PDA

View Full Version : Pink Floyd weer bij elkaar (eenmalig?)



Stratman70
14 juni 2005, 07:57
Ik dacht dat ik hier al iets over gelezen had op het forum, maar kan de topic niet meer terug vinden.

Maar het is nu officieel bevestigd (enkele dagen geleden) PF gaat weer samen optreden: Roger (the pig), David, Nick en Richard staan weer sinds 25 jaar ofzo samen op één podium.
Syd Barrett woont bij zijn moeder en is de plantjes water aan het geven en doet helaas niet mee.

"De belangrijkheid van het gekibbel in het verleden, woog niet op tegen het samenwerken voor een goed doel."

Mooi! Als ze dit idee nu vast blijven houden en weer eens in 2006 ofzo op komen dravan met de opvolger van The Wall...... zou erg plezant zijn!

vulvasonic
14 juni 2005, 08:07
The Final Cut is al gemaakt.

Maar het is wel heel verrassend dat Roger Waters en David Gilmour weer met elkaar op een podium willen staan. Gelukkig maar, want zonder Waters vond ik het geen Pink Floyd meer.








Shit, zou alweer de vierde keer worden dat ik ze moet gaan zien.........

Stratman70
14 juni 2005, 08:25
The Final Cut heb ik niet meegerekend, omdat ik die finaal kut vond!

ar250artist
14 juni 2005, 09:54
Gaaf nieuws, ik hoop alleen dat ze ook de set afmaken voor ze elkaar de hersens inslaan. Toch wel mijn favoriete band dus ik ben wel blij dat ik nog eens mee mag maken dat ze in volledige bezetting optreden!

De final cut is overigens helemaal geen slecht album. Toegegeven het is feitelijk een solo album van Roger Waters met de rest als ingehuurde muzikanten, maar zeker niet slecht. Je moet wel de moeite nemen om het eens goed te beluisteren want is inderdaad nogal zware kost.

Antal
14 juni 2005, 11:39
The Final Cut heb ik niet meegerekend, omdat ik die finaal kut vond!

+1

Deze kan wel naar bands trouwens.

Bl44t44p
14 juni 2005, 13:03
Ze staan in elk geval op Live 8 in Londen (Hyde Park) dit jaar :)

marc_o
24 juni 2005, 13:46
Beste band ooit op deze aarde!!!!!!!

The Flying Dutchman
25 juni 2005, 11:02
De beste band dat ik ooit heb gehoord! Ben vooral blij dat ik tenminste een maal een concert zal kunnen zien. Naart schijnt zouden ze al zeker 3 nummers van the dark side of the moon spelen (heb ik ergens opgepikt)

E-J
4 juli 2005, 15:23
Life 8 (geweldig was het!!!) is geweest en deze speelde ze:

1. Breathe (Dark Side of the Moon)
2. Money (Dark Side of the Moon)
3. Wish You Were Here (Cd Wish You Were Here)
4. Comfortably Numb (The Wall)

Ik vond ze samen met The Who de beste artiesten op Life 8!!!

vulvasonic
4 juli 2005, 23:20
Life 8 (geweldig was het!!!) is geweest en deze speelde ze:

1. Breathe (Dark Side of the Moon)
2. Money (Dark Side of the Moon)
3. Wish You Were Here (Cd Wish You Were Here)
4. Comfortably Numb (The Wall)

Ik vond ze samen met The Who de beste artiesten op Life 8!!!

Ik vond ze enorm tegenvallen. Vooral het voormalig genie Waters moet z'n mond niet meer open doen.

Jammer.

hoofd
5 juli 2005, 00:45
Ik vond ze enorm tegenvallen. Vooral het voormalig genie Waters moet z'n mond niet meer open doen.

Jammer.

Waters was gewoon hardstikke nerveus, toen ie begon met zingen had ik ook zoiets van "zonde", maar je zag gewoon dat ie hardstikke nerveus was. Later ging 't 'm wel wat beter af.

harrie-beton
15 juli 2005, 12:18
Ach, Waters is op leeftijd, 40 jaar op podium...

Final Cut vind ik wel een mooi album, grotendeels over de Falkland oorlog en mooie sfeer en met 2 mooie pure gitaarsolo's.
Vooral "Possible Pasts" en "Fletcher Memorial Home"

Cubensis
18 juli 2005, 14:22
Waters blijft gewoon 1 van de meest arrogante teringlijers, die moeten ze opknopen, hoorde dat ie nou met een of andere opera gaat komen waar ie al sinds 1989 mee bezig was.
oja, en die reünie was dus definitief eenmalig:

Pink Floyd have dismissed an offer of a US tour worth $150m. David Gilmour told The Sun that the band isn't interested in continuing their reunion. "We've been offered 150million dollars to do gigs in the States. It's completely mad - and we won't do it. The idea for Live 8 was a one-off".



There were reports of backstage tension between Gilmour and bandmate Roger Waters at Live 8, making a long-term reunion unlikely. Pink Floyd's record sales rocketed following the event, but Gilmour will give any royalties he receives to charity. He's since urged other performers enjoying a boost in sales to do likewise.

"If other artists feel like donating their extra royalties to charity, perhaps then the record companies could be persuaded to make a similar gesture and that would be a bonus," he said.