PDA

View Full Version : Fender Customshop



Bobbel
14 juni 2005, 02:54
Hey,

Weet er hier iemand of je een Custom build Fender kan laten bouwen... bij Fender (?)

alvast bedankt!

Bluesbreaker
14 juni 2005, 07:41
Nee, voor een Custom build Fender moet je toch echt bij Gibson zijn.


Alles kan, als je maar genoeg betaald.

jpb
14 juni 2005, 08:55
Ik denk dat je dan veel te veel betaalt (mag wel, natuurlijk :D ), en je kunt er niet eens op spelen voordat je hem koopt. Met parts en/of een Nederlandse bouwer ben je denk ik beter uit.

vulvasonic
14 juni 2005, 08:58
Ik heb daar wel es naar geinformeerd. Het is vrijwel niet te betalen.
Stel; je wil een regulier customshopmodelletje, maar je wil deze in een andere finish, dan betaal je daar zo gigantisch veel extra voor dat het totaal niet de moeite is (ik geloof ook niet dat ze dit doen).

En als je met de vraag komt of ze een Telecaster willen maken met moderne brug, vintage tuners, silver sparkle finish, grafieten topkammetje en een compound radius toets (all maple)......., daar kun je 4 of 5 relic strats voor kopen.

Het klinkt heel mooi zo'n custom shop, maar het is niet bedoeld voor de gewone sterveling helaas. Als je iets aparts wil kun je nog beter contact opnemen met Warmoth (voor Fendermodellen althans), of je gaat naar een goede bouwer in Nederland of Belgie.

taylor
14 juni 2005, 10:22
ja ,het kan wel denk ik als je het geld er voor hebt.


de meeste custom customshop fenders bv van die boeken een kalenders die zijn echt niet om aan te zien vind ik.

Lucluc
14 juni 2005, 11:08
Met parts en/of een Nederlandse bouwer ben je denk ik beter uit.

Ja, als je precies weet wat je wilt. Maar als je er later weer vanaf wilt, dan verkoopt zo'n gitaar met Fender CS logo en certificaat veel gemakkelijker. De waarde blijft behoorlijk vast. Probeer maar eens een goede gitaar van een onbekende bouwer te verkopen. Niemand die hem wil hebben, puur voor de naam.

jpb
14 juni 2005, 11:21
Met parts en/of een Nederlandse bouwer ben je denk ik beter uit.

Ja, als je precies weet wat je wilt. Maar als je er later weer vanaf wilt, dan verkoopt zo'n gitaar met Fender CS logo en certificaat veel gemakkelijker. De waarde blijft behoorlijk vast. Probeer maar eens een goede gitaar van een onbekende bouwer te verkopen. Niemand die hem wil hebben, puur voor de naam.
Inderdaad, goed punt.

screamindemon
14 juni 2005, 12:11
Als je een gitaar bouwt geheel naar je eigen specs dan ga je er toch niet vanuit dat je die op een gegeven moment weer gaat verkopen? En gezien het
prijsverschil is het sowieso een non-argument.

Lucluc
14 juni 2005, 12:23
Als je een gitaar bouwt geheel naar je eigen specs dan ga je er toch niet vanuit dat je die op een gegeven moment weer gaat verkopen? En gezien het
prijsverschil is het sowieso een non-argument.

Jij weet dus precies wat je wilt en weet dus ook zeker dat als je een gitaar koopt dat het voor de rest van je leven is en dat je smaak nooit zal veranderen?

Als je een gitaar weer wilt verkopen maakt het merkje wel wat uit, prijsverschil of niet.

SteavisSmokin
14 juni 2005, 13:22
Luc, het merk maakt in dat geval zeker uit maar als je het financieel bekijkt moet je ook meerekenen dat een fender CS gitaar veel meer kost dan een handgebouwde gitaar in NL (of b.v. USA custom guitars o.i.d.), helemaal als je iets naar je eigen specs wilt laten bouwen. Je kan stellen dat bij verkoop van de gitaar de Fender een hoger percentage van het aanschafbedrag (is dat een bestaand woord..?! :D) oplevert dan de NL gitaar maar omdat de Fender CS ook *veel* meer zal kosten verlies je uiteindelijk minder geld bij verkoop van de NL gitaar.

...maar nu ik dat gezegd heb vind ik niet dat je daar naar moet kijken bij aanschaf van een gitaar. Als je serieus muziek wilt maken en je hebt voldoende geld dan moet je kopen wat je denkt wat het beste voor je is.

(een hint...USAcustomguitars.com....:wink:)

Steven

Bobbel
14 juni 2005, 13:32
Het kan dus wel, maar het is gewoon heel duur begrijp ik... is er ook een website van?

SteavisSmokin
14 juni 2005, 13:43
uh...wat dacht je van www.fender.com? :-D Effe zoeken en je komt vanzelf op de CS pagina terecht.

Bobbel
14 juni 2005, 13:44
uh...wat dacht je van www.fender.com? :-D Effe zoeken en je komt vanzelf op de CS pagina terecht.

dat heb ik dus gedaan en kan het niet vinden... sorry...

SteavisSmokin
14 juni 2005, 13:47
sj#t, inderdaad. Was vroeger wel zo, toen had de custom shop een aparte website maar ik kan het nou ook niet vinden... :-?

Snuiter
14 juni 2005, 15:02
An sich koop je een gitaar ook niet om wederom te verkopen. Enerzijds dus een goed punt, anderzijds een slecht uitgangspunt.

Lucluc
14 juni 2005, 15:14
An sich koop je een gitaar ook niet om wederom te verkopen. Enerzijds dus een goed punt, anderzijds een slecht uitgangspunt.

Precies. Bij mij zal het verkoop argument vrij zwaar meewegen.

Bluesbreaker
14 juni 2005, 18:25
Maar stel:

De Fender CS: 7000 euro

De nederlandse bouwer: 2000 euro


De Nederlandse gitaar zakt echt niet zo veel in waarde als die Fender, procentueel wel, maar per saldo lijkt het me erg stug...

SteavisSmokin
14 juni 2005, 19:12
da's dus precies wat ik zei.. ik snap daarom het punt niet over het kopen van de fender ivbm met evt. verkopen.
Daarnaast denk ik dat je sneller iemand vind die 800 a 1000 euro heeft liggen voor een 2e hands gitaar van een NL bouwer dan iemand die 5000 euro heeft liggen voor een 2e hands fender CS gitaar, denk niet dat er veel muzikanten zijn die 5000 euro ergens hebben liggen.. :-D

Steven5446
14 juni 2005, 19:21
om op je vraag terug te komen, ik heb gelezen dat het wel degelijk gedaan wordt en dat bouwers als Chris Fleming gewoon direct contact houden met de klant over de te bouwen gitaar, afwerking etc. Uiteraard in USA.

Afgezien van de prijs weet ik niet of ze het in NL doen. Je zou het misschien kunnen navragen bij een van de grote Fender dealers in Duitsland.

Tijdje terug deze zien hangen in Koln. Gemaakt door John English. Best grappig ding, alleen de prijs is minder....(E8000,-)

http://www.musicstorekoeln.de/de/E-Gitarren/3_42_GEGIT_29_GIT0006282-000/0/0/0/detail/images/artikel/medium/GIT0006282-000

Bluesbreaker
14 juni 2005, 19:23
Ik vind hem best lelijk.


Maar wat voor speciale strat zou je willen hebben dan Bobbel?

Lucluc
14 juni 2005, 19:46
Maar stel:

De Fender CS: 7000 euro

De nederlandse bouwer: 2000 euro


De Nederlandse gitaar zakt echt niet zo veel in waarde als die Fender, procentueel wel, maar per saldo lijkt het me erg stug...

Is die prijs niet een beetje overdreven? 7000 euro :???:

Orpheo
14 juni 2005, 20:07
Maar stel:

De Fender CS: 7000 euro

De nederlandse bouwer: 2000 euro


De Nederlandse gitaar zakt echt niet zo veel in waarde als die Fender, procentueel wel, maar per saldo lijkt het me erg stug...

Is die prijs niet een beetje overdreven? 7000 euro :???:

als het 7000 is, is het nog een milde prijs. gibson rekent zover ik weet bijna het dubbele voor een custom(ized) les paul......tis gewoon TE duur voor die ene naam. kan je beter naar een nederlandse bouwer gaan, en aldaar af en toe langslopen, om zodoende tijdens het BOUWEN nog bijsturing te kunnen regelen.

Bluesbreaker
14 juni 2005, 20:34
Maar stel:

De Fender CS: 7000 euro

De nederlandse bouwer: 2000 euro


De Nederlandse gitaar zakt echt niet zo veel in waarde als die Fender, procentueel wel, maar per saldo lijkt het me erg stug...

Is die prijs niet een beetje overdreven? 7000 euro :???:


Tijdje terug deze zien hangen in Koln. Gemaakt door John English. Best grappig ding, alleen de prijs is minder....(E8000,-)

http://www.musicstorekoeln.de/de/E-Gitarren/3_42_GEGIT_29_GIT0006282-000/0/0/0/detail/images/artikel/medium/GIT0006282-000

FruscianteFan
14 juni 2005, 21:03
da's dus precies wat ik zei.. ik snap daarom het punt niet over het kopen van de fender ivbm met evt. verkopen.
Daarnaast denk ik dat je sneller iemand vind die 800 a 1000 euro heeft liggen voor een 2e hands gitaar van een NL bouwer dan iemand die 5000 euro heeft liggen voor een 2e hands fender CS gitaar, denk niet dat er veel muzikanten zijn die 5000 euro ergens hebben liggen.. :-DZeg nou zelf, wat zou jij kopen voor 5000 euro: een 2e hands Fender CS naar andermans persoonlijke voorkeur of een net zo goede Nederlandse gitaar naar jouw eigen voorkeur? :)

Bobbel
14 juni 2005, 22:29
Ik vind hem best lelijk.


Maar wat voor speciale strat zou je willen hebben dan Bobbel?

is opzich niet zo heel veel anders dan een standaard, maar ik zou ongeveer dezelfde willen hebben als die ik nu heb en dan met fishman zooi er in en nog hier en daar wat andere dingen... dus het is niet de moeite waard...

vulvasonic
14 juni 2005, 22:41
Ik vind hem best lelijk.


Maar wat voor speciale strat zou je willen hebben dan Bobbel?

is opzich niet zo heel veel anders dan een standaard, maar ik zou ongeveer dezelfde willen hebben als die ik nu heb en dan met fishman zooi er in en nog hier en daar wat andere dingen... dus het is niet de moeite waard...

Ik ben zelf behoorlijk merkgeil, dus op zich kan ik me goed voorstellen dat de naam Fender op je plank je veel waard is. Maar in zo'n geval zou ik ervoor kiezen een leuke Fender op de kop te tikken en die te laten ombouwen door een goede gitaarbouwer.

Bluesbreaker
14 juni 2005, 22:52
Inderdaad, zeker als je niet iets heel bijzonders wilt hebben lijkt me dat een flink goedkopere oplossing..