PDA

View Full Version : single coil taps?



roeltheworld
16 juni 2005, 13:55
hoe werkt dat precies? ik heb 2 volumepots, 2 tonepots en een 3standen schakelaar...

doet 1 van de pots dienst als single <> hb push-pull knop? of gaat t door middel van de 3standen switch?

graag meer info!
kan online helemaal niets vinden :(

EpiCenturiesAWAy
16 juni 2005, 14:03
Neen, je hebt geen coil-tap. De 3standen switch dient alleen maar voor te kiezen weleke hb je gebruikt. Voor coiltap moet je een speciale push/pull pot laten installeren, maar dan moet je ook nog spiltsbare hb's hebben.

roeltheworld
16 juni 2005, 14:07
op de gitaar zitten humbuckers with coil taps.

m.a.w. hoe gebruik ik dat?

Jeroenvanhulsteijn
16 juni 2005, 14:20
mss zitten er push/pull of push/push potmeters op je gitaar. Probeer eens zo'n potmeter uit te trekken/in te drukken.

Als dat niks uithaalt is deze optie niet geïnstalleerd en kun je momenteel geen gebruik maken van de split functie van de humbuckers.

schwalbe
16 juni 2005, 14:54
Ik neem aan dat het over je mooie nieuwe hardtail gaat. Op mijn Evo special trek je gewoon aan de potmeters om de coilsplit (het is geen coiltap volgens mij) in te schakelen. uitschakelen is terugduwen.

roeltheworld
17 juni 2005, 00:01
ik heb gevonden! tonepots uittrekken en los! heerlijk :D thanks!

Orpheo
17 juni 2005, 00:06
ik heb gevonden! tonepots uittrekken en los! heerlijk :D thanks!

grandioos gozer!! super! ben echt blij voor je:D ik zat ook ooit te gassen op die plank van je. maar ja, toen kwam mn huidige stukkie hout voorbij...:P

edoch: SUPERDING!!

roeltheworld
17 juni 2005, 03:18
ik heb gevonden! tonepots uittrekken en los! heerlijk :D thanks!

grandioos gozer!! super! ben echt blij voor je:D ik zat ook ooit te gassen op die plank van je. maar ja, toen kwam mn huidige stukkie hout voorbij...:P

edoch: SUPERDING!!

zeker fijne plank :) wat is je huidige stukje boomstam dan? ;)



net nieuwe kabel gemaakt... metertje of 9 ; neutrik pluggen ;.. nu nog "ff" eelt aanmaken want kan niet heel lang spelen nog voordat t lijkt alsof mn vingertoppen eraf liggen :D hoe lang duurt dat?

maar t blijft een heerlijk gitaawtje :P

Orpheo
17 juni 2005, 11:47
ik heb gevonden! tonepots uittrekken en los! heerlijk :D thanks!

grandioos gozer!! super! ben echt blij voor je:D ik zat ook ooit te gassen op die plank van je. maar ja, toen kwam mn huidige stukkie hout voorbij...:P

edoch: SUPERDING!!
wat is je huidige stukje boomstam dan? ;)


mwa..ik denk dat iedereen hier zo ongeveer wel weet :D

een gibson les paul custom '76

over dat eelt; toen ik op mijn plankie 011 legde, had ik in NO time eelt.....maar ja,ik kweek gewoon snel eelt, en t gaat er net zo hard weer af:P

t kan soms dus wel 1 dag duren, maar soms ook 1 week

roeltheworld
18 juni 2005, 10:52
mwa..ik denk dat iedereen hier zo ongeveer wel weet :D

een gibson les paul custom '76


mjammie :)! errrg lekker ook ! dat wist ik natuurlijk nog niet he ! ben net binnen :roll:

Orpheo
18 juni 2005, 14:16
mwa..ik denk dat iedereen hier zo ongeveer wel weet :D

een gibson les paul custom '76


mjammie :)! errrg lekker ook ! dat wist ik natuurlijk nog niet he ! ben net binnen :roll:

no problem dude.

hoe is de sound eigenlijk van je plankie? met en zonder coiltaps? lekker dik, vet, vol en romig met flink wat attack? zoiets?

roeltheworld
18 juni 2005, 14:43
warm, vol en rond vooral,
single coil taps gebruik ik vooral om clean mee te spelen? moet nog even mijn weg vinden met mijn digitale setup (en verder doorsparen voor een buizen amp)
pickups klinken wel strak danwel gedefinieerd vind ik!

Orpheo
18 juni 2005, 17:00
warm, vol en rond vooral,
single coil taps gebruik ik vooral om clean mee te spelen? moet nog even mijn weg vinden met mijn digitale setup (en verder doorsparen voor een buizen amp)
pickups klinken wel strak danwel gedefinieerd vind ik!

okayy, das flex dus!

dat je je singlecoil taps gebruikt voor clean vind ik nie gek hoor. voor clean zijn hums soms iets te vettig, soms haast modderig. singletaps geeft vaak een soort sprankeltje, bij bepaalde pups iig.

veel plezier er nog mee!!

roeltheworld
19 juni 2005, 20:14
thanks komt goed!
hmmz nu mn plankje nog even afstellen geloof ik ... maar daar zal ik even een nieuw topic over openen cq de zoekfunctie gebruiken ;)

roeltheworld
19 juni 2005, 20:28
zie ook kletter kletter (http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?p=693552)