PDA

View Full Version : Net Begonne ..



DDN
16 juni 2005, 21:32
hey ik ben net begonnen met gitaar spelen en heb last van mn vingers .. : P ik kn 4 grepen..
de A D G en de E

maar hoe moet ik o0it n leidje spelen:/ als ik op internet zoek naar gietaar tabs

dan heb ik tog niX an die grepen ..:S

GreetZ

Bluesbreaker
16 juni 2005, 23:59
in alle lietjuhs maak je gubruik van grepuh, ook al zijn die grepuh niet de grepen die jij geleerd hebt, door die grepen gewooon te leren train je je vingers en handen wel. Als je gewoon door blijft oefenen, elke dag een tijdje gaat de pijn als het goed is vanzelf wel weer over. Het is ook heel belangrijk dat je je hand niet te krampachtig gaat gebruiken.

Buzz
17 juni 2005, 09:12
maar hoe moet ik o0it n leidje spelen:/ als ik op internet zoek naar gietaar tabs

dan heb ik tog niX an die grepen ..:S

GreetZ

och heden.... :-?

Don Capo
17 juni 2005, 12:05
Krijg pijn aan mijn ogen van deze spelling, gaat dat ook over na veel oefenen?

Buzz
17 juni 2005, 13:30
Nee dit komt nooit meer goed.
En aangezien je voor gitaarspelen een bovengemiddeld IQ nodig hebt....

DDN
17 juni 2005, 16:39
wrom zou ik mn spelling goed eon dat doek alleen op scho0l bij nlse toetse gaa ik niet doen opn forum:/

Floris1984
17 juni 2005, 16:52
Je gaat me niet vertellen dat zoals je nu schrijft je makkelijker vindt dan schrijven op een normale manier.

Verder heb ik (en vele met mij denk ik) weinig zin om goed advies te geven als iemand zo weinig moeite doet om goed leesbaar over te komen...

Buzz
17 juni 2005, 17:31
Kom op DDN!! Welkom op het forum!

Dwing een beetje respect af door te proberen duidelijk over te komen, dan kun je hier nog een hoop plezier beleven.

Succes!

DDN
17 juni 2005, 19:01
Je gaat me niet vertellen dat zoals je nu schrijft je makkelijker vindt dan schrijven op een normale manier.

Verder heb ik (en vele met mij denk ik) weinig zin om goed advies te geven als iemand zo weinig moeite doet om goed leesbaar over te komen...

ja vind ik welmakkelijker hoor..
misschien kunnen jullie het niet lesen maar ik ben dit gewend sory ik zal voortaan beter op letten.. ik pak et wordenboek wel ;)

angorawol
17 juni 2005, 23:57
Net begonnen met nederlands te schrijven misschien, ik kan het niet aanzien.
Als iedereen zijn streektaal zou gebruiken als gewone forumtaal waar eindigen we dan.

Jeroenvanhulsteijn
18 juni 2005, 12:45
prohbéhr Angie vànn dü Rolling Stones éhns tüh spehlünn. Zeijn máhr ünn paahr ackoohrdünn.

MonkeyFace
18 juni 2005, 14:16
moraal van het verhaal: ik ga er van uit dat je als nederlander ook Nederlands als eerste taal hebt. In dat geval is het niet meer dan logisch dat er van je verwacht wordt dat je dan ook zo goed mogelijk Nederlands gebruikt, en niet een of ander BrEeZaH taaltje waarin het hip is om onlogische en kansloze spelfouten te maken. Als je geholpen wil worden is het het belangrijkste om duidelijk te zijn, en dus gewoon goed Nederlands te gebruiken.

Daar komt bij: als je jezelf aanwent om altijd goed Nederlands te hanteren worden die toetsen op school ook aanzienlijk makkelijker. :P

voorbeeldje:



nou weetjuh k spele dsu n betjûh gietar en ki kna n0uw un pra grejpuh en mte di3 taabz snpa k urr hleemol niX vna.

het kostte me 2 minuten om bovenstaande quote te typen



hoi allemaal,

ik speel nu een paar weken gitaar, en ik kan nu al een aantal grepen, maar als ik die tabs van het internet zie dan snap ik niet wat ik met die grepen moet. Kan iemand mij uitleggen hoe het werkt?

en dit kostte me 11 seconden :)

De tekst in het tweede voorbeeld is -zoals je ziet- sneller te typen (voor mij wel tenminste) en is voor de gemiddelde forummer ook aanzienlijk makkelijker te ontcijferen ;) Het gevolg is dat je met een post zoals het tweede voorbeeld veel sneller een gericht antwoord zult krijgen.

Like it or Not
19 juni 2005, 10:50
Ik dacht: Ik houd mijn mond maar, waarschijnlijk vind iedereen het irritant als ik er over begin. Maar gelukkig ergert iedereen zich er aan :lol:

dark-ang3l
16 juli 2005, 22:33
ik ben sinds gister begonnen,,
ik heb een boekje,ik heb tabs leren lezen vandaag
ik kan 2 liedjes spelen nu,ik heb vandaag alleen heel lang gedaan
om iets te snappen,maar dat snap ik nu eindelijk
ik bedoel,hier gaat het toch ook goed,als je je er voor inzet,lukt het heus wel en ja,als je het wilt weten,het is zwaar irritand om zo raar te gaan typen,schiet je niks mee op
nou succes daag

Droffie
18 juli 2005, 12:42
@DDN: met die 4 grepen van je kan je zo'n 981.433 en een halve liedjes spelen.
Ik zou zeggen, hou vol...die eerste akkoorden zijn gewoon kut om te leren, en pijn in je klauwen?; dat hebben we allemaal gehad.

Ik speel bijna 20 jaar en ben vorige week begonnen met Fingerpicken...Ik heb ook pijn in vingers. Gaat wel over...

Succes in ieder geval.

Keep up the good spelling!!

Aat
18 juli 2005, 22:52
Komt Monkeyface uit de buurt van Amsterdam ??? in je quote zeh je namelijk ik kan al een paar grepen...volgens mij is dat ik ken al een paar grepen die ik kan spelen ;-)
DDN, ik ben het wel met iedereen eens, gewoon Nederlands geeft meer resultaten op je vraag dan nu op je taalgebruik.
Met vier grepen ben je al aardig op weg, ADGE is zo'n beetje hetzelfde als CFG enz. Blijven oefenen die pijn gaat over en als je goed kijt zul je zien dat er heel veel nummers zijn waar je aan die vier grepen meer dan voldoende hebt !!! Succes

Aat
18 juli 2005, 22:53
Spelfouten te wijten aan te snel typen, niet aan gebrek aan kennis :-)