PDA

View Full Version : gitaar, wat koop je er verder bij?



roeltheworld
12 juni 2005, 19:03
hallo! :) hartstikke nieuw hier , en ooit moet de spits erafgebeten worden, dus bij deze!
/me gaat een gitaar kopen!

na vorige week wat bij een maatje mijn eerste 4 akkoordjes gespeeld te hebben heb ik het te pakken.. ik wil leren spelen... en natuurlijk een gitaar!
ik *had* een budget van 100 euro in mn hoofd. heb de dean evo xm vastgehad en een squier bakje van dezelfde prijs ... tja
om een lang verhaal kort te maken, mijn keuze is gevallen op een dean vendetta 2. goedkope gitaren spelen toch wat... nja noem het niet-ergonomisch.
budget voor een marshall podiumblazer of buizenapparatuur heb ik niet (komt later), maar ben wel uitgerust met een zeer goede digidesign voorversterker, (voorlopig wat) software effecten (delay/distortion), en een setje monitorspeakers, waar maaktnietuitwat gewoon goed door klinkt :) opnames in een later stadium zijn in ieder geval geen probleem :D

wat ik eigenlijk nog zoek zijn wat kleine dingetjes die ik bij mn gitaar moet kopen, zoals dean's stack in a box (http://www.deanguitars.com/amps_mis/StackBox.gif) erbij, dan heb ik in de zomer wat te doen op het dakterras zonder dat de parasol bij de buren omvalt :roll:

snaren, hoes, tuner, weet ik t.... wat zijn makkelijke gitaar-accesoires die je in ieder geval moet hebben? en wat zit er als het goed is bij je gitaar als je m koopt?

roeltheworld
12 juni 2005, 19:05
(even kort over mijzelf. ik ben naast (nu dus) gitaarliefhebber ook synthfreak. elektronische klankopwekking is mn grote passie) :D

Fumi SG
12 juni 2005, 19:12
Als je gewoon een gitaar koopt zit er niks bij, alleen de snaren die erop liggen. Maar misschien kun je een mooie deal sluiten maar dat zal je niet heel veel schelen denk ik.

Verdere handige dingen zijn plectrums en een standaard. En zorg dat je altijd een paar setjes snaren in huis/gigbag/koffer hebt zitten, want ze knappen altijd onverwacht!! :wink:

Fumi SG
12 juni 2005, 19:13
owjah, een snoertje naar je amp/mixer of whatever is ook wel handig! :razz:

roeltheworld
12 juni 2005, 19:20
snoerkes! niet eens over gedacht :roll: oepps!
ik heb nogal wat jack-jack microfoon- en instrumentkabels liggen. denk dat de microfoonkabels qua afscherming en karakteristiek het beste zullen gaan. of heb je voor gitaar speciale kabels nodig ?

denk dat ik maar eens probeer een gratis standaard en wat snaren bij mn deal te scoren :) is een draagband essentieel ?

Wormaap
12 juni 2005, 19:20
Snoer, tas, band (heel belangrijk :P) plectrums, standaard en misschien inderdaad wat reservesnaren :)
Als je synthspeler bent heb je ws. de snoeren al :P
Ja, draagband is essentieel, en je hebt gewoon die jack-jack snoeren nodig :)

Fumi SG
12 juni 2005, 19:25
hmz.. ik denk niet dat je veel gratis spul kunt regelen bij een gitaar van €100,-!

roeltheworld
12 juni 2005, 19:28
hee hee ik zei dat ik een vendetta 2.0 ging aanschaffen! ;)

Fumi SG
12 juni 2005, 19:40
ah kijk aan! Nou, misschien kun je wel wat regelen. Hangt ook heel erg van de verkoper af hoor!! :wink:

roeltheworld
12 juni 2005, 19:42
als ik niks kan regelen dan loop ik gewoon weg en koop ik m ergens anders :)

Jerre
12 juni 2005, 19:48
Microfoon kabel is the way to go !
Lekker dik en goed afgeschermd, meer moet da ni zijn.
Ik doe het ook al jaren zo.
Klank is beter en het kost minder, figure it out :lol:

roeltheworld
12 juni 2005, 19:54
dus even een kort lijstje van wat makkelijke zaken :

1. standaard
2. band
3. extra snaren

is een goede vloerstandaard duur?

Fumi SG
12 juni 2005, 19:56
nee

4. plectrums
5. stemapparaatje

:wink:

roeltheworld
12 juni 2005, 20:14
4. juist! bedankt! ;)
5. vond m net in mn lijstje met (legale!) software :)
http://www.xs4all.nl/~pauliz/img/tuner.JPG

verder ben ik eruit wat ik nodig heb!