PDA

View Full Version : Pedaal



thebips
16 juni 2005, 17:10
Oi kan iemand me hier een goede goedkope (2dehandse) pedaal voor gitaar aanbevelen! Ik speel Oi dus een gave pedaal.

Mail me niet posten!

77punkrock@gmail.com alvast bedankt!

(prijs richting de 90 euro en niet meer)

E-J
16 juni 2005, 17:19
wat voor soort pedaal...overdrive/distortion/wahwah/delay etc. ?

Bluesbreaker
16 juni 2005, 17:44
Ik zou voor een gaspedaal gaan!

schwalbe
16 juni 2005, 17:45
hij speelt oipunk dus ik neem aan een distortion/overdrive.
Ik denk dat een proco Rat of een Boss wel zal voldoen: onverwoestbaarheid is in ieder geval belangrijker dan boutique-geluid.

Stratman70
16 juni 2005, 18:34
Voor die muziek is een depressor of een disharmoniser het meest natuurlijk passende denk ik.

Maak je keuze:

Active pickup
Versterkt de "signalen" naar aantrekkelijke mensen in het publiek.

Blame shifter
Laat foutjes een octaafje lager klinken, zodat het lijkt of de bassist het gedaan heeft.

Depander
Filtert populaire covers uit het repertoire.

Overjive
Laat goeie muziek klinken als de nieuwste hittroep.

Fluff box
Filtert de muzikale stukken eruit.

Rehash
Slaat je favoriete rifjes op en speelt ze voor eeuwig af.

Feedback eliminator
Verwijdert opbouwende kritiek.

Depressor
Verandert ieder akkoord in E-mineur.

Paralytic Equalizer
Maakt je net zo goed als de andere gitaristen in de band door ze te injecteren met zenuwgas.

Poor-mans Emotionizer
Knikker in je schoen. Geeft bij de gebruiker tijdens solo's die typische lijdende blik op het gezicht.
Bekende gebruiker : Calros Santana

dunnoaname
16 juni 2005, 19:18
:-D :-D :-D HAHAHAHA

up-guitarman
16 juni 2005, 19:34
Oi kan iemand me hier een goede goedkope (2dehandse) pedaal voor gitaar aanbevelen! Ik speel Oi dus een gave pedaal.

Mail me niet posten!

77punkrock@gmail.com alvast bedankt!

(prijs richting de 90 euro en niet meer)

WTF is Oi ??? Als het zoals iemand hier al vermeldde soort punk is en je wilt minder dan 90 euro betalen dan zijn er een paar opties;
- BOSS DS-1
- ProCo RAT
- ...

Hangt er ook wat van af, over wat voor amp beschik je ???

PS; Welkom op het forum trouwens, hoe lang speel je gitaar en over wat voor materiaal speel je ???

Jerre
16 juni 2005, 20:10
Poor-mans Emotionizer
Knikker in je schoen. Geeft bij de gebruiker tijdens solo's die typische lijdende blik op het gezicht.
Bekende gebruiker : Calros Santana

:seriousf: :seriousf: :seriousf:
Bangelijk !

Antal
16 juni 2005, 20:11
Oi kan iemand me hier een goede goedkope (2dehandse) pedaal voor gitaar aanbevelen! Ik speel Oi dus een gave pedaal.

Oi? Is dat een muziekstijl? Een gitaarmerk? Een electrische tandenborstel? Wat is het? :???:


Mail me niet posten!

77punkrock@gmail.com alvast bedankt!

Jij hebt het principe van een forum nog niet helemaal door volgens mij.


(prijs richting de 90 euro en niet meer)

Ik heb nog wel een leuke EQ voor je. Als jij er 90 euro voor wil geven :razz:

sickpunk
16 juni 2005, 20:12
the bips.... jozzy of buz?(heb 7" naast me liggen)
of gewoon iemand van buiten de band?

Dirk_Hendrik
16 juni 2005, 20:14
Guys,

Jullie mogen hem mailen maar niet posten hoor. Op een forum is het namelijk niet de bedoeling dat mensen nog eens terug keren. Stel je voor! Straks blijkt er een andere Oi speler te zijn (op een Arabische Ud misschien) die zomaar, zonder de moeite te nemen een topic te openen, leert hoe je een karakteristiek Oi geluid krijgt.
Om de reden van dit verzoek, alsmede het niet lezen van de algemene forum FAQ, het gebruik van brak Nederlands, een beroerde topictitel, alswel het niet gebruiken van de search...... Gaat dit topic op slot. De topicstarter kan me PM-en voor verzoek tot heropening en op uit te leggen wat Oi is.



statman70,
Bedankt voor het weer even ophalen van een reeks briljante maar evenzo ondergewaardeerde effecten. :D


Ik heb een PM van een andere forummer gekregen (bedankt Stefan) en geloof dat ik nu weet wat Oi is