PDA

View Full Version : "Kalher Spyder" tremelo problemen



wille525
14 juni 2005, 17:25
De locking-schroeven van mijn Kalher tremelo zijn helemaal dolgedraaid (zie link). Nu kan ik de hoge E-snaar niet meer goed bevestigen. Helaas,kan ik geen reserve onderdelen meer vinden op internet. Heeft iemand nog reparatie-tips??

Ik zag de volgende foto op internet:
http://www.lorilinstruth.com/merch/images/stripped_bridge.jpg
Dit in niet mijn eigen gitaar, maar een foto die in vond. Weet iemand misschien een betere oplossing dan dit?

Orpheo
14 juni 2005, 17:59
De locking-schroeven van mijn Kalher tremelo zijn helemaal dolgedraaid (zie link). Nu kan ik de hoge E-snaar niet meer goed bevestigen. Helaas,kan ik geen reserve onderdelen meer vinden op internet. Heeft iemand nog reparatie-tips??

Ik zag de volgende foto op internet:
http://www.lorilinstruth.com/merch/images/stripped_bridge.jpg
Dit in niet mijn eigen gitaar, maar een foto die in vond. Weet iemand misschien een betere oplossing dan dit?

gitaren kopen zonder floyd?:D:D

nee, ff serieus;

www.kahlerusa.com daar kan je wel wat vervangend materiaal vinden, anders nieuwe brug erin poppen.

wille525
14 juni 2005, 19:45
Yes perfect man! Ik heb zo juist de onderdelen besteld vanuit Amerika!!!

Orpheo
14 juni 2005, 20:01
mooi!

kahlers zijn fijne trems heb ik begrepen. de floyd-vervangende kahler is imo subliem. de flatmount is technisch gezien beter, maar qua sound is ie klote...heb ik begrepen. maar technisch zijn t heel mooie apparaatjes!

vulvasonic
14 juni 2005, 20:06
Yes perfect man! Ik heb zo juist de onderdelen besteld vanuit Amerika!!!

Volgens mij is dit een tijdelijk iets dat je dit soort spul kan kopen.
Ik heb er zelf ook een en ik heb andere manieren moeten zoeken. Vervangende schroeven waren niet te krijgen. Gelukkig kon een oom van me de perfecte schroeven draaien. Voor het gemak heeft ie de imbusslotjes vervangen door gewone sleuven. Werkt wel zo handig.

Orpheo
14 juni 2005, 20:09
Yes perfect man! Ik heb zo juist de onderdelen besteld vanuit Amerika!!!

Volgens mij is dit een tijdelijk iets dat je dit soort spul kan kopen.
Ik heb er zelf ook een en ik heb andere manieren moeten zoeken. Vervangende schroeven waren niet te krijgen. Gelukkig kon een oom van me de perfecte schroeven draaien. Voor het gemak heeft ie de imbusslotjes vervangen door gewone sleuven. Werkt wel zo handig.


voorlopig even wel ja. maar over een tijdje kan je weer gewoon ongelimiteerd de flatmounts kopen....licentie-gezeik enzo.


(ik heb t ook maar van wormaap :lol: )