PDA

View Full Version : Dream Theater in HMH, 10 & 11 Oktober 2005



Pegasus
14 juni 2005, 22:27
Dream Theater (http://www.dreamtheater.net) komt naar Nederland voor 2 concerten in de Heineken Music Hall, Amsterdam. Deze concerten gaan plaatsvinden op maandag 10 en dinsdag 11 oktober. De avonden hebben ook een titel meegekregen: "Evening with Dream Theater".
Tijdens de 2de set van 11 oktober zal de band een classic album in z'n geheel coveren.

urezna
17 juni 2005, 12:42
Kaarten per vandaag in de verkoop, ik ga beide avonden!!! :-)

Pegasus
17 juni 2005, 22:08
Ik ben ook van plan beide avonden te gaan. Het wordt voor mij in ieder geval de eerste keer dat ik ze live ga zien.

Philippe
18 juni 2005, 23:08
Ahh relaxed, ik zal er zeker zijn.

Ik ben er denk ik alleen maandag..ligt eraan welk album ze coveren.

urezna
22 juni 2005, 14:01
Ik ben ook van plan beide avonden te gaan. Het wordt voor mij in ieder geval de eerste keer dat ik ze live ga zien.

wordt voor mij de 16e en 17e keer dat ik ze ga zien.... :-)

Pegasus
22 juni 2005, 23:27
Verschil moet er zijn, toch?

De kaarten heb ik inmiddels binnen. Nu nog 4 maanden wachten...

Thijs G
23 juni 2005, 18:30
ik ga dinsdag :-D

bazzieman
24 juni 2005, 10:45
Ik heb ook kaartje! maandag! :cool:

Philippe
27 juni 2005, 13:30
Net even bij het postkantoor een kaartje gehaald voor maandag.
Gelijk ff een kaartje gescoord voor Vai op 2 oktober :wink: .

Thijs G
3 juli 2005, 10:05
k heb kaarten voor maandag :cool:

Stitch
11 juli 2005, 13:20
hoeveel moet je lappen voor DT?

Pegasus
11 juli 2005, 15:06
hoeveel moet je lappen voor DT?

De kaartjes kosten € 39,- per stuk.

Raffel
26 juli 2005, 10:35
ik ga. Misschien wel beide avonden, want Master of Puppets en Number of the Beast waren echt wel hele goede bootlegs.

Acajou
29 juli 2005, 11:35
Ik ga niet meer, laatste keer was het geluid wel zo slecht en iets nieuws was er ook niet echt bij.

(V)etallica
8 augustus 2005, 13:36
kga naar allebei de avonden, wordt ckers vet :D

Raffel
9 augustus 2005, 14:27
Ik ga niet meer, laatste keer was het geluid wel zo slecht en iets nieuws was er ook niet echt bij.

Geluid slecht? In Ahoy? Dan stond je denk ik toch echt op de verkeerde plek. Ik was het niet echt eens met de mix van de toetsen (maar dat ben ik eigenlijk nooit) maar verder vond ik het toch wel goed in elkaar zitten.

(V)etallica
23 augustus 2005, 21:42
Ik heb laatst gehoord dat ze Rush gaan coveren?
Ken ik jammer genoeg maar heel weinig van, (slecht he :P) maar weet iemand hier misschien meer van?

Mzzl

Raffel
24 augustus 2005, 16:21
volgens mij hebben ze dat al eens gedaan. Als het uniek gaat zijn, verwacht ik Kansas of Journey of zo.

Anders_Destium
27 augustus 2005, 22:07
Ik ga er niet heen, ik vind de laatste albums van Dream Theater niet super maar als ze Rush gaan coveren dan zou dat toch wel te gek zijn!

>Vetallica
Probeer Moving Pictures te pakken te krijgen, dat is IMO het beste Rush album :)

FNaRK
6 september 2005, 21:21
ik zou ook Signals eens proberen, imo de beste van Rush....
of uiteraard één van de live cd's

en voor de verandering ben ik het met Ajakoe / Alhambra eens: de laatse keer Ahoy was om te janken .... kogelhard en niet prettig om naar te luisteren ....

alhoewel ik de laatste Cd's wel goed te pruimen vind :???:


hey Alhambra .... misschien toch nog maar een keer proberen ?

Phoenix
10 september 2005, 11:18
Ga er ook heen! :-D
en fuck, als ze Rush gaan coveren dan ga ik er ook gewoon een 2e avond heen!!! :o :o :o :o
dat zou wel ZO gaaf zijn!

Thijs G
22 september 2005, 09:00
Kaarten per vandaag in de verkoop, ik ga beide avonden!!! :-)

Gvd vette gitare man ! :-D :o

WICKED
2 oktober 2005, 15:54
ik heb r zin in :D

Fluffy
3 oktober 2005, 08:34
al bekende welke band ze coveren op de tweede dag ?

urezna
10 oktober 2005, 16:17
nee, dat maken ze nooit bekend he....
maar de verrassing was in Barcelona wel het grootst, de allereerste keer met Masters Of Puppets...
wordt vast gaaf vanavond en morgen!!! :-)

pikasso
11 oktober 2005, 07:35
Ik gok op Marillion, Misplaced Childhood

urezna
11 oktober 2005, 09:37
ik heb geen idee, heb ook al aan Rush of Yes gedacht.....

Gisteravond was in elk geval erg OK! :-)

Pegasus
11 oktober 2005, 09:46
ik heb geen idee, heb ook al aan Rush of Yes gedacht.....

Gisteravond was in elk geval erg OK! :-)

Het was een strakke show.
Ik kan gewoon niet wachten tot het weer 8 uur is.

Dat spugen van Mike "lama" Portnoy vind ik overigens een smerig gezicht... 8-)

urezna
11 oktober 2005, 13:35
de versterkers van petrucci zijn ook niet voor niets afgeschermd met plexiglas..... dat poets de smerigheid wat makkelijker weg....

Thijs G
11 oktober 2005, 13:52
K had een 'reviewtje' geschreven over gisteravond op een ander forum :

Hi there, I've seen Dream Theater last night in Amsterdam. I'll write a little 'review' about it :

Setlist

Root Of All Evil
Panic Attack
Song which was recorded even before when day and dream unite...
A Fortune In Lies
Under A Glass Moon
Caught In A Web
Peruvian Skies
Home

Intermission

The Glass Prision
This Dying Soul
Never Enough
Sacrified Songs
Octavarium
Pull Me Under
Take The Time
As I Am

LaBrie :

He was definatly the weakest link of the night. He screwed up a lot, almost didn't hit any high notes. Sometimes even stopped with singing. Altough, his stage presence is lots better than it was on the Live Scenes dvd. He also lost some weight :p

Myung :

Possible inconspicuos the best. I thought he rocked. His tone was awesome and his playing as well. What can I say more...

Petrucci :

Well, after seeing this preformence he isn't in my top list anymore. He's starting to sound a lot like Cooley, Ferrari etc. Non of his solo sounded actually good, only uber-fast playing. Which is cool if you make it sound good ( Lane, Vai... ) but it didn't. It was just wanking, all the freaking time...

Portnoy :

He was great :p

Rudess :

I've never really cared for Jordan Rudess his playing style. And the crowd neither did, it was like : 'oh hes going to wank again(when a solo comes up.)' Altough, he played good.

Overall :

The sound was bad imo. The guitars where way to loud and you only heard petrucci and portnoy well. I had a good time, but this was possible the worst where I have been too. ( Out of : Vinnie Moore, Steve Vai w/ Metropole Orchestra, Sonata Arctica and Symphony X. ) I would definatly never go to DT again.

-------------------------------------------------------------------------------------

Ben niet 100% zeker van de setlist :razz:

urezna
11 oktober 2005, 16:16
Take the Time is niet gespeeld. Pull me under half, en ging over in 2e helft van Metropolis pt1.

effe gekopieerd van het DT forum:

(In The Name Of God Outro Tape)
The Root Of All Evil
Panic Attack
Another Won
A Fortune In Lies
Under A Glass Moon
Caught In A Web
Peruvian Skies (with part of Pink Floyd - Wish You Were Here and Metallica - Wherever I May Roam)
Home (with parts of Showbiz and Stockholm Syndrom from Muse)
~~~Intermission~~~
The Glass Prison
This Dying Soul
Never Enough
Sacraficed Sons
Octavarium
~~~Encore~~~
As I Am
Pull Me Under/
Metropolis Pt. 1

en ik geloof dat-ie wel klopt zo.... ;-)

WICKED
11 oktober 2005, 16:17
ze speelde geen take the time, je bedoelt metropolis :) en labrie vond ik juist wel opvallend goed zingen

urezna
11 oktober 2005, 16:19
Labrie moest een beetje inkomen geloof ik, aanvankelijk vond ik em niet altijd heel sterk, maar werd wel beter :-)
en verder, ik ga zeker nog es... wat dacht je van vanavond? ;-)

Thijs G
11 oktober 2005, 17:13
De DT site zegt dat ze vanavond de enige echte britney spears gaan covere :lol: :-D :

Set List:
In the Name of God outro (intro tape)
1. The Root of All Evil
2. I Walk Beside You
3. Resurrection of Bert
4. Innocence Faded
5. The Silent Man
6. Space Dye Vest
7. You Not Me
8. Anna Lee (with Barney Greenway on guest vocals)
9. Regression
10. Tai Shan (Rush cover)
11. Six Degrees Overture
12. Disappear
13. Vacant (with extended bongo solo)
~~~intermission~~~
14. Oops!...I Did It Again
15. Stronger
16. Don't Go Knockin' On My Door
17. (I Can't Get No) Satisfaction
18. Don't Let Me Be The Last To Know
19. What U See (Is What U Get)
20. Lucky
21. One Kiss From You
22. Where Are You Now
23. Can't Make You Love Me
24. When Your Eyes Say It
25. Dear Diary
~~~encore~~~
26. The Angel and the Gambler (Iron Maiden cover)

Notes: This was an especially special show where DT did a tribute to Britney Spears (who would have thought?)

Thijs G
12 oktober 2005, 08:48
OK mensen hadde ze echt britney gecoverd ? :-D

Fluffy
12 oktober 2005, 09:19
OK mensen hadde ze echt britney gecoverd ? :-D

zou wel gaaf zijn geweest, maar het is pink floyd geworden

urezna
12 oktober 2005, 12:16
YES!
en het werd (dus geen Yes) maar Dark Side Of The Moon van Pink Floyd.

en hoewel ik op zich niet iets bijzonders met PF heb, heb ik wel errug genoten!!! :-)

Pegasus
12 oktober 2005, 22:48
ze speelde geen take the time, je bedoelt metropolis :) en labrie vond ik juist wel opvallend goed zingen

Helemaal mee eens. Voor deze twee avonden had ik DT nog nooit live gezien. Door de verhalen die ik over LaBrie had gehoord was ik op het ergste voorbereid maar het viel reuze mee.
Met de opmerking van Thijs over het geluid ben ik het ook niet eens. Kan wezen dat het kwam omdat ik te dicht vooraan stond maar ik hoorde de eerste avond toch te veel de bas t.o.v. van de gitaar. De tweede avond zat ik op het balkon tegenover het podium. Het geluid vond ik daar uitstekend. De gitaarpartijen van Petrucci waren prima te horen zonder dat het te overheersend werd t.o.v. de rest van de band.

urezna
13 oktober 2005, 10:31
volgens mij gold algemeen dat het geluid op de 2e avond beter was.
de 1e avond stond ik wat aan de zijkant, eigenlijk recht voor de PA, meter of 20 van het poduim, geluid had met name in de gitaar veel te veel bas (met name bij palm muting). zang was minder duidelijk, keyboard ook en drums heb ik ook wel beter gehoord, de snare kwam niet altijd lekker door...

2e avond klonk het gewoon als een klok... toen stond ik wel netjes in het midden, maar wel dichter bij het poduim, een metertje of 10 denk ik...

urezna
13 oktober 2005, 10:32
volgens mij gold algemeen dat het geluid op de 2e avond beter was.
de 1e avond stond ik wat aan de zijkant, eigenlijk recht voor de PA, meter of 20 van het poduim, geluid had met name in de gitaar veel te veel bas (met name bij palm muting). zang was minder duidelijk, keyboard ook en drums heb ik ook wel beter gehoord, de snare kwam niet altijd lekker door...

2e avond klonk het gewoon als een klok... toen stond ik wel netjes in het midden, maar wel dichter bij het poduim, een metertje of 10 denk ik...

en van andere mensen die elders in de zaal stonden, heb ik ook begrepen dat het geluid de 2e avond een stuk beter was...