PDA

View Full Version : Stratocaster Switch



Bobbel
14 juni 2005, 17:13
Hey,

Nou dan knallen we er vandaag maar nog een topic doorheen... nou ik heb een Fender Stratocaster (standaard) en nou heb ik zonet het nek element verwisseld met het brug element... ik bedoel daarmee dat ik ze heb verwisseld op de switch... dus als mijn switch naar beneden staat dan staat ie op het nek element... daarvoor heb ik alleen die twee (in mijn geval rode) draadjes verwisseld, maar klopt dat wel of moet je nog meer verwisselen... naar mijn idee wel, want het geluid is erg sprankelig... erg mooi overigens :razz:

alvast bedankt!

Floris1984
14 juni 2005, 18:11
Ik weet niet of je meer moet verwisselen. Maar wat is net nut hiervan? Toch alleen maar onlogisch?

Rock&Roll
14 juni 2005, 18:39
hangt er vanaf hoe je het bekijkt...Ik heb net hetzelfde laten doen omdat ik heel veel op het neck element speel en tijdens mijn spelen had ik vaak het tipje van de switch mee zodat ie versprong. Voor mij is het handiger als de switch omgekeerd staat. Sound-wise maakt het geen ruk verschil uit though.


:cool:

groovyB3
14 juni 2005, 18:41
Je hoeft idd alleen de draadjes op de switch te verwisselen. Maakt voor het geluid weinig uit. Ik heb het zelf een keer overwogen, maar om dezelfde reden dat Rock 'N Roll het wel heeft gedaan doe ik het juist niet, omdat ik voornamelijk over de brug pickup speel.

Bobbel
14 juni 2005, 20:29
Ik weet niet of je meer moet verwisselen. Maar wat is net nut hiervan? Toch alleen maar onlogisch?

Ik speel atlijd op het nek element en als je dan door zwaait met je arm dan wil de schakelaar wel eens omgaan... dus nu staat de schakelaar naar beneden terwijl die toch op het nek element staat... :wink:

Kim Wilson
15 juni 2005, 08:00
Je had natuurlijk ook de hele switch om kunnen draaien :razz: .

Wietse.com
15 juni 2005, 09:25
Je had natuurlijk ook de hele switch om kunnen draaien :razz: .Zat ik ook aan te denken ja :P Gewoon 180 graden draaien en er weer terug in schroeven :P

Kim Wilson
15 juni 2005, 09:58
Ach, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan :-D :seriousf: :razz:

Bobbel
15 juni 2005, 10:32
ja ik had dat ook wel verzonnen, maar dit leek me makkelijker...

d'oh
15 juni 2005, 11:41
ik speel ook altijd via het nek-element, en heb dus ook vaak dat ik de switch terugzwaai
als dat echt zo makkelijk is die switch omzetten ga ik dat ook maar eens doen

Bobbel
15 juni 2005, 18:36
ik speel ook altijd via het nek-element, en heb dus ook vaak dat ik de switch terugzwaai
als dat echt zo makkelijk is die switch omzetten ga ik dat ook maar eens doen

slagplaat er af, het draadje van je nek en brug element omwisselen en klaar is kees of nico of wie der ook maar mee bezig is... :wink:

d'oh
15 juni 2005, 18:38
oke dankje k zal het van het weekend eens veranderen