PDA

View Full Version : mode four cabinet MF 280 speaker vraagje



istari
13 juni 2005, 09:21
Nu vroeg ik me af, op de technische fiche van de Mode Four cabinets van Marshall staat dat in de MF 280 cabs Celestion/Marshall Vintage 30 MF speakers zitten. Nu vraag ik me af, zijn die dezelfde als gewone vintage 30 speakers, beter/slechter, of gewoon anders?

Let wel, het gaat om de MF 280 cabinets, de MF 400 cabinets hebben de celestion 75 speakers

istari
15 juni 2005, 13:13
niemand?

pol
15 juni 2005, 14:24
yo,
het zijn gewone vintage 30's die erin steken, ik weet wel niet of ze tegen lage G-snaren kunnen.

istari
15 juni 2005, 14:49
bedankt voor de info

de cab is afgesteld om een betere akoestiek te hebben om in downtuned D te spelen, dus ik neem aan dat het beestje ook wel lage G aankan, zoals het al een jaar doet.

guhlenn
15 juni 2005, 15:17
Eh ja lekker is dat. Roep anders onzin.

Het zijn custom voiced celestions. dus geen vinatge 30, anders hadden ze het wle gewoon zo genoemd. En vinatge dertig zijn 60 watt x4 = 240 watt. Dus het zijn andere. Lage G kunnen ze denk ik wel aan, maar je girtaar moet dan wel als een gek afgesteld worden...

pol
15 juni 2005, 15:30
der is niks custom gevoiced aan die 280 modefour speakers, het zijn gewoon vintage 30's .

die 400 watt cabs misschien, maar daar heb ik het hier niet over.

en over die 280 watt, als marshall vind dat die speakers 70 watt het stuk aan kunnen zetten gewoon 280 watt op de box, net zoals bij de marshall vintage cabs.

maar het zijn toch gewone vintage 30's, niks custom gevoiced.

guhlenn
15 juni 2005, 15:37
Tenzij je bij marshall werkt ... Ik haal het van hun site.

Dat van die 70 watt heb ik wle vaker gehoord daar kan ik wle in mee...

Laat ik het anders stellen, iedereen schijnt een natte onderbroek van v30's te krijgen, waarom zou marshall dan in godsnaam met iets anders adverteren. Zo dom zijn ze daar ook weer niet...

MAw; waarom denk je dat?

pol
15 juni 2005, 15:59
pure marketing : maw, hun vintage 30's adverteren alsof ze speciaal gevoiced zouden zijn voor lage stemmingen, ze willen gewoon dat mensen die een modefour kopen ook de bijbehorende kast aanschaffen, en dit door het publiek wijs te maken dat hun speakers speciaal en anders zijn,
terwijl gewoon de kast meer laag geeft doordat die hoger is en wat steviger is van constructie.

Mesa doet dat ook met hun vintage 30's , die zijn zogezegd ook speciaal geselecteerd en naar mesa specs gemaakt, terwijl der geen enkel verschil is tussen die speakers en de gewone vintage 30's.

Al die kasten klinken alleen anders door de constructie en het materiaal van de kast zelf, dit maakt enorm veel verschil uit voor het geluid.

pol
15 juni 2005, 16:00
pure marketing : maw, hun vintage 30's adverteren alsof ze speciaal gevoiced zouden zijn voor lage stemmingen, ze willen gewoon dat mensen die een modefour kopen ook de bijbehorende kast aanschaffen, en dit door het publiek wijs te maken dat hun speakers speciaal en anders zijn,
terwijl gewoon de kast meer laag geeft doordat die hoger is en wat steviger is van constructie.

Mesa doet dat ook met hun vintage 30's , die zijn zogezegd ook speciaal geselecteerd en naar mesa specs gemaakt, terwijl der geen enkel verschil is tussen die speakers en de gewone vintage 30's.

Al die kasten klinken alleen anders door de constructie en het materiaal van de kast zelf, dit maakt enorm veel verschil uit voor het geluid.

istari
15 juni 2005, 17:10
ik heb me verghist de cabs heten mf 250, niet mf280, dus de wattage zalw el kloppen

nu, ik heb nog een cab met greenbacks ook, dus de combinatie met v30's en greeenbacks klinkt wel mooi.

guhlenn
16 juni 2005, 09:35
Da;s dan ook weer logisch. Ah well. Ze heten overigens echt mf 280 hoor. Doet er ook niet toe.

GEzien de prijs denk ik dat pol het bij het rechte eind heeft. I cave in. ;-)

Kamiess
16 juni 2005, 15:04
Weet iemand dan ook het geluidverschil tussen een 1960AV of BV en die MF280??

Ben wel nieuwschierig omdat er volgens mij wel prijsverschil in zit.