PDA

View Full Version : PRS SE



Tupelo
12 juni 2005, 18:46
PRS Santana SE eigenlijk een goede gitaar? Ze zijn zo goedkoop verhoudingsgewijs.

Zal wel uit Korea komen & wat gestript zijn, maar wat er over blijft is dat de moeite waard voor dat geld? kan er nieuw misschien eentje aankomen voor 419 euro... :-?

Bluesbreaker
12 juni 2005, 18:55
Ik vind het nogal nep gitaren, maar veel mensen vinden het wel te gekke dingen.

Fumi SG
12 juni 2005, 18:56
Ik vind het nogal nep gitaren, maar veel mensen vinden het wel te gekke dingen.

de SE of PRS in het algemeen??

Jax
12 juni 2005, 19:02
waarschijnlijk alleen de SE.... :roll:

Bluesbreaker
12 juni 2005, 19:06
Inderdaad, de SE

MjS
12 juni 2005, 19:17
Ik vind sommige SE's er wel beetje nep uitzien, maar dat is dan vooral de Billy Martin SE. Ik heb zelf een Santana SE (1e editie) en ik vind het een hele goede gitaar. Speelt heerlijk, klinkt erg goed, gewoon leuke gitaar. Ik zou hem die 400 euro dubbel en dwars waard vinden. Maar het blijft persoonlijk natuurlijk.

Tupelo
12 juni 2005, 19:31
Artikel op gitaarnet waarin de gitaar geëvalueerd wordt is erg positief.
Heb er zelf maar 1* heel kort op gespeeld. Te weinig om een goede indruk op te doen. Misschien deze week 1st ff in DB uitproberen.

Tupelo
12 juni 2005, 19:31
Artikel op gitaarnet waarin de gitaar geëvalueerd wordt is erg positief.
Heb er zelf maar 1* heel kort op gespeeld. Te weinig om een goede indruk op te doen. Misschien deze week 1st ff in DB uitproberen.

Rock n' sad
12 juni 2005, 19:38
ik heb deze :

http://www.wizardguitars.com/acatalog/prsselrg.jpg

maar dan wel de tremelo eruit gehaald

Ik vind het zeker geen misse gitaar , blijft goed lang gestemd , actie zou wel iets lager kunnen bij mij , maar durf er niet echt zelf aan te prutsen , goede winkels zijn hier niet echt in de buurt , maar ze speelt nof steeds goed hoor.
imo een beetje te vergelijken met epiphone les pauls , in elk geval qua bespeelbaarheid en gewicht , maar dan ben je met een prs veel verder qua originaliteit :razz:

ze kan ook alle stijlen aan , en kan goed omgaan met redelijk veel gain , blijft mooi gedefinieerd klinken

en echte pro die al 30 jaar in het vak zit , gaat er niks aan vinden , maar voor 420 € heb je wel een fantastische gitaar , ik heb er een jaartje geleden 480 € aan gegeven , dus de prijs is niet zo laag , maar wel onder het gemiddelde

Als ik eerlijk mag zijn , speel ik thuis liever op m'n squier , Omdat ik soms wel wat wild kan worden tijdens het spelen , en wil niet dat mijn prs schade lijdt ( ben er namelijk van overtuigd dat die later veel gaan opbrengen :lol: ) maar bij het serieuzere werk , neem ik zowiezo mijn prs mee !

Moest ik ze nog niet hebben , zou ik het zeker doen !

fred dons
13 juni 2005, 10:28
als je ze een klein beetje aanpast zijn het hele goede en veelzijdige gitaren
ik vind de pickups die er inzitten nogal saai en die heb ik dan ook vervangen en nu krijgen deze gitaren net zoveel speeltijd als mijn
" echte" prs
wat ik met name goed vind aan de SE is de neck, die is wide fat en voelt precies het zelfde als zijn amerikaanse broer

santana se met 3 x seymour duncan p90 + tremonti se met seymour duncan humbuckers
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=99&page=13&ktw=07cee0fd20c2b544f366f300bf8c0d6f

frekie
13 juni 2005, 12:12
Hee Fred, wat is dat voor Ibbie archtop? Chique :-D ding man!

Wormaap
13 juni 2005, 13:00
Erg veel ervaring met de PRS SE's heb ik niet, maar de PRS Soapbar SE (singlecut versie) die ik vrij regelmatig bespeel (is de gitaar die m'n leraar altijd meeneemt naar de lessen) speelt best ok en klinkt érg lekker als je't mij vraagt :)

fred dons
13 juni 2005, 13:28
die ibbi is een nieuw model (van de artcore series) , de dag dat hij bij Dirk Witte binnenkwam heb ik hem opgehaald (ik liep toevallig langs :D )

de slagplaat is niet origineel, die heb ik zelf gemaakt,oorspronkelijk zit er een flamed maple slagplaat op
ik wilde altijd al een leuke jazzgitaar hebben en deze was niet alleen betaalbaar maar klinkt daarnaaast ook erg goed

prs
13 juni 2005, 15:01
kan er nieuw misschien eentje aankomen voor 419 euro...

Waar kun je die voor dat geld nieuw krijgen?

Aad-d-h-d
13 juni 2005, 15:20
't is net als de eeuwige discussie over Epiphone en Gibson....