PDA

View Full Version : Rood omwonden snaren...



Globetrotter
14 juni 2005, 17:12
Hoi!

Ik heb sinds kort dus nen epi t-bird reversed bass. Momenteel staan der nog de nieuwe snaren op, maar die gaan waarschijnlijk vroeg of laat de geest laten onder alle martelingen die ik erop uitoefen. Ik heb al een setje nieuwe snaren gekocht, maar zit toch met enig luxeprobleem bij deze aankoop. Het is een setje d'addario snaren, gewoon standaard spul. Momenteel staan der snaren op die aan de uiteinden met een rood katoenen draadje zijn omwonden. Je kan dit waarschijnlijk beter zien op mijn webshots http://community.webshots.com/album/335984041bhcNSN. Nu ben ik dus op zoek naar dergelijke snaren, gezien ik dit enorm veel mooier vind dan de gewone stalen gedrochten. Hebben jullie weet van een merk of type snaar die dergelijke dingen verkopen? Alvast bedankt voor alle info!
Cheers,

Bart

BB
14 juni 2005, 17:23
Ik vermoed dat ze er bij Epiphone ook wel Epiphone snaren op leggen :)

http://www.juststrings.com/epiphoneelectricbassguitar.html

Er staat geen foto bij dus ik weet het nie met zekerheid.

All Dirt
14 juni 2005, 19:15
Volgens mij hebben GHS bass boomers, en Rotosound swing bass sowieso rood zijden eindwikkelingen.

Mail anders naar www.basstrings.nl die zetten het er bij wanneer ze erniet op zitten.

mazzel

gershwin5150
17 juni 2005, 01:32
Jups ik heb altijd GHS Bass Boomers en die hebben idd een rood uiteinde

stingray
19 juni 2005, 21:01
Rotosound was volgens mij de eerste met van die rode uiteinden van snaren. Vroeger heb ik ze veel gebruikt, maar het overkwam mij regelmatig dat een van de snaren uit het pakje direct al helemaal dood was. Toen ben ik overgestapt op D'Addario XL's. Die hebben gekleurde balletjes op de uiteinden (brug), maar daar zie je bij mijn Stingray niets van :)

Overigens heeft Rotosound naar mijn mening wel de coolste snaren ooit gemaakt. Ik zag ze ooit bij Duff McKagan van Guns 'n Roses op z'n Fender Jazz Special. Het waren Rotosound Spacer snaren en voor zover ik weet worden ze niet meer gemaakt. De snaar zelf was helemaal zwart geverfd en elke snaar had een andere kleur uiteinde: rood, groen, geel en blauw. Ik heb toendertijd, als grote Duff McKagan-fan, zo'n setje Spacers gekocht en die heb ik nog steeds bewaard. Ik durf ze alleen niet meer op m'n bas te zetten, want stel je voor dat ze knappen :)

silent g
20 juni 2005, 07:36
snaren gewoon geverfd ? dat slijt er dan toch erg snel af, heb een tijdje DR Black Beauties gehad en na een avond hard spelen zat het zwart gewoon aan mn vingers. Vond ze hun geld niet echt waard, het ziet er erg leuk uit, zeker als de rest van de bas ook bijna helemaal zwart is, maar als bij de frets en het deel waar ik speel de lak al naar 2/3 weken eraf is ziet het er niet meer uit

GSumner
20 juni 2005, 10:57
Ik zou voor de d'addario slowhounds gaan, die snaren zijn namelijk in 4 kleuren omwikkeld. Voor de kleurliefhebber.

AntY
20 juni 2005, 11:37
je hebt ook snaren die helemaal rood zijn:

http://www.gorefest.nl/pages/photos/3/Gorefest01.jpg