PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar rond de 600 euro



jvs
17 juni 2005, 18:24
Hey iedereen ik ben nieuw op dit forum en heb al meteen een vraag :-D
Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe gitaar zo rond de prijs van ongeveer een 600 euro. Ik was aan het rondkijken op de site van fender en vond daar de ongeloofelijk knappe Tornado GT HH (http://fender.com/products/search.php?partno=0260700540). Maar volgens de uitbater van de muziekwinkel waar ik men vorige gitaar heb gekocht is deze niet zijn prijs waart (prijs ligt rond de 650euro) en zou ik voor de zelfde prijs een veel kwalitatievere Godin kunnen kopen. Hij was vol lof over Godin omdat die uit Amerika komen en hand gemaakt zijn. Hij zij zelfs dat je deze kunt vergelijken met Gibson gitaren. Wat is jullie mening hierover, wat vinden jullie van de fender en van de Godin. En is het waar dat Fenders die niet in Amerika gemaakt zijn meestal niet zo goed zijn???

Alvast bedankt

stimmt
17 juni 2005, 19:58
Het is een feit dat de beste hardware voor de fabriek in USA wordt gebruikt en de kwalitatief wat mindere onderdelen naar Mexico en Japan (Korea) worden verstuurd.
Dit wil niet zeggen dat Fenders niet uit USA altijd slechter zijn, maar je moet er wel rekening mee houden dat er slechte modellen tussen zitten.

Heb zelf een Koreaanse Tele waar ik ZEER blij mee ben. De tuners en dat soort dingen zijn wel van mindere kwaliteit en de gitaar kon wel een afstelbeurtje gebruiken. Maar daarna heb je ook gewoon een kwaliteitsgitaar....

Laat je niet leiden door alleen het land van herkomst, maar kijk naar de gitaar op zichzelf.

AART
17 juni 2005, 20:07
ik heb een japanse en koreaanse ibbi, en ik vind zelf de koreaan iets fijner :wink:

ligt gewoon aan gitaar, gewoon testen.

Jax
17 juni 2005, 21:07
Is de koreaanse ibanez je nieuwe rg420, of is die nog niet binnen?

Ritch
17 juni 2005, 21:17
Hij was vol lof over Godin omdat die uit Amerika komen en hand gemaakt zijn.

Allereerst welkom hier! :) En zum zweiten, Godin komt toch uit Canada?

Jollert
18 juni 2005, 00:05
Hij was vol lof over Godin omdat die uit Amerika komen en hand gemaakt zijn.

Allereerst welkom hier! :) En zum zweiten, Godin komt toch uit Canada?

Onderdelen worden gemaakt in Canada, geassembleerd in Amerika

Diedo
18 juni 2005, 11:49
godin is zeker goede kwaliteit voor het geld. Het merk is nog niet zo bekend bij de meeste mensen, dus moeten ze wel goede kwaliteit leveren om een beetje naam te verkrijgen.
ik vind ook de modellen best interessant omdat ze net even wat anders zijn. Als de modellen je aanstaan: zeker proberen die hap!

Orpheo
18 juni 2005, 14:24
idd, godin komt uit canada, en net over de grens (in een oude schoenenfabriek:D:D) worden die dingen in elkaar gezet.

het zijn heel fijne gitaartjes, de freeway vind ik qua looks de beste.

die andere modellen zijn heel innoverend. vind ik iig. zelden zal je zo'n mooie combi zien van midi mag pups houtsoorten etc etc.

echt veel " gitaar" voor je poen.

jvs
18 juni 2005, 16:00
Ok, ik denk dat ik dan best voor de godin ga nu was ik aan het denken aan de Godin freeway floyd. Iemand daar ervaring mee qua speelbaarheid, voor welk gerne hij het beste is, enz... Er is ook iets speciaal bij die Godins percies, een midi plug ofzo,weet iemand wat dat juist betekent? En als iemand me zou kunne zegge rond welke prijs hij zit zou dat ook tof zijn.

Alvast bedankt

Orpheo
18 juni 2005, 16:51
Ok, ik denk dat ik dan best voor de godin ga nu was ik aan het denken aan de Godin freeway floyd. Iemand daar ervaring mee qua speelbaarheid, voor welk gerne hij het beste is, enz... Er is ook iets speciaal bij die Godins percies, een midi plug ofzo,weet iemand wat dat juist betekent? En als iemand me zou kunne zegge rond welke prijs hij zit zou dat ook tof zijn.

Alvast bedankt

die " floyd'' is geen echte floyd rose original, maar een licenced product! dus echt superb is ie imo niet.

hij is goed voor rock, old school rock, old school metal, etc etc, maar geen trashmetal enzo.

Midi is dat t signaal per snaar uit je gitaar gaat, en je dus, in principe, per snaar een amp kunt hebben.

jvs
18 juni 2005, 18:08
die " floyd'' is geen echte floyd rose original, maar een licenced product! dus echt superb is ie imo niet.


Die floyd dat gaat toch over de tremolo of heb ik het fout? Is dit het enige minpunt of zijn er nog meerdere, is die dan zo slecht die tremolo? Kan ik dan beter de Godin Detour nemen mischien? Want ik heb niet persé een tremolo nodig maar het zou wel leuk zijn.

Nogmaals bedankt :-D

EDIT: Ik heb nog een gekeken op de website van Godin en er stond toch licensed Floyd Rose Wil dat niet juist zeggen dat het een ECHTE is of vergis ik mij???

jvs
20 juni 2005, 17:13
Ik heb dan uiteindelijk besloten om toch misschien beter niet een freeway te nemen maar wel een Godin LG hmb. Heeft iemand hier ervaring mee: pos/neg.

Danku!!! :-D y

...rock...
20 juni 2005, 17:34
lijkt wat op die italia gitaren