PDA

View Full Version : Nieuwe Amp: VOX AC30CC2X



ruezzz
16 juni 2005, 17:25
Zo, Ruezzz heeft een nieuwe amp.
Ik vind em heerlijk klinken!

Een VOX met Blue Alnico's.
Toevallig had Double D nog een bijpassende case (nagenoeg nieuw), die voor een ouwe VOX bedoeld was.

Dit weekend doen we een U2-tribute op Oerol (Terschelling), kan ik meteen testen of de case waterdicht is...

http://www.rues.nl/images/vox-front.jpg

http://www.rues.nl/images/vox-back.jpg

@iro
16 juni 2005, 17:29
nice !!!!!!!!

wytz
16 juni 2005, 17:35
holy mac :D vet ding zeg !
en klinkt ie zo goed als die 'goeie ouwe' ? :D

Negative K3 fan
16 juni 2005, 19:02
wow wat lijp!!1 met echte blue alnico's ook nog.

dat achterpaneel is trouwens wel duidelijk anders dan mijn korg reissue.

wat vind je van alle gekke settings die je nu kunt kiezen?

robzilla
16 juni 2005, 19:17
cool! ben erg geinterresseerd in die amp!

beter ga je een uitgebreide review voor ons schrijven :)

wat heb je voor die flightcase betaald als ik vragen mag, ik zoek nog zoiets voor mn JCM800 combo..

up-guitarman
16 juni 2005, 19:31
Wow, lekker beestje :o
Hoeveel heb je hem betaald ???

En zijn er veel nieuwe features aan t.o.v. de oude AC30 ???

Negative K3 fan
16 juni 2005, 19:46
Wow, lekker beestje :o
Hoeveel heb je hem betaald ???

En zijn er veel nieuwe features aan t.o.v. de oude AC30 ???

ja, lees een van dew vele sites maar eens!

Mitch
16 juni 2005, 21:14
Ja zeg ! Wel een beetje komen patsen en geen uitgebreid verslag schrijven ? Wat is dat nou ?!


:D

ruezzz
16 juni 2005, 22:09
Ik heb eigenlijk nog geen tijd gehad om me echt op de amp in te spelen.
Het is een heel andere soort amp dan wat ik gewend ben (Engl, Marshall) - en moet mezelf nog behoorlijk erop wegwijs maken, hoewel het concept natuurlijk vrij rechttoe rechtaan is.
Moeilijkheid wordt denk ik om een compromissound te vinden waarop en een strat en een LP lekker klinkt - maar de eerste indruk m.b.t. dat probleem is ok. De amp anticipeert beter op de karaktereigenschappen van beide gitaren dan de Engl heb ik de indruk.

Heb em wel naast een ouwe AC-30 (42 jr!) gecheckt en vond de nieuwe wat pittiger. Ook features als een FX-loop en reverb ontbreken op de ouwe en daar stel ik toch wel prijs op.
Ga je voor de ouwe dan heb je natuurlijk wel iets zeldzaam unieks wat zijn waarde houdt. Maar daar betaal je dan ook voor... (ik meen 2300)

Voor deze heb ik 1650 betaald, ben je een prijsvechter: musikproduktiv heeft em voor 1499.
Ik ben altijd zeer te spreken over Double D, tel daarbij op het verschil in BTW tarief - en de vervoerskosten die hebt als het ding om wat voor reden dan ook weer naar duitsland moet.
De case was 200 euro (nagenoeg nieuw)

Afijn, de komende weken zal ik hem live gaan gebruiken.
Als er interesse is wil daarna wel een wat uitgebreider verslag doen.
(En evt. wat soundclips posten)

Negative K3 fan
16 juni 2005, 22:20
ik ben ook een ac30 0wner en de enige tip die ik je kan geven is dat je dat ding goed open moet draaien :)

master volume sowieso voluit en dan de gain (of hoe dat ook heet bij jouwe) zover mogelijk opendraaien als je oren en buren aankunnen :)

the sure thing
16 juni 2005, 22:44
... op welke sites staan betrouwbare recensies over dit bakkie? AUB geen Harmony Central want daar krijgt een uitgedroogde drol ook een 8. :roll:

Swampash
16 juni 2005, 23:25
www.guitaramplifiermagazine.com

Swampash
17 juni 2005, 00:20
http://www.guitaramplifiermagazine.com/archives.html#Anchor-Apri-16456

Deze link is beter.

Koekje
17 juni 2005, 10:39
Moeilijkheid wordt denk ik om een compromissound te vinden waarop en een strat en een LP lekker klinkt

Een AC30 is niet echt gemaakt om met een normale Les Paul (met humbuckers) over te spelen, die geven veel te veel output waardoor je te snel teveel oversturing krijgt, de amp verliest veel subtiliteit daardoor ... (P90's in een LP zijn al beter) ... best is nog altijd een strat of tele

Belangrijk voor een supersound is hem goed open zetten, en hem een uurtje laten opwarmen :), als je die oude aanzet klinken ze eerst gewoon goed, maar wacht een uurtje en ze klinken ongelooflijk goed !

Negative K3 fan
17 juni 2005, 11:47
ik ben het niet helemaal eens met dat LP stukje, het is wel zo dat ze ontzettend snel oversturen etc maar dat is aan de ene kant ook wel lekker, luister eens naar lenny kratiz die met zn gibsons over ac30s speelt. Heerlijke oversturing.

ruezzz
17 juni 2005, 13:08
Ben vanmorgen even de lekkere sound aan het zoeken geweest.

Ben uitgegaan van de LP.
Heb de channels 'geblend' dwz signaal gaat eerst door het 'normal' kanaal dan door de 'top-boost'.
Heb er serieel een Korg SDD-3000 voorstaan die +4dB geeft.
De LP klinkt top op dit ding hoor!
Heb em dus in eerste instantie op de LP afgesteld.
Bij nummers die wat minder drive nodig hebben, draai ik gewoon de volumeknop weer iets terug (van de gitaar).

Vervolgens de strat ingeplugd, deze klonk met deze settings wat schel.
Dus: de tonepots van de strat iets getemperd en: klaar is kees.
Op deze manier of ik niet aan de amp te draaien bij een gitaarwissel.

Al met al ben ik dus zeer tevreden :P

the sure thing
18 juni 2005, 11:54
... ik ben naar de links geweest waarnaar verwezen wordt. Een uitgebreide uitleg van de constructie, opties, enz. Maarre.. zijn er al recensies van het geluid/hoe die klinkt?
:???:

ieme
19 juni 2005, 10:39
nice amp man! ik zal er binnenkort ook eens 1 gaan testen.... :-D

ieme
24 juni 2005, 20:14
En hoe bevalt ie nou na een dikke week?

Bruce
25 juni 2005, 13:23
aangezien ik het geluid van The edge echt super vindt!
blijft een AC30 toch altijd door mijn hoofd spoken
Soundclips please!

ruezzz
25 juni 2005, 23:13
Hij bevalt prima!
Heb afgelopen vrijdag een U2-tribute gig gedaan. (tent met dikke 3000 man - erg gave gig!). Heb de Vox dan rechts naast me staan en een Bogner 4 x 12 er op aangesloten die achter me staat - en voor de Dolby Surround in mijn linkeroor een inear-monitor :wink:
Dat 30 Watt zo hard gaat...

vulvasonic
26 juni 2005, 00:41
Hij bevalt prima!
Heb afgelopen vrijdag een U2-tribute gig gedaan. (tent met dikke 3000 man - erg gave gig!). Heb de Vox dan rechts naast me staan en een Bogner 4 x 12 er op aangesloten die achter me staat - en voor de Dolby Surround in mijn linkeroor een inear-monitor :wink:
Dat 30 Watt zo hard gaat...

Heb je 'm ook al es zonder de 4x12 kunnen testen tijdens een optreden?

Ik ben gek op mijn AC30, maar ik wil er ook graag altijd een 4x12 bij hebben. Ik lus dus meestal door naar een Marshall halfstack, maar ik vind de Marshall het geluid van de Vox teveel kleuren.

En heb je originele 2x12 erbij aan of gebruik je alleen de Bognerkast?

ruezzz
26 juni 2005, 11:47
Ja, heb em ook zonder de 4 x 12 gebruikt live. Gaat hard zat.
En ik gebruik em als extension cab, dus de Alnicos in de VOX zijn gewoon aan. En de mike staat voor de VOX.
De Bogner geeft gewoon meer bottom end erbij. En je hebt een lekkere spreiding van de sound over het podium.
Je zou ook beide speakers kunnen miken misschien - en een beetje links / rechts pannen. Wellicht maakt dat het PA geluid wat breder. Wel oppassen met phase-verschil dan.

Misschien kan ik later deze week wat soundclips plaatsen, moet ik eerst mijn bescheiden homestudiootje dusdanig onder handen nemen dat ik er zelf ook weer bij in pas.... (lees: enorme puinhoop)

ieme
26 juni 2005, 14:49
vox, bogner....
Wat voor gitaren, effecten en overige spullen gebruik je voor je U2 tribute? welke nummers spelen jullie?

ieme

Dirtypool
27 juni 2005, 00:03
Of Snowy White, valt best mee.

Hoorde gister een gozer met een tele over zon ding spelen...volgend jaar ook maar niet op vakantie :-D

pint
27 juni 2005, 19:24
wow mooi ding
suc6 er mee

ruezzz
27 juni 2005, 22:54
@ieme: we spelen een beetje a la 'Slane Castle' met wat nummers van de laatste CD erbij.

Wat ik verder gebruik: Les Paul Standard, American Strat, goedkope Tele-immitatie met Seymour Duncans.
FX: Korg SDD-3000, Memory Man Deluxe, T-Rex Alberta, Compnova, Digitech IPS-33B Harmonizer (voor Shimmer/Stringpads).

Ik heb inmiddels een minpuntje aan de VOX ontdekt: de Tremolo vind ik niet echt overtuigend...

ieme
27 juni 2005, 23:26
@ieme: we spelen een beetje a la 'Slane Castle' met wat nummers van de laatste CD erbij.

Wat ik verder gebruik: Les Paul Standard, American Strat, goedkope Tele-immitatie met Seymour Duncans.
FX: Korg SDD-3000, Memory Man Deluxe, T-Rex Alberta, Compnova, Digitech IPS-33B Harmonizer (voor Shimmer/Stringpads).

Ik heb inmiddels een minpuntje aan de VOX ontdekt: de Tremolo vind ik niet echt overtuigend...

zou je eens een pic van je pedals kunnen posten?

ruezzz
27 juni 2005, 23:59
Yep.
Doe er meteen een paar pics bij van de te gekke gig van afgelopen vrijdag. We hadden een DVD gefabriceerd die op een hele reeks video-schermen werd afgespeeld ter ondersteuning van de lichtshow.
Te gekke reacties gehad op onze U2 tribute. Erg tof om te doen.

http://www.rues.nl/images/ruezzz_pedals.jpg

http://www.rues.nl/images/ruezzz_rack.jpg

http://www.rues.nl/images/ruezzz_stage01.jpg

http://www.rues.nl/images/ruezzz_stage02.jpg

http://www.rues.nl/images/ruezzz_stage03.jpg

ieme
28 juni 2005, 00:03
wow mooi! als de dvd klaar is wil ik wel 1!

Dat rack wat zit daar in?

ruezzz
28 juni 2005, 00:28
Er zijn geen DVD-opnames gemaakt helaas.
De DVD die we gemaakt hebben werd afgespeeld op de schermen die je ziet op de pics. Sfeerbeelden ter ondersteuning van de songs en het licht.

In het rack zit een Soundmaster Parametrische EQ, de Korg SDD-3000 Delay, de Digitech IPS-33B Harmonizer en een Rocktron Intellifex.

Heb bij de tribute alleen de Korg in het signaalpad zitten - ik moet nog zien dat ik het hele zaakje aan een loopswitcher hang.

vulvasonic
28 juni 2005, 00:34
Stomme vraag misschien, maar waar gebruik je de parametrische EQ voor?
Gebruik je deze om JOUW geluid aan te passen aan de omstandigheden van de zaalacoustiek, of is het de bedoeling dat je daarmee je sound maakt?

Begrijp me niet verkeerd, maar je hebt allemaal eerste klas materiaal. Je mag toch veronderstellen dat je sound helemaal in orde is zonder de extra EQ. Of zit ik nu helemaal mis?

ruezzz
28 juni 2005, 00:51
In principe heb ik em momenteel ook niet in het signaalpad zitten.
Waar ie handig voor is: de sound helderder maken zonder dat het schel wordt. De Vox in combi met de strat is helder genoeg, maar de LP kan wel weer wat hoog hebben. De Korg SDD-3000, die ik serieel voor de amp heb geeft de input een boost en is erg 'warm'. In het kader daarvan zou iets 'ophelderen' gewenst kunnen zijn. Maar nogmaals, op dit moment niet echt noodzakelijk.
Ik kom em voor erg weinig krijgen...