PDA

View Full Version : Tokai



Hendrix
12 juni 2005, 13:44
Hallo,
Ik zit eraan te denken om een Tokai aan te schaffen, maar welke gitaarwinkels in Nederland verkopen deze?

groeten,
Dennis

...rock...
12 juni 2005, 13:53
ik denk weinig volgens mij zijn die alleen tweedehands te koop op ebay ofzo was tokai eigenlijk niet voor de oosterse landen bedoeld en niet voor europa?

Daniël_san
12 juni 2005, 14:06
staat dat niet op www.tokaiguitars.nl?

Hendrix
12 juni 2005, 14:15
staat dat niet op www.tokaiguitars.nl?
Ik denk dat ik maar een mailtje stuur.

Tupelo
12 juni 2005, 17:31
Hallo,
Ik zit eraan te denken om een Tokai aan te schaffen, maar welke gitaarwinkels in Nederland verkopen deze?

groeten,
Dennis

Bij het tankstation.... (de aanstekers tenminste) :wink:

Misschien kun je deze gitaarbouwer eens bellen:

de Vocht
Roessel 4a
5761RP Bakel
Tel: 0492-342275

Was in 1992 in ieder geval een Tokai liefhebber. Hij kon ze destijds ook leveren geloof ik.

Diedo
12 juni 2005, 18:24
Stand-By in Utrecht heeft ze geloof ik. www.stand-by-online.nl

frekie
13 juni 2005, 12:26
Ik zag laatst een aantal advertenties op 2dehands enz van Peter Lourens, die zat achter Tokai.nl. Ik heb een site gehad over Tokai, toen mailden we nog wel eens. Ik weet niet of Jap Tokais nog worden geimporteerd of zelfs nog worden gemaakt. 2dehands worden ze steeds duurder, ik heb mijn Goldstar Sound strat nog verkocht voor 550 euri, je ziet ze nu al voor 750. Geweldige resonante gitaar maar de standaard elementen vond ik wat zwak.

Lock en Load
15 juni 2005, 21:08
Op Gitaarmarkt.nl (hehe) staat nu een 1979 Tokai Les Paul Custom in ondertussen vintage white. En ik daar echt dikke GAS voor gekregen. Maar is €750 het wel waard?

Ik kon eerst ook niet meer kiezen tussen Tokai LP of Rack Gear. Maar nu er ook nieuwe Tokai LP's hier te krijgen zijn is dat al een kleiner dillemma.

Tokai LP (€750 goede prijs voor die 1979 LP custom?)of Rack gear?

guvnor
16 juni 2005, 19:09
Hoe moet ik de onderlinge verschillen bij Tokai Strats eigenlijk zien? Je hebt de Goldstar sound, de Springy Sound...
Wat is de betere en waarom?

Stratman70
16 juni 2005, 20:01
Eerst waren er de SS's (tot '82) en daarna kwamen de GS's (vanaf '82)

Goldstarsound en Springy's zijn van dezelfde kwaliteit. Het verschil zit 'm in wat details:

- serienummer:
Bij GS zijn dat kopieën van Fender serienummers uit de jaren 50 en 60
bij SS zijn het eigen serienummers, waar totaal geen logica vanaf te lezen valt (dus geen jaartal etc.)

Stemmechanieken:
Bij GS: "DeLuxe" er achterop
Bij SS: "Tokai" er achterop

Logo: (het grote verschil)
Bij GS: dikker logo met eigen lettertype "Tokai" en met kleine lettertjes eronder "The musical instruments of the world"
Bij SS: "Spaghetti logo"achtige 7okai logo met kleine lettertjes:
"This is the exact replica of the good old strat"

Brugzadeltjes:
Bij GS: "Final Prospec"
Bij SS: "Tokai"

Verder ligt de kwalitiet meer aan het typeNUMMER, bijv. de tst50, 60, 70 of 80

Deze nummers verwijzen naar het bedrag (destijds) in Yen, dus 50.000 yen, 60.000 yen etc.

De duurste modellen hebben wat betere hardware, standaard DiMarzio elementen en body's uit één of twee stukken.

Zie voor foto's mijn topic over "Gitaar gekocht in Veenendaal" of zoiets ergens.

guvnor
17 juni 2005, 08:32
thank U Stratman...