PDA

View Full Version : Gibson



dacrow
14 juni 2005, 14:01
Hoi ,

Ben een absoluut leek op Gibson - gebied , weet er eentje occasie staan :

http://www.kapaza.be/detail/867231/Gibson_Les_Paul_Studio.html

Is dit wat ? En hoe zit het met de Epiphone / Esp 's of zeg je , blijf liever bij Gibson ?

Ik zoek een Gibson voor Rock maar zeker ook voor Blues te spelen , max budget ligt rond de 700 € .......

vulvasonic
14 juni 2005, 20:33
Mooi ding. Normale prijs.

Ik zou het doen. Een Epi blijft toch altijd maar een Epi.

Blijepanda
14 juni 2005, 20:35
Ik zet deze in elektrische gitaren.

Agent_Smith
14 juni 2005, 21:50
Staat erg weinig info bij :-?
Ook geen bouwjaar dus... De studio's uit (begin) jaren '90 staan erg goed bekend. En zo te zien heeft deze een ebony toets. DOEN! zou ik zeggen. Daar krijg je geen spijt van.

dacrow
15 juni 2005, 16:24
Ok ik ga de gitaar eens uittesten ....

Tujuh
15 juni 2005, 20:10
Ik ben ook in het bezit van een LP Studio en ben best wel benieuwd uit welk jaar hij komt. Ik heb me al rot gezocht op internet, maar kan helaas niet iets duidelijks vinden hoe ik met mijn serienummer de productiedatum kan achterhalen.
Heeft iemand misschien een tip waar ik het kan vinden?
:)

Voor de topicstarter: doen zou ik zeggen! het is een fijn gitaartje! 8-)

Ibanez RuleZ
15 juni 2005, 20:14
ja, gewoon op de gibsonsite

harrald

Floris1984
15 juni 2005, 20:17
Ik ben ook in het bezit van een LP Studio en ben best wel benieuwd uit welk jaar hij komt. Ik heb me al rot gezocht op internet, maar kan helaas niet iets duidelijks vinden hoe ik met mijn serienummer de productiedatum kan achterhalen.
Heeft iemand misschien een tip waar ik het kan vinden?
:)

Voor de topicstarter: doen zou ik zeggen! het is een fijn gitaartje! 8-)


Dat moet wel uit te vinden zijn hoor:
http://www.gibson.com/Service/Serial%20Numbers%20Search/

Tujuh
15 juni 2005, 21:30
Ik ben ook in het bezit van een LP Studio en ben best wel benieuwd uit welk jaar hij komt. Ik heb me al rot gezocht op internet, maar kan helaas niet iets duidelijks vinden hoe ik met mijn serienummer de productiedatum kan achterhalen.
Heeft iemand misschien een tip waar ik het kan vinden?
:)

Voor de topicstarter: doen zou ik zeggen! het is een fijn gitaartje! 8-)


Dat moet wel uit te vinden zijn hoor:
http://www.gibson.com/Service/Serial%20Numbers%20Search/

Oh wat stom zeg! :oops:
Bedankt! :D

dacrow
16 juni 2005, 12:35
Ben me eens tegoei gaan bevragen en blijkbaar is die Studio Les Paul toch geen aanrader , zou slecht afgewerkt zijn enzo ....

heavy-metal-thunder
16 juni 2005, 12:59
Ben me eens tegoei gaan bevragen en blijkbaar is die Studio Les Paul toch geen aanrader , zou slecht afgewerkt zijn enzo ....

Studio's zijn goei gitaren!!!! Wie hiermee niet akkoord gaat, mag me tegenspreken maar ik heb er al uitgebreide tests mee gedaan.
Vorig jaar hebben mijn gitaarmaat en ik uren een LP Standard met een LP Studio vergeleken, over een 5 tal lampenamps en 1 solid state. Dus dat is toch een serieuze test??? Dus wat ik ga zeggen is niet "van horen zeggen".

Het verschil in geluid was nauwelijks waarneembaar. De Studio komt ietsje vettiger, wolliger over dan de Standard die een beetje transparanter is. Maar écht minimaal, verschil hoor. Wellicht zal de sustain van een studio wat minder zijn, maar dat is me niet opgevallen.

Is er kwaliteitsverschil? Tja, wellicht wel. Een standard betaal je 2de hands tss 1250 en 1600, een studio is exact de helft. Vb. de vergulde hardware van de studio zag er na 10 jaar niet zo fraai meer uit.

Maar ik blijf erbij, als je de klank van een Les Paul wil maar niet het prijskaartje van een Standard wil dragen, ga dan voor een Studio.

Je gaat me geen kwaad woord horen zeggen over ESP of Epi, maar als je een aanzienlijk bedrag uitgeeft hou dan rekening met een latere inruilwaarde of waardevastheid. Een Gibson blijft een Gibson en daar heb je altijd kandidaatkopers voor.

Dus, ga zeker die Studio eens uittesten.

Floris1984
16 juni 2005, 13:25
Ben me eens tegoei gaan bevragen en blijkbaar is die Studio Les Paul toch geen aanrader , zou slecht afgewerkt zijn enzo ....

Je moet je niet door stemming makers laten beinvloeden. Oordeel zelf of de gitaar mooi is afgewerkt!
Tuurlijk zitten er ook bij Gibson af en toe minder goeie gitaren tussen, maar dat zegt nog niet dat elke Gibson slecht is. Over het algemeen is de studio gewoon een gitaar met hele goeie prijs-kwaliteit verhouding, die ook zijn waarde goed blijft houden.

En Les Paul zelf prefereert de studio's :D

Orpheo
16 juni 2005, 13:31
ik ben t met de 2 vorige posters eens; een studio is heel veel gitaar voor heel weinig geld. t zijn echt fijne planken!!

heavy-metal-thunder
22 juni 2005, 09:02
ik heb hier een leuk mp3-tje liggen, opgenomen met mijn makker zijn LP studio over een Marshall Lead 12 (solid state). Wie me PM-t of maailt naar i.wanna.play.guitar@telenet.be zal ik het fragmentje eens doorsturen. Je zal me geloven dat een studio een dijk van een gitaar is.

DaveItUp
22 juni 2005, 09:12
Het is natuurlijk niet enkel sound. Standards zijn gewoon mooier en beter afgewerkt toch?

heavy-metal-thunder
22 juni 2005, 09:30
Het is natuurlijk niet enkel sound. Standards zijn gewoon mooier en beter afgewerkt toch?

de gustimus non dispotandum est... smaken en kleuren verschillen. Ik vind een Standard ook mooier dan een Studio.

Beter afgewerkt... ok, Studio heeft geen bindings, en zullen nog wel wat verschillen zijn... maar wat ik wil zeggen is dat je voor de helft van de prijs van een Standard een Studio hebt.

If you've got the cash to trash, koop een Standard. 1500 euro vind je véél 2de hands standards, met wat geluk zelfs voor minder. 'k Heb er vorig jaar 2 gescoord, eentje à 900 en eentje à 1200. Als je eerder een beperkt budget hebt, voor 750 euro heb je een goeie echte Gibson Studio, die gelijkaardig klinkt als een Standard. Naar verluidt zijn de oude Ibanez LP-copies zéér goed, evenaren of overtreffen the real thing. Voor 350 à 600 kom je ze wel tegen. Zelf nooit uitgeprobeerd.

Floris1984
22 juni 2005, 10:09
Hier dat MP3tje waar heavy-metal-thunder het over had:

http://www.florissmit.nl/Wa_vinde_hier_van.mp3

Aad-d-h-d
22 juni 2005, 10:44
Hij zegt net dat het budget een 700,- is dus een studio is realistischer dan een Standard. Ik heb zelf ook een studio en deze klinkt echt als een beest!! Standard ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd van maar wat ik zeg dat is een smaakkwestie als we het over geluid e.d. hebben.

Een Epi blijft idd een epi en is verder geen drol meer waard... en Nee het is niet alleen de naam die je koopt!

Studio is top! Alleen zet ik wel mijn vraagteken erbij als je er Blues mee gaat spelen! Er zijn veel betere bluesgitaren. Als ik blues denk dan denk ik zelf eerder aan een stratocaster qua geluid!

Maar ik zou ze allebei flink testen en wat jij het lekkerste vind klinken en spelen moet je gewoon kopen!

Succes :wink:

Floris1984
22 juni 2005, 10:56
Als hij voor Rock en Blues een gitaar wil, is een LP in mijn ogen echt wel een goeie keuze. Tuurlijk zijn er betere Blues gitaren, maar voornamelijk met het hals element van een LP kun je een vette blues sound krijgen. (Clapton speelde in zijn bluesbreakers tijd ook op een LP)

Verder is voor rock een LP natuurlijk uitermate geschikt.

heavy-metal-thunder
22 juni 2005, 11:27
dat vind ik zo fantastisch aan een LP (studio of standard, maakt niet zo veel verschil)? Je kan er nagenoeg alles mee : van van mooi warm clean over jazz, blues, rock tot metal. Ik zou niet weten waarom een strat beter is voor blues?

Met 700 euro zit je goed voor een studio. Koop niet noodzakelijk de eerste de beste, maar probeer er enkele uit.

Punkrockerke
22 juni 2005, 11:37
voor €700 kijk je best eens naar gitaren als Orville (by Gibson), Tokai, Burny (by Fernandes), Greco...Veel gitaar voor relatief weinig geld!

DaveItUp
22 juni 2005, 13:56
Ik wilde een LP, maar kan echt niet fijn spelen op singlecuts en daarom heb ik een Ibanez Artist gekocht. Heerlijke gitaar!

heavy-metal-thunder
22 juni 2005, 15:12
voor €700 kijk je best eens naar gitaren als Orville (by Gibson), Tokai, Burny (by Fernandes), Greco...Veel gitaar voor relatief weinig geld!

Heb je als es gezien wat een Tokai kost?? Een Tokai strat van jaren 80 betaal je zo veel of meer als een USA Strat! Geef me dan maar the real thing, klinkt mss snobistisch maar vroeg of laat verkopen we onze gear toch en van een Fender of Gibson raak je zo vanaf.

heavy-metal-thunder
22 juni 2005, 15:12
voor €700 kijk je best eens naar gitaren als Orville (by Gibson), Tokai, Burny (by Fernandes), Greco...Veel gitaar voor relatief weinig geld!

Heb je als es gezien wat een Tokai kost?? Een Tokai strat van jaren 80 betaal je zo veel of meer als een USA Strat! Geef me dan maar the real thing, klinkt mss snobistisch maar vroeg of laat verkopen we onze gear toch en van een Fender of Gibson raak je zo vanaf.

Jeanken
22 juni 2005, 16:32
Discussie Studio versus Standard, hoofdzakelijk afwerking, in een Studio zitten 490R en 498T elementen, dezelfde van een SG Standard en ik vermoed de vroegere LP Standards? De hardware is misschien iets minder en de kwaliteit hout, maar als je voor 700EUR eentje kan hebben die goed speelt, waarom niet? Het verschil is werkelijk verwaarloosbaar als je naar de prijs kijkt.
Ik krijg morgen eentje binnen, zal hem met plezier testen voor je en kweet je te zeggen of ze tegenwoordig nog zo goed zijn als in de jaren '90 :-D

dacrow
24 juni 2005, 18:01
Die Gibson Les Paul Studio Winered 2003 van Jeanken ziet er wel een stuk beter afgewerkt uit dan die Studio die ik gezien heb voor 650 €

Orpheo
25 juni 2005, 02:58
Discussie Studio versus Standard, hoofdzakelijk afwerking, in een Studio zitten 490R en 498T elementen, dezelfde van een SG Standard en ik vermoed de vroegere LP Standards? De hardware is misschien iets minder en de kwaliteit hout, maar als je voor 700EUR eentje kan hebben die goed speelt, waarom niet? Het verschil is werkelijk verwaarloosbaar als je naar de prijs kijkt.
Ik krijg morgen eentje binnen, zal hem met plezier testen voor je en kweet je te zeggen of ze tegenwoordig nog zo goed zijn als in de jaren '90 :-D

ik meen het, die 490/498 combi is gewoon superb. meer wil je gewoon niet in je LP. meer heb je imo ook niet nodig. echt waar.......die krengen zijn subliem. daarom zou ik eerder voor een studio gaan dan voor een Standard.

Jeanken
25 juni 2005, 11:41
Een Standard van voor (was het nou 2002 of 2001?) heeft ook die combo en met wat geluk betaal je die ook niet zo gek veel. Persoonlijk vind ik ze pakken beter klinken dan de nieuwe Burstbuckers Pro, maar dat is dan weer persoonlijk. Ik heb het al eens gezegd, probeer zeker eens een LP Classic ook, veel commentaar maar het heeft zeker iets, en als je een oudere vindt zal niet alleen de prijs omlaag gaan, die hebben ook nog flametops, hoewel een gewoon plankje hout ook zeker zijn charmes kan hebben.

Edit: Die Studio speelt heerlijk, hij valt wel buiten je prijsklasse en er is al zoveel interesse dat ik hem niet kan laten voor minder..