PDA

View Full Version : jcm800 2204



Mr.Bluesbreaker
13 juni 2005, 13:19
Hallelujah, er staan 2* 2204 tops nu op marktplaats!

Ik dacht dat ik ze nooit meer tegenkwam. Ik heb nu echt serieus keihard gas, heb de aanbieder al gemaild. Maar nu de vraag, wat moet zoiets opleveren?? Ze zien er wel smetteloos uit, het is een '81 er en een '83 er, waarvan een gemod is door ene P. van Weelden. 8-)

Iemand nog iets toe te voegen? Zou er een klankverschil zitten tussen een '81er en een '83er?

Negative K3 fan
13 juni 2005, 13:42
als er 1 fdoor van weelden is gemod zal het wel gek zijn als er geen klankvershcil inzit... als ik jou was zou ik niet nadenken en meteen de van weelden halen!

Mr.Bluesbreaker
13 juni 2005, 15:12
Ja ik ga ze eerst ff A/B-en... maybe bevalt die hele mod niet, maarja kan me moeilijk voorstellen dat iemand em minder zou laten klinken als voorheen. Maar heeft iemand een idee wat zoiets moet kosten?

(dan weet ik of ik ook nog een gitaar bij mijn top moet verkopen :cry: )

pol
13 juni 2005, 16:09
vraag het es aan de verkoper misschien.
op ebay gaan die 2204's rond de 600 of 700 euro dacht ik.

Mr.Bluesbreaker
13 juni 2005, 21:54
#$^%$& ze zijn al weg.

axtion henk
14 juni 2005, 00:36
zo, dat ging snel!!! maaruh, wie is die van weelden eigenlijk????

Mr.Bluesbreaker
14 juni 2005, 11:31
Das de vent die ooit de plexi van Eddie van Halen mocht modificeren. Hij doet nogal veel mods aan Marshalls, en zeker niet onverdienstelijk. :)

tillens
14 juni 2005, 13:02
die gast wilde er 1000 voor each hebben, is dat niet overpriced?

Mr.Bluesbreaker
14 juni 2005, 13:12
1000? Das wel erg veel van het goede lijkt me?

Mr.Bluesbreaker
14 juni 2005, 13:12
dubbel

DaveItUp
14 juni 2005, 14:57
Dat is idd teveel, maar ik zou er niet van opkijken als iemand er dat voor heeft betaald.

Antal
14 juni 2005, 15:34
Dat is idd teveel, maar ik zou er niet van opkijken als iemand er dat voor heeft betaald.

Blijkbaar, want hij is verkocht. Wel een hoop geld idd.

Antal
14 juni 2005, 15:35
Dat is idd teveel, maar ik zou er niet van opkijken als iemand er dat voor heeft betaald.

Blijkbaar, want hij is verkocht. Wel een hoop geld idd.

PeArLjAm
14 juni 2005, 18:13
1000 is niet veel voor een van weelden volgens mij. Die 2204's worden sowieso veel waardevoller en P. van Weelden mod ook niet voor niks. Hij schijnt wel een hele goede te zijn, maar dat mag ook wel als je de prijs van zijn mods ziet, die zijn niet misselijk!

taylor
16 juni 2005, 09:55
denk niet omdat van de weelden hem heeft getuned dat het een super amp is,vaak klinken die gemode marshalls niet beter dan het origineel,zelf slechter.

heb zelf een amp van hem gehad en ook over een aantal gemode marshalls van weelden gespeelt ik heb liever het origineel.

1000 euro is toch vrij veel voor een niet originele 2204 uit jaren 80 voor dus 2000 euro kun je er wel 5 of 6 kopen uit 80e jaren

piezo
23 juni 2005, 00:55
Ik zag een jaar geleden een 2204 (met de 2 "verticale" inputs) voor €250 in een winkel staan. Nadat ik op internet had gezocht naar de going prijs van zo'n ding was ie al verkocht. Had hem dus moeten reserveren.
Lesje geleerd.

DaveItUp
23 juni 2005, 09:34
De waarde van een Marshall buizentop kan toch nooit lager liggen dan €250. Zonde man..

AART
23 juni 2005, 10:04
ik heb dat soort dingen ook wel eens gehad.
aangezien ik altijd blut ben kan ik ze nooit kopen.

piezo
23 juni 2005, 12:13
De waarde van een Marshall buizentop kan toch nooit lager liggen dan €250. Zonde man..

Wel als de winkelier er overduidelijk geen verstand van heeft en degene die het aan hem verkocht ook niet!

DaveItUp
23 juni 2005, 17:10
Ik doelde op het feit dat je eerst ging checken wat die dingen waard zijn.

Mr.Bluesbreaker
24 juni 2005, 12:24
Waarom zie ik nooit een 2203 of een 2204 onder de 500 euro... laat staan voor 250 :evil:

piezo
24 juni 2005, 21:54
Ik doelde op het feit dat je eerst ging checken wat die dingen waard zijn.

Ik was gewoon nog niet goed op de hoogte van de waarde van JCM's 800. Zoals ik al zei, ik had hem moeten laten reserveren.

(Heb overigens 20 jaar geleden wel eens een blonde/witte 60'er Fender Bandmaster gekocht voor HFL 100, met RCA blackplates er in en dat was toen ook al een koopje.)

Mr.Bluesbreaker
24 juli 2005, 15:41
Even bumpen...

wat ik me ook afvroeg, is het volgende:
een jcm800 bass versie, 100 watt. Is dit eenvoudig om te bouwen naar een "lead" serie? Dan zou je op zich denk ik een hele vette top kunnen hebben, alleen ik zou hem wel graag zonder pedalen over zijn nek willen laten kunnen gaan, zonder het volume op standje 5/6 te moeten zetten.
Is er iemand die dit eenvoudig en (jaja, budget) voor niet achterlijk veel geld kan doen? Wat moet er dan gebeuren oa.?

Dude
24 juli 2005, 18:43
Waarom zie ik nooit een 2203 of een 2204 onder de 500 euro... laat staan voor 250 :evil:

sja ik heb een 2204 uit 81 met de vertikale inputs voor 450 euros gekocht met flightcase voor 450 euro... jaar of 4 geleden wel,...

Mr.Bluesbreaker
24 juli 2005, 21:08
Is dat een hint dat je hem kwijt wil? Misschien is het handig dat ik mijn mobiele nummer maar in mijn profiel ga zetten vanaf nu? :wink:

Dude
24 juli 2005, 23:38
nog voor geen 900 euro joh... zeker niet na vandaag :D zie andere topic

Negative K3 fan
25 juli 2005, 15:23
Even bumpen...

wat ik me ook afvroeg, is het volgende:
een jcm800 bass versie, 100 watt. Is dit eenvoudig om te bouwen naar een "lead" serie? Dan zou je op zich denk ik een hele vette top kunnen hebben, alleen ik zou hem wel graag zonder pedalen over zijn nek willen laten kunnen gaan, zonder het volume op standje 5/6 te moeten zetten.
Is er iemand die dit eenvoudig en (jaja, budget) voor niet achterlijk veel geld kan doen? Wat moet er dan gebeuren oa.?

ik geloof dat er meerdere soorten marshall bas amps waren, de oude superbass klinken normaal gesproken al heel goed voor gitaar, maar zijn pook simpel om te bouwen naar superlead specs, ik weet alleen niet hoe het met die zit.

Dude
27 juli 2005, 02:29
ik geloof dat er meerdere soorten marshall bas amps waren, de oude superbass klinken normaal gesproken al heel goed voor gitaar, maar zijn pook simpel om te bouwen naar superlead specs, ik weet alleen niet hoe het met die zit.

ik vind het prachtig om te zie dat jij werkelijk op elke post met een of ander vaag antwoord moet reageren die vol staat met flarden "kennis" welke je van andere fora geplukt hebt.

Dat soort info heeft toch niemand wat aan man, het is hartstikke leuk om steeds info te geven over zaken die je zelf niet kent of geprobeert hebt maar daar koopt niemand wat voor.

Kick jij op een hoge postcount ?

Negative K3 fan
27 juli 2005, 15:48
ik geloof dat er meerdere soorten marshall bas amps waren, de oude superbass klinken normaal gesproken al heel goed voor gitaar, maar zijn pook simpel om te bouwen naar superlead specs, ik weet alleen niet hoe het met die zit.

ik vind het prachtig om te zie dat jij werkelijk op elke post met een of ander vaag antwoord moet reageren die vol staat met flarden "kennis" welke je van andere fora geplukt hebt.
ik vind het prachtig hoe een volwassen reetafveger voor de minder verstandelijk bedeelde medemens toch altijd zo kan zeiken op een boerde puber, zonder kennis ook nog eens!


Dat soort info heeft toch niemand wat aan man, het is hartstikke leuk om steeds info te geven over zaken die je zelf niet kent of geprobeert hebt maar daar koopt niemand wat voor.
Nee alsof iemand iets koopt voor dat gezeik van jou, waarschijnlijk minder dan steeds info te geven over dingen die ik een beetje ken en wel degelijk geprobeerd heb



Kick jij op een hoge postcount ?

nee, niet meer althans :D

Negative K3 fan
27 juli 2005, 15:48
ik geloof dat er meerdere soorten marshall bas amps waren, de oude superbass klinken normaal gesproken al heel goed voor gitaar, maar zijn pook simpel om te bouwen naar superlead specs, ik weet alleen niet hoe het met die zit.

ik vind het prachtig om te zie dat jij werkelijk op elke post met een of ander vaag antwoord moet reageren die vol staat met flarden "kennis" welke je van andere fora geplukt hebt.
ik vind het prachtig hoe een volwassen reetafveger voor de minder verstandelijk bedeelde medemens toch altijd zo kan zeiken op een boerde puber, zonder kennis ook nog eens!


Dat soort info heeft toch niemand wat aan man, het is hartstikke leuk om steeds info te geven over zaken die je zelf niet kent of geprobeert hebt maar daar koopt niemand wat voor.
Nee alsof iemand iets koopt voor dat gezeik van jou, waarschijnlijk minder dan steeds info te geven over dingen die ik een beetje ken en wel degelijk geprobeerd heb



Kick jij op een hoge postcount ?

nee, niet meer althans :D

pol
27 juli 2005, 19:49
over die marshall jcm800 bass amps met de slope en variabele mid :
die zijn totaal anders dan de ouwe superbass, en niet eenvoudig naar een ander marshall circuit om te bouwen, te preamp is volledig anders, en voor gitaar is hier niet veel mee aan te vangen, zelfs voor bas zijn die dingen niet geweldig, maar de eindtrap en de onderdelen zijn wel goed natuurlijk.

bij die van mij is de preamp wel omgebouwd tot een 2203 circuit, en klinkt supervet, maar hiervoor is de preamp wel volledig opnieuw gebouwd(point to point) op een apart bordje, de originele preamp zit er nog in, maar die is volledig gebypassed nu, en de eindtrap is gewoon hetzelfde gebleven.

als je zo een amp koopt, reken dan op een extra 200 - 300 euro om em bruikbaar te maken voor gitaar, of je moet em als eintrap voor een rack preamp willen gebruiken.