PDA

View Full Version : Beginnen ..., maar hoe ?



anoniem
14 oktober 2001, 15:08
Hoi,

Ik wil al een tijdje beginnen met gitaarspelen beginnen.
Het liefst een elektrische.
Maar is het niet beter om acoustisch te beginnen ?
Hoe lang zou je moeten spelen voor je de overstap acoustisch -> electrisch kunt maken ?
Ik heb wel ervaring met muziek, kan vioolsleutel lezen, maar weet nix over gitaren.
Wie helt me op weg ?

PeArLjAm
14 oktober 2001, 17:23
Ik ben begonnen met acoustisch gitaar, ik dacht dat dat beter was en dan later over stappen op electrisch. Maar al na een half jaartje ofzo wou ik een electrisch gitaar, dus kocht ik er een en ik denk dat het niet zoveel uitmaakt. Als jij gewoon electrisch wilt spelen moet je niet eerst acoustisch spelen, voor je techniek maakt het niet zoveel uit volgens mij.

Ic3gl0vE
16 oktober 2001, 16:48
je meot gaan doen wat je LEUK vind, als je electrisch wilt spele maar je gaat acoustisch spele zal je er niet zoveel plezier in hebben en dus minder oefenen. als je begint met wat je leuk vindt ga je meer oefenen en wordt je sneller een betere gitarist. als je met electrisch wilt beginnen GEWOON DOEN!

B_FORCE
16 oktober 2001, 21:42
ik heb eerst akoestisch gedaan/doe, voor meerdere dingen , goeie basis (lastige spelen dan elektrisch) zijn niet zo duur, kan eens bij een kampvuur spelen (?), en later als je elektrisch gaat spelen, heb je nog eens wat anders. (er zijn schitterende akoestische nummers van div bands, maar natuurlijk ook elektrisch)
over die lastige grepen op akoestisch, zo train je een beetje je vinger spieren, voor als dat nodig is.

MASTERHOMIE
16 oktober 2001, 22:12
ik heb gelijk een electische gekocht maar de persoon die hem heeft gekocht zei dat ik beter eerst acoustisch kon beginnen. ik ben wel gewoon elektisch begonnen. ik vind het veel meer voordelen hebben dan een achousische

KoRnFreaK
27 oktober 2001, 22:07
Op 2001-10-16 15:48, schreef Ic3gl0vE:
je meot gaan doen wat je LEUK vind, als je electrisch wilt spele maar je gaat acoustisch spele zal je er niet zoveel plezier in hebben en dus minder oefenen. als je begint met wat je leuk vindt ga je meer oefenen en wordt je sneller een betere gitarist. als je met electrisch wilt beginnen GEWOON DOEN!

Jezus, soz hoor, maar wat een crap, bullshit zeg.... ''doen wat je leuk vind....'' ik zou als k jouw was beginnen met acoustisch, dat is iets moeilijker, dus gaat het daarna beter op een elektrische.. en, btw, elektrische is duurder, en dan weet je ook nog niet eens of je gitaar spele wel leuk vindt... en, btw, gelijk een echte gitarist wordt je toch niet zomaar.. als k jouw was zou k beginnen met les nemen , eerst op acoustische, en als je een beetje goed bent, moet je een vette elektrische kopen.... hehehe..... :smile:

anoniem
28 oktober 2001, 01:40
als je graag elektrisch wil spelen, kun je daar prima mee beginnen hoor.. (heb ik ook gedaan en ik kan ook akoestisch spelen)

als je akoestisch begint, omdat je dan 'makkelijk' naar een elektrische gitaar kan overstappen, loop je een grote kans dat je er snel mee stopt, omdat je niet het geluid krijgt wat je verwacht.. en dus geen motivatie krijgt om door te gaan..

SteavisSmokin
28 oktober 2001, 15:01
Misschien dat acoustisch beginnen wel 'beter' is omdat je bij een electrische waarschijnlijk distortion gebruikt en evt. andere effecten waardoor foutjes minder hoorbaar zijn. Op een acoustische wordt zoiets gelijk 'afgestraft'. Maar als je het liefst electrisch wilt spelen dan moet je dat doen, anders heb je waarschijnlijk niet voldoende motivatie.

Ik heb trouwens nog een electrische beginners gitaar (hohner strat kopie) te koop. Stel dat je interesse hebt kan je me altijd effe mailen.

Speedpete
28 oktober 2001, 21:07
Ik ben net begonnen (2 weken geleden)...

Aangezien er geen leraren in de buurt wonen (dorpie) leer ik het via internet en een boek ('De gitaar' van Denyer).. althans dat probeer ik...

Ik wil later ook elektrisch gaan spelen maar gezien de prijzen (ik ben links en sta erop dat ik links ga spelen) akoustisch begonnen.. Ik probeer nu een beetje de bewegingen en het gevoel te pakken te krijgen door gewoon een beetje rocky nummers na te spelen.. anouk, kane, etc. etc.