PDA

View Full Version : Midiswitching bij rockmaster



Magic Bean
16 juni 2005, 12:20
Ik ga binnenkort overstappen op rack-apparatuur en heb al een leuk basissetje op het oog. Waarschijnlijk wordt het een peavey rockmaster met een rocktron velocity als poweramp. Cabinet wordt of een fame 2X12 of een marshall. (commentaar is welkom)

Nu wil ik hier ook een midi-bestuurbare effectprocessor aan toevoegen (goed voor weinig geld, G-Force e.d. even buiten beschouwing laten dus...) Het liefst eentje die de rockmaster ook kan schakelen, maar weet niet of dat eigenlijk wel kan. Denk persoonlijk van niet, maar misschien weet iemand een manier?

ropp
16 juni 2005, 15:04
Je kan de rockmaster schakelen met een midiswitcher(, zoals rocktron patchmate: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=43329 )
De G-major heeft hier ook de mogelijkheid toe en is gelijk een aardig effectenbak.

Succes met het opbouwen van je rack!!!

Magic Bean
16 juni 2005, 15:59
Het kan dus wel met de rockmaster als je een apparaat hebt wat het van buitenaf schakelt. Maar ik heb gehoord dat die peavey switches echt krengen zijn, of maakt dat niet uit? (bovendien zou ik niet weten hoe ik het aan moet sluiten aangezien er maar één ingang voor de footswitch is)

En ja, ik ben een leek op rackgebied :wink:

mijnechtenaamisalvergeven
16 juni 2005, 19:22
Ik heb zelf wel de ervaring dat het schakelen van een rockmaster niet werkte met een trapdoosje zonder led'jes.... :-? ik weet dat het echt supervaag klinkt maar het is echt zo. Let dus wel ff op dat een standaard relais schakelsysteem misschien niet helemaal genoeg is.

Ik zal binnen kort mijn rockmaster eens aan een g-major hangen om te kijken of dat gewoon werkt.

Groeten,

Jeroen

dennis808
19 juni 2005, 23:24
het schakelen van een rockmaster niet werkte met een trapdoosje zonder led'jes

Heb een Rockmaster en een LED-loos pedaal, werkt prima!
De Rockmaster kun je schakelen m.b.v. de G-Major door een stereo-jack kabel van de Switch-output van de G-Major naar de footswitch input van de Rockmaster te laten lopen.

Ik doe dit nu ook zo met m'n ENGL 530 en dat werkt prima.