PDA

View Full Version : Fretbuzz 12e - 14e fret



Tim Huybreckx
14 juni 2005, 13:01
Als ik bij de onderste 3 snaren de 12e tot de 14e fret speel, raakt de snaar de volgende fret ook nog. (vooral bij solo's)
De snaren lopen wel evenwijdig met de hals als ik vooraan een akkoord speel. Ik dacht eraan de brug te verhogen. Maar doe ik dat het best onder het zadel of beter bij dat witte stukje onder de snaren. Zoals je ziet ken ik er niet veel van. En hoe doe je dat dan. Koop je een stukje hout en vijl je dat wat af, of hoe. En welk soort hout? Moet je het ertegen lijmen als het goed is?

Of denken jullie dat ik de gitaar misschien beter ff naar de winkel breng?
Misschien is er wel geen oplossing.

Tx

Picker
15 juni 2005, 23:29
Je moet dan aan de brugzijde aan de gang gaan - aan de topkant heeft het geen zin.

Maar ik zou zeker niet de actie verhogen. Dan speelt je gitaar direct een stuk zwaarder, en als het probleem alleen hoog op de hals zit heeft het tien tegen één te maken met een paar frets die te hoog zitten.

Ga naar een muziekzaak met reparatieafdeling en vraag of ze de fretten hoog op de hals even bijvijlen. Klusje van niks, je problemen zijn over en de bespeelbaarheid van je gitaar blijft zoals -ie is.

Picker.

Tim Huybreckx
16 juni 2005, 15:14
Dacht ik al. Ze speelt wel heel soepel momenteel dus dat zou ik graag zo houden. Dus als het nog is een keer slecht weer is ff naar de muziekwinkel.
Kunnen ze dat overal of moet je echt bij een speciaalzaak zijn?

Alvast bedankt voor de moeite.

Greetz Tim