PDA

View Full Version : Japanse strat of Mex classic 50?



Strat uber alles
17 juni 2005, 09:55
Hallo,

Ik zit met een groot dillemma, ik ga morgen een nieuwe
gitaar kopen, maar ik kan nu bij een winkel 30 procent
korting krijgen op een japanse fender,
zijn die japanners beter kwa kwaliteit dan de mex clasic...
of is de classic beter?Ik had namelijk altijd de classic in mun
hoofd.

Kan iemand snel antwoorden?

(ghehe moet 10 uur werken, haal ik nooit, lachuh :-D :-D )

crazylay
17 juni 2005, 10:28
de japanse strats zijn van mindere kwaliteit dan de mex.
als je een strat neemt zou ik kiezen uit een Mex of een USA.
ik zelf vind dat de betere en van betere kwaliteit.
By the Way: daar kun je later ook nog wat voor vragen.

ik zelf speel op een Fender strat Mex en die bevalt me best.

nopster
17 juni 2005, 11:20
Bespeel ze allebei en kijk welke je het meest bevalt. Zelf heb ik een japanner ('62 reissue) en daar ben ik heel tevreden over. Hij kan hij mee met elke strat waarmee ik hem vergeleken heb ... (ook usa's)
Zowel van klank als afwerking als materialen. Het was 500 euro met texas specials erop. (nieuw gekocht)

Cubensis
17 juni 2005, 11:46
de japanse strats zijn van mindere kwaliteit dan de mex.


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
dat is gewoon gelul, veel japs zijn zelfs beter dan de usa's

crazylay
17 juni 2005, 11:54
Kwaliteit..geen geluid

Strat uber alles
17 juni 2005, 14:53
okee nou kijk het zit zo,

bij een muziekwinkel in de buurt kan ik 30 procent
korting krijgen op een japanse strat...die kost
normaal iets van 725 zei die kerel en daar dus
30 procent vanaf, komik wel op een zeer mooi bedrag.

Maar als ik bij een andere muziekwinkel een mex classic
'50 koop betaal ik iets van 680 euro.

Maar die korting op die japanner krijg je als je morgen tussen
6 en 7 uur daar komt, dus ik kan niet heen en weer rijden,
dat is het punt als ik daar morgen ben moet ik beslissen
of ik die japanner neem of niet, als ik nee zeg, kan ik niet
meer terug,

maar ik weet nu eigenlijk niet wat ik moet doen,

:-? :???: Want de reacties lopen een beetje uiteen hier,
maar de mex classic is over het algemeen beter dan de japanse.?

groetne Gertjan

( bedankt voor de reacites )

Speeddemon
17 juni 2005, 15:02
Kwaliteit..geen geluid
uche, yeah right.

pickups switchen en je hebt een beter afgewerkte Strat dan een USA die alsnog 500 euro duurder is.

Strat uber alles
17 juni 2005, 15:12
Kwaliteit..geen geluid
uche, yeah right.

pickups switchen en je hebt een beter afgewerkte Strat dan een USA die alsnog 500 euro duurder is.

Ja, daar zat ik ook aan te denken, stel dat ik morgne denk van he
dit gitaartje is echt lekker, en als ik dan gewoon
texas specials, of andere elementen koop, dan zit ik ook erg
goed kwa sound toch? Ik bedoel elementen beinvloedt het geluid
toch het meest, meer dan de houtsoort?

Dan kan ik dus ook gewoon wat elementen proberen , en
daar een setje van kopen.

OKeee bedankttt

Strat uber alles
17 juni 2005, 15:26
Nog meer mensen die een japanner hebben
of die mex classic?

Gertjan

Bobbel
17 juni 2005, 15:54
de japanse strats zijn van mindere kwaliteit dan de mex.


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
dat is gewoon gelul, veel japs zijn zelfs beter dan de usa's

20 jaar geleden was dat zo... nu bij lange na niet meer...

Shaggy
17 juni 2005, 16:16
wat een crap

alle jappo's die ik in handen heb gehad waren beter (iig in klank opzicht) als de mex's.. Dus uit mijn ervaring kan ik je vertellen dat een jap beter is dan een mex. Ik heb zelf een blade texas strat uit japan en die klinkt toch echt tig x beter dan een fender mex.

Casey
17 juni 2005, 16:27
Ook niet altijd , ik heb zelf in 1982 een nieuwe Jap strat gekocht ( m'n eerste gitaar ) , speelde er al jaren niet meer op , klote ding onstemde als de neten , speelde niet soepel en ik vond het geluid ook niet bijzonder , eigenlijk niks was bijzonder , blijkbaar waren de USA Fenders uit die tijd ook niet alles vandaar net zo goed of beter als een US ( uit die tijd dan ) , of misschien had ik gewoon een mindere .
Een paar jaar geleden kwam ineens de hype op dat de Jappen uit die tijd super gitaren waren :o dus heb ik hem voor een mooie prijs snel van de hand gedaan .
Verleden jaar een nieuwe USA Stat DLX gekocht na een paar getest te hebben en het verschil is dag en nacht , die waren allemaal prima touwens .
Een Mex heb ik nooit in mijn handen gehad maar wel verleden week een nieuwe USA Standard die ook lekker klonk , netjes afgewerkt was , soepel speelde en prima gestemd bleef .
Ga ze eerst lekker bespelen en kijk dan welke je het beste bevalt .

Bobbel
17 juni 2005, 17:13
wat een crap

alle jappo's die ik in handen heb gehad waren beter (iig in klank opzicht) als de mex's.. Dus uit mijn ervaring kan ik je vertellen dat een jap beter is dan een mex. Ik heb zelf een blade texas strat uit japan en die klinkt toch echt tig x beter dan een fender mex.

hoe kan een niet fender merk nou beter zijn dan een fender?!?!? ik bedoel... iets wat een fabrikant heeft gemaakt kan niet beter gemaakt worden door een ander, omdat het niet beter kan maken want dan is het niet meer zoals de oorspronkelijke fabrikant heeft gemaakt... het is dus ANDERS...

Quink
17 juni 2005, 17:44
? ik bedoel... iets wat een fabrikant heeft gemaakt kan niet beter gemaakt worden door een ander,

:o :o Wow. Dat is nogal wat. Dus het vervangen van goedkope componenten door betere, bijv stemmechanieken, caps, speakers, levert geen verbetering op, maar een verandering? :???:

Ermm, ja. Ok. :???:

Strat uber alles
17 juni 2005, 17:47
oke ik begrijp uit de reacties dat de meningen nogal
uiteen lopen, ik ga gewoon testen morgen, en dan
maar hopen dat ik de goeie keuze maak.


Bedankt voor de reacties

groeten Gertjan

Maniaaaak!!
17 juni 2005, 17:49
wat een crap

alle jappo's die ik in handen heb gehad waren beter (iig in klank opzicht) als de mex's.. Dus uit mijn ervaring kan ik je vertellen dat een jap beter is dan een mex. Ik heb zelf een blade texas strat uit japan en die klinkt toch echt tig x beter dan een fender mex.

Ik heb dezelfde ervaring, de elementen uit de Jappen klinken stukken beter dan de mex elementen. Beide gitaren zijn zeer ok. Ik heb een VR '57 jap. en een classic 50's mex.

verschillen zijn enorm, maar klank-wise is de Jap superieur aan de mex.

Ben overigens zeer te spreken over de prijs/kwaliteit verhouding van de mex. Deze gitaar is zijn geld dubbel en dwars waard. Ik speel nog steeds met de gedachte om er een set Fender custom shop pickups in te doen over een tijdje.

Gewoon beide gitaren proberen en dan oordelen is het devies.

Bobbel
17 juni 2005, 22:25
? ik bedoel... iets wat een fabrikant heeft gemaakt kan niet beter gemaakt worden door een ander,

:o :o Wow. Dat is nogal wat. Dus het vervangen van goedkope componenten door betere, bijv stemmechanieken, caps, speakers, levert geen verbetering op, maar een verandering? :???:

Ermm, ja. Ok. :???:

zei ik veranderingen zoals stemmechanieken??? Ik zei een heel andere gitaar... een andere gitaar kan niet beter zijn dan een Fender... een Fender is een Fender en dat kan niet beter... wel anders... en dat geld voor alle producten... netzo als een Volkswagen is een Volkswagen en een Audi is niet beter, maar anders...

hgrondel
17 juni 2005, 22:53
? ik bedoel... iets wat een fabrikant heeft gemaakt kan niet beter gemaakt worden door een ander,

:o :o Wow. Dat is nogal wat. Dus het vervangen van goedkope componenten door betere, bijv stemmechanieken, caps, speakers, levert geen verbetering op, maar een verandering? :???:

Ermm, ja. Ok. :???:

zei ik veranderingen zoals stemmechanieken??? Ik zei een heel andere gitaar... een andere gitaar kan niet beter zijn dan een Fender... een Fender is een Fender en dat kan niet beter... wel anders... en dat geld voor alle producten... netzo als een Volkswagen is een Volkswagen en een Audi is niet beter, maar anders...

ja je koopt een fender omdat het een fender is en om de fender-sound, ik wel in ieder geval, een blade is gewoon anders lijkt mij, niet persee beter.

Strat uber alles
18 juni 2005, 05:18
Zo jongens, ik ga,
machtig wat vroeg man.....

het wordt dus een japanner of een mexicaan
jullie horen het wel :-D :lol:


groeten Gertjan

Strat uber alles
18 juni 2005, 05:19
he kut man, in mijn vorige bericht
staat de forum tijd op 4:18
maar tis hier toc echt 5:18 :-D

Haha, forum is nog niet helemaal in orde,

nou de groeten

Gertjan

Shaggy
18 juni 2005, 11:19
? ik bedoel... iets wat een fabrikant heeft gemaakt kan niet beter gemaakt worden door een ander,

:o :o Wow. Dat is nogal wat. Dus het vervangen van goedkope componenten door betere, bijv stemmechanieken, caps, speakers, levert geen verbetering op, maar een verandering? :???:

Ermm, ja. Ok. :???:

zei ik veranderingen zoals stemmechanieken??? Ik zei een heel andere gitaar... een andere gitaar kan niet beter zijn dan een Fender... een Fender is een Fender en dat kan niet beter... wel anders... en dat geld voor alle producten... netzo als een Volkswagen is een Volkswagen en een Audi is niet beter, maar anders...


Je kan een identiteit moeilijk veranderen, overtreffen etc. Maar als je kijkt naar het type hatchback dan vind ik de audi a3 beter als de volswagen golf

Net zoals fender en blade beide 'strats' zijn (who the fuck het ook eerst ontworpen mocht hebben) vind ik de blade beter dan de fender. Ik zeg niet dat fender slecht is .. in tegendeel, ik vind ze ook erg lekker klinken met name de jappen. De allerbeste strat waar ik op gespeeld heb heb ik zelf en dat is de blade rh4 classic. Ja, ook beter, veelzijdiger en mooier dan fender.

Quink
18 juni 2005, 13:02
zei ik veranderingen zoals stemmechanieken??? Ik zei een heel andere gitaar...

Nee hoor, dat zei je niet. Je zei:


? ik bedoel... iets wat een fabrikant heeft gemaakt kan niet beter gemaakt worden door een ander,

Mijns inziens is dat gewoon niet zo. Voorbeeld: bij Fender wordt een Stratocaster gemaakt. Dit is een min of meer standaard gitaar type. Bekende materialen, iedereen weet zo'n beetje hoe een goede dient te klinken, etc. Omdat het bij Fender massa produktie is, wordt er minder gelet op houtkwaliteit, onderdelen etc. Stel, je laat een Strat bouwen door een goede bouwer. Beter geselecteerd hout, van hetzelfde soort als Fender, maar beter. Elementen van (vul favoriete boutique pup draaier in). Callaham hardware, etc.

Dan heb je toch (waarschijnlijk) een betere Stratocaster dan die van Fender? Ofwel iemand heeft het beter gemaakt dan de fabrikant zelf.
Of snap ik je nou echt helemaal verkeerd?

butters
19 juni 2005, 12:20
oei wel een late reactie. de classic 50 heeft wel een hele andere hals (andere vorm, dikker en bollere radius).

The Guitarest
19 juni 2005, 13:15
Ikzelf ben enorme fan van Japanners. Heel spijtig dat die niet meer ingevoerd worden (enkele modellen niet te na gesproken) maar voor de andere liefhebbers van deze gitaren; je kan ze bestellen in Japan. Heb ik zelf ook gedaan, alles perfect gelopen en een gitaar die ik tot nu toe op elk optreden meegenomen heb. Wat een fantastische gitaar.
Zelf heb ik al op Mexicanen gespeeld, heb Amerikanen gehad, en als ik zou mogen kiezen tussen een USA en een Japanner, zou ik de Amerikaan kiezen, die verkopen om er een Japanner mee te kopen.

BTW: hier is de website van Fender Japan: http://www.ishibashi-music.com/fenderjp/