PDA

View Full Version : Welke Seymour Duncans voor mijn Epiphone SG?



BqS
16 juni 2005, 22:01
Howdy Dudes,

Heb een vraag: Ik zou graag mijn Epiphone SG wat upgraden
ben al begonnen met nieuwe sleutels e.d.
en zou graag de Pickups veranderen naar een paar vette
Seymour Duncans maar heb totaal geen gedacht wat

Ik speel stevige rock (Speel meestal een Gibson Explorer met de Modefour van Marshall)
en vind de clean en distortion van mijn Explorer zeer goed.
Ik vind het ook zeer cool dat ik mijn distortion bij de explorer clean kan laten klinken door mijn volume zeer stil te zetten, ik krijg dan een kraakhelder geluid in mijn distortion van mijn MF (of ligt dit aan de Pot meters?)

'k zou het super cool vinden moesten jullie mij kunnen helpen want de vele uren die ik op de seymour duncan site heb doorgebracht hebben niet zoveel geholpen.

Alvast bedankt
:wink:

Negative K3 fan
16 juni 2005, 22:18
de seymour JB/Jazz combi is erg populair, ik heb zelf de JB/59 combinatie in mijn agile les paul, maar ik denk dat als ik het overnieuw zou doen de Jazz in de nek zou nemen omdat de 59 toch wel erg snel modderig wordt.

robert-gitarist
16 juni 2005, 22:21
Zelf ben ik helemaal gek van de SH-6 distortion humbucker :D
Lekkerr voor metal en rock :D
Maar goed das mijn mening

Orpheo
16 juni 2005, 23:21
de pups die ik superb vind voor rock en metal, en tot op zekere hoogte bluesy stuff is de alnico 2 pro. een lekkere warme scheur. warme clean. zangerig, sprankelend. heel fijne pup. reageert goed op je spel.

hadv
17 juni 2005, 00:26
er staan momenteel 2 SD's op gitaarmarkt te koop
heb zelf ooit de Seth Lover gehad, errug mooi

BqS
17 juni 2005, 13:21
Die Seth Lover klinkt inderdaad wel vet, ma der zijn der zoveel en 'k hoor op den duur geen verschil meer.
ah en is't beter als ge twee dezelfde neemt (allé nen bridge en nen neck) of kunde extremer in uw klanken gaan door twee verschillende modellen erin te steken?

Merci al voor under reacties

PS: als ge hard rock speelt zijde dan 't best om de High output Pickups te steken?? om uwe versterker nog wa meer power te geven?

ruezzz
17 juni 2005, 13:45
Is het niet wat om Gibson Burstbuckers erin te zetten?

Ik heb Seymours Duncans in mijn PRS gezet (zaten Dragons in) maar ik vind de Burstbuckers in mijn Les Paul nog het lekkerst klinken van allemaal. Ze 'zingen' mooier.

De SD's die in PRS zitten klinken in ieder geval al beter dan de Dragons vind ik, die waren echt gortdroog. De Burstbuckers hebben een meer lekker smerig randje.

(SD's: Brug: SH-1 '59™ Model /Nek: APH-1 Alnico II Pro™ Humbucker)

Kim Wilson
17 juni 2005, 13:51
de seymour JB/Jazz combi is erg populair, ik heb zelf de JB/59 combinatie in mijn agile les paul, maar ik denk dat als ik het overnieuw zou doen de Jazz in de nek zou nemen omdat de 59 toch wel erg snel modderig wordt.
+1

Ik heb precies hetzelfde, maar dan in een Epi Les Paul. Wss door het donkere karakter van een LP samen met een SH-1/'59 gaat het een beetje dubbelop. En de Jazz kun je splitten, de standaard SD '59 niet.

rupke
17 juni 2005, 14:28
Hoi

sinds kort ben ik in het bezit van een gibson les paul met burstbuckers in het begin zoiets van ze klinken niet zo ver als de joebarden elementen die ik in mijn epi les paul custom heb zitten. Maa rik kom daar toch langzaam op terug. de burstbuckers kunnen echt behoorlijk scheurn en zingen inderdaad meer brachtige feeback en als je met oversturing volle akkorden slaat dan hoor je ook echt de akkoorden dus lekker definitie.

Groetjes rupke

Jeanken
17 juni 2005, 14:34
Die Seth Lover klinkt inderdaad wel vet, ma der zijn der zoveel en 'k hoor op den duur geen verschil meer.
ah en is't beter als ge twee dezelfde neemt (allé nen bridge en nen neck) of kunde extremer in uw klanken gaan door twee verschillende modellen erin te steken?

Merci al voor under reacties

PS: als ge hard rock speelt zijde dan 't best om de High output Pickups te steken?? om uwe versterker nog wa meer power te geven?

Als je de versterker meer power geeft gaat hij normaalgezien wel beter klinken, IMO toch. Vooral buizen gaan dan echt dat lekkere buizengeluid krijgen maar ook bij transistors(de MF is transistor toch?) krijg je normaalgezien meer headroom enzo. Waar soms je geluid op lagere volumes wat 'dunner' klinkt krijg je hier dan verbetering. Toch kan een high output je geluid sowieso wat meer power geven. Ik denk dat je best gewoon beide eens ergens probeert en zo een keuze maakt.
Ik wil ook zo'n Jeff Beck maar ik dacht aan iets P-90/Phat Cat achtig aan de hals, iemand daar iets over?

jorrit
17 juni 2005, 15:29
ik zou er geen jeff beck in gooien. lijkt me in combi met een sg wat schel worden. Waarom zet je dezelfde elementen die in je explorer zitten niet in je sg? zal niet het zelfde klinken om dat het een andere gitaar is maar je kunt wel dezelfde settings houden op je amp mocht je switchen tijdens een optreden. ook vet is een seymour duncan distortion. k heb ze zelf in al mn gitaren zitten.

Brord
17 juni 2005, 15:42
tien tekens