PDA

View Full Version : Cream 2005



Bluesbreaker
13 juni 2005, 14:01
Zo, net even een bootleg gedownload van een van de reunie concerten van Creem begin dit jaar.

http://www.jackbruce.com/images/Cream2005/sn0046_0305-1.jpg

Valt me niks tegen van zo'n stel bejaarden!
Vooral de stem van Jack Bruce valt me 100% mee.

Wie hebben hem nog meer gehoord?

Primitive
13 juni 2005, 14:08
ken de hele band niet :oops:

Bluesbreaker
13 juni 2005, 14:13
ken de hele band niet :oops:

:o

Toevallig ooit wel van Eric Clapton gehoord?

hoofd
13 juni 2005, 14:26
Jezus, en hoe lang moeten ze in het revalidatiecentrum blijven na zo'n concert? Ik stel me er echt een podium met rollators, infuzen en beademingsapparatuur bij voor...

Daarintegen heb ik niks tegen de ouwe Cream hoor (op z'n tijd), de nieuwe heb ik nog niet gehoord...

bert k
13 juni 2005, 15:51
Cream heb ik nog niet gehoord. Maar idd, het zijn ouwe mannen. Heb ik wel een leuk verhaal over. Vorige maand naar Soft Machine geweest in Zaandam. Dat zijn dus net zulke dinosaurussen. Ik was met een mat die die gasten kent, dus ik ben met de band wezen eten. Ik zat naast de drummer, John Marshall, oud kereltje die bijna in slaap viel van de jetlag, helemaal beverig en zo. De man wankelt later naar zijn drumstel , tikt af, en geeft een retestrak concert van twee uur. Niks beverig. Die opaatjes kunnen het nog best als het echt moet...

The Mule
13 juni 2005, 17:31
Ik wacht met spanning op nieuw materiaal, maar met een goeie live CD en/of DVD zou ik ook content zijn. Jack Bruce en Ginger Baker zijn nooit afgegleden naar het bedenkelijke niveau van Clapton, en juist die laatste schijnt helemaal opgefrist te zijn door de Cream-reunie...

8-)

Bluesbreaker
13 juni 2005, 18:06
Ik heb ondertussen zo'n beetje alle nummers wel gehoord en ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben.

Ik koop nooit nieuwe cds en al helemaal geen dvds, maar als dit concert in oktober op dvd uit komt haal ik hem meteen op.

Clapton speelt trouwens wel aardig in de stijl van Cream, natuurlijk niet helemaal, maar het is ook niet allemaal wat we de laatste tijd van hem gewend zijn.

Wat ik wel jammer vind is dat hij gewoon op zijn strat speelde, dat hoor je zo duidelijk. Het aggressievere geluid van zijn Gibsons paste gewoon perfect bij de stijl van Cream vind ik.

Antal
13 juni 2005, 19:02
ken de hele band niet :oops:

Ga je schamen! :evil:


Wat ik wel jammer vind is dat hij gewoon op zijn strat speelde, dat hoor je zo duidelijk. Het aggressievere geluid van zijn Gibsons paste gewoon perfect bij de stijl van Cream vind ik.

Kan me voorstellen dat dat minder is idd.

Ritch
13 juni 2005, 21:00
Cream heb ik nog niet gehoord. Maar idd, het zijn ouwe mannen. Heb ik wel een leuk verhaal over. Vorige maand naar Soft Machine geweest in Zaandam. Dat zijn dus net zulke dinosaurussen.

Deep Purple is ook zo'n band... 8-)

vulvasonic
13 juni 2005, 21:15
Cream heb ik nog niet gehoord. Maar idd, het zijn ouwe mannen. Heb ik wel een leuk verhaal over. Vorige maand naar Soft Machine geweest in Zaandam. Dat zijn dus net zulke dinosaurussen. Ik was met een mat die die gasten kent, dus ik ben met de band wezen eten. Ik zat naast de drummer, John Marshall, oud kereltje die bijna in slaap viel van de jetlag, helemaal beverig en zo. De man wankelt later naar zijn drumstel , tikt af, en geeft een retestrak concert van twee uur. Niks beverig. Die opaatjes kunnen het nog best als het echt moet...

Ze waren GEWELDIG!



Bij de weg Bert, zij de opnames nog gelukt? Ik heb nog bewust ergens keihard 'JAWOOOOOOHL' geroepen om er zeker van te zijn dat ik er ook op sta.... :D

Han S
13 juni 2005, 21:31
Jezus, en hoe lang moeten ze in het revalidatiecentrum blijven na zo'n concert? Ik stel me er echt een podium met rollators, infuzen en beademingsapparatuur bij voor...

Daarintegen heb ik niks tegen de ouwe Cream hoor (op z'n tijd), de nieuwe heb ik nog niet gehoord...

No offense vriend, maar als je nog eens een biertje komt zuipen moet je eens meegaan een stukje hardlopen met mijn buurman, loopt (letterlijk) in de VUT. Af en toe kom ik hem tegen op een kilometer of twintig van huis, hardlopend (ja echt hard), petje op, zweetbandjes en ik heb zo'n vermoeden dat je hem niet zult kunnen bijhouden.

Vergis je niet in ouwe lullen maat! :-D

Bluesbreaker
13 juni 2005, 22:23
Ze hebben 2,3,5 en 6 mei gespeeld, dus ze hoeven niet na 1 concert 2 weken plat te liggen (wie weet, na 4 concerten misschien wel 8 weken)

groovyB3
13 juni 2005, 22:54
Wooooow Cream reunion?

Melle, hoe kom je eraan? Ik wil em oooook!

groovyB3
13 juni 2005, 22:55
Jack Bruce lijkt nu trouwens net op Robin Williams :D

defecto
13 juni 2005, 23:28
Cool! Had er al van gehoord, kan het nu eindelijk ook eens horen. 8) Mij viel ook al op dat ie op Robin Williams lijkt op die foto.. :P

vulvasonic
13 juni 2005, 23:32
Cool! Had er al van gehoord, kan het nu eindelijk ook eens horen. 8) Mij viel ook al op dat ie op Robin Williams lijkt op die foto.. :P

Ik kon niet op z'n naam komen, maar ik dacht inderdaad even dat het Robin Williams was....... :D

bert k
13 juni 2005, 23:33
[Bij de weg Bert, zij de opnames nog gelukt? Ik heb nog bewust ergens keihard 'JAWOOOOOOHL' geroepen om er zeker van te zijn dat ik er ook op sta.... :D
Ja, opnames zijn goed geworden, wat ik hoorde is dat ze het inderdaad op CD gaan uitbrengen! En met mijn naam op de hoes! Jaja, zomaar... ikke trots.
Ik laat wel weten wanneer en waar de zaak te krijgen is. (Ik zal ook eens op die jawohl letten)

vulvasonic
13 juni 2005, 23:35
Ik heb Ginger Baker trouwes een aantal jaren terug samen met Jonas Helborg in Nijmegen zien spelen. Stoned als een garnaal (Ginger) en met een enorme joint in z'n vleer ging ie achter z'n drumkit zitten en hij speelde zooooooooo ongelooflijk goed (met die mini dubbel bassdrums van hem).

Geweldig om te zien en te horen.

vulvasonic
13 juni 2005, 23:36
[Bij de weg Bert, zij de opnames nog gelukt? Ik heb nog bewust ergens keihard 'JAWOOOOOOHL' geroepen om er zeker van te zijn dat ik er ook op sta.... :D
Ja, opnames zijn goed geworden, wat ik hoorde is dat ze het inderdaad op CD gaan uitbrengen! En met mijn naam op de hoes! Jaja, zomaar... ikke trots.
Ik laat wel weten wanneer en waar de zaak te krijgen is. (Ik zal ook eens op die jawohl letten)

OOOOOOO GAAF!!!!
Laat het me weten he?

hoofd
14 juni 2005, 00:22
No offense vriend, maar als je nog eens een biertje komt zuipen moet je eens meegaan een stukje hardlopen met mijn buurman, loopt (letterlijk) in de VUT. Af en toe kom ik hem tegen op een kilometer of twintig van huis, hardlopend (ja echt hard), petje op, zweetbandjes en ik heb zo'n vermoeden dat je hem niet zult kunnen bijhouden.

Vergis je niet in ouwe lullen maat! :-D

Hahaha, geef mij een uitdaging en ik neem hem aan...of ik 't aan kan is een tweede :wink:
Ik heb niks tegen ouwe lullen (mijn eerste concert ooit waren de Stones, en dan heb ik het niet over vroegah), zo lang ze zich maar niet oud gedragen...

De gaafste ouwe lul op 't podium die ik heb gezien was Skully Simms met de Jamaica All Stars (soort van Buena Vista Social Club idee maar dan met ouwe jamaicanen). Die gast is hardstikke blind en oud en had een begeleider nodig op het podium...maar die begeleider had 't niet makkelijk :D . Has ie Skully net weer netjes op z'n stoeltje aan de zijkant neergezet en z'n stokkie en trommeltje gegeven, sprong die man weer op om te dansen. Zo mooi, gewoon doorgaan! :dance:

Antal
14 juni 2005, 11:44
Deze kan trouwens ook wel naar bands.

enne, ik heb de link weggehaald. Sorry :oops:

groovyB3
14 juni 2005, 15:21
Link weggehaald? Bootlegs zijn geen illegale opnames.

The Mule
14 juni 2005, 17:02
Link weggehaald? Bootlegs zijn geen illegale opnames.

:-? Ik ben een groot fan van bootlegs, maar het zijn natuurlijk WEL illegale opnames. Bootleg is in het Amerikaans-Engels zelfs een synoniem voor illegaal (had met illegaal gestookte drank tijdens de drooglegging te maken ligt me bij).

Bluesbreaker
14 juni 2005, 18:20
Je had op zn minst de link naar die site met info over Cream kunnen laten staan in plaats van mijn hele bericht verwijderen.

Voor wie hem wil hebben, pm.

Mitch
22 juni 2005, 12:09
Ik heb er ook aardig wat nummers van gedownload maar ze waren allemaal even futloos. Dat stratgeluid van Clapton klopte ook totaal niet met de Cream-sound van weleer. Het was echt een enorme afknapper :cry: