PDA

View Full Version : versterkers voor PIEZO gitaar



ccc
14 juni 2005, 13:38
Tot nu toe speelde ik met mijn Hamer Duotone de piezo partijen via een basversterker. Nu zit ik zo'n beetje te gassen op een Rocktron RA50 DSP.
Die zou ook moeten bruikbaar zijn voor Fishman bruggen.
Heeft er iemand ervaring met dit soort versterkers ?

ccc
17 juni 2005, 13:24
Onderwerp titel veranderd en bump

Gebruikt niemand hier Piezo's ?

skabouter
17 juni 2005, 13:55
tja, ik heb ze in mn electrische erbij zitten (Ibanez S2120Xav) maar speel er via een gewone amp over. een akoestische amp is wel mooier ja. meer sprankelend hoog. helderder. behringer maakt ook zo`n ding, die erg uitgebreid is..........wellicht is dat wat ? verder weet ik er niets van eigenlijk :D kweet wel dat die akoes amps best duur zijn meestal

Anders Destium
17 juni 2005, 21:14
Ik zou het ook niet weten, ik weet alleen dat piezo plus Koch (normale) hemels is :lol:

Ik zou zeggen dat een redelijke acoestische amp zou moeten voldoen, maar daar heb ik nog nooit over gespeeld. Misschien kun je het bij akoestische gitaren proberen?

Daniël_san
17 juni 2005, 21:41
Ik heb er wel ervaring mee. (een beetje)
Wat ik heb getest:
AER: Erg goed, een hele duidelijke akoestische klank
Roland: Redelijk geluid, maar ik hoorde geen verschil tussen een pickup van 300 euries en van 50 euries :-?
Ibanez (300 euro koste ie): Slecht. Het klonk echt niet als een akoestische gitaar.

vinni
18 juni 2005, 02:06
Heb ook piezo's in mijn gitaar (Parker......Jawel!)

Live mix ik met het tussenstandje singlecoil voor een lekker clean geluid over een Engl E530 met VHT 2/50/2.

Niet ideaal maar klinkt zeker niet verkeerd. Zo'n Aer of Roland lijken me wel lekker....maar weer een hap apparatuur erbij.

Wil proberen of een Fischman Aura rechtstreeks op de VHT of via de G-major een beetje wil klinken.

Groet,
Vinni

mijnechtenaamisalvergeven
18 juni 2005, 09:12
Ik pik meestal een kanaaltje op de zangversterker.
Beetje reverb erop en dan klinkt het meestal best geinig.

Mitch
18 juni 2005, 09:46
Voor thuis of live ? Live zou ik zeker niet gaan otteren met een extra akoestische versterker. Goeie DI en de tafel in !

ccc
19 juni 2005, 08:44
Iemand ervaring met SWR amps ?

http://www.swrsound.com/products/acousticseries/strawberryblonde.html

Die schijnt nogal goed te zijn.

srv-man
19 juni 2005, 11:06
Een piezo kan aardig klinken door een goede buizenversterker, maar mijn ervaring is dat het door een (behoorlijke) versterker voor acoustics toch heel veel beter klinkt. Als je het in een band wilt inzetten, dan heb je al snel wat power nodig ook. Het hangt er vanaf wat voor versterkers je verder gebruikt, een lullig combootje klinkt natuurlijk niet naast een megastack.

De SWR is inderdaad een goede. Of de Strawberry voldoende is hangt van je wensen (power en kwaliteit) af, de California Blonde is in ieder geval fantastisch. Dat ding blaast je van de sokken met een loepzuiver geluid. Echt een aanrader. Maar het is net wat je wilt uitgeven en nodig hebt.

Verder zijn alle Trace Elliots goed (maar je moet wel van het klankkarakter houden).
AER is ook top en Fishman maakt ook mooi spul. De Schertlers schijnen ook erg goed te zijn.

Overigens heb ik zelf (voor het geval dat) een Trace Acoustic Guitar preamp. Een preamp in pedaalvorm, die zo de PA in kan. Is natuurlijk wel het eenvoudigst :wink:

Succes, Theo

Jimi Hendrix
19 juni 2005, 11:08
zelf heb ik een Rivera Sedona, klinkt erg goed moet ik zeggen, ook voor elektrisch gitaar.
Sinds ik een GOEDE micpreamp/DI heb gekocht voor in m'n rack gebruik ik die ook voor akoestisch gitaar naar de PA.
Je zou kunnen overwegen een goede (recording) channelstrip te kopen om je geluid netjes om te zetten naar lijnniveau.
Als je speelt met monitors zou ik dat zelfs willen aanraden.
Bijv. Avalon U5. (www.feedback.nl).

harrie-beton
28 juni 2005, 00:22
piëzo?

Fishman Natural 1.
Ik speel live gewoon via mijn monitors / pa

Oefenruimte 1 via een erg mooie Voice Systems 110 watt keyboard versterker en oefenruimte 2 via Peavey TKo115, 75 watt

(als pre amp altijd een podxt zonder speaker simulaties...
wel compressie, noise gate en galm)

Raffel
28 juni 2005, 11:22
DI = klaar...

ccc
30 juni 2005, 20:30
Het wordt waarschijnlijk de SWR California Blonde met een Mama Bear ervoor.
http://www.d-tar.com/mama_bear.shtml

vosarnout
4 juli 2005, 10:12
Ik heb zelf een SWR strawberry blonde. Ben er erg tevreden mee.
IS echt een stevige versterker, met een mooie klank. Klinkt allemaal wat dieper en steviger als de andere versterkers die ik heb geprobeerd. Daarnaast heb ik niet zo'n heel geweldige piezo pickup (ac guitar) maar dat vangt deze versterker goed op.
Zie je prive mail voor meer info etc.

gr Arnout

ccc
14 juli 2005, 19:46
Zonet de mama bear
http://www.d-tar.com/mama_bear_press_release.shtml
binnengekregen, zo'n half uurtje gefiddeld en zeer onder de indruk. Werkt ongeloofelijk met mijn Hamer t-51 met Fishman
brug (telemodel) :

http://i3.photobucket.com/albums/y52/conrad5113/hamer%20t-51/hamerT-51004.jpg


Met met mijn Hamer duotone met piezo, vind ik het nog niet direct.
Nog niet echt op de juiste amp (ik wacht nog op mijn swr strawberry blonde).