PDA

View Full Version : Epiphone elitist sg '61



Rock n' sad
16 juni 2005, 06:58
Ben van plan om deze gitaar na mijn vakantiewerk ( september )

Deze dus :

http://www.epiphone.com/elitist/hero/hsgstandard_ch.jpg

Heeft iemand ervaring met deze gitaar ? , of kan iemand het mij afraden?

mijn beslissing is genomen en het word in elk geval een sg-model van 1000 € (nieuw , duits inport ! )

http://www.gibson.com/whatsnew/pressrelease/2003/apr30a.html

Rock n' sad
16 juni 2005, 11:26
niemand? :)

BassAgent
16 juni 2005, 11:27
Ik vind de headstock van deze epi nogal vreemd, ligt dat aan mij of aan het feit dat het een elitist is?

Bobbel
16 juni 2005, 13:17
Ik vind de headstock van deze epi nogal vreemd, ligt dat aan mij of aan het feit dat het een elitist is?

ik vind alle koppen van epiphones niet mooi/vreemd... :razz:

EpiCenturiesAWAy
16 juni 2005, 14:05
Ik vind de headstock van deze epi nogal vreemd, ligt dat aan mij of aan het feit dat het een elitist is?
Ja deze kop is bij alle elitists, zal er duurder; beter uitzien zeker :)

DaveItUp
16 juni 2005, 14:07
Ik zou voor die €1000 een mooie ouwe Gibson SG kopen.

episua
16 juni 2005, 15:16
Ik weet wel dat deze gitaar de winnaar van 2004 was in guitarworld.
De gitaren schijnen beter te zijn dan de originele gibsons van in die prijsklasse.
Het enige nadeel waarom je mensen er niet zoveel op ziet spelen is denk toch de bevooroordeelde mening dat epiphone bekend staat als een goedkoop merk.

Negative K3 fan
16 juni 2005, 15:18
gewoon die headstock laten modden, vorm bijwerken, gibson decal erop en bats, daaris je lijpe gitaar.

imlikeajungle
16 juni 2005, 15:22
het feit dat ie deze wil en geen gibson betekent al dat hij niet geeft om de naam epi, lennart.

@topicstarter: je crosspost echt alles he :-?

Negative K3 fan
16 juni 2005, 15:24
maar die headstock vorm is zo lelijk!!!1 en als je dan toch aan het modden bent kun je er voor een 10tje ook wel een gibson decal opplakken, of niet...

imlikeajungle
16 juni 2005, 15:27
:D

bram123
16 juni 2005, 16:54
gewoon die headstock laten modden, vorm bijwerken, gibson decal erop en bats, daaris je lijpe gitaar.

leg es uit hoe je van een spits toelopende headstock en wijd uitlopende headstock maakt ?

Daniël_san
16 juni 2005, 17:02
Je schuurt dat ding helemaal op, lijmt er 2 stukken hout aan, werkt dat goed af, lijmt er een gibson logo op, lakt het meeste, klaar :)

bram123
16 juni 2005, 17:04
o cool, kan je op die manier ook van een sg een les paul maken? gewoon wat kiloos ertegenaan plakken.. :)

DaveItUp
16 juni 2005, 17:17
Plamuren!

Rock n' sad
16 juni 2005, 17:20
who cares , hoe speelt het is belangrijkste :D

Negative K3 fan
16 juni 2005, 19:00
o cool, kan je op die manier ook van een sg een les paul maken? gewoon wat kiloos ertegenaan plakken.. :)

kneedbaar hout gebruiken, dan kneed je zo een strat uit je les paul :D

Speeddemon
16 juni 2005, 22:40
Hey Lennart, zonder gekheid, je kunt op Ebay complete plastic 'inlays' van een gehele Gibson headstock kopen. Zwart dus, met het logo en die ruit-figuur in parelmoer ingelegd. Dit plak je dan op het ruwe hout van de headstock. Zaagt dat hout in de vorm van die Gibson plaat, en je hebt een Gibson headstock.

bram123
17 juni 2005, 00:21
raar dat iemand die een epiphone elitist prefereerd omdat het een betere gitaar is (wat ik nog best wil geloven ik ken ze niet) dat niet durft/wilt uitdragen.

Punkrockerke
17 juni 2005, 13:09
raar dat iemand die een epiphone elitist prefereerd omdat het een betere gitaar is (wat ik nog best wil geloven ik ken ze niet) dat niet durft/wilt uitdragen.
Wat een belachelijke opmerking! De topicstarter prefereert idd de Epi Etilist boven De Gibson Special's. Maar hij maakt helemaal geen probleem van die headstock of dat logo, enkel Lennart doet dat :roll:

BqS
17 juni 2005, 13:34
Ik heb ook Een SG van Epiphone
en 't probleem vinnek da ge zeker nog
geld moet overhouden voor aanpassingen
want de stemsleutels ratelen rap en die moet
ge dan vervangen en elementen vind ik ook
niet alles, allé 't hangt er vanaf wat ge zoekt
ma 'k denk da ge beter zijt me nen tweede
hands gibson dan nen nieuwen Epi

maar dat is dan ook mijn bescheiden mening ;)

Cheers

Mattia
17 juni 2005, 15:25
Zo'n (IMO volstrekt belachelijke) headstock mod verkloot zeer waarschijnlijk elke waarde (hoe klein die dan ook mag zijn) die de Epi nog had, en het maakt het geen betere gitaar. Verder, lak touch-up en de precieze vorm mooi uitzagen etc., en ook zorgen dat het er professioneel uitziet, is veel makkelijker gezegd dan gedaan. Het is ook van twijfelachtige legaliteit, denk ik (volgens mij mag 't als je het niet doorverkoopt, en zeker niet doorverkoopt als Gibson.) Als je zo merkhoerig bent dat je niet zonder dat 'Gibson' op je headstock kunt leven, tja, doorsparen dan maar.

Rock n' sad
18 juni 2005, 21:21
twijfel tussen epiphone elitist of gibson sg special , iemand voor en nadelen hiervan?

Orpheo
18 juni 2005, 21:58
twijfel tussen epiphone elitist of gibson sg special , iemand voor en nadelen hiervan?

epi: tis epi he. wel heel goeie kwaliteit. maar de naam epiphone staat erop. das gewoon naatje. lage doorverkoop waarde enzo.

SG special: bout model. zo simpell. ik vind m nie fijn. tis imo het el cheapo model van de SG.

Kevin-D
20 juni 2005, 20:30
Ik zou gewoon gaan voor die epi-elitist. Helaas geen eige ervaring, maar van wat ik heb gehoord is de Elitist op 't moment toch beter dan de productie gitaren van Gibson, en dat vanwege het feit dat die op dit moment niet echt netjes uit de fabriek rollen... (das iig wel waar, he bik zelf gezien...)

robzilla
20 juni 2005, 20:33
Ik zou gewoon gaan voor die epi-elitist. Helaas geen eige ervaring, maar van wat ik heb gehoord is de Elitist op 't moment toch beter dan de productie gitaren van Gibson, en dat vanwege het feit dat die op dit moment niet echt netjes uit de fabriek rollen... (das iig wel waar, he bik zelf gezien...)

bullshit.

de Epi Les Paul Standard Elitist van een vriend vna mij is zeker niet beter dan mijn Gibson. De afwerking is ongeveer hetzelfde, maar de elektronica is goedkoper en de hele gitaar voelt goedkoper aan..

Er is verder niks mis mee, het zijn erg goede gitaren. Maar beter dan de Gibson productie? Nee..

vulvasonic
20 juni 2005, 20:55
Robzilla heeft gelijk.

Al draagt een aap een gouden ring......