PDA

View Full Version : nou ik ook maar eens



Davidian
15 juni 2005, 14:46
om mijn 1 jarig gitaar spelen te vieren vond ik wel dat het tijd is om iets te posten het is niet me beste nummer maar wel het meest af

ik hoor mezelf trouwens zelf niet als ik opneem dus menig foutje moet je onder voorbehoud nemen :P

http://rapidshare.de/files/2399418/for_the_love_of_war2.mp3.html

Jeroenvanhulsteijn
15 juni 2005, 17:23
tja....



tis in ieder geval duidelijk dat je jezelf niet kon horen :-D

Amai, zonder gekheid...het begin is niet best qua timing. Verder vind ik de verschillende elementen in dit lied niet heel erg samenhangend. Het geluid spreekt me ook totaal niet aan. Toen die solo begon heb ik hem eerlijk gezet uitgezet.

Maar aangezien je al 10x verder bent dan ik toen ik 1 jaar speelde...(ik kon toen "in dun dip")....vooral blijven oefenen! Begin met eenvoudige constructies voor liedjes: intro-couplet-refrein-couplet-refrein-outro. En lekker blijven oefenen met riffs.

Fumi SG
15 juni 2005, 17:29
tsjah, net wat Jeroen zegt. Maar hoeveel gain wil je hebben zeg!! :o Wat is je set-up als ik vragen mag?? En die solo begint een 'beetje' vals, maar goed je mag op zich niet klagen na een jaar! :wink:

Davidian
15 juni 2005, 18:42
tja dat jezelf niet kunnen horen is het enige nadeel aan de cube 30 :razz:

Davidian
15 juni 2005, 18:45
tsjah, net wat Jeroen zegt. Maar hoeveel gain wil je hebben zeg!! :o Wat is je set-up als ik vragen mag?? En die solo begint een 'beetje' vals, maar goed je mag op zich niet klagen na een jaar! :wink:

ik heb het opgenomen op me ibanez rg 321mh in standaard door me cube 30
als ik het niet kunnen horen probleem heb opgelost zorg ik wel voor een beter sample :P

Jeroenvanhulsteijn
15 juni 2005, 19:53
hoe kan het dat je jezelf niet hoort? Zo'n ding heeft toch een line-out?

Davidian
16 juni 2005, 13:33
de koptelefoon ingang en de record out zijn 1 op de cube :(

Jeroenvanhulsteijn
16 juni 2005, 14:22
heb je geen pc speakers dan? Of sluit je stereo set aan op de computer.

Davidian
16 juni 2005, 16:52
nee kijk als ik wil opnemen dan ga ik via me record OUT wat tevens me headphone IN is via een plugje naar me pc en als je iets in die headphone in stopt dan maakt ie geen geluid meer maar nu is het geval dat als ik die kabel in me line in van me moederbord stop dan neemt ie wel op maar maakt ie geen geluid maar als ik hem in me line in van me 5.1 soundcard stopt maakt ie wel geluid maar neemt ie niet op :-(

Jeroenvanhulsteijn
16 juni 2005, 18:36
er zit toch zeker wel een uitgang voor speakertjes op je computer? Bij mij wel iig. Ik ga dus naar de microfooningang van mn pc met mn effectapparatuur. En er zitten nog pc speakers op de speaker uitgang van de pc, zodat ik mezelf kan horen.

Don Capo
17 juni 2005, 12:16
Is het niet zo dat je het gewoon niet wil horen, jezus wat een pleuris herrie!
:lol:
Maar het is ook niet echt mijn muzieksmaak dus heeft niet zoveel te doen met je spel. op zich wel knap dat je zo lang door speelt na een jaar. Ikzelf had na een jaar alleen maar stukjes van dertig seconden max.

Equalizer
17 juni 2005, 12:52
Please wait one hour.
:o

edit: hmm ligt aan mij, ik schijn vandaag al teveel van die site gehaald te hebben :???: .

Noid
17 juni 2005, 13:06
Leuk dat je hier post, maar wat wil je met je post: wil je feedback of gewoon vieren dat je 1 jaar speelt?

Als je het wil vieren: gefeliciteerd, leuk, je bent lekker bezig, zet door.

M.b.t. de feedback heb je allang begrepen dat je geen fatsoenlijke opname kunt maken als je jezelf niet hoort. Daardoor is het ook niet prettig om naar je opname te luisteren (ook ik haal bij lange na het einde niet). Daarnaast qua timing, opbouw etc. sluit ik me aan bij de opmerkingen van jeroenvanhulsteijn. Zijn opmerkingen bevatten goede tips over de dingen die je kunt verbeteren.

Davidian
17 juni 2005, 18:46
Leuk dat je hier post, maar wat wil je met je post: wil je feedback of gewoon vieren dat je 1 jaar speelt?

Als je het wil vieren: gefeliciteerd, leuk, je bent lekker bezig, zet door.

M.b.t. de feedback heb je allang begrepen dat je geen fatsoenlijke opname kunt maken als je jezelf niet hoort. Daardoor is het ook niet prettig om naar je opname te luisteren (ook ik haal bij lange na het einde niet). Daarnaast qua timing, opbouw etc. sluit ik me aan bij de opmerkingen van jeroenvanhulsteijn. Zijn opmerkingen bevatten goede tips over de dingen die je kunt verbeteren. feedback is altijd welkom ik en ga zeker snel aan de slag om het probleem te verhelpen en jullie een goede sample te geven

btw hebben jullie nog tips om dit probleem te omzeilen

bobby
17 juni 2005, 20:47
Jawel, maar hangt ervan af wat waarmee je opneemt eigenlijk... cubase zou mooi zijn, maar ik vermoed dat je opneemt met cool edit?

anders zou een click track (metronoom) echt enorm helpen om je ritme te helpen, maakt het aangenamer voor je... en zorgt voor strakheid.

Verder klinken de gitaren erg droog, een paar mooie EQ settings, of andere plugins zoals klein beetje reverb, delay (voor de solo's) zal echt helpen!

En natuurlijk drums, het fundamentele element in een nummer, zo belangrijk... er zijn wel gratis drum plugins te verkrijgen.. maar dit hangt allemaal af van waar je mee opneemt.

BassAgent
17 juni 2005, 21:28
Het is qua timing inderdaad niet echt best, maar voor de rest wel grappig :)

Davidian
18 juni 2005, 13:47
Jawel, maar hangt ervan af wat waarmee je opneemt eigenlijk... cubase zou mooi zijn, maar ik vermoed dat je opneemt met cool edit?

anders zou een click track (metronoom) echt enorm helpen om je ritme te helpen, maakt het aangenamer voor je... en zorgt voor strakheid.

Verder klinken de gitaren erg droog, een paar mooie EQ settings, of andere plugins zoals klein beetje reverb, delay (voor de solo's) zal echt helpen!

En natuurlijk drums, het fundamentele element in een nummer, zo belangrijk... er zijn wel gratis drum plugins te verkrijgen.. maar dit hangt allemaal af van waar je mee opneemt. ik nam eerst op met audacity maar ik heb cubase ff van iemand geleend maar daar heb ik het zelfde probleem mee :(

Ravanelli
18 juni 2005, 22:48
Ik vind die distortion persoonlijk ontzettend fout :)