PDA

View Full Version : Full-drive 2 vs. Hot Drive 'N Boost mk III



vulvasonic
12 juni 2005, 22:13
Hoi.

Ik ben op zoek naar een lekkere overdrive met een extra boost functie. En ik heb gemerkt dat er maar verrekt weinig pedaaltjes zijn die aan die eisen voldoen.

Wie heeft beide pedalen getest en hoe kan ik ze vergelijken? (Bij mij in de buurt kan ik alleen de Full-drive testen).

BartL
13 juni 2005, 10:06
Van wat ik me nog kan herinneren van de HDBmk2:
De drive vond ik wel ok. Niet echt om mee te scheuren ofzo, maar voor lichte OD zeker niet slecht.
De boost is echt een dikke goede volume boost die prima is af te stellen. Volgens mij vinden velen dit een van de beste boosts die er is.

phx
13 juni 2005, 10:26
Zelf ook de hdnb gehad van carl martin, vond hem niet speciaal. Vooral de prijs gezien niet, doe mij maar een tubescreamer.

vulvasonic
13 juni 2005, 20:43
Dank.

En hoe verhoudt de klank zich tov de Fulltone?



En nog een andere; heeft iemand al ervaring met de nieuwe pedaaltjes van Vox? Ik heb het over dat trio met een 12AX7 buisje.

jero
14 juni 2005, 10:27
De fulldrive 2 is een tubescreamer achtige overdrive, en komt dus ook met de voor- en nadelen van een tubescreamer. De Carl martin is qua sound wat korreliger, heeft wat meer hoog en ook meer gain. De boost van de fulldrive 2 werkt alleen als de overdrive aanstaat en voegt flink wat gain en compressie toe. De boost van de CM is niet zozeer een gain boost maar een volume boost, en werkt ook als de overdrive uitstaat. Je kunt dus ook je cleane sound boosten met de boost van de CM.

vinni
14 juni 2005, 10:36
Heb de Carl Martin zelf gehad. De fulldrive heb ik een paar dagen getest.

De fulldrive vond ik niets. Geen karakter en geen mooi rond natuurlijk geluid.
De CM daarentegen vond ik heel erg goed. Mooie romige overdrive. Niet te zwaar. De boost is uitstekend.

Voorkeur gaat dus uit naar de CM.


Groet,
Vinni

jozum
15 juni 2005, 19:26
ik ben zelf al een tijdje bezig met een Visual Sounds Route 66. Hierin zit een overdrive (tubescreamer circuit dacht ik) en een compressor, die los van elkaar te gebruiken zijn. Ik ben vooral erg te spreken over hoe allround hij is, vrijwel alles wat ik wil kan ik er uit halen.

Geen metal etc., maar in combinatie met mijn ds1 krijg ik zelfs een dikke vette jimifuzz. Bovendien is ie rocksolid. Misschien de moeite waard om eens te proberen...

jozum

niels5150
23 juni 2005, 10:28
ik heb sinds kort de plexitone van Carl Martin, en die klinkt echt geweldig op mijn Shiva. Heeft een crunch en high gain kanaal, met los een schakelbare boost die tot 20 Db gaat. Je hebt dus 5 sounds! alleen boost, crunch, hi gain, crunch plus boost en high gain plus boost.
Ik heb ook de fulltone fulldriveII die ik ook waanzinnig vind klinken, alleen de CM gaat gewoon een stapje verder qua gain, en dat had ik nodig. Te gek voor solo's en vette scheurgitaren!

tillens
23 juni 2005, 11:33
heb die fulldrive ook getest, wat een crap geluid zeg. kijk ook eens naar een banzai fireball, die is wat heftiger en heeft meer klank. de visual sounds zijn oko goed, vraag anders marc odijk ook effe om tips.. die plexitone is trouwens wel gaaf zo als je het leest!

duckman
23 juni 2005, 14:21
ik heb sinds kort de plexitone van Carl Martin, en die klinkt echt geweldig op mijn Shiva. Heeft een crunch en high gain kanaal, met los een schakelbare boost die tot 20 Db gaat. Je hebt dus 5 sounds! alleen boost, crunch, hi gain, crunch plus boost en high gain plus boost.
Ik heb ook de fulltone fulldriveII die ik ook waanzinnig vind klinken, alleen de CM gaat gewoon een stapje verder qua gain, en dat had ik nodig. Te gek voor solo's en vette scheurgitaren!


+1, ik gebruik de plexitone met een jcm800 2203.
Errug lekker...

Buurman
5 juli 2005, 23:03
Heb zelf de MK 3. Zeer natuurlijk, voegt bij lage gain instellingen alleen wat drive toe en laat je lage tonen intact. Klinkt bij high instellingen nog steeds overtuigend, met aangename en goed instelbare mids. Heb MK 1, MK 2 en Plexitone gehad, en dit is voor mij de beste. Hangt ook sterk van je versterker af. Ik combineer 'm overigens vaak met een Tubescreamer, hetgeen echt enorm veel mogelijkheden biedt.

De Fulltone vind ik minder veelzijdig. Lekkere blues en mild rock geluid, maar geen hardrock. Het mooie aan de Fulltone is dat je het 'gebooste' signaal wat meer compressie kunt meegeven, waardoor je leads wat vloeiender worden, en je slaggeluid geen soep wordt. Het nadeel van de Fulltone is echter, dat je je volume veel minder kunt opkrikken met de boost dan bij de Carl Martin.

Beide hele goeie pedalen. De Mk 3 is mijn favoriet vanwege de eenvoudige bediening en veelzijdigheid. Hier kun je werkelijk geen slecht geluid uit halen. Zeer ondergewaardeerd pedaal.

marc_o
8 juli 2005, 14:34
Het is natuurlijk maar waar je 'm op aansluit.
Heb de CM MK2 gehad en snel verkocht nadat ik de Visual sound Jeckyll & Hyde hoorde (rode versie!!!).
Heb ook een TS808 en de Jeckyll & Hyde komt goed in de buurt qua overdrive en heeft dan nog een extra drivekanaal aan boord, dus je hebt er 2 die smaen, maar ook onafhankelijk te gebruiken zijn...
Plexitone heb ik nog niet gehoord, lijkt me erg interessant.
Heb wel de Vox cooltron getest, de brit boost en die was erg overtuigend. Daarvan is er ook een Bulldog Distortion en als die van dezelfde kwaliteit is, wat ik wel verwacht, is dat echt een killer van een pedaal.....zeker eens proberen.
Je kunt ook proberen 2 losse pedalen te combineren...