PDA

View Full Version : Band in a box



willem1940
14 juni 2005, 18:10
Kent iemand het programma "Band in a Box" en zo ja, hoe vind je het?

Ik downloadde een demo (3 weken shareware) van de Nederlandse site (de Canadese site gaf mij vreemde storing op mijn Win98SE-computer).

Dit spul maakt wel een errug goeie indruk op mij; ff wennen aan de vele toeters en bellen maar elk knopje levert ook echt iets op.

http://www.bandinabox.com/nl/demo.htm

Jax
19 juni 2005, 17:35
Hee Willem,

Ik heb het programma en gebruik het best wel vaak. Het is erg handig als je snel even een akkoordenprogressie wil invoeren om eroverheen te kunnen soleren, of een melodielijn bedenken. toch is het geluid van de instrumenten niet erg goed, dus koop het niet voor geluidskwaliteit. Voor de doeleinde waar ik het programma voor gebruik is het perfect. Het werkt gemakkelijk en je zet snel even iets in elkaar. Bedenk dus eerst goed waarvoor je het programma wilt gebruiken voordat je beslist!

willem1940
20 juni 2005, 17:05
Ja, "midi-"techniek dacht ik; toch: bij iemand die de volle versie heeft kwam onlangs bij mij de invoeg-optie voor "solist in stijl van ... " uit een rijtje beroemde namen verbluffend "levend" over.

Uiteraard niet bedoeld als installatie voor achtergrondmuziek, maar echt studie- en oefenmateriaal.

mrg470
18 juli 2005, 10:52
erg fijn programma, ik gebruik het veel voor mijn studie en om mijn techniek te oefenen......het geluid is niet zo, maar de styles die je kan importeren zijn erg fijn om jezelf bijvoorbeeld een bossa slag aan te leren e.d.

ik heb band in a box gedownload via Emule, maar via limewire istie ook wel te vinden dacht ik.