PDA

View Full Version : Plaatsing van een compressor.



fullorder
13 juni 2005, 19:50
Mijn effectenlijn ziet er op dit moment als volgt uit:

zvex fuzz factory
zvex super duper
t-rex mudhoney
mxr dynacomp
mxr phase 90
boss cs2
boss tr2
crybaby
roland space echo (re201)
boss dd5
zvex super hard on

Deze volgorde werkt goed, maar ik twijfel soms nog over de positie van de dynacomp. Hoe ziet jouw effectenlijn eruit, en waar heb jij je compressor geplaatst? Heb je nog goede tips?

Nicci
13 juni 2005, 19:58
eerst een vraag. waarom heb je er 2?

up-guitarman
13 juni 2005, 20:00
eerst een vraag. waarom heb je er 2?

Waarom heeft hij 2 wat ???

Nicci
13 juni 2005, 20:01
compressors, de CS2 is toch ook een compressor?

up-guitarman
13 juni 2005, 20:05
compressors, de CS2 is toch ook een compressor?

Juist ja :) Had ik overheen gekeken :-?
Anyway, idd wel opmerkelijk, wat doe je met 2 comps ???

Thom TK
13 juni 2005, 20:07
compressors, de CS2 is toch ook een compressor?

Juist ja :) Had ik overheen gekeken :-?
Anyway, idd wel opmerkelijk, wat doe je met 2 comps ???
kan zijn dat hij zich vergiste en een chorus bedoelde...

Bl44t44p
13 juni 2005, 20:28
compressors, de CS2 is toch ook een compressor?

Juist ja :) Had ik overheen gekeken :-?
Anyway, idd wel opmerkelijk, wat doe je met 2 comps ???

En 2 delays :razz:

GuitarMaster
13 juni 2005, 20:45
Ik heb mijn Compressor aan het begin van mn FX-chain staan, alleen de Wahwah zit er nog voor.

Edit: Ik heb er geen ervaring mee, maar volgens mij is het ook gebruikelijk om je phaser voor de compressor te doen.

Lucluc
13 juni 2005, 21:30
Mijn effectenlijn ziet er op dit moment als volgt uit:

zvex fuzz factory
zvex super duper
t-rex mudhoney
mxr dynacomp
mxr phase 90
boss cs2
boss tr2
crybaby
roland space echo (re201)
boss dd5
zvex super hard on

Deze volgorde werkt goed, maar ik twijfel soms nog over de positie van de dynacomp. Hoe ziet jouw effectenlijn eruit, en waar heb jij je compressor geplaatst? Heb je nog goede tips?

Bij jouw setup kan je het beste GEEN pedaal met buffer VOOR de Fuzzfactory zetten. Dan blijft er niets van de fuzz over, alleen een dichtgesmeerde bromtor. Als die Dynacomp geen buffer heeft (jpb heeft hem zelfs true bypass gemaakt, maar dit terzijde), dan kan die er wel voor, maar ik weet niet wat die dan doet met de Fuzzfactory als ie aan staat.

Ik snap je volgorde van effecten niet zo goed. Waarom bijvoorbeeld de Super Duper niet NA de Mudhony, want als je hem puur zou gebruiken voor meer gain bij je heftige scheuren, dan had je de Super Duper ook wel VOOR de Fuzzfactory geplaatst. Ik neem aan dat je de Super Hard On altijd aan hebt staan, dus dan heb je verder geen mogelijkheden om je overstuurde signaal nog eens extra te boosten voor een solo. Tenzij je daar een van je twee compressors voor gebruikt, maar dat zou niet mijn keuze zijn.

Ook snap ik de plek van de Cry Baby niet, die zou het toch beter doen als ie wat verder naar voren staat in je keten?

Maar wat een mooie verzameling effecten heb je daar!!! Dat moet toch ook even gezegd worden. Welke gitaar en amp gebruik je?

robert-gitarist
13 juni 2005, 23:29
compressors, de CS2 is toch ook een compressor?

Juist ja :) Had ik overheen gekeken :-?
Anyway, idd wel opmerkelijk, wat doe je met 2 comps ???

En 2 delays :razz:

Boeie hoeveel ie er heeft.
Die man heeft het blijkbaar nodig.
Kheb ook tig de zelfde effecten maar goed soms is het leuk/handig ;)

En het ziet er wel indrukwekkend uit :D

Nicci
13 juni 2005, 23:40
maar het wordt wel een beetje lastig om te bepalen of hij nu de goede volgorde heeft . . . .

robert-gitarist
13 juni 2005, 23:41
maar het wordt wel een beetje lastig om te bepalen of hij nu de goede volgorde heeft . . . .

+1
Ben ik inderdaad met je eens.
Hij had de boel iets beter moeten uitleggen enzo

vinni
13 juni 2005, 23:58
Deze volgorde werkt goed, maar ik twijfel soms nog over de positie van de dynacomp. Hoe ziet jouw effectenlijn eruit, en waar heb jij je compressor geplaatst? Heb je nog goede tips?


En wat is er mis met het ouderwetse "Trial and Error"?
M.a.w. gewoon lekker proberen.....wat jou het beste klinkt.

Heb ooit eens een RMC Wah in de loop van mijn versterker gehad.
Daar klonk-tie in mijn oren het best. Als ik de rest van deze gitaarspelende globe mocht geloven stond het gelijk aan heiligschennis! :D
Nou en!.....ik vond'm daar lekkerder klinken........

Dus.....
Ik ben reuze benieuwd naar wat JIJ het lekkerste vind klinken.......

Euh.....
Ik zou trouwens gaan voor één compressor als effect (de CS2), lekker fel afstellen.....en de dynacomp aan het einde van de rits om de pieken zo transparant mogelijk in te dammen.....maar ja.....puur een ideetje van mij.

vinni

Butcher
14 juni 2005, 08:02
Wat doe je trouwens met 3 Super Hardons? De Super Duper is niets meer dan twee Super Hardons in één pedaal...

"Don't fix it if it ain't broke" gaat het credo. Dessalniettemin, mijn suggestie is ook om de compressor als eerste in de chain te zetten. Het enigste wat het pedaaltje doet is alle snaren van een gelijk volume voorzien, en je effecten klinken beter/proffessioneler als alle snaren hetzelfde volume hebben.

Ter vergelijking, dit is mijn chain:
Dynacomp-->Vox Wah-->TS8-->Super HardOn-->TS8-->Arion chorus -->
Volume-->Boss DD6-->A/B(met A-->versterker, B-->SansAmp Direct In).
Verder zit er een tuner achter het volume pedaal.

Over de compressor hebben het dan gehad. De wah staat voor m'n overdrives puur en alleen omdat ik dat beter vind klinken. De cleanboost zit tussen de overdrives omdat ik zo zowel een boost kan geven aan een distortion en een distortion aan een geboost gitaar signaal (een totaal 8 combinaties). Het volume pedaal zit na de overdrives zodat je een volledig distorted volume-swell kunt maken. Als je je volume voor de overdrives doet knijp je je overdrives alleen maar af, wat precies hetzelfde is als je volume op je gitaar dichtdraaien. De delay zit weer na het volume pedaal omdat je zo gladdere swells maakt.

jpb
14 juni 2005, 08:46
Bij mij staat de Dyna Comp als tweede na de Vox wah (beiden true-bypass). Compressor zo vroeg mogelijk in de keten ivm versterking ruis. Comp in wah klinkt niet; wordt blubber. dan maar erachter; klinkt veel beter en dan neem ik de ruisversterking maar voor lief. NB: alleen oude pre-Dunlop MXR's zijn goed TB te maken. Bij de nieuwe modellen is dat een rotklus.
Mooie effecten heb je; ik vraag me alleen af of je alles wel nodig hebt en je signaal niet teveel te lijden heeft. Een SHO aan het eind lost dat maar ten dele op, volgens mij.

Rutger
14 juni 2005, 10:14
-dubbel-

Rutger
14 juni 2005, 10:14
t Is idd maar net wat JIJ het mooiste vind klinken en ook waarvoor je je comp gebruikt.

Ik heb mijn comp NA mijn distortion en VOOR mijn overdrive. Zo heb ik meer mogelijkheden. Mn distortion kan ik zo een volumeboost geven en mijn overdrive een gainboost. Ik gebruik mn comp voornamelijk bij solopartijen.

Overigens is de plaatsing van de Wah ook persoonlijk. Ik heb mijn Vox-Wah na mn distortion, omdat mn Wah dan gewoon beter tot zn recht komt. Voor mn distortion vind ik m wat zwakjes. En smaak verandert ook, k heb m de jaren daarvoor altijd aan t begin van mn keten gehad omdat ik dat toen beter vond, tja...

fullorder
16 juni 2005, 12:10
Bij jouw setup kan je het beste GEEN pedaal met buffer VOOR de Fuzzfactory zetten. Dan blijft er niets van de fuzz over, alleen een dichtgesmeerde bromtor. Als die Dynacomp geen buffer heeft (jpb heeft hem zelfs true bypass gemaakt, maar dit terzijde), dan kan die er wel voor, maar ik weet niet wat die dan doet met de Fuzzfactory als ie aan staat.

Ik snap je volgorde van effecten niet zo goed. Waarom bijvoorbeeld de Super Duper niet NA de Mudhony, want als je hem puur zou gebruiken voor meer gain bij je heftige scheuren, dan had je de Super Duper ook wel VOOR de Fuzzfactory geplaatst. Ik neem aan dat je de Super Hard On altijd aan hebt staan, dus dan heb je verder geen mogelijkheden om je overstuurde signaal nog eens extra te boosten voor een solo. Tenzij je daar een van je twee compressors voor gebruikt, maar dat zou niet mijn keuze zijn.

Ook snap ik de plek van de Cry Baby niet, die zou het toch beter doen als ie wat verder naar voren staat in je keten?

Maar wat een mooie verzameling effecten heb je daar!!! Dat moet toch ook even gezegd worden. Welke gitaar en amp gebruik je?

holy f*ck, ben ff twee dagen weg en een waterval aan berichtjes! maar daar had ik dan ook om gevraagd :wink:
Ik moet alle goede tips nog even lezen, maar ik zag ook dat er wat verwarring was over mijn opstelling dus ik zal alles even toelichten. In ieder geval bedankt voor alle reacties!

Ten eerste mijn vergissing: Ik heb geen twee compressors! Het moet de boss CE2 zijn, sorry....

zvex fuzz factory:
deze duldt bijna geen enkel pedaal voor zich, zeker geen super duper. daarom als eerste in de lijn.

zvex super duper:
de eerste SHO hiervan staat altijd aan, om mijn basisgeluid op te waarderen. de tweede gebruik ik als mooie overdrive en om eventueel de t-rex extra op z'n donder te geven, resulterend in een eindeloze sustain.

t-rex mudhoney:
beestachtig goede distortion, ik heb 'm gemodificeerd zodat ik beide modes kan footswitchen. de eerste mode is een hele mooie bluesdrive. de tweede mode is moddervet en meer fuzz dan distortion, maar blijft transparant en kan dus zelfs de super duper nog erbij hebben.

mxr dynacomp:
gebruik ik om clean meer sustain te creeren, maar zoals duidelijk speel ik nog met de plaatsing.

mxr phase 90:
phase heaven

boss ce2:wink: :
chorus heaven

boss tr2:
prima tremolo.

crybaby:
deze plaats ik bewust achter mijn drive pedalen. als ik 'm ervoor plaats blijft er niks van over. wellicht kan ie beter voor de modulatie pedalen, maar dan moet ik mijn pedalboard rigoreus verbouwen.

roland space echo (re201):
echo's en delays altijd achteraan, wat mij betreft/

boss dd5:
idem.

zvex super hard on:
deze gebruik ik voor een eventuele volumeboost.

Een aantal boss pedaaltjes heb ik trouwens aan een zelf geknutselde strip met true bypass switches gehangen.

fullorder
16 juni 2005, 12:12
compressors, de CS2 is toch ook een compressor?

Juist ja :) Had ik overheen gekeken :-?
Anyway, idd wel opmerkelijk, wat doe je met 2 comps ???
kan zijn dat hij zich vergiste en een chorus bedoelde...

Heel scherp Thom, mijn vergissing :oops:

fullorder
16 juni 2005, 12:28
Maar wat een mooie verzameling effecten heb je daar!!! Dat moet toch ook even gezegd worden. Welke gitaar en amp gebruik je?

Oh ja, gitaar en amp:

Gitaar is een afgeragde (zo schrijf je dat toch?) tele.
Amp is een blonde bassman uit '63 :-D

Hoe ziet jouw setup er uit?

ranvan2000
16 juni 2005, 13:13
Heb je ook nog foto's van je pedalboard? :lol:

Volgens mij ben ik die nog niet tegengekomen. Ben benieuwd hoe zo'n mooie verzameling er in het echt uitziet...

Lucluc
16 juni 2005, 13:32
Hoe ziet jouw setup er uit?

Jazzmaster/Strat-->Peterson Strobostomp-->Zvex Seek Wah-->MI Audio Blue Boy-->Zvex Fuzzfactory-->Foxrox Fuzzfoot-->Fulltone Supatrem-->Electro-Harmonix Deluxe Memory Man-->Zvex Super Duper-->6G15 reverb-->blonde Bandmaster (AA763)/blonde Tremolux (6G9B).

Ik zie overeenkomsten :) wat jij?

robzilla
16 juni 2005, 14:10
PICS PICS! :wink: :D

Mooie setup! Hoe is de SHO nou als cleanboost? Is het nou echt zo dat je met de Crackle Ok op 0 een echte clean boost overhoud? :)

Lucluc
16 juni 2005, 14:20
Hoe is de SHO nou als cleanboost? Is het nou echt zo dat je met de Crackle Ok op 0 een echte clean boost overhoud? :)

eh, er zit maar 1 knop op.... met die knop op 0 krijg je helemaal geen geluid meer.

robzilla
16 juni 2005, 14:26
Hoe is de SHO nou als cleanboost? Is het nou echt zo dat je met de Crackle Ok op 0 een echte clean boost overhoud? :)

eh, er zit maar 1 knop op.... met die knop op 0 krijg je helemaal geen geluid meer.

ah werkt die zo. Ik dacht altijd dat de Crackle Ok gewoon gain was...

Is het dan niet beter om een echte cleanboost te gebruiken voor een volume boost?

Lucluc
16 juni 2005, 14:31
ah werkt die zo. Ik dacht altijd dat de Crackle Ok gewoon gain was...

Is het dan niet beter om een echte cleanboost te gebruiken voor een volume boost?

Eerlijk gezegd snap ik niet precies wat je bedoelt. Wat is dan een 'echte' cleanboost?

SHO blijft aardig clean, net als een micro-amp. Maar als je die ene knop maar ver genoeg opendraait, gaat ie wel iets kraken, niet veel. De Super Duper heeft twee kanalen: groen lampje met 1 gain, rood lampje met gain & master. Kijk, dan is er meer mogelijk om hem als soort overdrive te gebruiken.

Wat is dan jouw definitie van cleanboost, als je de SHO en SD daartoe niet rekent?

robzilla
16 juni 2005, 14:36
ah werkt die zo. Ik dacht altijd dat de Crackle Ok gewoon gain was...

Is het dan niet beter om een echte cleanboost te gebruiken voor een volume boost?

Eerlijk gezegd snap ik niet precies wat je bedoelt. Wat is dan een 'echte' cleanboost?

SHO blijft aardig clean, net als een micro-amp. Maar als je die ene knop maar ver genoeg opendraait, gaat ie wel iets kraken, niet veel. De Super Duper heeft twee kanalen: groen lampje met 1 gain, rood lampje met gain & master. Kijk, dan is er meer mogelijk om hem als soort overdrive te gebruiken.

Wat is dan jouw definitie van cleanboost, als je de SHO en SD daartoe niet rekent?

Kijk, ik heb bijde pedalen nog nooit in het echt gehoord. Een voor mijn gevoel was de Crackle Ok knop een gain knop.. (wat dus niet blijkt te zijn).

In mijn ogen is een cleanboost een boost die ook echt clean is :wink: Ik dacht dus dat de SHO meer gain had dan die blijkt te hebben. Ben wel benieuwd om hem eens in het echt te checken.. :)

Lucluc
16 juni 2005, 15:06
Ben wel benieuwd om hem eens in het echt te checken.. :)

op de pedalendag :D

robzilla
16 juni 2005, 15:54
Ben wel benieuwd om hem eens in het echt te checken.. :)

op de pedalendag :D

ja! heb ik zin in! :)

beter wordt er binnenkort een datum etc. vastgelegd..

fullorder
16 juni 2005, 19:36
Kijk, ik heb bijde pedalen nog nooit in het echt gehoord. Een voor mijn gevoel was de Crackle Ok knop een gain knop.. (wat dus niet blijkt te zijn).

In mijn ogen is een cleanboost een boost die ook echt clean is :wink: Ik dacht dus dat de SHO meer gain had dan die blijkt te hebben. Ben wel benieuwd om hem eens in het echt te checken.. :)

In ieder geval kan ik je aanraden ooit een SHO (of superduper) aan te schaffen, op je pedalenbord te gooien, aan te zetten en nooit meer uit te zetten! In mijn ogen is dit pedaal echt een must-have, een opwaardering van je totale sound.

fullorder
16 juni 2005, 19:48
Hoe ziet jouw setup er uit?

Jazzmaster/Strat-->Peterson Strobostomp-->Zvex Seek Wah-->MI Audio Blue Boy-->Zvex Fuzzfactory-->Foxrox Fuzzfoot-->Fulltone Supatrem-->Electro-Harmonix Deluxe Memory Man-->Zvex Super Duper-->6G15 reverb-->blonde Bandmaster (AA763)/blonde Tremolux (6G9B).

Ik zie overeenkomsten :) wat jij?

mooie setup :wink:
ik zie zeker overeenkomsten, maar je hebt zeker ook een paar pedalen waar ik nooit op gespeeld heb. hoe is bijvoorbeeld die blue boy? en die fuzzfoot? en die supatrem? mooie amps ook! de mijne is trouwens een 6G6-A voor de volledigheid. kheb er helaas de orginele speaker niet bij... :cry:

robzilla
16 juni 2005, 19:53
Kijk, ik heb bijde pedalen nog nooit in het echt gehoord. Een voor mijn gevoel was de Crackle Ok knop een gain knop.. (wat dus niet blijkt te zijn).

In mijn ogen is een cleanboost een boost die ook echt clean is :wink: Ik dacht dus dat de SHO meer gain had dan die blijkt te hebben. Ben wel benieuwd om hem eens in het echt te checken.. :)

In ieder geval kan ik je aanraden ooit een SHO (of superduper) aan te schaffen, op je pedalenbord te gooien, aan te zetten en nooit meer uit te zetten! In mijn ogen is dit pedaal echt een must-have, een opwaardering van je totale sound.

Het is ook een van de pedalen die ik ook geel erg graag wil testen, verkoop die van jou anders aan mij.. :razz:

fullorder
16 juni 2005, 19:56
Kijk, ik heb bijde pedalen nog nooit in het echt gehoord. Een voor mijn gevoel was de Crackle Ok knop een gain knop.. (wat dus niet blijkt te zijn).

In mijn ogen is een cleanboost een boost die ook echt clean is :wink: Ik dacht dus dat de SHO meer gain had dan die blijkt te hebben. Ben wel benieuwd om hem eens in het echt te checken.. :)

In ieder geval kan ik je aanraden ooit een SHO (of superduper) aan te schaffen, op je pedalenbord te gooien, aan te zetten en nooit meer uit te zetten! In mijn ogen is dit pedaal echt een must-have, een opwaardering van je totale sound.

Het is ook een van de pedalen die ik ook geel erg graag wil testen, verkoop die van jou anders aan mij.. :razz:

Voor 300 euro is de SHO voor jou :wink:

Lucluc
16 juni 2005, 19:59
mooie setup :wink:
ik zie zeker overeenkomsten, maar je hebt zeker ook een paar pedalen waar ik nooit op gespeeld heb. hoe is bijvoorbeeld die blue boy? en die fuzzfoot? en die supatrem? mooie amps ook! de mijne is trouwens een 6G6-A voor de volledigheid. kheb er helaas de orginele speaker niet bij... :cry:

Blue Boy is een overdrive met de mogelijkheid gemakkelijk IC's te verwisselen en er zitten drie interne potmeters is voor pre-bass, presence en mid.

Fuzzfoot is een fuzzface clone met silicium transistors. Moet je van houden, klinkt warm en heeft redelijk veel gain, niet te veel hoog, wel extra laag.

Supatrem klinkt goed en is prettig te bedienen met die grote knoppen. Kan je met de voet de snelheid precies instellen.

6G6-A, heeft die nog een buizengelijkrichter? Tja, en originele speakers zijn zeldzaam. Die van mij zijn niet ok meer, dus daar zitten nu andere in. Ik gebruik trouwens alleen een tremolux cabinetje met een halfopen achterkant en 2 12'' celestion speakers. Is een mooi formaat kastje en makkelijk mee te nemen.

fullorder
16 juni 2005, 20:00
PICS PICS! :wink: :D

Mooie setup! Hoe is de SHO nou als cleanboost? Is het nou echt zo dat je met de Crackle Ok op 0 een echte clean boost overhoud? :)

En wat betreft die foto's, die heb ik ff niet, ben op dit moment m'n pedalboard (weer eens) aan het verbouwen.

robzilla
16 juni 2005, 20:03
Kijk, ik heb bijde pedalen nog nooit in het echt gehoord. Een voor mijn gevoel was de Crackle Ok knop een gain knop.. (wat dus niet blijkt te zijn).

In mijn ogen is een cleanboost een boost die ook echt clean is :wink: Ik dacht dus dat de SHO meer gain had dan die blijkt te hebben. Ben wel benieuwd om hem eens in het echt te checken.. :)

In ieder geval kan ik je aanraden ooit een SHO (of superduper) aan te schaffen, op je pedalenbord te gooien, aan te zetten en nooit meer uit te zetten! In mijn ogen is dit pedaal echt een must-have, een opwaardering van je totale sound.

Het is ook een van de pedalen die ik ook geel erg graag wil testen, verkoop die van jou anders aan mij.. :razz:

Voor 300 euro is de SHO voor jou :wink:

nah dan koop ik wel 2 nieuwe voor die prijs :wink:

fullorder
16 juni 2005, 20:08
Kijk, ik heb bijde pedalen nog nooit in het echt gehoord. Een voor mijn gevoel was de Crackle Ok knop een gain knop.. (wat dus niet blijkt te zijn).

In mijn ogen is een cleanboost een boost die ook echt clean is :wink: Ik dacht dus dat de SHO meer gain had dan die blijkt te hebben. Ben wel benieuwd om hem eens in het echt te checken.. :)

In ieder geval kan ik je aanraden ooit een SHO (of superduper) aan te schaffen, op je pedalenbord te gooien, aan te zetten en nooit meer uit te zetten! In mijn ogen is dit pedaal echt een must-have, een opwaardering van je totale sound.

Het is ook een van de pedalen die ik ook geel erg graag wil testen, verkoop die van jou anders aan mij.. :razz:

Voor 300 euro is de SHO voor jou :wink:

nah dan koop ik wel 2 nieuwe voor die prijs :wink:

ja maar die van mij is al ingespeeld, daarom is extra veel waard :razz:

fullorder
16 juni 2005, 20:17
mooie setup :wink:
ik zie zeker overeenkomsten, maar je hebt zeker ook een paar pedalen waar ik nooit op gespeeld heb. hoe is bijvoorbeeld die blue boy? en die fuzzfoot? en die supatrem? mooie amps ook! de mijne is trouwens een 6G6-A voor de volledigheid. kheb er helaas de orginele speaker niet bij... :cry:

Blue Boy is een overdrive met de mogelijkheid gemakkelijk IC's te verwisselen en er zitten drie interne potmeters is voor pre-bass, presence en mid.

Fuzzfoot is een fuzzface clone met silicium transistors. Moet je van houden, klinkt warm en heeft redelijk veel gain, niet te veel hoog, wel extra laag.

Supatrem klinkt goed en is prettig te bedienen met die grote knoppen. Kan je met de voet de snelheid precies instellen.

6G6-A, heeft die nog een buizengelijkrichter? Tja, en originele speakers zijn zeldzaam. Die van mij zijn niet ok meer, dus daar zitten nu andere in. Ik gebruik trouwens alleen een tremolux cabinetje met een halfopen achterkant en 2 12'' celestion speakers. Is een mooi formaat kastje en makkelijk mee te nemen.

de 6G6-A heeft een solid state rectifier. de voorloper, de 6G6 heeft nog wel een buizengelijkrichter.
Ik gebruik een fender cabinet uit de silverface periode met twee diagonaal geplaatste 12" celestion speakers (G12T-75). Goed cabinet, die diagonale plaatsing werkt wel. Geen super speakers, maar wel ok. Helaas zijn ze 16 ohm en kom ik dus uit op 8 ohm ipv de 4 ohm van mijn versterker. Ik ben dus nog op zoek naar twee goede 12" speakers van 8 ohm, suggesties?

Lucluc
16 juni 2005, 20:59
Ik ben dus nog op zoek naar twee goede 12" speakers van 8 ohm, suggesties?

Als je Celestion wil, dan kan je de G12H-30 nemen. Je moet even bij vintage versterkers informeren. Mr.Jay heeft net zo'n Bassman als jij en heeft daar ongeveer elke denkbare speaker in geprobeerd.

jpb
18 juni 2005, 00:09
G12H30's is goed idee. LucLuc zijn BM klonk waanzinnig goed hiermee en ik heb ze ook aan mijn tremolux hangen. Strak laag; helder maar niet scherp hoog; mooie balans; hoge efficientie

robzilla
23 juni 2005, 21:37
Damn ik zit nu wel te gassen op die SHO, maar de Catalinbread SCP/SPP lijken me ook erg goed...

De SHO is 195 bij vd haar, is dat het waard?

:)