PDA

View Full Version : Andere hals



RedBuell
13 juni 2005, 23:37
Mijn Ibanez RG 770 ligt uitelkaar om gespoten te worden, nu speelde ik laatst op een Jackson van een vriend van mij en die hals speelde wel heel erg lekker, iets breder dan die van mijn RG 770 en het lijkt of de fretten of frets (wat is het meervoud van fret ?? ) ook iets dikker zijn en hoewel hij een 011 setje erop had speelde hij soepeler dan die van mij met een 010 setje (wel oude snaren).

Zou het duur en zowiezo mogelijk zijn om een soortgelijke hals erop te zetten? Of zou ik dan gewoon beter een nieuwe gitaar kunnen kopen, hij kostte 14 jaar geleden Fl 1200,-

taylor
14 juni 2005, 10:59
een hals laten maken dat zou je wel wat kosten ja heeft geen zin.

jumbo frets of groter zou je wel op je hals kunnen laten zetten dat valt nog wel mee kwa kosten.

moos
14 juni 2005, 11:37
Een nieuwe Jacksonhals kun je halen bij Vox Humana, maar ze zijn niet goedkoop (vanaf 240 euro kant en klaar). I.d.d duur, maar in Nederland heb ik nog geen goedkoper alternatief gevonden. Wellicht dat anderen in dit forum een goedkoper alternatief weten.
Je moet er wel aan denken dat wellicht de halsinzet zal moeten worden aangepast, en misschien nog wel meer...... :razz:
Lijkt mij i.e.g. geen ff vervang klusje :-D

moos
14 juni 2005, 11:38
Een nieuwe Jacksonhals kun je halen bij Vox Humana, maar ze zijn niet goedkoop (vanaf 240 euro kant en klaar). I.d.d duur, maar in Nederland heb ik nog geen goedkoper alternatief gevonden. Wellicht dat anderen in dit forum een goedkoper alternatief weten.
Je moet er wel aan denken dat wellicht de halsinzet zal moeten worden aangepast, en misschien nog wel meer...... :razz:
Lijkt mij i.e.g. geen ff vervang klusje :-D

fred dons
14 juni 2005, 13:20
ik heb 2 weken geleden eentje in de VS besteld voor USD 99 (24 frets neck, reverse headstock, sharkfin inlay, geen merk op de kop, gelakt)
het profiel van de nek voelt precies het zelfde als mijn jackson dinky gitaar

http://www.guitarshopsupply.net/

aardig bedrijf ze hadden ongevraagd een lagere waarde op het bonnetje gezet dan de werkelijke waarde (ik had voor usd 200 besteld, de bon op de doos zei usd 100, ik hoefde alleen btw en geen invoerrechten te betalen)

moos
14 juni 2005, 15:34
Goede tip, dat adres :lol:
Maar deze hals past volgens mij niet als hij een gewone 21 of 22 frets hals moet vervangen, er zijn dan meerdere aanpassingen nodig. (correct me if I'm wrong)

moos
14 juni 2005, 15:35
Goede tip, dat adres :lol:
Maar deze hals past volgens mij niet als hij een gewone 21 of 22 frets hals moet vervangen, er zijn dan meerdere aanpassingen nodig. (correct me if I'm wrong)

moos
14 juni 2005, 15:36
Goede tip, dat adres :lol:
Maar deze hals past volgens mij niet als hij een gewone 21 of 22 frets hals moet vervangen, er zijn dan meerdere aanpassingen nodig. (correct me if I'm wrong)

fred dons
14 juni 2005, 16:08
dubbel

fred dons
14 juni 2005, 16:10
klopt daarom zijn deze nekken ook zo zeldzaam, de ibbi heeft als het goed is ook een 24 frets nek
de nekken die je bijvoorbeeld bij Warmoth besteld (ook de 24 frets nekken) hebben een hiel die tot de 21e fret doorloopt en die passen dus niet op een jackson of ibanez 24 frets gitaar (daar loopt de hiel verder door, tot de 23e fret geloof ik )