PDA

View Full Version : snaarprobleem



bram123
14 juni 2005, 22:24
hoi mensen ik heb een probleem: bij het benden van de hoge e snaar blijft mijn snaar niet op stemming. hij zakt dus drastisch. de oorzaak hiervan is dat de windingen aan het uiteinde van de snaar aan de (brugkant dus) losraken en uiteindelijk het balletje notabene van de snaar afvalt. dit is al regelmatig voorgekomen waaronder zelfs bij het opdraaien van een nieuwe snaar.

de snaren die ik gebruik zijn van die d'addarios .010 - 0.046.

heeft iemand hier uitleg of oplossingen voor ?

AART
14 juni 2005, 22:29
gebruik ernie ball .010 en kijk of er een braampje zit, vooral dat laatste, want als het bij een bend gebeurt is het vrijwel zeker een braampje.
je moet even met een vijltje(speciaal ding) oid het braampje weghalen.

Ritch
14 juni 2005, 22:32
Bij d'Addario's kan dat nog wel eens gebeuren; laatst twee hoge E's achter elkaar! Ernie Ball erop... viola!

Fumi SG
14 juni 2005, 22:44
gebruik ernie ball .010 en kijk of er een braampje zit, vooral dat laatste, want als het bij een bend gebeurt is het vrijwel zeker een braampje.
je moet even met een vijltje(speciaal ding) oid het braampje weghalen.

zijn probleem heeft niks met een braampje te maken, de snaar komt gewoon langzaam los van de ball-ends. Het 'glijdt' er gewoon af. :wink:

bram123
14 juni 2005, 22:46
gebruik ernie ball .010 en kijk of er een braampje zit, vooral dat laatste, want als het bij een bend gebeurt is het vrijwel zeker een braampje.
je moet even met een vijltje(speciaal ding) oid het braampje weghalen.

hoewel er ongetwijfeld allerlei braampjes, roest, vuil, ingesleten zadels en ander ongedierte aan de brug hangen heb ik geen last van snaren die breken tis enkel dat de windingen van de e snaar aan de brugkant uitlebberen.

ik stap wel over op de ernie balls. jammer.. die zijn duurder.

ik heb trouwens wat frets onder de drie hogere snaren platgesleten. is het nuttig om hier met fijn schuurpapier zelf nog op los te gaan of juist niet?

dejohan
15 juni 2005, 10:19
Heb ik ook al gehad met d'adarrios, blijf je die hoge e maar omhoog stemmer tot hij er af springt.

Nickname
16 juni 2005, 23:23
Vreemd, ik heb juist de tegenovergestelde ervaring. Met ernie-ball's braken de snaren om de week zo wat.. en allemaal op dezelfde manier (kern brak en mantel bleef heel) Na overgestapt te zijn op d'addario (.09) geen problemen meer. huidige set ligt er nu zo lang op dat ze vervangen moeten worden door normale slijtage.

defecto
17 juni 2005, 04:08
Het is gewoon 'geluk' hebben.. denk ik. Je kan net een paar keer acher elkaar een 'slecht' setje snaren erop hebben liggen. Ikzelf heb geen slechte ervaringen met d'addario's.. Lijkt me wel dat ernie ball betere kwaliteit is.. maar daar betaal je dus ook voor.