PDA

View Full Version : Sound City 50+ partridge transfo VRAAG + andere vraagjes



istari
15 juni 2005, 13:36
Ik sta op het punt een Sound City 50 PLus te kopen

ingebouwd met een Partridge transfo... Al goe den wel, maar wat is dit, en wat doet dit?

Is er een maser volume knop op deze amp? Zonee, betekent dat dat ik de volume helemaal zal moeten opengooien voor gewenste gain te krijgen.

Volgens de verkoper is door de Partridge transfo de amp ook veel luider, en kan hij zeker in combinatie met mijn jcm 800 2203 100 watt head gebruikt worden (de sound city is 50 watt)

Ik zag ook dat er 4 inputs op die head zijn; werkt dat zoals een JMP plexi, dat je de inputs met elkaar kan verbinden/patchen om andere klank te krijgen? Zoja, hoe werkt dat?

thanx!

DaveItUp
15 juni 2005, 14:26
Ik sta op het punt een Sound City 50 PLus te kopen

ingebouwd met een Partridge transfo... Al goe den wel, maar wat is dit, en wat doet dit?




Een transformator (vaak afgekort als 'trafo') is een elektrisch apparaat dat elektrische energie doorgeeft tussen twee elektrische circuits. Dit gebeurt met behulp van een magnetische koppeling tussen twee of meerdere spoelen met inductie. De belangrijkste toepassing is het omzetten van hoge spanning met een lage stroomsterkte in lage spanning met een hoge stroomsterkte en omgekeerd.



Is er een maser volume knop op deze amp? Zonee, betekent dat dat ik de volume helemaal zal moeten opengooien voor gewenste gain te krijgen.

Geen master volume als het goed is. Ja hij moet dus hard. Of een master in laten bouwen of een overdrive ervoor hangen.


Volgens de verkoper is door de Partridge transfo de amp ook veel luider, en kan hij zeker in combinatie met mijn jcm 800 2203 100 watt head gebruikt worden (de sound city is 50 watt)

Een 50watter kan sowieso in combinatie met een 100w gebruikt worden. Sound City's zeker. Die zijn van nature erg luid.

Ik zag ook dat er 4 inputs op die head zijn; werkt dat zoals een JMP plexi, dat je de inputs met elkaar kan verbinden/patchen om andere klank te krijgen? Zoja, hoe werkt dat?

Patchkabeltje tussen 2 inputs. Stel dat je 4 inputs hebt. Je plugt je gitaar in 1 input. En doet een patchkabel in de input boven of onder die waar je gitaar in zit(afhankelijk van of je m in de bovenste of onderste hebt ingeplugd natuurlijk). De patchkabel gaat dan kruislings naar de andere input. Zo dus: http://www.patrick-hoss.de/pics2/marshall_patch.jpg

thanx!

istari
15 juni 2005, 14:45
bedankt voor de info!!!

Wat doet deze Partridge transfo zo anders dan andere transfo's dat hij zo gegeerd is in een amp?

DaveItUp
15 juni 2005, 14:58
Denk niet dat je daar een vinger op kunt leggen, maar de transformatoren hebben zeerzeker een aanzienlijk aandeel in de sound. Het is niet voor niets dat veel geweldige amps uit het verleden deze transformatoren gebruikten.

nicoverduin
15 juni 2005, 16:09
bedankt voor de info!!!

Wat doet deze Partridge transfo zo anders dan andere transfo's dat hij zo gegeerd is in een amp?
Gewoon een uitstekende trafo!!

istari
16 juni 2005, 23:45
kan iemand me vertellen hoe ik die 4 inputs kan patchen, wat dat precies doet (zet ikd e 2 pre amp kanalen dan in serie?) wat ik wara moet patchen, en welke invoeld dat hefet op de klank? thanx!

DaveItUp
17 juni 2005, 09:31
Ik heb een mooi plaatje 2 posts naarboven neergezet. Het zorgt gewoon voor een voller geluid. Gewoon een beetje uitproberen met patchen. Je moet altijd 1 van de 2 links inputs patchen met 1 van de 2 rechts inputs en dan in 1 van de overgebleven inputs de gitaar inpluggen. Dan heb je er nog 1 over en vanuit die zou je dus met een jack naar de input van een andere amp kunnen gaan. Daisychainen.

DaveItUp
17 juni 2005, 09:42
Mooie website over Sound City voor de liefhebbers.

http://home.earthlink.net/%7Eiktoblikto/sc_home.htm

En op Plexi Palace is ook veel te vinden over Sound City en andere vintage monsters.

http://www.plexipalace.com