PDA

View Full Version : iemand ervaring met london city gitaren?



rhcp_schipper
16 juni 2005, 11:11
hallo, ik was heel erg benieuwd wat jullie van de gitaren van lonon city vnden. Ik ben zelf erg geintresserd in een start of tele. Ik ben een beetje opzoek naar een goed en betaalbaar merk! Dus als iemand mij kan helpen, ik heb het hele topic van richwood al doorgelezen, en dat leek me ook wel wat! maar ik ben wel benieuwd naar de london city gitaren! Alvast bedankt :-D

Rock n' sad
16 juni 2005, 11:25
De prs kopieën zijn FAN-TAS-TISCH , de strats en tele's schijnen vergelijkbaar te zijn met richwood , dus goed voor het geld :D


Ps : kijk ook eens naar vintage gitaren ( het merk )

rhcp_schipper
16 juni 2005, 12:13
okey super bedankt! Ik zal ff kijken!

rhcp_schipper
16 juni 2005, 12:14
De prs kopieën zijn FAN-TAS-TISCH , de strats en tele's schijnen vergelijkbaar te zijn met richwood , dus goed voor het geld :D


Ps : kijk ook eens naar vintage gitaren ( het merk )

Heeft dat merk vintage ook een website, kan hem neit vinden met google.... :???: :???:

hansies
16 juni 2005, 12:16
Hele goede gitaren voor deze prijs (ongeveer 249 €) voor een London City Tel Comet, heb er eentje en klinkt echt goed zoals een echte tele, zeer goed gemaakt, degelijke hardware en de pickups mogen er ook zijn.
succes
Hansies

rhcp_schipper
16 juni 2005, 12:19
kijk aan zo'n reactie heb ik echt wat! Bedankt hansies! Top van je! Heb je misschien pics van je gitaar?

Cubensis
16 juni 2005, 12:24
De prs kopieën zijn FAN-TAS-TISCH , de strats en tele's schijnen vergelijkbaar te zijn met richwood , dus goed voor het geld :D


Ps : kijk ook eens naar vintage gitaren ( het merk )
dat ene prs model van ze kost dan ook bijna 900 euries :D

heavy-metal-thunder
16 juni 2005, 13:10
De prs kopieën zijn FAN-TAS-TISCH , de strats en tele's schijnen vergelijkbaar te zijn met richwood , dus goed voor het geld :D


Ps : kijk ook eens naar vintage gitaren ( het merk )
dat ene prs model van ze kost dan ook bijna 900 euries :D

nope, da's niet waar. De PRS-model, Hurricane genaamd, bestaat ook als type hurricane II à 400 euro! Ik heb zowel de Hurricane II en III (deze is 8-900 euro) gezien, gehoord en bespeeld en ik vind ze goed. Voor hun prijs zijn ze zeer netjes afgewerkt.

Lucluc
16 juni 2005, 13:42
Die tele, comet genaamd, is echt een leuke gitaar voor 249 nieuw. Ik ben er echt van onder de indruk!

Mitch
16 juni 2005, 14:31
Nou sorry hoor, ik heb één van die duurdere Hurricanes in mijn handen gehad.........wil er nog niet dood mee gevonden worden.
De goedkope Strat en Tele maakten op mij een betere indruk dan die nep-PRS met zijn overdadig bewerkte, maar o zo slappe hals.

E-J
16 juni 2005, 15:49
de website is: www.jic.nl :wink:

heavy-metal-thunder
16 juni 2005, 15:53
Nou sorry hoor, ik heb één van die duurdere Hurricanes in mijn handen gehad.........wil er nog niet dood mee gevonden worden.
De goedkope Strat en Tele maakten op mij een betere indruk dan die nep-PRS met zijn overdadig bewerkte, maar o zo slappe hals.

Heb enkel de PRS'en gehoord en die Hurricane II, waarvan de PU's waren vervangen door S. DUncans of DiMarzzio's, maakte ook een betere indruk dan de Hurricane III. Maar de III is toch fraai afgewerkt, neen? De slappe hals is met niet opgevallen, maar duw eens op de kop van een Gibson Les Paul, en je hebt precies een tremolo-bar (net geen Floyd rose)

Wormaap
16 juni 2005, 15:56
Als ik me niet vergis is de halsverbinding van die LC PRS-kopieën zoals PRS ze vroeger maakte, en da's redelijk dunnetjes, dus de hals schijnt inderdaad niet héél erg stabiel te zijn. Dat was voor zover ik weet het enige minpunt dat de review die ik er ooit van gelezen heb noemde.

Orpheo
16 juni 2005, 16:26
Als ik me niet vergis is de halsverbinding van die LC PRS-kopieën zoals PRS ze vroeger maakte, en da's redelijk dunnetjes, dus de hals schijnt inderdaad niet héél erg stabiel te zijn. Dat was voor zover ik weet het enige minpunt dat de review die ik er ooit van gelezen heb noemde.

ja, maar een slappe nek(joint) kan funest zijn voor je gitaar denk ik zo....

Mitch
16 juni 2005, 18:21
Als ik me niet vergis is de halsverbinding van die LC PRS-kopieën zoals PRS ze vroeger maakte, en da's redelijk dunnetjes, dus de hals schijnt inderdaad niet héél erg stabiel te zijn. Dat was voor zover ik weet het enige minpunt dat de review die ik er ooit van gelezen heb noemde.

Helemaal juist, diezelfde matige verbinding als de vroege PRS'en.
Je kan het het 'enige' minpunt noemen, maar zoals Orpheo terecht opmerkt is het wel een cruciaal deel van de gitaar.

strattie
16 juni 2005, 18:44
ik heb een hurricane 2, en ben er zeeer tevreden mee. van die nek heb ik eigenlijk geen last.
de tele heb ik ook geprobeerd en dat is toch wel beter dan richwood

hansies
16 juni 2005, 19:27
kijk aan zo'n reactie heb ik echt wat! Bedankt hansies! Top van je! Heb je misschien pics van je gitaar?

ik kocht mijn tele bij www.thehouseofmusic.nl, een aanrader, goede en snelle service via het internet.
succes
Hansies :wink:

zjanke
16 juni 2005, 20:46
Ik heb een Comet, maar was niet te spreken over het halselement. Quarterpounder erin, lekker vet.... maar toen sneeuwde het brugelement weer onder, Quarterpounder erin, lekker vet... :D

Binnenkort nog even een andere brug (6 zadels) en andere tuners en we hebben weer een goeie gitaar.

hansies
16 juni 2005, 22:40
Ik heb een Comet, maar was niet te spreken over het halselement. Quarterpounder erin, lekker vet.... maar toen sneeuwde het brugelement weer onder, Quarterpounder erin, lekker vet... :D

Binnenkort nog even een andere brug (6 zadels) en andere tuners en we hebben weer een goeie gitaar.

als ik u goed begrijp hebt ge ondertussen zowat alles vervangen, kan geen kwaad natuurlijk, en uw gitaar is weer wat meer waard, hoja en misschien de hals en body ook vervangen dan is ze nog beetje beter ?
ook veel succes
Hansies :wink: :wink:

vulvasonic
17 juni 2005, 00:22
Een leerling van me kwam een tijdje terug met een London City strat. Ik heb het ding uitvoerig gestest en ik stond echt met een open bek van verbazing te kijken. Bij een Richwood kun je nog zeggen dat het een mooie gitaar is voor het geld. Deze London City was een instrument waarvan je het absoluut niet vreemd had gevonden als er een prijskaartje aan zou hangen van 800 euri. Het hout was goed, de lak was goed (erg mooie sunburst!), de mechanieken waren goed, stabiele chromen hardware en een volledig zwarte trim.

Het eeeeeenige minpuntje vond ik elementen die wat aan de zielloze kant waren. Maar ik heb merkgitaren gehad (alles boven de 800 euri, om toch tot een goed vergelijk te komen) waarvan de elementen minstens zo verrot klonken.

Natuurlijk kun je voor zo'n bedrag niet blind gaan kopen. Er zullen teveel modellen tussen zitten die een stuk minder zijn (ik heb er al 1 gezien inmiddels), maar deze gitaar vond ik ECHT TOP!

Beetje zoeken dus en je hebt voor tweehonderd euri een hele mooie gitaar. Echt ik meen het. (ik ben notabene een merkgeil figuur - Fender, Gibson, Gretsch....)

Succes met je zoektocht!

zjanke
17 juni 2005, 08:00
Ik heb een Comet, maar was niet te spreken over het halselement. Quarterpounder erin, lekker vet.... maar toen sneeuwde het brugelement weer onder, Quarterpounder erin, lekker vet... :D

Binnenkort nog even een andere brug (6 zadels) en andere tuners en we hebben weer een goeie gitaar.

als ik u goed begrijp hebt ge ondertussen zowat alles vervangen, kan geen kwaad natuurlijk, en uw gitaar is weer wat meer waard, hoja en misschien de hals en body ook vervangen dan is ze nog beetje beter ?
ook veel succes
Hansies :wink: :wink:

Niks moet, maar ik vind het ook leuk om een beetje te sleutelen aan mijn gitaar. Als ik brug en Tuners vervang, heb ik voor 400 EUR een goede gitaar, alles nieuw gekocht met SD elementen en Gotoh brug en tuners.
Een standaard Fender mex tele kost 400 en daarvan worden vaak elementen, tunes en brug vervangen...

E-J
17 juni 2005, 08:35
Een leerling van me kwam een tijdje terug met een London City strat. Ik heb het ding uitvoerig gestest en ik stond echt met een open bek van verbazing te kijken. Bij een Richwood kun je nog zeggen dat het een mooie gitaar is voor het geld. Deze London City was een instrument waarvan je het absoluut niet vreemd had gevonden als er een prijskaartje aan zou hangen van 800 euri. Het hout was goed, de lak was goed (erg mooie sunburst!), de mechanieken waren goed, stabiele chromen hardware en een volledig zwarte trim.

Het eeeeeenige minpuntje vond ik elementen die wat aan de zielloze kant waren. Maar ik heb merkgitaren gehad (alles boven de 800 euri, om toch tot een goed vergelijk te komen) waarvan de elementen minstens zo verrot klonken.

Natuurlijk kun je voor zo'n bedrag niet blind gaan kopen. Er zullen teveel modellen tussen zitten die een stuk minder zijn (ik heb er al 1 gezien inmiddels), maar deze gitaar vond ik ECHT TOP!

Beetje zoeken dus en je hebt voor tweehonderd euri een hele mooie gitaar. Echt ik meen het. (ik ben notabene een merkgeil figuur - Fender, Gibson, Gretsch....)

Succes met je zoektocht!

Hieruit kan ik dus opmaken dat de London City Spitfire (II) op zich een betere gitaar is dan een Mexicaanse Fender Strat? En met wat aanpassingen richting de klasse van een Amerikaanse gaat?

rhcp_schipper
17 juni 2005, 09:41
ik heb nu zelf een squier strat, maar die bevalt me ook neit echt hellemaal. Dus ik denk dat ik binnenkort ook even ga kijken naar een mooie london city strat of tele? Maar wat zijn nou de aanraders? Die spitfire 2 is goed?

rhcp_schipper
17 juni 2005, 10:24
kan iemand niet ff een paar mooie picjes sturen van zijn/haar london city tele of strat?????

d'oh
17 juni 2005, 16:08
De prs kopieën zijn FAN-TAS-TISCH , de strats en tele's schijnen vergelijkbaar te zijn met richwood , dus goed voor het geld :D


Ps : kijk ook eens naar vintage gitaren ( het merk )

Heeft dat merk vintage ook een website, kan hem neit vinden met google.... :???: :???:

jep dat merk heb een website:
http://www.jhs.co.uk/vintageelectric.html

je vindt het ook niet met google
als je het wil vinden moet je zoeken naar trevor wilkinson, zijn pups en tuners zitten op vintage gitaren

vulvasonic
17 juni 2005, 23:05
Een leerling van me kwam een tijdje terug met een London City strat. Ik heb het ding uitvoerig gestest en ik stond echt met een open bek van verbazing te kijken. Bij een Richwood kun je nog zeggen dat het een mooie gitaar is voor het geld. Deze London City was een instrument waarvan je het absoluut niet vreemd had gevonden als er een prijskaartje aan zou hangen van 800 euri. Het hout was goed, de lak was goed (erg mooie sunburst!), de mechanieken waren goed, stabiele chromen hardware en een volledig zwarte trim.

Het eeeeeenige minpuntje vond ik elementen die wat aan de zielloze kant waren. Maar ik heb merkgitaren gehad (alles boven de 800 euri, om toch tot een goed vergelijk te komen) waarvan de elementen minstens zo verrot klonken.

Natuurlijk kun je voor zo'n bedrag niet blind gaan kopen. Er zullen teveel modellen tussen zitten die een stuk minder zijn (ik heb er al 1 gezien inmiddels), maar deze gitaar vond ik ECHT TOP!

Beetje zoeken dus en je hebt voor tweehonderd euri een hele mooie gitaar. Echt ik meen het. (ik ben notabene een merkgeil figuur - Fender, Gibson, Gretsch....)

Succes met je zoektocht!

Hieruit kan ik dus opmaken dat de London City Spitfire (II) op zich een betere gitaar is dan een Mexicaanse Fender Strat? En met wat aanpassingen richting de klasse van een Amerikaanse gaat?

De London City Spitfire II die ik in mijn handen heb gehad wel ja. Het zou een beetje voorbarig zijn om nu te roepen dat dit voor ALLE LC's geldt. Dat weet ik niet, ik heb er maar 1 kunnen testen. Maar die ene was absoluut de moeite waard.

zjanke
18 juni 2005, 08:17
Ik heb er meerdere (tele's) in mijn handen gehad toen ik de mijne kocht en er zit absoluut verschil in afwerking en afstelling. Maar of het hout en de bouw dan slechter is?
Verschil in afwerking vindt ik "slordig", een spuitfout of beschadiging zou ik niet willen als dealer.
De afstelling kun je regelen als dealer en bij Jukebox waar ik mijn gitaar heb gekocht hingen er twee die allebei goed waren. Bij andere zaken was dit niet altijd zo :wink:

Pegasus
18 juni 2005, 11:58
Vergis ik me nou of is London City momenteel als merk sterk in opkomst?

Flying\/
19 juni 2005, 01:46
Ik heb een Spitfire mk2. Dat is dus de strat van LC. Speelt heerlijk, naar mijn mening echt de beste strat die je kan krijgen voor die prijs. perfect afgewerkt, actie kan lekker laag, goeie tremolo.

rhcp_schipper
19 juni 2005, 14:33
ik denk dat zo'n spitfire mk 2 ook wel wat voor mij is! Mijn squier strat bevalt me niet echt, omdat ik de nek niet echt snel vind ik(ongelakte nek). Dus moet eens even kijken wat ik doe. Wat zeggen jullie, een squier strat of een lc strat(spitfire mk2)? Wat vinden jullie hiervan--> squier strat verkopen en een lc kopen of de squier strat houden?????? :???: :???:

rhcp_schipper
19 juni 2005, 23:09
zou nou iemand ff voor mij op een rijtje kunnen zetten wat nou wel en wat nou niet goed is? Want ik ben nu een beetje de kluts kwijt :-? . Wat ik denk dat ik het wel ga overwegen om mijn squier strat weg te doen! Maar wil graag alles ff op een rijtje hebben!

Groeten
Tim Schipper

d'oh
20 juni 2005, 13:31
je kan je squier natuurlijk ook houden, maar de tele's van london city waarop ik heb gespeeld waren allemaal van goede kwaliteit (erg goede afwerking)

ik heb er nog geen strat's van geprobeerd, al ga ik er van uit dat die ook niet slecht zullen zijn, alleen zijn ze wel +/- 80 euro goedkoper dan de tele's dus er zal wel wat verschil inzitten

rhcp_schipper
20 juni 2005, 14:00
ik heb me alweer bedacht! Ik hou mijn squier strat. En ga denk ik een london city tele erbij halen. En dan mijn strat en tele een beetje upgraden....