PDA

View Full Version : Hoe zuinig ben jij op je gitaar?



Nickname
14 juni 2005, 21:16
Hallo,

Ik vroeg me nou eigenlijk eens af :???: hoe zuinig mensen zijn met hun gitaren. Zelf ben ik op zich wel voorzichtig maar dat wil niet zeggen dat een gitaar na een tijdje geen gebruikssporen mag krijgen. Af en toe komt er ook wel eens een klein butsje of krasje op. Het verschilt wel per gitaar, zo ben ik veel zuiniger op mijn nieuwe ibanez rg 1570 en mn oude handgemaakte 12-string aco dan op mijn challenge vp jazz bass en mn oude ibanez gsa-60. Hoe denken jullie hier over en hoe goed passen jullie op jullie gear?

Laat het maar eens weten! :wink:

EpiCenturiesAWAy
14 juni 2005, 21:19
mmh , ik was vroeger heel zuinig. Maar na die eerste grote bluts :s vanaf toen ging alles bergaf :-D Nu kan het me niet meer schelen, misschien is het wel een vette nieuwe look, zo'n zeer beblutste afgesleten gitaar :)

AART
14 juni 2005, 21:31
ik ben met alle gitarenb redelijk zuinig, maar ik ga niet lioggenjanken ofzo als er een buts op komt.

up-guitarman
14 juni 2005, 21:32
Ben niet bepaald zuinig op mijn gitaar ...
Laatst nog mijn volumepot naar de euwige jachtvelden geholpen, gemold door tegen mijn amp te botsen :roll: :wink: Tjah ...
Er zit ook een barst in de body onderaan (naast de output jack) maar die was er al toen ik ze kocht. Boeide me ook niet echt voor die 125 euro dat ik eraan gegeven heb, het is een goeie gitaar, nog steeds (heb ze al aantal jaren, enkel eens uitkijken voor nieuwe pups)
En krassen staan er ook meer dan genoeg op mijn gitaar. Ik vrees ook dat ik moet zeggen dat ik op een nieuwe gitaar niet veel zuiniger zou zijn dan op mijn Yamaha ...

Ach ja, het blijft een gebruiksvoorwerp en het belangrijkste is de sound en de nek, zolang die in orde is, goeie pups erin, en klaar. Body en zop boeit me niet echt, hoewel ik het uiterlijk van mij gitaar wel belangrijk vind ... Tjah, klinkt tegenstrijdig allemaal maar het is wel zo 8-)

bram123
14 juni 2005, 21:32
... misschien is het wel een vette nieuwe look, zo'n zeer beblutste afgesleten gitaar :)

ja!!! en dat noemen we dan 'relic' ofzo... dat niemand daar eerder aan gedacht heeft :roll:

DaveItUp
14 juni 2005, 21:33
M'n Artist was al redelijk "ingespeelt" toen ik m kocht. Zit onder de krassen en "butsen" etc. M'n epi zit ook al onder de oorlogswonden. Maakt me dus geen zak uit. M'n gitaar is een werktuig.

Bins
14 juni 2005, 21:37
Ik ben niet echt zuinig ofzo (als ik een duurdere gitaar had waarsch. wel), maar ik ben ook niet zo'n sukkel die overal tegenaan loopt, of zn gitaar laat vallen ofzo. Ik sta wel altijd heel hard te beuken, maar so far vertoond mn gitaar nog geen echte "slijtage"

RS-Rik
14 juni 2005, 21:39
Me stratje is van alle kanten al flink bebutst.

Op mn gitaren ben ik niet echt zuinig, gewoon mee omgaan

EpiCenturiesAWAy
14 juni 2005, 21:40
... misschien is het wel een vette nieuwe look, zo'n zeer beblutste afgesleten gitaar :)

ja!!! en dat noemen we dan 'relic' ofzo... dat niemand daar eerder aan gedacht heeft :roll:

Tja man relic dan he :-?

Blijepanda
14 juni 2005, 21:46
Ik ben er wel redelijk zuinig op, maar niet zo zuinig dat ik constant oplet of ik niet ergens tegenaan knal.

ToTaL FaKe
14 juni 2005, 21:49
Me stratje is van alle kanten al flink bebutst.

Op mn gitaren ben ik niet echt zuinig, gewoon mee omgaan

+1... strats zijn gewoon gitaren die tegen een stootje kunnen 8-)

Roque
14 juni 2005, 21:55
Mijn Gibson is een gebruiksvoorwerp,
hoe afgeragder hoe mooier.
Geldt voor bijna alle gitaren.
http://www.btm-guitars.de/Bilder/gallagher.jpg
8-)

deedee
14 juni 2005, 21:56
de eerste paar weken ben ik zuinig met me nieuwe spul......
daarna kan het me geen flikker meer schelen.

sickpunk
14 juni 2005, 22:08
sjah gitaar speel ik niet echt meer....
me bass verliest elk optreden wel wat lak denk ik... nee voorzichtig word er niet mee omgegaan! donderdag een nieuwe halen, vraag me af wanneer die beschadigd is(zaterdag optreden en die donderdag daarna ook) ach BOEIEND! tis maar geld...

Nickname
14 juni 2005, 22:10
Haha.. zo heb ik ook nog eens een gitaar gezien. hier op de site van gitaarnet. Van een of andere maroen franse. Naar het schijnt heeft zijn gitaar in de hens gestaan :razz: haha dat gaat me iets te ver :-D

Ritch
14 juni 2005, 22:16
Ik doe er niet voorzichtig mee, krassen en butsen horen erbij; ik verkoop HOOGST waarschijnlijk m'n gitaar toch niet de eerste 10/15 jaar (Dan is-ie trouwens ook al bijna vintage) en tot die tijd "staan" al mijn optredens op de body van de gitaar. (Bij de weg, ik vind het wel kut als er iets met de hals gebeurt.) Bij een duurdere gitaar zou ik denk ik wel ietsjes zuiniger aan doen (Ik ga ooit nog eens een PRS aanschaffen :) )

FonZZo
14 juni 2005, 22:20
Ik trap er na elke keer spelen één in elkaar.
Godver wat een uitgemolken onderwerp!

vulvasonic
14 juni 2005, 22:26
In het verleden wilde ik mijn Fenders nog wel eens een rotschop over het podium geven. Die kunnen er tenslotte ook tegen. Met mijn Gibsons ben ik iets voorzichtiger, omdat ik al zoveel verhalen heb gehoord over gebroken koppen enzo. Maar ik ben niet bepaald een poetsmiep en ik neem ook nooit een standaard mee uit pure laksigheid. Ik leg mijn gitaren gewoon op het podium en als ik er een nodig heb dan pak ik 'r.

bram123
14 juni 2005, 22:35
Haha.. zo heb ik ook nog eens een gitaar gezien. hier op de site van gitaarnet. Van een of andere maroen franse. Naar het schijnt heeft zijn gitaar in de hens gestaan :razz: haha dat gaat me iets te ver :-D

haha adam bomb die doet dat ook. behoorlijk bikkel als je het mij vraagt. (hij wel wat te compenseren voor die legging natuurlijk)

http://www.adambomb.com/home/album_see.php?id=34

Orpheo
14 juni 2005, 22:39
op het moment heb ik 2 axes, waarvan ik er maar op 1 speel. Mijn les paul dus.

dat ding had al barsten in de lak, happen uit de lak etc etc toen ik m kocht. ik probeer ervoor te zorgen dat t niet erger wordt, maar een krasje boeit niet. als lak weer gaat brokkelen, ja, dan vind ik t minder.....

en inderdaad, een gitaar is een gebruiksvoorwerp. tis wel duuuuurrrr........

maar toch. je gaat ook niet miepen als je schoenen een beetje doffer worden, of als je spijkerbroek vaal wordt...toch?

Nocki
14 juni 2005, 23:34
ik heb echt gejankt toen er iets op mn smartwoodje viel. ik ben erg voorzichtig met mn gitaren...

Nocki

Orpheo
14 juni 2005, 23:39
Haha.. zo heb ik ook nog eens een gitaar gezien. hier op de site van gitaarnet. Van een of andere maroen franse. Naar het schijnt heeft zijn gitaar in de hens gestaan :razz: haha dat gaat me iets te ver :-D

klopt. bij de feedbackbrand. eeeeuwen geleden hier in den haag.

die gitaar ziet er niet uit meer. maar ja, t heeft wel wat. das pas PURE relic vind ik :D

maar dat ding klinkt als een klok joh. echt subliem. jammer alleen van die DUBBELE kopbreuk...

Wietse.com
15 juni 2005, 00:09
Ik ben altijd voor zover mogelijk voorzichtig.

Tele: Geen krasje butsje niets. Strat USA een plekje van 2mm² in de lak en een paar stootkrasjes op het uiteinde van de kop. Gibson kras en butsvrij, Highway Strat paar krasjes aan de onderkant, Landola semi 3 hele kleine butsjes die alleen maar in bepaald licht opvallen.

Ja, wel voorzichtig dus.

Maar het is wel zo dat áls er een butsje/krasje bij komt het even 2 seconden jammer is, maar al heel snel toch weer "Mja, het zijn wel gebruiksvoorwerpen". Ik bedoel, het zijn instrumenten die je gewoon gebruikt om muziek mee te maken, dan kan er wat mee gebeuren. Krasje op je autoportier is ook misschien even zonde, maar het is wel een auto en dat brengt risico's met zich mee...

Dus wel voorzichtig, maar mocht er iets kleins mee gebeuren dan hoor je me ook niet een week lang in de put zitten...

Floris1984
15 juni 2005, 00:36
De gitaar waar ik het meest op speel, LP studio, was al behoorlijk gebruikt toen ik hem kocht. Daar ben ik dus echt niet voorzichtig mee.

Met mijn nieuwe Taylor akoestische ben ik wel redelijk voorzichtig. Maar niet overdreven ofzo, een gitaar is toch om op te spelen en daar slijt hij gewoon van.

Wormaap
15 juni 2005, 00:38
De eerste kras is altijd het ergste :-D
Mijn Epiphone heeft een paar kleine krasjes en een butsje, en dat vind ik op zich wel jammer, maarja. M'n Charvel heeft een doormidden gebroken kop gehad en zit over het body onder de krassen (niet diep en van'n meter niet meer te zien)
Het enige wat ik écht jammer vind zijn krassen die door de lak gaan en butsen/krassen op een satin natural gefinishte gitaar, omdat't daar meteen het hout is wat de klappen krijgt :cry:

Bobbel
15 juni 2005, 01:33
Mijn jaguar heeft krassen, mijn strat heeft zo'n dikke laklaag dat het sterretjes zijn en mijn Richwood interesseert me al helemaal geen reet... maar ik denk dat ik op mijn Rickenbacker wel heel zuinig zal zijn, die dingen zijn zo mooi afgemaakt... je kan je haar doen in die lak, zo spiegel glad... (ohja die Rickenbacker ga ik binnenkort halen :wink: )...

Change_of_Seasons
15 juni 2005, 10:10
Ik ben niet overdreven voorzichtig en er zitten ook al redelijk wat deukjes in, maar ik probeer wel enigszins de schade te beperken, vooral op de hals. Maar dat lukt lang niet altijd.

Lord Abortion
15 juni 2005, 10:15
De enige schade die er aan mijn gitaren is, is schade van de vorige eigenaar, ofwel van een broeksriem tegen de achterkant van de body. Ik ben er wel heel voorzichtig mee, een mooie laklaag hoort gewoon erbij.

Anders Destium
15 juni 2005, 10:19
Of je zuinig bent of niet, na verloop van tijd krijg je gebruikssporen op een gitaar hoe duur hij ook is! Maar om dat proces te versnellen gaat me wat ver. De eerste kras op een PRS was de ergste, eigen schuld is goud waard zullen we maar zeggen.

frekie
15 juni 2005, 11:55
Sinds ik op RICHWOOD speel maal ik niet meer om een krasje....
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

dano
15 juni 2005, 12:36
ik ben een beetje voorzichtig, maar goed die krassen en butsen op mn gibson les paul staan ook wel weer gebruikt zegmaar. De eerste vond ik ook echt zwaaaar klote, maar je went eraan.

ik heb trouwens bij mn lespaul bovenop een heel reepje waar de hele lak weg is, omdat ik daar altijd met mn bezweten arm langs maai (speel in een skarockjazzbluessurfmetalband= veel upstrokes) daarbij is een heel stuk van mn gitaar (en mn arm, hebben jullie ook van die mooie plekken aan de binnenkant van je onderarm, misschien een fototopicje?:P) weggezweet.

Op de achterkant werkt de zweet ook lekker in.:P

tijd voor een gitaar erbij:)

Fuhgawz
15 juni 2005, 12:41
Mijn Hagstrom is in de ongeveer 35 jaar dat hij bestaat veel bespeeld en heeft dus ook de nodige krassen en vooral butsen. Dit vind ik echter juist mooi aan de gitaar. Aan de andere kant zou ik nooit opzettelijk extra butsen toevoegen.

phantom666
15 juni 2005, 12:51
Mijn Gibson SG klettert op het einde van ieder concert tegen wat boxen en een drumstgel. Ik heb er ooit ook een fikkie in gestoken. En de stukken die ik overhoud smijt ik dan het publiek in.

Voor het volgende concert koop ik een nieuwe

Groeten van
Pete Townshend

gloria
15 juni 2005, 12:58
Haha.. zo heb ik ook nog eens een gitaar gezien. hier op de site van gitaarnet. Van een of andere maroen franse. Naar het schijnt heeft zijn gitaar in de hens gestaan :razz: haha dat gaat me iets te ver :-D

haha yeah men bassist heeft dat ook gedaan, met een gasbrander, hilarisch...oogt wel euh, speciaal :D

Kim Wilson
15 juni 2005, 15:23
Ben wel zuinig op mn Epi. Ik zal hem nooit ergens neerleggen, of ik moet zeker weten dat er niemand langsloopt. Altijd in een standaard. Ik wil het risico niet lopen dat ie breekt of kromraakt ofzo, of dat de stemmechanieken eraf springen tijdens een val. Stel je voor!! :( :-( :cry:
Ik heb tijdens spelen wel ergens de kop tegenaan geslagen, hoekje uit de lak, BALEN :evil: .

Je bent toch zuinig op je spullen, of niet soms? Een krasje is niet zo erg, maar als je hem keer op keer om laat fl*kkeren is ie op den duur ook niet zo zuiver meer. Duur of niet, als je er mee op wilt treden moet ie goed zijn, en door onverschilligheid en stoerdoenerij wordt geen gitaar beter van. En ook je goede naam niet, of je moet The Who heten :razz:

Wicked Willy
15 juni 2005, 15:32
Mijn Les Paul Studio (uit 1997) ziet er niet meer uit, butsen en stukjes lak dur af, de goude hardware is ook niet meer goud te noemen.

Mijn Telecaster (uit 2001) heeft 2 kleine hapjes uit de lak (aan de onderkant),
verder ziet ie dur nog piekfijn uit.

Mijn PRS Custom 22 (uit 2004) ziet er nog piekfijn uit, ben er ook erg zuinig op, al is het wel mijn "main axe". 1 minium krasje op de achterkant....that's it

sickpunk
15 juni 2005, 15:39
(en mn arm, hebben jullie ook van die mooie plekken aan de binnenkant van je onderarm, misschien een fototopicje?:P) weggezweet.

haha ja komt me bekend voor....3 mooie brandplekken bij me pols...

Franc
15 juni 2005, 15:40
Dus jullie doen ook je riem af om geen bucklewear te krijgen?

Neals
15 juni 2005, 15:42
Ik heb 1 Ibanez SZ waar ik redelijk zuinig mee ben, en nog een Epi SG, wat echt mijn afrag-gitaar is.

Tel daarbij een punkband met redelijk wat optredens op, dan heb je een redelijk idee van de staat van deze gitaar :D

InternEd
15 juni 2005, 16:07
Dus jullie doen ook je riem af om geen bucklewear te krijgen?Nee, maar draag wel m'n horloge rechts. Dat levert ook wel wat kraswerk op af en toe.

Groeten, Ed.

Wormaap
15 juni 2005, 16:28
Dus jullie doen ook je riem af om geen bucklewear te krijgen?
Shirt over je broek dragen helpt ook :)

Daniël_san
15 juni 2005, 16:38
Akoestisch: Wel redelijk voorzichtig. De eerste kras/deuk die erop zat kwam door me pa..... :evil: Hij pakte me'n gitaar even, en toen kwam ie tegen de rand van de tafel...... Maar de zijkanten zijn echt sterk! Die heb ik al 2 keer tegen de tafel gestoten, en er zit geeneens een kras :D (hoezo voorzichtig?)

Elektrisch: Totaal niet voorzichtig. Er zitten nu al krassen in de lak omdat ik er te hard op ram....... Het blijt een werkpaard he.

Orpheo
15 juni 2005, 16:45
ik snap niet dat mensen krassen kunnen krijgen van hun plectrum :-?

ikzelf rag tegenwoordig ook wel hard, maar raak het body nooit...hoe doen jullie dat dan??

als ik het probeer, word t geen muziek meer, maar een fuzzy orgie van geluid.

up-guitarman
15 juni 2005, 17:24
ik snap niet dat mensen krassen kunnen krijgen van hun plectrum :-?

ikzelf rag tegenwoordig ook wel hard, maar raak het body nooit...hoe doen jullie dat dan??

als ik het probeer, word t geen muziek meer, maar een fuzzy orgie van geluid.

Speel eens wat Rage Against The Machine nrs. (die zware lage snaar stukken), dan moet je der nie veel moeite voor doen :razz:

Daniël_san
15 juni 2005, 17:38
ik snap niet dat mensen krassen kunnen krijgen van hun plectrum :-?

ikzelf rag tegenwoordig ook wel hard, maar raak het body nooit...hoe doen jullie dat dan??

als ik het probeer, word t geen muziek meer, maar een fuzzy orgie van geluid.

Ik heb ook wel een redelijk lage aktie. En verder, tja. Ik zou het ook niet echt weten :oops:

Orpheo
15 juni 2005, 17:48
mijn actie is immens laag, maar als ik gewoon echt ram, lukt t me nog niet...

up-guitarman
15 juni 2005, 17:52
mijn actie is immens laag, maar als ik gewoon echt ram, lukt t me nog niet...

Die mietjes hier toch allemaal... :-D

Orpheo
15 juni 2005, 17:58
mijn actie is immens laag, maar als ik gewoon echt ram, lukt t me nog niet...

Die mietjes hier toch allemaal... :-D

nix mietje, het kan niet anders:D:D


de nut is tever uitgesleten voor hoge actie nl:D

vulvasonic
15 juni 2005, 18:05
mijn actie is immens laag, maar als ik gewoon echt ram, lukt t me nog niet...

Ik geloof er geen flikker van. Hou de gitaar maar es heel dicht bij iemand met een goed stel ogen. Ik durf te wedden dat hij/zij allemaal streepjes in de slagrichting van de hand op de body zal zien.

ieme
15 juni 2005, 18:18
ik ben met mn taylor voorzichtiger dan met mn tele...

BassAgent
15 juni 2005, 18:49
Ik ben (uiteraard) erg voorzichtig met mn fender. Nou ben ik sowieso wel erg zuinig op mn set, omdat ik het geld niet heb om zo even een nieuwe te kopen als ie (te) zwaar beschadigt.

...rock...
15 juni 2005, 20:31
een gitaar is mooi als je ziet dat hij gebruikt word maar niet dat hij verwaarloosd word (blutsen,...)

Lock en Load
15 juni 2005, 20:54
Toen ik mijn LTD Viper 400 had voor de eerste 3 maanden. Poetste ik het af iedere keer dat ik het aanraakte... Nu poets ik hem zelfs niet meer :oops:

Richwoodje
15 juni 2005, 21:11
http://www.fender.com/products/prod_images/guitars/0150080800_xl.jpg

ook al vind ik zo'n gitaar onwijs vet, ik ga mn gitaar niet met opzet verkloten ofzo, dus speel ik nog op twee prima uitziende gitaren 8-)

totdat je wat beter kijkt, want vooral in mijn richwood strat zitten ontelbare krasjes in de lak, en dat ding is zo vet als de neten :razz:

Lock en Load
15 juni 2005, 21:25
Ik zou zelf nooit zoiets met mijn gitaar doen tenzij ik echt dik geld verdien en ik dus wel een 'reliced' gitaartje kan veroorloven...

roeltheworld
15 juni 2005, 22:55
ik ben er voorlopig HEEL zuinig op... mn eerste gitaar :)

Orpheo
16 juni 2005, 00:07
mijn actie is immens laag, maar als ik gewoon echt ram, lukt t me nog niet...

Ik geloof er geen flikker van. Hou de gitaar maar es heel dicht bij iemand met een goed stel ogen. Ik durf te wedden dat hij/zij allemaal streepjes in de slagrichting van de hand op de body zal zien.

mijn hand ligt constant op dezelfde plek. haast gefixeerd. en heeeeeel soms gaat ie op en neer, maar meestal bewegen mn vingers....niet mn hele hand...

Wormaap
16 juni 2005, 00:16
Persoonlijk raak ik ook echt nooit m'n gitaar met't plectrum. Op m'n Epiphone zitten er talloze krasjes op de slagplaat, maar die steekt dan ook mijlenver boven de gitaar uit. Op m'n Charvel zullen er vast pickmarks zijn, maar die zijn niet van mij :-D Ik raak hooguit de middelste pickup (heel soms)

Shaggy
16 juni 2005, 13:15
Misschien ben ik een beetje TE zuinig op mijn gear. Op mijn blade rh4 classic speel ik zelden (gemiddeld 1x per maand) en als ik speel poets ik daarna alle vlekken weg etc. Dat ding ziet er daarom nog fonkelnieuw uit. 1 Keer mee opgetreden en daar blijft het bij. Verder gebruik ik hem alleen voor cd-projecten. Als ik haar zie en erop speel dan weet ik weer waarom ik der gekocht heb :) .. is gewoon tha bomb

Met de blade texas speel ik gewoon en ben ik redelijk zuinig .. poets wel altijd als ik klaar ben met spelen/raggen.

GT6 ziet er ook nog als nieuw uit, klein butsje net boven het display vrijwel onzichtbaar en wat stof.

Nickname
16 juni 2005, 23:15
Zo zie je maar dat mensen er heel verschillend over denken. Zelf ben ik toch wel zuinig maar als ik ooit eens geld over heb voor een 3e gitaartje zou ik misschien juist een oud afgeragd dingetje kopen om daar eens lekker mee uit te kunnen leven. :-D

Javaca
16 juni 2005, 23:21
Niet zuiniger dan gezond is. Als er een kras in komt is het klote, maar de meeste gitaren doe ik toch nooit meer weg.

M'n squier begint last te krijgen van Fretwear. Waarschijnlijk bespeel ik dat ding tot er weinig fret meer op zit en laat hem dan refretten. (Ja dat ding heeft emotionele waarde)

Anders Destium
16 juni 2005, 23:34
Als er een kras in komt is het klote, maar de meeste gitaren doe ik toch nooit meer weg.



Ik wou dat ik ook die overtuiging had :lol:

Stratman70
16 juni 2005, 23:37
Op mijn Fender Strat met de handtekening van Ritchie Blackmore erop laat ik niemand anders aan zitten. Voor de rest heb ik blanke lak over die handtekening gespoten ter bescherming en ik ben er niet echt heel zuinig mee. Leg hem vaak op de grond bij optredens en repetities etc., maar er mag gewoon dus verder niemand aankomen.

Gibson Les Paul had binnen de kortste keren bucklewear en nu is er een stuk lak afgebladderd. dat "gat" heeft zo'n 7 cm doorsnede. ben er verder wel zuinig op. De voorkant ziet er dan ook nog best puik uit na 4 jaar, maar ik ben geen poetsmiep.

vulvasonic
17 juni 2005, 00:07
Op mijn Fender Strat met de handtekening van Ritchie Blackmore erop laat ik niemand anders aan zitten. Voor de rest heb ik blanke lak over die handtekening gespoten ter bescherming en ik ben er niet echt heel zuinig mee. Leg hem vaak op de grond bij optredens en repetities etc., maar er mag gewoon dus verder niemand aankomen.

Gibson Les Paul had binnen de kortste keren bucklewear en nu is er een stuk lak afgebladderd. dat "gat" heeft zo'n 7 cm doorsnede. ben er verder wel zuinig op. De voorkant ziet er dan ook nog best puik uit na 4 jaar, maar ik ben geen poetsmiep.

Wat flauw. Ben je bang dat ze de handtekening er af poetsen?

defecto
17 juni 2005, 04:15
Ik vind het natuurlijk niet leuk als er weer eens een buts of krasje op een van m'n gitaren komt, maja, veel is er niet aan te doen.. ja, of je moet er niet op spelen. Maar het is dus maar eventjes erg.. daarna denk ik er niet meer aan.. Alleen als ik een bepaalde deuk/kras zie waar ik me nog goed voor de geest kan halen wat er toen mee is gebeurd. Opzich ook wel leuk, zo'n 'geschiedenis' van een gitaar.. 8)

The Guitarest
19 juni 2005, 13:56
Ik probeer mijn gitaren in ieder geval te koesteren. Tijdens optredens staan de gitaren die ik op dat moment niet gebruik, op een stabiele standaard. Na het optreden in hun koffers. Poetsen doe ik niet zo vaak, nu en dan eens met een doekje erover en klaar.
Mijn gitaren zien er dan ook nog piekfijn uit, hier en daar natuurlijk een krasje of een putje, maar dat hoort er ook bij, hoewel ik dat zo veel mogelijk probeer te vermijden.

Anders Destium
19 juni 2005, 14:20
Dat is een beschrijving waar ik van hou (welkom op gitaarnet trouwens :) ):

Piekfijn met hier en daar een kras of putje 8-)

Nickname
20 juni 2005, 21:12
Ik probeer mijn gitaren in ieder geval te koesteren. Tijdens optredens staan de gitaren die ik op dat moment niet gebruik, op een stabiele standaard. Na het optreden in hun koffers. Poetsen doe ik niet zo vaak, nu en dan eens met een doekje erover en klaar.
Mijn gitaren zien er dan ook nog piekfijn uit, hier en daar natuurlijk een krasje of een putje, maar dat hoort er ook bij, hoewel ik dat zo veel mogelijk probeer te vermijden.

Piekfijn met hier en daar een krasje of een putje... Dat lijkt wel flauwe verkooppraat.. haha :-D zit jij niet te veel op ebay? :lol:

robert-gitarist
20 juni 2005, 21:15
Ik probeer mijn gitaren in ieder geval te koesteren. Tijdens optredens staan de gitaren die ik op dat moment niet gebruik, op een stabiele standaard. Na het optreden in hun koffers. Poetsen doe ik niet zo vaak, nu en dan eens met een doekje erover en klaar.
Mijn gitaren zien er dan ook nog piekfijn uit, hier en daar natuurlijk een krasje of een putje, maar dat hoort er ook bij, hoewel ik dat zo veel mogelijk probeer te vermijden.

Piekfijn met hier en daar een krasje of een putje... Dat lijkt wel flauwe verkooppraat.. haha :-D zit jij niet te veel op ebay? :lol:

Lol :D :D :D

Mijne zien er niet allemaal nieuw uit alleen 1 jackson en me doorzichtige strat.
Rest heeft nogal wat krassen enzo en putje en lak eraf aan de zijkant maar opzich vind ik dat wel gaaf..geeft een bepaalde charme eraan hehe :D

Nickname
20 juni 2005, 21:37
Ik probeer mijn gitaren in ieder geval te koesteren. Tijdens optredens staan de gitaren die ik op dat moment niet gebruik, op een stabiele standaard. Na het optreden in hun koffers. Poetsen doe ik niet zo vaak, nu en dan eens met een doekje erover en klaar.
Mijn gitaren zien er dan ook nog piekfijn uit, hier en daar natuurlijk een krasje of een putje, maar dat hoort er ook bij, hoewel ik dat zo veel mogelijk probeer te vermijden.

Piekfijn met hier en daar een krasje of een putje... Dat lijkt wel flauwe verkooppraat.. haha :-D zit jij niet te veel op ebay? :lol:

Lol :D :D :D

Mijne zien er niet allemaal nieuw uit alleen 1 jackson en me doorzichtige strat.
Rest heeft nogal wat krassen enzo en putje en lak eraf aan de zijkant maar opzich vind ik dat wel gaaf..geeft een bepaalde charme eraan hehe :D

Doorzichtige strat? Denk ik dan in de goede richting met plexiglas etc? :???:

robert-gitarist
21 juni 2005, 13:59
Ik probeer mijn gitaren in ieder geval te koesteren. Tijdens optredens staan de gitaren die ik op dat moment niet gebruik, op een stabiele standaard. Na het optreden in hun koffers. Poetsen doe ik niet zo vaak, nu en dan eens met een doekje erover en klaar.
Mijn gitaren zien er dan ook nog piekfijn uit, hier en daar natuurlijk een krasje of een putje, maar dat hoort er ook bij, hoewel ik dat zo veel mogelijk probeer te vermijden.

Piekfijn met hier en daar een krasje of een putje... Dat lijkt wel flauwe verkooppraat.. haha :-D zit jij niet te veel op ebay? :lol:

Lol :D :D :D

Mijne zien er niet allemaal nieuw uit alleen 1 jackson en me doorzichtige strat.
Rest heeft nogal wat krassen enzo en putje en lak eraf aan de zijkant maar opzich vind ik dat wel gaaf..geeft een bepaalde charme eraan hehe :D

Doorzichtige strat? Denk ik dan in de goede richting met plexiglas etc? :???:

Dat denk je inderdaad goed :)

robert-gitarist
21 juni 2005, 14:00
Ik probeer mijn gitaren in ieder geval te koesteren. Tijdens optredens staan de gitaren die ik op dat moment niet gebruik, op een stabiele standaard. Na het optreden in hun koffers. Poetsen doe ik niet zo vaak, nu en dan eens met een doekje erover en klaar.
Mijn gitaren zien er dan ook nog piekfijn uit, hier en daar natuurlijk een krasje of een putje, maar dat hoort er ook bij, hoewel ik dat zo veel mogelijk probeer te vermijden.

Piekfijn met hier en daar een krasje of een putje... Dat lijkt wel flauwe verkooppraat.. haha :-D zit jij niet te veel op ebay? :lol:

Lol :D :D :D

Mijne zien er niet allemaal nieuw uit alleen 1 jackson en me doorzichtige strat.
Rest heeft nogal wat krassen enzo en putje en lak eraf aan de zijkant maar opzich vind ik dat wel gaaf..geeft een bepaalde charme eraan hehe :D

Doorzichtige strat? Denk ik dan in de goede richting met plexiglas etc? :???:

Dat denk je inderdaad goed :)

groovyB3
21 juni 2005, 14:25
Zuinig? Wasda?

Mufftin
21 juni 2005, 14:43
ik denk dat ze zuigen bedoelen. of je op je gitaar zuigt :O nou dat doe ik :-D.

En verder zuinig, je speelt erop en met het spelen maak je krassen enz..

Nickname
21 juni 2005, 15:53
Ik probeer mijn gitaren in ieder geval te koesteren. Tijdens optredens staan de gitaren die ik op dat moment niet gebruik, op een stabiele standaard. Na het optreden in hun koffers. Poetsen doe ik niet zo vaak, nu en dan eens met een doekje erover en klaar.
Mijn gitaren zien er dan ook nog piekfijn uit, hier en daar natuurlijk een krasje of een putje, maar dat hoort er ook bij, hoewel ik dat zo veel mogelijk probeer te vermijden.

Piekfijn met hier en daar een krasje of een putje... Dat lijkt wel flauwe verkooppraat.. haha :-D zit jij niet te veel op ebay? :lol:

Lol :D :D :D

Mijne zien er niet allemaal nieuw uit alleen 1 jackson en me doorzichtige strat.
Rest heeft nogal wat krassen enzo en putje en lak eraf aan de zijkant maar opzich vind ik dat wel gaaf..geeft een bepaalde charme eraan hehe :D

Doorzichtige strat? Denk ik dan in de goede richting met plexiglas etc? :???:

Dat denk je inderdaad goed :)

Vet man :-D

Nickname
21 juni 2005, 15:53
Ik probeer mijn gitaren in ieder geval te koesteren. Tijdens optredens staan de gitaren die ik op dat moment niet gebruik, op een stabiele standaard. Na het optreden in hun koffers. Poetsen doe ik niet zo vaak, nu en dan eens met een doekje erover en klaar.
Mijn gitaren zien er dan ook nog piekfijn uit, hier en daar natuurlijk een krasje of een putje, maar dat hoort er ook bij, hoewel ik dat zo veel mogelijk probeer te vermijden.

Piekfijn met hier en daar een krasje of een putje... Dat lijkt wel flauwe verkooppraat.. haha :-D zit jij niet te veel op ebay? :lol:

Lol :D :D :D

Mijne zien er niet allemaal nieuw uit alleen 1 jackson en me doorzichtige strat.
Rest heeft nogal wat krassen enzo en putje en lak eraf aan de zijkant maar opzich vind ik dat wel gaaf..geeft een bepaalde charme eraan hehe :D

Doorzichtige strat? Denk ik dan in de goede richting met plexiglas etc? :???:

Dat denk je inderdaad goed :)

Vet man :-D

Nickname
23 juni 2005, 16:06
Heb je een foto van die strat??