PDA

View Full Version : lessen op video of dvd



kris555
16 juni 2005, 10:03
Ik heb deze thread ook al in de rubriek lessen staan maar omdat daar volgens mij vrij weinig mensen kijken zet ik hem hier ook nog een keer neer.

Goed, niet meteen beginnen met opmerkingen zoals "gebruik de search functie" want dat heb ik al gedaan . Ik heb daarmee bv de site hotlicks.com waar ik wel iets aan heb gehad maar veel meer is er volgens mij niet te vinden. Ook google geeft niet echt het gewenste resultaat.

Dus bij deze de vraag: Wie weet een goeie site/winkel waar ik (het liefst Nederlandse) acoustische gitaarlessen op video of dvd kan vinden. Ik speel nu ruim een jaar en ik wil graag wat interactieve lessen hebben om wat nieuwe dingen te leren. Lessen met beeld en geluid erbij zijn nou net wat leuker dan een boek vind ik

Alle suggesties zijn welkom, en alvast bedankt voor de moeite

Chris

waayer
16 juni 2005, 18:33
Ik denk dat als je naar de lokale muziekzaak gaat en daar vraagt naar een bepaalde instructie dvd/video dat die ze kunnen bestellen.
Lessen met een dvd of video zijn wel een stuk duurder dan een lesboek met cd denk ik.

Wyldefreak
17 juni 2005, 23:52
Elke zich zelf respecterende gitaarwinkel heeft wel wat les dvd`s liggen.
Kijk anders op www.musikproduktiv.de want de laatste keer dat ik er was waren er wel wat te koop zowel elektrisch al acoustisch. Toets bij suche dvd in en hoplakee succes ermee!!!

Thedevilinside
19 juni 2005, 16:21
Ik heb er een stuk of 15 maar er zit een flink verschil in kwaliteit en dan heb ik het niet over het beeld materiaal maar over de methode.

kris555
21 juni 2005, 13:07
bedankt voor de info jongens!

@ thedevilinside; welke dvd´s heb jij liggen en welke zou jij aanraden voor een beginner/gemiddelde akoestische speler?

heavy-metal-thunder
22 juni 2005, 08:58
via Harmony-central.com kan je dagelijks lick of the day hebben. Er wordt in thema's gewerkt, vb. een 3-tal weken Jazz, of...

Ik sla de filmpjes (in .wav) op mijn harde schijf en maak een printscreen van de tabs, die ik in word plak (en opsla). Hierdoor kan ik ze later nog eens bekijken.

Thedevilinside
22 juni 2005, 09:08
via Harmony-central.com kan je dagelijks lick of the day hebben. Er wordt in thema's gewerkt, vb. een 3-tal weken Jazz, of...

Ik sla de filmpjes (in .wav) op mijn harde schijf en maak een printscreen van de tabs, die ik in word plak (en opsla). Hierdoor kan ik ze later nog eens bekijken.


Waarom een printscreen je kan toch gewoon de site lokaal opslaan.
Bestand> opslaan als.
Als je er dan heel veel hebt kan je ze een beetje bewerken en als website op je pc benaderen of op cd.

heavy-metal-thunder
22 juni 2005, 09:17
lukt om één of andere reden niet. IS wel PC op kantoor, mss ergens iets met beveiliging?? Maar dat ga ik mn baas niet vragen :-D