PDA

View Full Version : Epiphone Jack Casady Sig: is 't wat?



Kim Wilson
13 juni 2005, 14:07
Even het volgende:
Mijn broer (bassist van onze bluesband) is een beetje op zoek naar een andere bas. Hij heeft nu een Fender Mark Hoppus. Die deed lekker mee in z'n punkbandje, maar voor de bluesband zoekt ie iets warmers. Hij heeft al een contrabas met Piëzo element, maar dat werkt niet op het podium, met rondzingen enzo.
Nou is de Fender Jazz bass een heel geschikte kandidaat - goeie gitaar, risicoloze sound (driekwart van de blueswereld speelt Fender Jazz).
Nou kwam hij laatst een advertentie tegen van een Jack Casady Sig tegen. Wat zijn de ervaringen hier met deze bas? Hij ziet er heel erg bluesy uit, maar klinkt ie ook zo? Ik bedoel dus een lekker warm basgeluid. En zingt ie ook heel gauw rond?
En wat is een JCB-element? Heeft zeker nix te maken met graafmachines :-D .

Voor de duidelijkheid: het gaat dus om deze bas: http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=116&CollectionID=12

schwalbe
13 juni 2005, 14:38
Tegen feedback is wel het een en ander te doen mbv een pre-amp met phase-omkeer functie en/of parametrische eq.
Bij genoeg volume zal elk semi-acoustisch instrument gaan rondzingen..

Kim Wilson
13 juni 2005, 15:50
Ja, dat ie uiteindelijk wel een keer zal gaan rondzingen, dat verwacht ik ook wel. Zo hard spelen we meestal toch niet, en hij moet bij normaal tot gematigd stevig volume niet helemaal direct over zn nek gaan, als je begrijpt wat ik bedoel :wink: .

schwalbe
13 juni 2005, 18:13
Met de epi heb ik geen ervaring; wel met een soortgelijke Gibson en daar kon je behoorlijk ver mee gaan zonder feedback.