PDA

View Full Version : MINIDISC opnames in de oefenruimte



sickgoose
26 augustus 2002, 17:22
Wie heeft er ervaring met het maken van opnames met minidisc in de oefenruimte?
Ik wil er een aanschaffen. Wie kan mij vertellen welke microfoons ik moet gebruiken?
Ik ben al in het bezit van een Eurorack MX602A mengpameel . . . . .

BLOK182
26 augustus 2002, 17:27
Misschien een tip, minidiskapparaten zijn duur, misschien is een Creative Jukebox 6gb wat voor jou? Wij hebben daar zelf ook diverse dingen mee opgenomen, is zeer goed te doen en klinkt ook wel goed.

Kitaarhiero
26 augustus 2002, 18:03
met een gethoblaster kom je ook al een heel eind... maarja, dan moet je weer moeilijk gaan doen met vanalles om het on-line te krijgen :sad:

sleep_to_saturate
26 augustus 2002, 18:27
Voor de gitaren, bekkens, toms, snare kan je wel zangmicrofoons gebruiken. Shure's, AKG Sennheiser zijn wel goeie standaards.
Voor de bassdrum moet je even op de frequentie letten van de microfoon. Sommige zangmicrofoons redden dat net, maar de meeste niet. Het zit geloof ik op 40 a 50hz.

sickgoose
26 augustus 2002, 20:38
THNX! Ik doe het nu zo:
1 mic naar gitaar 1
1 mic naar gitaar 2
1 mic naar bas
Drums komen voldoende ovber de micīs (oefenruimte:)

vervolgens alles naar het megpaneel waar ik een mix kan maken en als die ok is gaat alles naar mijn tapedeck voor de opname.

Maar de opname bevalt me niet veel te "plat" Misschien een stereo mic?

GreetZ
Marc

sleep_to_saturate
27 augustus 2002, 10:58
Ik zou i.p.v. de bas met de mic. op te nemen hem direct in het mengpaneel opnemen en toch een microfoon bij het drumstel zetten. Maar het zou ook wel zo kunnen.
Als je echt serieuze opnames wilt maken moet je minstens 3 microfoons voor de drums hebben. Maar dat heeft voor een live-opname toch weinig zin.
Zorg er wel voor dat je eerst wat testsstukjes opneemt om het geluid eventueel aan te passen door verplaatsing van microfoons. Je hebt namelijk weinig ruimte voor mixen als het niet op meerdere sporen opgenomen wordt.
Veel succes in ieder geval. :wink:

Ic3gl0vE
5 september 2002, 23:27
een MD recorder is een stuk goedkoper dan een 6GB Jukebox hoor.
mijn MD speler (Sony MDS-JE330) was toen fl.350,-
en pak met 11 md's (ā 74 minuten) kost €22,70 bij de Makro.

MiniDisc roeleert gewoon de pan uit :smile:

BLOK182
7 september 2002, 19:00
Misschien een goedkopere MP3 speler met een opnamefunctie? Tis namelijk zo verrekte makkelijk op dat spul op je pc te zetten :wink:

sleep_to_saturate
9 september 2002, 13:21
Tja dan kan je net zo goed op een portable cassettedeck opnemen. Opnemen op mp3 kwaliteit lijkt me wat onzinnig. :wink: