PDA

View Full Version : D-tuner



JvD.
16 juni 2005, 19:47
Is het nou een leuke gadget, of i s het niet goed werkende overbodigheid?
Ik zat er namelijk aan te denken om me snaar door de body te halen[string true maken dus] en dan aan de achterkant een D-tuner.
http://www.ibanez.com/guitars/features/zoom/DOWNSHIFTER.jpg
Stel ze zijn er in het zwart dan zou ik misschien nog overwegen om um op e voorkant te doen.

sickpunk
16 juni 2005, 20:00
hbe je er op de achterkant geen last van? zo'n uitstekend ding...?

Jerre
16 juni 2005, 20:02
Wat doet het eigelijk zo'n D-tuner ?
Schakel je dan iets om en staat hij dan in drop D ?

Dat kan je toch in 2 seconden op het gehoor ook doen zeker !

GuitarMaster
16 juni 2005, 20:08
Ik vind het ook overbodige luxe, het duurt niet veel langer om het even met je tuners te doen.

Negative K3 fan
16 juni 2005, 20:37
het is geen overbodige luxe als je een floyd hebt!!

maarja, voor anderen is een floyd overbodige luxe

Mattia
16 juni 2005, 21:42
Uh? Zo'n ding werkt toch niet met 'n floyd?

Verder, Hipshot maakt een replacement tuning machine met een hendeltje, een Guitar Xtender. Zie hiero voor details.

http://www.hipshotproducts.com/guitarxtender.htm

Rewind
16 juni 2005, 22:27
Die dingen zijn nog duur ook zeg!

ArpeggioKing
16 juni 2005, 22:34
ja maar die hipshots zijn wel goed hoor! mijn gitaarleraar hat er ook een, het is zo duur omdat het zo precies mechanisme is waar klaarblijkelijk veel werk in zit. maar zon hipshot maak je vast aan je floyd, best makkelijk. Maar het is maar net de vraag of je constant naar d wilt de-tunen.

Wormaap
17 juni 2005, 01:49
Een D-tuner werkt met een Floyd alleen maar als'ie niet zwevend is afgesteld. Dat is ook een van de redenen dat op de Peavey Wolfgangs de FR alleen maar kon duiken :)

DaveItUp
17 juni 2005, 09:33
Drop D is sowieso een kutstemming :razz:

Jerre
17 juni 2005, 17:07
Echt niet hoor!
Stel je wil de laagste noot lager dan de E, maar je wil de rest gewoon blijven houden ipv het geheel in D te zetten.
Dan pak je toch drop-D

Ken je Triggerfinger ?
Die spelen bijna altijd in Drop-D, en die muziek rockt een pak ze !

Wormaap
17 juni 2005, 17:13
Drop-D is niet persé een kutstemming. Als je het alleen gebruikt zodat je makkelijker Powerchordjes kan spelen ben ik het volledig met je eens. Je kan het echter ook gebruiken om echt iets aan je muziek toe te voegen, en dan is er helemaal niks mis mee :)

JvD.
17 juni 2005, 19:18
Drop-D is niet persé een kutstemming. Als je het alleen gebruikt zodat je makkelijker Powerchordjes kan spelen ben ik het volledig met je eens. Je kan het echter ook gebruiken om echt iets aan je muziek toe te voegen, en dan is er helemaal niks mis mee :)
ach jah, tool is het levende voorbeeld, dat je hele mooie dingen kunt doen met drop D

Wormaap
17 juni 2005, 19:21
Bad Horsie van Steve Vai is ook 'n leuk voorbeeld. Is dan wel Drop-C, maar mensen met een 'haat' jegens Drop-D hebben dit meestal tegen alle dropstemmingen :P

Butcher
18 juni 2005, 06:56
Ik heb banjo D-tuners op de hoge en de lage E-snaren van mijn Telecaster. Werkt echt te gek. Ik kan halverwege een nummer m'n gitaar exact in Drop-D, Double Drop D of een halve open G stemming zetten.

http://www.folkofthewood.com/page2161.htm[/url]

ArpeggioKing
18 juni 2005, 10:54
led zeppelin speelt ook nummers in drop d. Geen moeite mee hoor, met d stemmen.

Nickname
20 juni 2005, 21:06
Bad Horsie van Steve Vai is ook 'n leuk voorbeeld. Is dan wel Drop-C, maar mensen met een 'haat' jegens Drop-D hebben dit meestal tegen alle dropstemmingen :P

Dan moet je eens citizen erased van muse horen.. das drop A :-D Gna gna gna.. drop till you hop :razz:

D_dude_
7 december 2006, 20:17
ik vindt zo'n D-tuner maar waardeloos je kan dan alleen maar duiken met je floyd maarja ik heb een gitaar Dgcfad Cgcfad dus mischien dat andere mensen dat ding handig vinden maar je hebt het binnen twee seconden gedaan als je geen floyd heb....

Danny Drug
7 december 2006, 20:30
ik vindt zo'n D-tuner maar waardeloos je kan dan alleen maar duiken met je floyd maarja ik heb een gitaar Dgcfad Cgcfad dus mischien dat andere mensen dat ding handig vinden maar je hebt het binnen twee seconden gedaan als je geen floyd heb....


wtf.. waaorm zo'n oude thread weer omhoog? meld je je aan en dan ga je zoeken naar een oude thread?


ik snap het net

rubinho22
7 december 2006, 21:30
Rammstein speelt ook veel in dropped D. Je moet van hun muziek houden, maar beuken doet et...

glacius
7 december 2006, 21:54
ik ben opzoek naar een d-tuner voor op een topmount floyd rose

DaFonz
8 december 2006, 11:08
Door de snaarspanning de lage e-snaar van een gitaar met tremolo te veranderen verandert de snaarspanning van alle andere snaren toch ook; gitaar ontstemd. (Tenzij je je tremolo niet-zwevend hebt afgesteld tenminste.) Dit geldt toch ook voor een Floyd Rose, of mis ik nu een belangrijk voordeel van de Floyd Rose? Anders lijkt dit me niet echt een strak plan, zo’n d-tuner op je gitaar…