PDA

View Full Version : probleem marshall dsl401



deedee
16 juni 2005, 21:45
ik heb een marshall dsl401.
Nou merkte ik net dat het clean kanaal niet meer goed werkt.
als ik de mastervolume op 5 zette ging de versterker rondzingen en werd microfonisch. Ook als ik op de versterker tikte (ook al heel zacht) hoor ik het door de speakers, dus het werd gewoon versterkt (dat hoort toch bij het 'microfonisch' zijn?).
als ik speel dan hoor je een heel raar geluid erdoorheen, moeilijk te omschrijven. Dat is vooral op de B noot op de A-snaar :-? .

weet iemand wat het is??????? :???:


(ik hoop stiekem iets simpels als je de buizen, want die heb ik nog liggen, maar ik vrees :( )


btw.. de reverb stond uit...

Chroxy
16 juni 2005, 22:15
ik weet het niet zeker.. ben ook niet de grootste expert ofzo... (heb zelf ook wat problemen met mn DSL401 :P)

maar zoals jij het beschrijft lijkt het op een microfonische pre-amp buisje..
tik eens zacht op 1 van de 4 kleine buisjes.. als 1tje extra hard versterkt wordt door de speaker is die kapot..

dejohan
17 juni 2005, 12:23
Luister naar Croxy.

deedee
17 juni 2005, 18:46
ok, het is een buisje, die heb ik nog liggen, dus dat valt weer mee.
Vraagje, ik keek dus eens goed in me amp, en zag iets raars. ik heb hem na de koop nog nooit open gehad, maar ik zag 4 buizen naast elkaar, en daarachter nog drie buizen. in 1 van de plekken waar ik van verwachte dat er een buis uit zou komen (de plekken waar de buizen lagen naast elkaar op regelmatige afstand.) zat een metalen uitsteksel. Ik vind dit raar, omdat er 2x4 buizen in moeten zitten.

verder....
waar kan ik in de buurt van haarlem me buizen laten vervangen?

dejohan
17 juni 2005, 19:19
In dat metalen uitsteeksel zit misschien ook gewoon een buisje.

Als het zo'n klein buisje (een pre-amp buis: 12ax7 of Ecc83), kan je gewoon het oude er uit trekken en het nieuwe er in steken.

Als het zo'n groter buisje is, moet je gematchte buizen kopen, en amp laten biasen.

DieterVDW
17 juni 2005, 20:28
Vraagje, ik keek dus eens goed in me amp, en zag iets raars. ik heb hem na de koop nog nooit open gehad, maar ik zag 4 buizen naast elkaar, en daarachter nog drie buizen. in 1 van de plekken waar ik van verwachte dat er een buis uit zou komen (de plekken waar de buizen lagen naast elkaar op regelmatige afstand.) zat een metalen uitsteksel. Ik vind dit raar, omdat er 2x4 buizen in moeten zitten.


Yep, als ik het goedheb dan zit daar ook een buis in!

Chroxy
18 juni 2005, 12:55
daar zit inderdaagf een buis in..

ik heb mijn DSL401 afgelopen week gebiast.. en dus helemaal uit elkaar geschroefd.. en toen was de buis duidelijk te zien. :)