PDA

View Full Version : dilemma zoveel



roeltheworld
14 juni 2005, 16:39
oke,
dilemma tussen twee gitaartjes... beiden spelen even fijn, dus het gaat nu voornamelijk om de techniek

neem een dean gitaartje met Die Cast tuners (whatever that may be, is het nu een merknaam of een typeaanduiding) en een geschroefde hals
vs
nog een dean gitaartje met grover tuners en doorlopende hals.

mijn dilemma, want ik kan ze allebei betalen. ik vraag me af waar ik beter mee af ben:

de eerste met nieuwe tuners (als je die makkelijk kunt vervangen tenmiste?) en nieuwe pups van betere kwali dan de fabriekshardware (er zit 2x dean hb op)...
of gewoon de tweede met de fabriekspups... zucht.. :roll:

Jeroenvanhulsteijn
14 juni 2005, 17:07
Die cast betekent dat ze gefabriceerd zijn door middel van het gietproces. Het is geen merk maar meer een type aanduiding.

Maar errrm, om welke Dean's gaat het eigenlijk?

Men zegt dat bij goede constructie van een doorlopende hals de sustain langer is dan bij geschroefde nek. Voordeel van geschroefde hals is dat je de nek tilt nog kunt aanpassen.

En als je ze allebei kunt betalen, dan koop je ze toch gewoon alletwee?
















...of bedoelde je dat niet :cool:

roeltheworld
14 juni 2005, 17:27
Maar errrm, om welke Dean's gaat het eigenlijk?

dean vendetta 2.0 vs dean vendetta 4.0 :) 269 vs 399 voor nagenoeg dezelfde gitaar, op de neck en de tuners na. hout na etc :) (edit)


Men zegt dat bij goede constructie van een doorlopende hals de sustain langer is dan bij geschroefde nek. Voordeel van geschroefde hals is dat je de nek tilt nog kunt aanpassen.

da's waar, en de sustain ligt er een beetje aan hoe strak de hals is gemonteerd op de body..


En als je ze allebei kunt betalen, dan koop je ze toch gewoon alletwee?
...of bedoelde je dat niet :cool:

hihi ik bedoelde dat ik één van de twéé kan kopen :wink:

Jax
14 juni 2005, 18:27
Ik zou denk ik gewoon voor de vendetta 4 gaan, anders krijg je er later spijt van. Volgens mij was er laatst een topic vol met lof over de vendetta 4, maar dat weet ik niet meer zeker.

roeltheworld
14 juni 2005, 18:48
mijn punt, ik ga meestal voor het duurdere model van de apparatuur die ik koop, maar deze twee schelen uiteindelijk zo weinig? waarom zou ik dan een 4.0 kopen :???:

Orpheo
14 juni 2005, 20:17
de 2.0 heeft een alder back met maple top, die ander mahonieback met maple top.

de 2.0 geschroefde nek, de 4.0 neckthru

het is hier weer, vind ik, niet een kwestie van: wat is beter, maar; wat wil jij qua sound? het zijn gewoon 2 nogal verschillende gitaren. de een is ietwat les paul georienteerd, de ander ietwat meer strat georienteerd,om het maar plat te zeggen.

DaveItUp
14 juni 2005, 21:34
Sorry dat ik t zeg, maar die 2.0 is echt hondslelijk. :D

up-guitarman
14 juni 2005, 21:40
Sorry dat ik t zeg, maar die 2.0 is echt hondslelijk. :D

Uhu...

Daarntegen is die 4.0 wel héél mooi :)

roeltheworld
15 juni 2005, 01:57
ach t heeft allemaal wel wat ;) ... al word mijn smaak in 2 dagen hier aanwezig zijn steeds duurder :D

misschien moet ik het vendetta hoofdstuk maar eens afsluiten en voor een hardtail standard (http://www.deanguitars.com/images/HardTailSTDBlack.jpg) gaan.. die is alleen volledig mahonie en heeft geen maple top !

roeltheworld
15 juni 2005, 05:14
m.a.w. is een maple top op een mahonie body een echte essential of doet een gitaar met een mahonie top én body het ook prima qua klank? :roll: heb zelf een beetje het idee dat de gitaar dan "niet af" is... ofwel wat gedefinieerd midden of hoog mist omdat het geen harde top heeft?

BartL
15 juni 2005, 08:28
Ik zou voor 130 euro meer sowieso voor de neckthru gaan denk ik. Die 4.0 is sowieso erg lekker...zeker in 't blauw :-D

roeltheworld
15 juni 2005, 10:35
bladiebla die blaaa!!!
lees hier maar verder :D korte metten gemaakt met het dilemma!
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?p=691162