX7's...

Dan heeft dat ding toch gewoon teveel gain ? Waarom veranderen ze dan dat ontwerp niet vraag ik me af ? Niemand gebruikt de gain voluit omdat het niet klinkt.

Euhm, ik gebruik wel 12AT7s in mijn Savages maar nooit in een Powerball geprobeerd. De PB is sowieso niet mijn ding.

EDIT: 12AT7s enkel als PI, voor alle duidelijkheid.

Toch altijd lekker die verhitte discussies over Engl :???:

Geronimo
22 juni 2005, 14:07
Idd wat een gezeik weer. Zo'n discussie hebben we pas nog gehad:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=57181

Misschien moeten we een Engl-haat topic beginnen. :D

@Brord wat voor versterker heb je nu dan?

Brord
22 juni 2005, 19:10
tien tekens

Mitch
22 juni 2005, 19:13
Ik ben niet verhit hoor, afgezien van het zonnetje :D Ik was blijkbaar in de war met de Savage, maar kan me nog wel van iemand anders eenzelfde verhaal herinneren m.b.t. de Powerball.
Ik beweer natuurlijk geenszins dat de PB een slechte amp is (ik zou niet durven) maar vraag me gewoon af waarom er zo'n groot gebied in de gain-range moet zitten dat niet bruikbaar is.

Brord
22 juni 2005, 19:22
tien tekens

Geronimo
22 juni 2005, 19:22
Ik speel nu over een line 6 Pod Pro, door een mesa boogie 2:fifty (niet de 50:50) en dat door een marshall 1960A cab...

Dat is toch een redelijke setup? Ik zou beginnen met het lozen van die 1960A kast, ik heb hem vervangen door een mesa recto standard en dat is een lichtjaar verschil. Veeel brutere overdrive en strakkere bas. De 1960 kast staat nu in mijn huiskamer als stoer stuk meubulair.

Brord
22 juni 2005, 19:25
tien tekens

Geronimo
22 juni 2005, 19:51
Mwa ok je moet het zelf weten... Wacht maar tot je een goeie kast probeert. Het hoeft niet perse een mesa te zijn. Een Bogner oid klinkt ook bruut. In ieder geval beter dan die cheapass 1960 kasten.

En wat dat digitale shite betreft, ik was er ook altijd erg sceptisch over maar moet je dit eens horen:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=54284

Over niet al te lange tijd wordt die techniek zo goed dat de buizenzooi definitief naar het museum kan denk ik.

gerrekat
22 juni 2005, 21:52
Powerball blijft IMO de beste high gainer ooit gemaakt! ik heb een recto gehad en een 5150 en een XXX, een Randall Cyclone, diverse Marshalls en alle diezels en Soldano's van deze wereld heb ik ook bespeeld maar ENGL blijft HET!

Zekers. als je van steriel houdt


HAHHAHA grappenmaker, ik heb dat ding al sinds ie uitkwam en heb shitloads van andere amps gehad, de meeste mensen weten gewoon iet hoe ze hem moeten indraaien!

Ik heb net de poweramp tubes vervangen met SED Svetlana 6L6GC's en hem opnieuw gebiassed klinkt als een tierelier en VERRE van steriel als je steriel wil moet je een Line 6, solid state randall of een valvestae proberen gek genoeg klinken ook de Diezel VH-4 en de VHT Pitbull Ultralead redelijk steriel maar bij de Pitbull misstaat het totaal niet!

Geronimo
22 juni 2005, 22:31
Gaddammed Ger het kan toch zijn dat ie een maandagmorgenmonster had? Ik heb eens een zeer bruut klinkende jcm900 dual reverb gehoord terwijl ik er nog NOOIT een goed had horen klinken. Dat is dus andersom en dat kan ook, maar elke versterker is uniek ook al komt ie uit dezelfde fabriek en van dezelfde serie.

Ik ga overmorgen naar Graspop en daar hebben ze zo'n tent met allemaal gear en dan ga ik alles eens lekker uitproberen, en helemaal alle engl modellen, want ik ben toch benieuwd of de hype terecht is.

Brord
22 juni 2005, 23:02
tien tekens

Brord
22 juni 2005, 23:05
tien tekens

Brord
22 juni 2005, 23:07
tien tekens

Wormaap
23 juni 2005, 01:52
Om nog even in te haken op de ENGL-discussie: Je kan er lang en breed over lullen en je kan het prachtig vinden of je kan er niks, maar dan ook niks aanvinden, maar wie zegt dat'n ENGL 'steriel' of 'blikkerig' klinkt is poep aan het praten of heeft hem gewoon niet lekker af weten te stellen. Als je de amp namelijk een béétje in weet te stellen kun je het ENGL-geluid nog steeds kut vinden, maar steriel of blikkerig zal'ie echt niet klinken.

NeeraDJ
23 juni 2005, 02:17
Neeradj, jij bent echt komisch. Als iemand een andere smaak dan jij heeft kan die niet met de spullen omgaan.
"Komiek" is een leuk woord om te omzeilen waar je niet mee geconfronteerd wil worden en dat is dat je gewoon niet met die amp om kunt gaan. Kom jij maar eens naar een meeting en dan gaan we samen even luisteren of de PB steriel klinkt wanneer ik aan de knoppen draai :wink: . Dit heeft niks met smaak te maken, ik vind de PB ook steriel en levenloos klinken wanneer ik de gain op een redelijk standje hebt. Practice what you preach


Jij was toch degene die dacht dat een marshall DSL geen master volume had omdat je dat op marktplaats in een advertentie had gelezen? Tot zover het goed inlezen op eht onderwerp.
Ik kan me die discussie nog vaag herinneren ja, en ik weet dat ik op mijn laatste post nooit een reactie kreeg. Wat dapper dat je er toch mee komt aanwaaien :lol:

Ga mij dan niet de les lezen ok. Ik vind hem steriel. Ik houd, maw , niet van de ENGL sound. Andere wel. suit yourself. Smaak is een raar ding weet je, iedereen heeft 't en alleen de mijne is de beste. Of wou je dat neit zeggen? LOL
Ik lees je niet de les, ik vertel je alleen hoe je met de PB om moet gaan, opbouwende kritiek is jouw zeker in het verkeerde strotgat gevallen. Ik denk overigens dat maar weinig (ervaren) gitaristen een steriele amp kunnen waarderen. Nu zeg je opeens weer dat je niet van de ENGL sound houdt, wat is er met jou gozer, ik respecteer dat je niet van de "ENGL-sound" houdt maar eerst was je klacht dat de Powerball steriel was. Kijk als je eerder met dit argument was gekomen, hopelijk op een minder banale wijze dan had ik deze reply niet willen typen

shredneck
23 juni 2005, 07:28
Neeradj, gefrustreerd? Doe niet zo triest man.

Brord
23 juni 2005, 14:04
tien tekens

Geronimo
23 juni 2005, 14:23
Ja ik zie ze ook nooit staan die kasten. Maar wat verschilt die jcm800 cab van een jcm900 dan? Volgens mij zijn dat precies dezelfde kasten, namelijk van die 1960's met g12h75t's toch?

Misschien was die jcm800 idd beter dan wat je nu hebt. Welk model had je? Een 2203/4?
Over die patches voor die POD volgens mij kan je die ook voor jouw ding krijgen. Ik heb er niet zo'n verstand van maar zoek dat eerst eens uit zou ik zeggen, kijk hoe bruut je je set nu kan krijgen voordat je wat anders aanschaft.
Kijk als het erg ruk klinkt zal het misschien ietsje beter klinken met een goede cab maar het lost het probleem niet helemaal op, en dan ben je denk best teleurgesteld. Maar andersom als je een redelijk geluid hebt met deze kast zal het stukken beter gaan klinken met een goede kast.

Ik moet wel zeggen dat ALS je een goede kast koopt nooit meer een andere hoeft te kopen. :wink:

De mesa's zijn wel duur vind ik. Je kan ook kijken naar een Bogner of een VHT of een Orange. In ieder geval een kast met Vintage 30's, die zijn toch wel een soort standaard voor metal. Die Bogner kasten schijnen zelfs nog beter te klinken dan de Mesa's en ze zijn toch denk al 200 eu goedkoper.

Je moet het zo zien: elke investering en verbetering van enig onderdeel in je setup zal je geluid verbeteren. Maar als je het een vervangt voor iets beters zal je de rest ook weer moeten vervangen om alles eruit te halen. En zo blijf je maar bezig... Ik heb het zelf ook. Ik ben nooit tevreden met m'n geluid en ik ben bang dat ik dat nooit zal zijn ook.

Brord
23 juni 2005, 15:11
tien tekens

Geronimo
23 juni 2005, 15:20
't scheelt ook niet zo heelveel, maar toch wel een honderd ofzo euro. Check het anders op feedback.nl.

Hmm ja idd die 2210 zijn iets minder dan die 03/04 eenkanaals dingen.

Maar die mesa eindtrap is toch ook buizen? En als die kasten hetzelfde waren kan het bijna niet daar aan liggen.

Brord
23 juni 2005, 15:21
tien tekens

Geronimo
23 juni 2005, 15:24
Mwa ik denk dat dat aan de pod ligt. Probeer daar eens wat mee

Brord
23 juni 2005, 15:25
tien tekens

Raffel
23 juni 2005, 16:42
ik zal mijn mening ook eens laten schijnen over dit onderwerp.

Ik ben van mening dat mijn top (Powerball dus) qua geluid heel erg afhankelijk is van wat er aan hangt. Bij een Powerball merk je meteen als er een goedkoop klote gitaartje aanhangt en fouten in je spel vallen ook enorm op. Ik zou het woord 'steriel' daarom graag vervangen zien door 'duidelijk' In plaats van een brei van geluid te produceren die met iedere gitaar goed klinkt zoals een Dual Rect (maar voor sommige mensen toch vervelende eigenschappen in de 'tone' heeft) is een Powerball heel erg strak en 'eigenschaploos' vind ik zelf. Dat kun je zowel positief als negatief beschouwen denk ik.

Als ik bijvoorbeeld een mahonie superstrat inplug hoor ik echt een wereld van verschil vergeleken met het inpluggen van een basswood strat in dezelfde amp.

Ik moet zeggen dat ik niet 100% tevreden ben over het krijgen van een lead geluid uit de powerball, omdat ik dan een compromis moet sluiten met het ritme-geluid. Wat ik overigens wel retevet vind klinken. Het is bij mij dus of het een, of het ander. Bij andere mensen misschien niet. Uiteindelijk hangt het er enorm vanaf naar wat voor tone en vooral _wat voor settings!_ je op zoek bent.

Het feit dat de top als steriel betiteld wordt vind ik dus vrij onterecht. En daarom refereer ik bij deze maar weer naar de vetgedrukte quoot in mijn sig :-D

guhlenn
24 juni 2005, 09:59
" is een Powerball heel erg strak en 'eigenschaploos' vind ik zelf. Dat kun je zowel positief als negatief beschouwen denk ik. "

Eh, karakterloos, eigenschaploos en steriel zijn voor mij synoniemen. Ik houd er niet van. Ik had een behoorlijk lange reply getikt op die ene reactie van jouw maar de server wou er niet aan. Daarna was alle enthousiasme mij ontglipt. De powerball is onderdeel van engl, en die heel serie amps klinkt rel;atief steriel . Tuurlijk si het RELATIEF, maar van een top met een waarde van rruim 1500,- verwacht ik meer.

Blijkbaar is de hele strak geluid fase modern nu. Ik koop dan liever een veel goedkopere ss bak. Ach, smaak he.

Een koch is beter een mesa is beter en een marshall is beter. een orange ook. wil je strak en , wat een prachtig woord, eiegnschaploos, ga dan voor engl, of voor 1/3 van de prijs een POD... hehehe

Oh ja wormaap; via die behringer hoor jij natuurlijkal die nuances extra goed :dance:

guhlenn
24 juni 2005, 09:59
" is een Powerball heel erg strak en 'eigenschaploos' vind ik zelf. Dat kun je zowel positief als negatief beschouwen denk ik. "

Eh, karakterloos, eigenschaploos en steriel zijn voor mij synoniemen. Ik houd er niet van. Ik had een behoorlijk lange reply getikt op die ene reactie van jouw maar de server wou er niet aan. Daarna was alle enthousiasme mij ontglipt. De powerball is onderdeel van engl, en die heel serie amps klinkt rel;atief steriel . Tuurlijk si het RELATIEF, maar van een top met een waarde van rruim 1500,- verwacht ik meer.

Blijkbaar is de hele strak geluid fase modern nu. Ik koop dan liever een veel goedkopere ss bak. Ach, smaak he.

Een koch is beter een mesa is beter en een marshall is beter. een orange ook. wil je strak en , wat een prachtig woord, eiegnschaploos, ga dan voor engl, of voor 1/3 van de prijs een POD... hehehe

Oh ja wormaap; via die behringer hoor jij natuurlijkal die nuances extra goed :dance:

LordRiffenstein
24 juni 2005, 10:47
De powerball is onderdeel van engl, en die heel serie amps klinkt rel;atief steriel .


Hahahahahahahahahaha Mop van de dag.

Zo steriel klinkt Engl: http://lordriffenstein.netfirms.com/Jam/JBs%20Blues.mp3

guhlenn
24 juni 2005, 10:54
be offended as much as you want to. Vergelijk het met andere amps in die klasse en naar mijn mening (en die van een eigenaar van de PB) klinkt het relatief strak en vlak. Het is mij bekend dat er hier een paar mensen zitten die geen kritiek op de ENGL's kunnen hebben, see if i care.

LordRiffenstein
24 juni 2005, 10:58
be offended as much as you want to. Vergelijk het met andere amps in die klasse en naar mijn mening (en die van een eigenaar van de PB) klinkt het relatief strak en vlak. Het is mij bekend dat er hier een paar mensen zitten die geen kritiek op de ENGL's kunnen hebben, see if i care.

Ik kan heel goed kritiek op Engl hebben als die onderbouwd is en niet van het roep-maar-raak type. De PB klinkt inderdaad heel strak en misschien wat vlakker maar je gaat wel erg kort door de bocht om gelijk alle Engls steriel te noemen.

guhlenn
24 juni 2005, 11:06
Smaak is natuurlijk moeilijk te onderbouwen, het feit dat een eigenaar mij in grote lijnen gelijk geeft zou toch iets moeten zeggen of niet?

LordRiffenstein
24 juni 2005, 11:12
Smaak is natuurlijk moeilijk te onderbouwen, het feit dat een eigenaar mij in grote lijnen gelijk geeft zou toch iets moeten zeggen of niet?

Euh, ik geef je toch ook enigszins gelijk, mij ging het meer om je populistische opmerking ivm de Engl serie.

Ik vind bv dat de nieuwe SE ook te steriel klinkt, althans in vergelijking met mijn Savages.

guhlenn
24 juni 2005, 11:14
Da's de ENGL sound, many like it, i don't. Da's trouwens generaliseren, niet populistisch... ik vind de meeste mesa's ook behoorlijk hetzelfde klinken. shoot me ;). Even goeie vrienden toch?

LordRiffenstein
24 juni 2005, 11:18
Da's de ENGL sound, many like it, i don't. Da's trouwens generaliseren, niet populistisch... ik vind de meeste mesa's ook behoorlijk hetzelfde klinken. shoot me ;). Even goeie vrienden toch?

Sure

Heb je het clipje gehoord? Vond je dat steriel? :-?

Brord
24 juni 2005, 11:48
tien tekens

elmark
24 juni 2005, 12:19
Niet door de mix komend, steriel, kil, blikkerig lol. 8-) waarom is dit topic eigenlijk gestart? er zitten gewoon veel Engl fans op dit forum (waaronder ikzelf) en er zitten veel mensen die zich ertegen verzetten :razz: Tuurlijk is het één grote smaakkwestie en kies jezelf wat je neemt als amp maar voor sommige mensen die dit soort topics als 'informatie' beschouwen komt het wel erg verwarrend over.

Als PB bezitter weet ik iig uit ervaring dat een PB niet blikkerig, kil of steriel klinkt. En door de mix kom ik al helemaal. Ik krijg niet voor niks steeds complimenten van journalisten, zaaleigenaren, coaches en collega gitaristen dat de sound uit die versterker zo waanzinnig is. Er is gewoon veel uit te halen en voor dat bedrag een vd meest veelzijdige amps in het rock/metal gebied (en anders ga je toch gewoon op de dure Bogner tour). Voor andere muziekstijlen zijn weer andere amps beter geschikt, maar dat hoef ik die kenners niet te vertellen.

Je moet natuurlijk wel weten wat je eraan hangt als gitaar (lees: kwaliteit) en hoe je met je knopjes om moet gaan. Maar iedereen die hoge eisen stelt aan zijn eigen amp weet ook wel dat je niet kunt verwachten dat het plug&play is, je wilt natuurlijk je eigen sound creeëren :lol:

En dat is dan de kracht van...de PB! Enorm veelzijdig, je kunt er genoeg aan tweaken om 'jouw' sound voor mekaar te krijgen, ontzettend betrouwbaar, en perfect voor live- en studio gebruik, vooral als enige gitarist in een band.

Jammergenoeg kan ik de brunetti en de mesa geen steun betuigen, omdat ik er gewoonweg geen ervaring mee heb. Maar daar is vast wel iemand voor te vinden. Maar cut the competitive crap please.

Raffel
24 juni 2005, 12:19
hmm nog korter door de bocht vind het over 1 kam scheren van ALLE mesa's , solidstates en noem maar op. En die dan allemaal beter te noemen. Je zegt dat smaak relatief is, maar toch ZIJN andere amps beter. :???:

Zoals ik al zei kun je het 'steriel' noemen maar of je van het geluid houdt zal altijd afhangen van wat voor gitaar je er aanhangt. Ik ben in ieder geval te spreken over de 'duidelijkheid' en het feit dat de meeste kanalen goed door de mix heen komen. Qua lead geluid vind ik dat 'duidelijke' dan weer iets minder omdat mijn gitaren dan ietwat dun en scherp overkomen met mijn settings. Maar ja met een twist van een paar knoppen heb je weer een super lekkere lead. Ik ben alleen zo iemand die liever een geweldig ritme geluid heeft.

gerrekat
24 juni 2005, 12:37
Als je strak, steriel noemt tja....maar dan haal je twee begrippen door elkaar!

Zoals ik zeg heb eergisteren een quad nieuwe Svetlana SED 6L6GC's in mijn Powerball gezet, en gebiassed een stuk heter dan de factory tunes die er bij mij nog inzater (40,3 mA) en hij klinkt nu echt beter dan elke andere high gainer waar ik ooit op gespeeld heb...

Ik heb ook een SAVAGE 120 die ik ook waanzinnig vind, die klinkt warmer en iets punchier dan de PB maar ook meer "processed" en minder rauw.

Mijn Mesa Mark III is beide qua volume de baas maar voor metal ritme gitaar is er niets beters dan ENGL, de lead met name op de SAVAGE is bijzonder goed, op de PB wat minder maar nog steeds bovengemiddeld, de Mark III heeft een waanzinnig lead tone maar dat is meer op mid gain gebied...ik denk dat weinig amps "droog" een echt goede lead tone hebben, er komt altijd wel een reverb of delaytje overheen en dan spreek ik nog over minimalistische setups!

Ik heb een Rivera Knucklehead II gehad en di vond ik stukken minder klinken dan de PB, ik blijf erbij dat de meeste mensen geen idee hebben hoe het beest goed in te draaien, en te wienig experimenteren met buizen! mde factory buizen in de PB zijn veels te koel gebiassed (27 - 28 mA!!!!)

ALs ik mijn nieuwe Yamaha AW4416 HDD recorder een beetje doorheb zal ik weer eens wat clipjes opnemen die alles behalve steriel klnken!

AART
24 juni 2005, 13:01
gerrekat, je zegt nu dat het de beste is maar dat is smaak, ik heb persoonlijk een hekel aan de powerball, maar slecht is ie niet.

Gewoon allemaal een kwestie van smaak.

Riffcrusher
25 juni 2005, 13:32
Mensen, mensen, mensen.... Wat zijn we hier bezig over 'ik heb de beste, ik heb dit, ik heb dat...'

Ik neem aan dat iedereen redelijk tot zeer tevreden is met zijn persoonlijke materiaal.

By the way: de Bogner Uberschall is er. En IK vind hem ontzettend goed voor wat IK doe (melodische thrash/death: soilwork, arch enemy, in flames...). Er zijn andere versterkers die wellicht hetzelfde doen en wie weet nog beter ook: Diezel, VHT, ... Feit is dat ik geen van die andere heb, maar wel een Bogner...

Cut the crap dus, en blijf eerlijk ! Donald Judd (Amerikaans kunstenaar) zei ooit: als iemand zegt dat het kunst is, is het kunst. Wel, het omgekeerde geldt ook !

Greetz !
(just my two cents...)
Jo D.

www.edgecrusher.be

Riffcrusher
25 juni 2005, 13:32
Mensen, mensen, mensen.... Wat zijn we hier bezig over 'ik heb de beste, ik heb dit, ik heb dat...'

Ik neem aan dat iedereen redelijk tot zeer tevreden is met zijn persoonlijke materiaal.

By the way: de Bogner Uberschall is er. En IK vind hem ontzettend goed voor wat IK doe (melodische thrash/death: soilwork, arch enemy, in flames...). Er zijn andere versterkers die wellicht hetzelfde doen en wie weet nog beter ook: Diezel, VHT, ... Feit is dat ik geen van die andere heb, maar wel een Bogner...

Cut the crap dus, en blijf eerlijk ! Donald Judd (Amerikaans kunstenaar) zei ooit: als iemand zegt dat het kunst is, is het kunst. Wel, het omgekeerde geldt ook !

Greetz !
(just my two cents...)
Jo D.

www.edgecrusher.be

Riffcrusher
25 juni 2005, 13:33
Mensen, mensen, mensen.... Wat zijn we hier bezig over 'ik heb de beste, ik heb dit, ik heb dat...'

Ik neem aan dat iedereen redelijk tot zeer tevreden is met zijn persoonlijke materiaal.

By the way: de Bogner Uberschall is er. En IK vind hem ontzettend goed voor wat IK doe (melodische thrash/death: soilwork, arch enemy, in flames...). Er zijn andere versterkers die wellicht hetzelfde doen en wie weet nog beter ook: Diezel, VHT, ... Feit is dat ik geen van die andere heb, maar wel een Bogner...

Cut the crap dus, en blijf eerlijk ! Donald Judd (Amerikaans kunstenaar) zei ooit: als iemand zegt dat het kunst is, is het kunst. Wel, het omgekeerde geldt ook !

Greetz !
(just my two cents...)
Jo D.

www.edgecrusher.be

Geronimo
28 juni 2005, 15:24
Zo ik ben er weer! Graspop 2005 was onwijs! Alle goeie bands gezien, en wat me opviel; GEEN EEN band speelde over een Engl.
Nevermore, Dark Tranquility, Soilwork, In Flames, Dream Theater, ze speelden allemaal over Mesa Recto's of 5150's of allebei.
De rest van de bands, vooral de ouwe knakkers, speelden voornamelijk over Marhall's, ik denk jcm 800's maar ik kan t mis hebben want van een afstandje lijken die natuurlijk allemaal op elkaar.
Ik heb niet alles gezien maar de bands die ik per se wilde zien spelen spelen in ieder geval niet over Engl.
Wel apart ik las op de site van Soilwork dat ze met Krank amps spelen maar live dus blijkbaar niet.
Wat ik wel moet zeggen is dat de ene band onwijs goed klonk en de andere als een bak herrie, vooral Nevermore wat een tieftgeluid, maar dat is te wijten aan de PA mensen denk.

Het blijft allemaal een kwestie van smaak, maar ja aan de andere kant, als het zo'n supersound is waar blijven de brute bands dan met hun Engl setup's?


Ze hadden op Graspop ook een geartent waar je entree voor moest lappen (ok een biertje maar toch) en waar ik veel van verwachtte maar het bleek dat er maar drie merken vertegenwoordigd waren en daar zat Engl niet bij. Dat was jammer, ik hoopte dat ze er wel stonden want ik ben er toch benieuwd erg naar. (Uiteraard benieuwd naar hoeveel ze minder klinken dan de mijne haha)

Ik blijf gewoon van mening dat die Engls niet veel beter klinken dan de rest wat er op de markt is dus al die mensen die zeggen dat ze godsent zijn leuteren maar wat.

andoni
28 juni 2005, 15:43
Zo ik ben er weer! Graspop 2005 was onwijs! Alle goeie bands gezien, en wat me opviel; GEEN EEN band speelde over een Engl.
Nevermore, Dark Tranquility, Soilwork, In Flames, Dream Theater, ze speelden allemaal over Mesa Recto's of 5150's of allebei.
De rest van de bands, vooral de ouwe knakkers, speelden voornamelijk over Marhall's, ik denk jcm 800's maar ik kan t mis hebben want van een afstandje lijken die natuurlijk allemaal op elkaar.
Ik heb niet alles gezien maar de bands die ik per se wilde zien spelen spelen in ieder geval niet over Engl.
Wel apart ik las op de site van Soilwork dat ze met Krank amps spelen maar live dus blijkbaar niet.
Wat ik wel moet zeggen is dat de ene band onwijs goed klonk en de andere als een bak herrie, vooral Nevermore wat een tieftgeluid, maar dat is te wijten aan de PA mensen denk.

Het blijft allemaal een kwestie van smaak, maar ja aan de andere kant, als het zo'n supersound is waar blijven de brute bands dan met hun Engl setup's?
Waarom stond er geen enkele H&K, Brunetti, Framus of zelfs Bogner? Toch niet omdat het slechtere amps zijn? Ten eerste is het een smaakkwestie (hoewel ik het allemaal leuke dingen vind), ten tweede is Engl minder gekend en mainstream aanwezig dan Mesa of Marshall.


dus al die mensen die zeggen dat ze godsent zijn leuteren maar wat.

Geen enkele amp is godsent. Sommige mensen verlagen zich tot fanboyisme op internet fora dezer dagen. Dat Engl degelijke, scherp geprijsde amps maakt is echter een feit, of je er nu van houdt of niet. Maar er zijn genoeg mensen die de klank niets vinden, wat hun recht is. Mijn mede gitarist van mijn ex-band moest ook niets van mijn DSL100 weten (hoewel de combo JCM2000 - Single Recto wel erg hard aars schopte imho 8-)), maar daarvoor hoef ik niet meteen defensief te worden en hem vol te schelden en hem duidelijk maken hoeveel beter mijn amp wel niet is. Ik zou perfect kunnen leven met zijn Single Recto (heb er alleen het geld niet voor).

Anders Destium
28 juni 2005, 15:45
Mooi dat je het naar je zin hebt gehad!

Mag ik vragen welke band over wat speelde, de Gothenburg bands over 5150s, Nevermore en DT over Mesas? Speelt de gitarist van Nevermore nog steeds op een RG7620?

tillens
28 juni 2005, 15:47
Die amps worden vaak gebruikt omdat ze gewoon goed klinken! Ahum. NOg een andere reden is, ooit gehoord van endorsements/ die gasten bij mesa en marshall die smijten ermee!

Josdevos
28 juni 2005, 15:47
Weet je nu nog niet dat vele gitaristen conservatievelingen zijnn niet alle topbands heelder dagen op boards zitten, en dat topbands zich aan hun gevestigde waarden houden, zeker live.

In de studio passeert er meer hoor. (Vorige album Soilwork is gedeeltelijk Savage 120)
Niks is zaligmakend! Ik heb ondertussen enorm veel amps getest (beetje alle merken) maar ik blijf zelf toch altijd terug bij mijn Savage SE uitkomen.. maar kmoet zeggen dat de vette scheur uit Petrucci z'n Roadkings ook wel in orde was! :)

Qua hype, ik vind vooral de Powerball een beetje overhyped... ach hij doet wat hij moet doen maar ook niet meer...

pol
28 juni 2005, 15:49
in die geartent heb ik ook even gezeten, even een voorstelling van een line6 vetta gezien, maar het geluid trok op niet veel vond ik, gitarist was wel goed.
de boss dr. rythm vond ik ook wel leuk speelgoed, met die backings waar je kan overuitsoleren.

En dat geluid van Nevermore, volgens mij ligt dat aan die klotegitarist van een Steve Smythe, toen Curran Murphy er nog bij speelde klonk de gitaar stukken zuiverder. De solo's van Loomis waar weer super, maar die ritmegitaren een modderige brij idd.

Raffel
28 juni 2005, 15:58
Zo ik ben er weer! Graspop 2005 was onwijs! Alle goeie bands gezien, en wat me opviel; GEEN EEN band speelde over een Engl.
Nevermore, Dark Tranquility, Soilwork, In Flames, Dream Theater, ze speelden allemaal over Mesa Recto's of 5150's of allebei.
De rest van de bands, vooral de ouwe knakkers, speelden voornamelijk over Marhall's, ik denk jcm 800's maar ik kan t mis hebben want van een afstandje lijken die natuurlijk allemaal op elkaar.
Ik heb niet alles gezien maar de bands die ik per se wilde zien spelen spelen in ieder geval niet over Engl.
Wel apart ik las op de site van Soilwork dat ze met Krank amps spelen maar live dus blijkbaar niet.
Wat ik wel moet zeggen is dat de ene band onwijs goed klonk en de andere als een bak herrie, vooral Nevermore wat een tieftgeluid, maar dat is te wijten aan de PA mensen denk.

Het blijft allemaal een kwestie van smaak, maar ja aan de andere kant, als het zo'n supersound is waar blijven de brute bands dan met hun Engl setup's?


Ze hadden op Graspop ook een geartent waar je entree voor moest lappen (ok een biertje maar toch) en waar ik veel van verwachtte maar het bleek dat er maar drie merken vertegenwoordigd waren en daar zat Engl niet bij. Dat was jammer, ik hoopte dat ze er wel stonden want ik ben er toch benieuwd erg naar. (Uiteraard benieuwd naar hoeveel ze minder klinken dan de mijne haha)

Ik blijf gewoon van mening dat die Engls niet veel beter klinken dan de rest wat er op de markt is dus al die mensen die zeggen dat ze godsent zijn leuteren maar wat.

Rammstein is toch niet een kleine band lijkt mij, speelt er toch 1 van op Engl. Amerikanen vinden europese merken sowieso te duur en resorteren daarom al gauw naar Mesa omdat zij sowieso prima spul maken. Ik heb ook bands op Pinkpop gezien die op Engl spelen. (o.a. Danko Jones) Beetje een rare post: "Ik heb geen enkele band op Engl zien spelen, maar ik heb niet alle bands gezien en ik kon eigenlijk ook niet goed zien waar ze _wel_ op speelden" WTF? Probeer je gewoon te flamen of wat wil je met deze post bereiken? :???:

Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat Engl > andere merken. Sowieso is het een beetje een narrowminded benadering om een heel merk en al zijn producten meteen beter te noemen dan een ander merk. Ze hebben de laatste jaren amps gemaakt die een moderne rocksound produceren. Een sound die je bij sommige merken niet zult terugvinden. En dus biedt dit een fijne uitkomst voor mensen die van een modern geluid houden.

Geronimo
28 juni 2005, 16:09
Ik heb niet echt op de gitaren gelet van Nevermore maar het waren iig geen Ibanez.

Nevermore, Soilwork speelden over Recto's, Dark Tranquility en In Flames over 5150's en Petrucci idd over zijn Roadkings uiteraars.

Verder weet ik het niet helemaal precies wie nou over wat speelden, vooral de bands die later kwamen, ik was drie dagen behoorlijk stoned en dronken... :D Ik heb ook wat VHT shit gezien maar ik kan me niet meer herinneren wie dat nou waren.

Endorsement, Soilwork speelt toch over krank amps en Dark Tranquility over Line6 als je hun site leest? Waarom hier live niet dan?

En nog even over Nevermore, we hebben die geluidsgast erop aangesproken en hij ging aan ONS vragen wat er aan mankeerde!! :o
Naaa maar sorry hoor dat betekent dus dat ie zelf niet eens hoorde wat eraan mankeerde... Die gast was gewoon een prutser. Het lag echt niet aan Smythe, want ik hoorde alleen de bassdrum goed. De rest was een brij, en ook HOORDE je gewoon de limiters aanspringen zodra ze van een clean pingelstuk naar gebeuk overgingen. Echt heel slecht.

Over die line six gast in die tent, ik was wel onder de indruk van die Variax gitaar. Al die geluiden en mogelijkheden met dat ding, bizar gewoon. Die andere gast bij de Rocktron stand was echt een eikel... Die stond maar een beetje de Zakk Wilde uit te hangen maar wat ie nou probeerde te verkopen?

Verder was het een geslaagd festival, geen regen, wel een stofzooi en dus elke ochtend gore zwarte fluimen maar beter dan een modderstroom, en alles was op een paar dingetjes na erg goed geregeld.

Wormaap
28 juni 2005, 16:28
Die VHT's was Helmet. Dikke, brute, lompe sound (helaas was de muziek een tikje eentonig, maar ze klonken wel érg lekker) Dat de oudgedienden op Marshall speelden is redelijk logisch, in de jaren 80 was er nog niet heel veel meer als je een metal-tone wilde. Mesa is ongelofelijk populair in de VS omdat het daar spotgoedkoop is, 't is hier grofweg 2 keer zo duur (net zoals ENGL daar honderden dollars duurder is :-D )
Het viel me bij Dark Tranquility trouwens op dat er GEEN kabels naar de 5150's liepen (ik stond helemaal vooraan in het midden :-D) dus waar die hun sound daadwerkelijk vandaan haalden mag Joost weten :P

Op ENGL spelen trouwens sowieso die gast van Rammstein en Richie Blackmore (en ik natuurlijk, ook heel belangrijk :-D)
En dan nog over die flame richting mijn cab: Ten eerste nogal kinderachtig om te proberen om mij op die manier onderuit te halen, ten tweede: als jij op dit cabje niet overduidelijk het verschil tussen Marshall, Mesa, ENGL en weet ik wat nog meer kan horen denk ik dat ik de reden heb gevonden dat je ENGL steriel noemt :lol:

Geronimo
28 juni 2005, 16:33
Zo ik ben er weer! Graspop 2005 was onwijs! Alle goeie bands gezien, en wat me opviel; GEEN EEN band speelde over een Engl.
Nevermore, Dark Tranquility, Soilwork, In Flames, Dream Theater, ze speelden allemaal over Mesa Recto's of 5150's of allebei.
De rest van de bands, vooral de ouwe knakkers, speelden voornamelijk over Marhall's, ik denk jcm 800's maar ik kan t mis hebben want van een afstandje lijken die natuurlijk allemaal op elkaar.
Ik heb niet alles gezien maar de bands die ik per se wilde zien spelen spelen in ieder geval niet over Engl.
Wel apart ik las op de site van Soilwork dat ze met Krank amps spelen maar live dus blijkbaar niet.
Wat ik wel moet zeggen is dat de ene band onwijs goed klonk en de andere als een bak herrie, vooral Nevermore wat een tieftgeluid, maar dat is te wijten aan de PA mensen denk.

Het blijft allemaal een kwestie van smaak, maar ja aan de andere kant, als het zo'n supersound is waar blijven de brute bands dan met hun Engl setup's?


Ze hadden op Graspop ook een geartent waar je entree voor moest lappen (ok een biertje maar toch) en waar ik veel van verwachtte maar het bleek dat er maar drie merken vertegenwoordigd waren en daar zat Engl niet bij. Dat was jammer, ik hoopte dat ze er wel stonden want ik ben er toch benieuwd erg naar. (Uiteraard benieuwd naar hoeveel ze minder klinken dan de mijne haha)

Ik blijf gewoon van mening dat die Engls niet veel beter klinken dan de rest wat er op de markt is dus al die mensen die zeggen dat ze godsent zijn leuteren maar wat.

Rammstein is toch niet een kleine band lijkt mij, speelt er toch 1 van op Engl. Amerikanen vinden europese merken sowieso te duur en resorteren daarom al gauw naar Mesa omdat zij sowieso prima spul maken. Ik heb ook bands op Pinkpop gezien die op Engl spelen. (o.a. Danko Jones) Beetje een rare post: "Ik heb geen enkele band op Engl zien spelen, maar ik heb niet alle bands gezien en ik kon eigenlijk ook niet goed zien waar ze _wel_ op speelden" WTF? Probeer je gewoon te flamen of wat wil je met deze post bereiken? :???:

Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat Engl > andere merken. Sowieso is het een beetje een narrowminded benadering om een heel merk en al zijn producten meteen beter te noemen dan een ander merk. Ze hebben de laatste jaren amps gemaakt die een moderne rocksound produceren. Een sound die je bij sommige merken niet zult terugvinden. En dus biedt dit een fijne uitkomst voor mensen die van een modern geluid houden.

Rammstein speelde niet op Graspop en ik bedoelde ook de bands die IK gezien heb, als je alle bands wil zien spelen op een festival moet je de quantemmechanica praktisch beheersen ofzo en helaas is mij dat nog niet gelukt.

Ik weet niet of er mensen die het hele merk beter vinden, maar er zijn wel mensen die er een soort van "zwak" voor hebben, net als bv mensen die gek zijn van Ferrari's oid. En ik geloof dat ze "hun" merk stiekem toch beter vinden dan de rest. En als ik dan zeg dat ik het niks vind of dat er ook andere merken zijn die net zo goed zijn krijg je die gelijk op m'n dak, en ja, dan kan ik het niet laten om daar op te reageren.

En het is gewoon zo, de bands die ik echt goed vind en een onwijze invloed op mij hebben spelen niet over Engl's. Ik ken Danko Jones niet maar het is vast geen brute metal ala Nevermore of In Flames. Ik geloof ook wel dat 't beste versterkertjes zijn, maar vast niet beter dan wat er al is.

Geronimo
28 juni 2005, 16:42
En dan nog over die flame richting mijn cab: Ten eerste nogal kinderachtig om te proberen om mij op die manier onderuit te halen, ten tweede: als jij op dit cabje niet overduidelijk het verschil tussen Marshall, Mesa, ENGL en weet ik wat nog meer kan horen denk ik dat ik de reden heb gevonden dat je ENGL steriel noemt :lol:

Eeh, wat heb ik over jouw cab gezegd dan? Sorry maar ik kan me niet herinneren dat ik wat over jouw cab geroepen heb. (misschien wel hoor maar ik onthoud ook niet alles)

Brord
28 juni 2005, 16:45
tien tekens

Raffel
28 juni 2005, 16:45
Ze zijn niet beter dan andere topmerken. Ze zijn anders. Ik snap niet waarom Engl een speciale behandeling krijgt van alle 'haters' (daar reken ik trouwens vrijwel niemand hier onder) omdat deze amps veel verkocht worden de laatste jaren. Dat geeft trouwens wel aan dat veel mensen zich in die sound kunnen vinden en daarom een dergelijke versterker kopen.

Geronimo
28 juni 2005, 16:49
Die VHT's was Helmet. Dikke, brute, lompe sound (helaas was de muziek een tikje eentonig, maar ze klonken wel érg lekker) Dat de oudgedienden op Marshall speelden is redelijk logisch, in de jaren 80 was er nog niet heel veel meer als je een metal-tone wilde. Mesa is ongelofelijk populair in de VS omdat het daar spotgoedkoop is, 't is hier grofweg 2 keer zo duur (net zoals ENGL daar honderden dollars duurder is :-D )

En al die Scandinavische bands dan? Duitsland ligt toch om de hoek?


Het viel me bij Dark Tranquility trouwens op dat er GEEN kabels naar de 5150's liepen (ik stond helemaal vooraan in het midden :-D) dus waar die hun sound daadwerkelijk vandaan haalden mag Joost weten :P

Dat zag ik idd ook, ik stond iets verder weg, en in eerste instantie dacht ik dat ze niet eens aan stonden. Later zag ik vaag wat ledjes branden, en ik meende ook te zien dat de snoeren tussen de versterkers en de cabs door liepen. Maar misschien gebruikten ze alleen de eindtrap, met een POD ofzo, dat kan natuurlijk ook nog.[/quote]

Geronimo
28 juni 2005, 17:03
Iemand Aborted gezien?

Echte Brunetti addicts.
Al is hun geluid drastisch verslechterd toen ze de overstap van universe met emg 707's naar esp(ltd?) baritons maakten. Maar toch, nog steeds een erg vet geluid.

Nevermore speelt naar mijn weten, ondankt hun cotract met peavey over recto's.
Merkwaardig dat ze een slecht geluid hebben, normaal hebben ze echt een van de betere geluiden naar mijn mening.

mvg,
Brord.

Ik ben speciaal gaan kijken omdat jij dat aanbeveelde Brord. Ik weet niet over welke versterkers ze speelden, (ik stond te ver weg) en ze speelden niet over ibanez maar aan de Explorervorm te zien of Gibson of idd ESP zoals James Hetfield. En het geluid was ONWIJS ruk, op het eind wat beter maar damn wat een takkeherrie. Die gitaren waren veel te hard te veel snerpend hoog. (dit was naar mijn mening weer te wijten aan de geluidsman, misschien wel dezelfde drol als die ze bij Nevermore hadden) De muziek was wel bruut daarentegen.

En idd ik heb van andere mensen die Nevermore ergens anders gezien hebben gehoord dat ze heel vet klonken. Ik heb ze zelf al een keer in Hardenberg gezien maar toen klonken ze helaas ook ruk.

Brord
28 juni 2005, 17:07
tien tekens

Brord
28 juni 2005, 17:11
tien tekens

Alain
28 juni 2005, 17:34
Ik ben ook naar Graspop geweest.


1) Caliban speelde op Engl powerball, dus er werd wel degelijk over engl gespeeld

2) Welke groep van de 3 dagen had dan een goed geluid. Je zit te kankeren over het feit dat er geen engls staan, en dat het geluid niet goed was... duhhh moet ik er nog een tekeningetje bij maken?

Daarbij, bij de helft van de groepen kon je geen versterker zien staan.

gerrekat
28 juni 2005, 18:35
Ik heb zat bands over ENGLS zien spelen:

Sodom

Destruction

Running Wild

Rammstein

Scorpions

Richie Blackmore

Motorhead

Testament (op Wacken 2 jaar terug)

Primal Fear

Holy Moses

Kreator

Seven Witches


om er maar een paar te noemen en tonnen aan amateurbands ook!

Soulflyhigh
28 juni 2005, 18:44
Mooi dat je het naar je zin hebt gehad!

Mag ik vragen welke band over wat speelde, de Gothenburg bands over 5150s, Nevermore en DT over Mesas? Speelt de gitarist van Nevermore nog steeds op een RG7620?
Jeff Loomis speelt alweer een tijdje op die Schecter 7 snaren en sporadisch op z'n oude ESP Ltd's. Steve Smythe heeft ook een paar Ltd 7 snaren en een hele vette ESP F custom 7 snarig. Steve Smythe speelt bijna altijd op z'n BC Rich custom (ook weer 7 snarig uiteraard) Nevermore speelt bijna altijd over Recto's. Dark Tranquillity speelt over Rocktron Prophesy pre-amps of ze moeten op het laatste album (Character) geswitchst zijn.

Wormaap
28 juni 2005, 19:50
Overigens hing er onder de 5150's van In Flames een POD Pro :-D (Ook daar stond ik vooraan, w00t :-D)
De cabs van Megadeth waren niet gemict (jaja, daar ook Wormaapje vooraan) en er stonden geen tops op. Kwam wel geluid uit, though en er zaten overal speakers in. Op elke flightcase waar een 4x12 uitkwam stond 'Mustaine' dus waar de 2e gitarist over speelde weet ik niet, maar ik vermoed dat achter de 12 4x12's van Mustaine ergens 2 combootjes stonden ofzo :-D

Lock en Load
28 juni 2005, 20:16
Overigens hing er onder de 5150's van In Flames een POD Pro :-D (Ook daar stond ik vooraan, w00t :-D)
De cabs van Megadeth waren niet gemict (jaja, daar ook Wormaapje vooraan) en er stonden geen tops op. Kwam wel geluid uit, though en er zaten overal speakers in. Op elke flightcase waar een 4x12 uitkwam stond 'Mustaine' dus waar de 2e gitarist over speelde weet ik niet, maar ik vermoed dat achter de 12 4x12's van Mustaine ergens 2 combootjes stonden ofzo :-D

In Flames gebruikt een POD Pro XT door hun 5150's voor hun clean geluiden. Ik vraag me nou eigenlijk af of je daarmee nou eigenlijk een echt goed clean geluid krijgt, een vol open poweramp met zijn pots op high gain werk of zouden ze een aparte 5150 hebben om hun POD door te halen?

Brord
28 juni 2005, 20:31
tien tekens

Lock en Load
28 juni 2005, 20:43
POD's kunnen afgrijselijk clean zijn hé. kunstmatig clean gewoon.

Luister eens de cleans aan het einde van het nummer "Touch of Red". Dat is zo'n beetje wat ik bedoel. Je hoort dat het clean is maar er zit iets in dat niet "clean" is.

Ik vind hun cleans wel te gek :razz:

Maar jij zegt dus dat een POD door een vol open buizen amp op uber-high-gain nog steeds een clean geluid kan maken, hetzij nogal "processed"?

Geronimo
28 juni 2005, 20:59
Zolang je het output level van de pod maar niet te hoog maakt kan dat ja.

gerrekat
28 juni 2005, 21:05
Mooi dat je het naar je zin hebt gehad!

Mag ik vragen welke band over wat speelde, de Gothenburg bands over 5150s, Nevermore en DT over Mesas? Speelt de gitarist van Nevermore nog steeds op een RG7620?
Jeff Loomis speelt alweer een tijdje op die Schecter 7 snaren en sporadisch op z'n oude ESP Ltd's. Steve Smythe heeft ook een paar Ltd 7 snaren en een hele vette ESP F custom 7 snarig. Steve Smythe speelt bijna altijd op z'n BC Rich custom (ook weer 7 snarig uiteraard) Nevermore speelt bijna altijd over Recto's. Dark Tranquillity speelt over Rocktron Prophesy pre-amps of ze moeten op het laatste album (Character) geswitchst zijn.


Ik ind steve Smythe nu niet echt om over naar huis te schrijven, Nevermore was een aardige band maar hun laatste paar albums zijn me veel te experimenteel....ik moet zeggen dat ze best een goede geluid halen uit een recto toch, net als TestamenT die hebben het beste geluid uit een recto dat ik ooit gehoord heb, met die van mij ben ik nooit tevreden geweest!

pol
28 juni 2005, 21:10
ik denk ook niet dat die Steve Smythe echt goed is, hij speelt nogal fel vanuit zijn elleboog en maakt heel grote bewegingen, en duidelijk is zijn gitaargeluid nooit geweest. Curran Murphy (vorige NEVERMORE sessie gitarist) was toch stukken zuiverder.

En Megadeth gebruikte misschien speaker emulators of isocabs ofzo?

Geronimo
28 juni 2005, 21:32
Mooi dat je het naar je zin hebt gehad!

Mag ik vragen welke band over wat speelde, de Gothenburg bands over 5150s, Nevermore en DT over Mesas? Speelt de gitarist van Nevermore nog steeds op een RG7620?
Jeff Loomis speelt alweer een tijdje op die Schecter 7 snaren en sporadisch op z'n oude ESP Ltd's. Steve Smythe heeft ook een paar Ltd 7 snaren en een hele vette ESP F custom 7 snarig. Steve Smythe speelt bijna altijd op z'n BC Rich custom (ook weer 7 snarig uiteraard) Nevermore speelt bijna altijd over Recto's. Dark Tranquillity speelt over Rocktron Prophesy pre-amps of ze moeten op het laatste album (Character) geswitchst zijn.



Ik ind steve Smythe nu niet echt om over naar huis te schrijven, Nevermore was een aardige band maar hun laatste paar albums zijn me veel te experimenteel....ik moet zeggen dat ze best een goede geluid halen uit een recto toch, net als TestamenT die hebben het beste geluid uit een recto dat ik ooit gehoord heb, met die van mij ben ik nooit tevreden geweest!

Ze zetten er een Tubescreamer voor, om minder overstuurde bas te krijgen en het mid en hoog wat te boosten zodat dat juist wat meer overstuurd. Dan klinkt het meer hevie metal en minder Linkin Park. Heb je dat al eens geprobeerd?

Die laatste twee albums zijn vet juist man, dat kan aan mijn muzieksmaak liggen maar er zit veel meer afwisseling in. Ik moet wel zeggen dat ik de gitaren op de ouwe Enemies of Reality bruter vind dan op de remix.

Hebben jullie trouwens die kale gitarist van Soilwork in de gaten gehouden? Volgens mij had ie een bakkie of een takkie op, want die solo's gingen allemaal de mist in!

Geronimo
28 juni 2005, 21:51
Ik ben ook naar Graspop geweest.


1) Caliban speelde op Engl powerball, dus er werd wel degelijk over engl gespeeld

2) Welke groep van de 3 dagen had dan een goed geluid. Je zit te kankeren over het feit dat er geen engls staan, en dat het geluid niet goed was... duhhh moet ik er nog een tekeningetje bij maken?

Daarbij, bij de helft van de groepen kon je geen versterker zien staan.

Ik zit te kankeren op het totaalgeluid en niet over de gitaren alleen. Dat heeft te maken met de mannetjes achter de knoppen. Ik denk dat de bands die wel goed klonken (Megadeth, Slayer (was een beetje zacht, maar alles was goed te horen) Dream Theater, System of a Down en Iron Maiden) gewoon een goede ervaren geluidsman bij zich hadden.

Vooral in die tenten lijkt me dat ook onzettend moeilijk omdat ze galmen als de hel. En hoe meer volk er in de tent staat hoe meer demping je hebt dus moet je het later als het volloopt het geluid weer aanpassen. Ik hoorde ook bij veel bands dat het later beter klonk dan aan het begin van een set.
Bij Megadeth zag je ze ook geen pedalen intrappen als ze een solo begonnen, de geluidsman schoof gewoon mee. Dus die gasten kennen alle nummers en kunnen elke situatie aan ongeacht of het nu een zaal, stadion of tent is. Eigenlijk kan je ze beschouwen als een lid van de band. Dat kon je van die gast van Nevermore niet zeggen.

Gorefest klonk ook bruut trouwens, die gitaren waren onwijs.


btw @Wormaap, wat heb ik over jouw cab gezegd dan?

Brord
29 juni 2005, 00:25
tien tekens

Brord
29 juni 2005, 00:29
tien tekens

Geronimo
29 juni 2005, 00:48
*dekt zich alvast in voor het geflame*
ik vind linking park echt geen slecht geluid hebben hoor.
Ik zou best kunnen leven met zo'n gitaar geluid, zeker voor wat hun doen. Vind het beter dan menig andere band.

Ja dat klopt, ik luister er ook wel eens naar en vind het zeker een goed geluid, maar het is van dat akkoordenwerk en geen snelle riffs ala Nevermore. Dus als je dingen als Nevermore speelt met het Linkin Park geluid klinkt 't voor geen meter.

Brord
29 juni 2005, 09:41
tien tekens

strontraper jos
29 juni 2005, 10:00
ben ook naar Graspop geweest

kvond het geluid van Mastodon enorm goed, niet echt gelet op hun spullen, was teveel afgeleid door de manier waarop ze speelden! :o


over het algemeen vond ik dat het geluid op de main stage veel beter was dan in de tenten

andoni
29 juni 2005, 10:55
ben ook naar Graspop geweest

kvond het geluid van Mastodon enorm goed, niet echt gelet op hun spullen, was teveel afgeleid door de manier waarop ze speelden! :o


over het algemeen vond ik dat het geluid op de main stage veel beter was dan in de tenten

Mastodon zijn nog van de oude stempel. Gibson -> JCM 800 :)

guhlenn
29 juni 2005, 11:44
Ik maakte de cab opmerking. Dat heet pesten, voor zover ik weet is pesten wel kinderachtig maar of je dat ook vice versa mag gebruiken is dan even de vraag. En met die cab (ik heb hem gehoord) hoor je geen nuances. Dus natuurlijk hoor je WEL het verschil tussen merken, maar dat verschil wordt onzettend gekleurd door dat levenloze meuk cab en dus hoor je vervolgens niet of die amnp nou net modern of vintage klinkt. En dus mag je niet meedoen hahaaha (kijk da;s nou echt kinderactig... LOL)

AART
29 juni 2005, 12:57
Kan hier een slotje op, alles is al 100 x langsgekomen.

Engl's zijn prima bakken, de rest ook.

Sommige houden ervan, anderen niet.
Zelfde met Mesa, Peavey, Marshall, Fender, etc. etc.

Over smaak valt niet te twisten.

Akira
29 juni 2005, 14:07
knikker dan meteen het grootste gedeelte van het forum eraf, inclusief alle topics over welke gitaar men mooi vind.
Over smaak valt nou juist uitermate goed te twisten, vooral omdat je er toch nooit uit komt.
Saai zooitje werd het als er alleen getwist werd over dingen waarvan vast staat dat je eruit komt.

skabouter
29 juni 2005, 14:11
tja, das waar ! maar aan de andere kant, niemand kan mij toch van mening doen veranderen met woorden, dan zou ik het zelf moeten horen, en het daarna ook inzien. dus wat dat betreft is zo`n forum soms beetje vaag, om over smaak te twisten..........belangrijker vind ik dat alle goeie/slechte aspecten van een amp, evenals de features goed aan bod komen, en op grond daarvan kan je ook wel een oordeel vellen.

ey, ga jij es aan het werk akira !! of ben je al klaar daar ? :)

Geronimo
29 juni 2005, 14:19
Ik luister het niet echt, op de radio komt het wel eens voorbij.
Ik denk ook dat het voor riffs ala nevermore te modderig is, maar toch best n heel dik geluid.

Ja idd dat bedoelde ik.


ben ook naar Graspop geweest

kvond het geluid van Mastodon enorm goed, niet echt gelet op hun spullen, was teveel afgeleid door de manier waarop ze speelden! :o

Gaddamn ik stond vooraan bij Mastodon en fuuck die gasten stonden HARD! Ik ben halverwege maar ergens anders gaan kijken want ik hoorde op het end niks meer. Ik vond ze wel goed trouwens, ze zagen er helemaal niet uit als gasten die zulk onwijze tieftherrie maken, dat was wel grappig.


over het algemeen vond ik dat het geluid op de main stage veel beter was dan in de tenten

Dat was idd waar en dat ligt aan de galm in zo'n tent. Dat heb je buiten niet.


Ik maakte de cab opmerking. Dat heet pesten, voor zover ik weet is pesten wel kinderachtig maar of je dat ook vice versa mag gebruiken is dan even de vraag. En met die cab (ik heb hem gehoord) hoor je geen nuances. Dus natuurlijk hoor je WEL het verschil tussen merken, maar dat verschil wordt onzettend gekleurd door dat levenloze meuk cab en dus hoor je vervolgens niet of die amnp nou net modern of vintage klinkt. En dus mag je niet meedoen hahaaha (kijk da;s nou echt kinderactig... LOL)

Ok ik was al bang dat ik wat geroepen had wat ik weer vergeten was... Ik moet toch wat minder in de kroeg hangen denk ik.
Maar je hebt het over zo'n engl cab? Kijk volgens mij kan je bij een cab niet zoveel fout doen. Als het hout maar dik genoeg is, het volume ok en de speakers goed dan moet het wel goed gaan. Ik geloof ook wel dat die cab's van engl wel goed zijn, net zo goed als een mesa, bogner, orange of elke andere kwaliteits cab met v30's. Het enige waarom ik m niet hoef is omdat ik 'm er niet uit vind zien met dat kippegaas. Dingen moeten goed werken, maar ik moet het ook mooi vinden. Een Volvo 340 is best een goede betrouwbare auto maar je rijdt wel voor lul.


Kan hier een slotje op, alles is al 100 x langsgekomen.

Engl's zijn prima bakken, de rest ook.

Sommige houden ervan, anderen niet.
Zelfde met Mesa, Peavey, Marshall, Fender, etc. etc.

Over smaak valt niet te twisten.

Dat is waar, maar als iedereen hier het met elkaar eens was zou er weinig aan zijn op dit forum... Ik weet ook niet wat dat toch is met die Engl versterkers.

Wormaap
29 juni 2005, 14:47
Het ging over mijn Behringer cabje :) En ik weet niet waar guhlenn's oren zitten, maar ik hoor nuances prima met dat ding. Tuurlijk is het geen Bogner ofzo, maar hij houdt zich prima staande naast'n JCM800 door'n Mesa cabje.

Geronimo
29 juni 2005, 15:01
Oh ok ja dat kan best ik heb ze nog nooit gehoord. Is dat er zo een met die speakers allemaal in een andere hoek naar buiten gericht? Ik heb daar niet zulke goede recensies over gelezen maar ik zeg niks want ik heb ook een 1960A cab en dat is ook niet al te best maar ik heb er genoeg plezier van gehad.

Wormaap
29 juni 2005, 15:10
Nop, ik heb de 'gewone' slanted versie. Nogmaals, hij is echt niet super ofzo, maar voor 239 euro is't een cab dat de verwachtingen ver teboven gaat :) Alleen staat er 'Behringer' op dus zullen de meeste mensen behoorlijk bevooroordeeld gaan testen.

Geronimo
29 juni 2005, 16:09
Mwaah ik werk voor een commerciele tv zender en hier werken we met Digibeta, eigenlijk de hoogste kwaliteit video (videorecorders van 60.000 euro :o) maar sommige audiomixers zijn hier van Behringer... (waarschijnlijk gewoon een sloeberactie zo van oh d'r ligt nog wel een mixertje op zolder...)

Soulflyhigh
29 juni 2005, 22:59
Overigens hing er onder de 5150's van In Flames een POD Pro :-D (Ook daar stond ik vooraan, w00t :-D)
De cabs van Megadeth waren niet gemict (jaja, daar ook Wormaapje vooraan) en er stonden geen tops op. Kwam wel geluid uit, though en er zaten overal speakers in. Op elke flightcase waar een 4x12 uitkwam stond 'Mustaine' dus waar de 2e gitarist over speelde weet ik niet, maar ik vermoed dat achter de 12 4x12's van Mustaine ergens 2 combootjes stonden ofzo :-D
Megadeth (Mustaine

Amps:
Rocktron Prophesy Guitar System
Marshall EL34 100/100 Dual Monobloc Power Amp

Cabinets:
Marshall 4x12's with Celestion Vintage 30 speakers
Mics for Cabinets:

Electro Voice RE 20 and N/D 478 with Demeter Isolation Boxes
Other Effects/Rack Equipment:

Rocktron All Access Controller
Furman PL Plus Power Conditioner
Digitech Series Tone Driver Overdrive Pedal
Monster Cable
Shure PSM 700 In-Ear Monitor
Electro Voice RE1 Wireless System

Glen Drover:
Amps:
Rocktron Prophesy Guitar System
Marshall EL34 100/100 Dual Monoblock Power Amp

Cabinets:
Marshall 4X12's with Celestion Vintage 30 Speakers

Mics for Cabinets:
Electro Voice RE 20 and N/D 478 with Demeter Isolation Boxes

Other Effects/Rack Equipment:
Rocktron All Access Controller
Monster Cable
Monster Power Pro 2500 Power Conditioner
Digitech Series Tone Driver Overdrive Pedal
Bestronic Electronics
Shure PSM 700 In-Ear Monitor
Electro Voice RE1 Wireless System

Akira
29 juni 2005, 23:07
ey, ga jij es aan het werk akira !! of ben je al klaar daar ? :)

Ik woon zo dicht bij mijn werk, dat ik naar huis ga in mijn pauze.
En als emule dan (volkomen legale :wink: ) dingen aan het downloaden is, dan kijk ik wel eens op het forum :oops:

skabouter
29 juni 2005, 23:28
haha :D

guhlenn
30 juni 2005, 09:57
je weet niet welk nuances je mist. want die hoor je niet (DUH!) ik heb ze naast elkaar getest, tis overigens een Koch geworden. De PEavy van 350 kloink anders maar niet minder dan de ENGL van 899,- dus tot zover mijn merkengeilheid en smaak. Die behringer klinkt alsof de speakers te lui zijn om te bwegen hehehe. Serieus. Ik snap echt wel budget oevrwegingen, maar als je 250,- hebt kan je beter een wteedehands 2x12"(of gewoon een 1x12") kopen.

Maar als jij voor kwanititeit ipv kwaliteit wil gaan is dat natuulrijk je goed recht. Dus


*Guhlenn voelt en merkt dat zijn oren links en rechts op z'n hoofd zitten.*

Wormaap
30 juni 2005, 12:23
De Behringer cab heb ik naast'n Mesa getest, en, nogmaals, UITERAARD klinkt een Mesa stukken beter, maar dingen als 'je mist nuances' zijn gewoon uit de lucht gegrepen IMHO. Als je dacht dat ik alleen maar over dat Behringer cabje gespeeld hebt zit je er in ieder geval naast ;) Ik weet prima wat ik mis met mijn cab, en da's uiteraard best veel, maar nuances in ieder geval niet (tenzij wij een andere definitie van nuances hebben natuurlijk)

guhlenn
30 juni 2005, 12:43
tsja geluids beleving is natuurlijk subjectief, maar ik miste de details oftewel nuances in het geluid. da's letterlijk uit de lucht gegrepen, want dat is geluid. hehehe, genoeg woordspelletjes, ik heb hem echt aangesloten en een kans gegeven. ik had 30 seconden nodig om het complete rotzooi te vinden . Ben wel benieuwd wat jij dan slecht vond aan de behringer en welk cabinet je het beste vond.

Wormaap
30 juni 2005, 14:25
De Fireball heb ik naast de Behringer nog met een Fame 4x12 en met een Mesa 4x12 getest. Voor de rest heb ik nog over wat van die standaard 1960 kastjes enzo gespeeld, niks speciaals ofzo. De Behringer klinkt voor mij wat 'plat' en misschien zelfs wat fuzzy. De Mesa vond ik wel ok klinken, 'n beetje standaard. Het Fame cab was echter de grote verrassing voor z'n 444 euro (Celestion V30's, dat wel :-D) die had een redelijk apart 'crunchy' helder geluid wat mij persoonlijk erg aansprak. Die zou ik dan ook gekocht hebben als ze niet alleen nog een demomodel hadden wat ik absoluut niet mee mocht nemen :\

guhlenn
30 juni 2005, 14:52
plat is een goed woord, geen diepte, geen sprankel dat bedoelde ik idd. met geen nuances. beetje POD achtig. Ik vond de mesa trouwens ook verbazing wekkend "normaal" en niks speciaals. Fame vond ik weer niks maar goed... LOL

Ok, ik moert toegeven; je hebt goede oren.. ook een ander smaak maar dat zij je vergeven * en hij wuifde ;)*

Wormaap
30 juni 2005, 17:21
Dan hadden we gewoon een andere definitie van 'nuances' want de nuances in mijn spel hoor ik prima met m'n Behringer, en de verschillen als ik aan de knoppen draai ook :) Binnenkort als ik weer wat geld heb ga ik sowieso kijken voor een nieuw cab, maar nu eerst wachten tot m'n Hardtail aankomt :-D

gertnje
5 juli 2005, 23:43
hallo beste mensen

ff iets anders

ik zie hier veel hi gain verhalen ook over engl
is de engl tubetoner preamp iets?

qua metal klank?
ik bedoel hier : klinkt die net als de pwrball of fireball?

ik kan er 1 kope namelijk en hoe meer info hoe beter :) :lol:

DarknessAwaits
8 juli 2005, 00:33
hallo beste mensen

ff iets anders

ik zie hier veel hi gain verhalen ook over engl
is de engl tubetoner preamp iets?

qua metal klank?
ik bedoel hier : klinkt die net als de pwrball of fireball?

ik kan er 1 kope namelijk en hoe meer info hoe beter :) :lol:

Het lijkt me wel belangrijk om te weten waar je 'm voor zet. Verder kan ik je ook niet zoveel er over vertellen, maar of je 'm voor een fender of een mesa gaat zetten... dat maakt nogal verschil.

gertnje
8 juli 2005, 12:13
jah

ik zet hem voor mijn MarshaLL 30th anniversary combo + 112 B.E.

100 watt EL34

maar doet ie net zo scheuren als fireball of pwrball? qua preamp

groeten,

Gert ( zevensnaargitaarbarbaar ) Wim