PDA

View Full Version : G-Major kapot



Sj03rd
16 juni 2005, 21:06
M'n G-major heeft het begeven...goed dat ik de avond dat ie het begaf een backup setje bij me had!
maargoed...hij doet het nog wel maar hij geeft als ik een snaar aansla niet meer aan welke toon het is (ik kan dus niet meer stemmen)
Ook doen de delays het niet meer. Ook werken die draaiknoppen niet meer goed. Hij gaat soms bijv 3 keer naar rechts als ik 1 keer naar links wil....
wat zou dit kunnen zijn? duur om te laten maken en waar ik hem het beste laten maken?

doncker
17 juni 2005, 13:37
Is het nu maar een gedacht of heb je redelijk vaak stukken met g-majors ?

lennartengel
19 juni 2005, 10:50
Mijne is ook voor de 2e keer in 2 jaar tijd kapot, eerst was het de voeding die ermee op hield. En nu reageren de buttons niet meer, dus ik kan niks meer editten, kut dus...

Ik zit stiekem al wat rond te kijken naar de intellifex van rocktron maar twijfel aan de kwaliteit. Lexicon heeft geloof ik schakeltijden en zijn naar het schijnt een ramp om te programmeren. Maar de tc is gewoon onbetrouwbaar (feit!) dus da's ook niet echt lekker...

Thedevilinside
19 juni 2005, 16:27
Is het nu maar een gedacht of heb je redelijk vaak stukken met g-majors ?

Ik kan er niks van maken en toch begrijp ik het :-D

Chiel
19 juni 2005, 22:35
Ik zit stiekem al wat rond te kijken naar de intellifex van rocktron maar twijfel aan de kwaliteit.
Als je je ergens niet druk over hoeft te maken is het over de kwaliteit van de Intellifex! Nog steeds wisselen 15 jr oude exemplaren van gebruiker en nog steeds doen ze opnieuw trouw hun werk in het zoveelste rackje. Als één van de weinige FX units (zeker in deze prijs categorie!) heeft de Intellifex haar signaal path prima voor elkaar, dus dat is ook geen discussie punt. Ik heb de G-Force en Lexicon FX processors gechecked en deze FX dozen hebben idd erg mooie geluiden, maar da's natuurlijk ook niet in verhouding tot de prijs met de Intellifex. Ik zou zeggen; Sla je slag als je d'r één tegen komt voor rond de 200 euro! :wink:

Chiel
19 juni 2005, 22:35
Ik zit stiekem al wat rond te kijken naar de intellifex van rocktron maar twijfel aan de kwaliteit.
Als je je ergens niet druk over hoeft te maken is het over de kwaliteit van de Intellifex! Nog steeds wisselen 15 jr oude exemplaren van gebruiker en nog steeds doen ze opnieuw trouw hun werk in het zoveelste rackje. Als één van de weinige FX units (zeker in deze prijs categorie!) heeft de Intellifex haar signaal path prima voor elkaar, dus dat is ook geen discussie punt. Ik heb de G-Force en Lexicon FX processors gechecked en deze FX dozen hebben idd erg mooie geluiden, maar da's natuurlijk ook niet in verhouding tot de prijs met de Intellifex. Ik zou zeggen; Sla je slag als je d'r één tegen komt voor rond de 200 euro! :wink:

ruezzz
20 juni 2005, 09:51
Mijn G-Major heeft regelmatig kuren gehad met uitvallen van het beeldschermpje. (Vocht? van koude truck naar warme zaal?)

Onlangs is zelfs het hele binnenwerk vervangen - hij deed helemaal niks meer (na de garantieperiode...) > 160 Euro ...

Echt veel vertrouwen soliditeit van het apparaat heb niet meer.

De Intellifex LTD (die ik al 10 jaar heb) heeft altijd - en ook nu nog - probleemloos gewerkt.

Tenslotte heb ik het idee dat de Intellifex minder tone suckt dan de G-Major (Hoe zit dat eigenlijk met de G-Force?).

De Intellifex zit wel wat onlogischer in elkaar wat betreft programmeren.

Chiel
20 juni 2005, 12:07
Ik heb de G-Force een tijdje geprobeerd. Erg eenvoudig in het gebruik tov de Intellifex, maar hij had wel last van tonesuck. Nu maakt dat voor een chorus/flanger FX niet zo heel veel uit, maar voor delay's e.d. is dit wel jammer. Maar goed, ik heb hem niet dusdanig aan de tand kunnen voelen om alles eruit te halen. Wellicht dat de doorgewinterde G-Force gebruikers wat tips en hints kunnen geven om deze tonesuck op te vangen cq. op te heffen.

srv-man
20 juni 2005, 21:58
Gebruik de zoekfunctie hiervoor. Bluegate (Dave) heeft hier al wat tips voor gegeven, verder blijf je ook met de G-Force kennelijk toch enige tonesuck houden. Gewoon een mixertje gebruiken.

Verder ben ik van de degelijkheid van de G-Major ook niet onder de indruk geraakt. Met name de draaiknop om door de parameters te scrollen is @#%@#%, niet erg nauwkeurig, bedoel ik. De Rocktron en Lexicon spullen zijn wat betreft vele malen beter.

Pegasus
20 juni 2005, 22:47
Mijne is ook voor de 2e keer in 2 jaar tijd kapot, eerst was het de voeding die ermee op hield. En nu reageren de buttons niet meer, dus ik kan niks meer editten, kut dus...

Bij mijn G-major was het precies hetzelfde verhaal. Ook kadoek dus.

Nocki
26 juni 2005, 15:15
i'm lucky. nooit geen problemen gehad....