PDA

View Full Version : Tweedehands gitaar



darkrazer
12 juni 2005, 14:20
Beste Allemaal,
Ik heb een aantal jaar akoestisch gespeeld maar nu wil ik wel eens elektrisch proberen. Maar wat zijn punten om op te letten als je 2e hands gitaar koopt (mijn budget is niet groot)?
Ik zag een Vester stage series gitaar, weten jullie of dat een beetje een goede is, of raden jullie wat anders aan?
Mijn budget is ongeveer €100,-

BassAgent
12 juni 2005, 14:23
Punten om op te letten: de algehele staat van de gitaar (lak, afstelling, beschadigingen enz.), de klank (zijn de elementen nog in orde), de orginaliteit van de gitaar (hoeveel is eraan veranderd), de prijs in verhouding tot de nieuwprijs (60% is normaal) en gewoon het gevoel wat je hebt bij de gitaar op het moment dat je hem probeert.

guitarmusicman
12 juni 2005, 14:23
Ik zal je moeten teleurstellen, want met een budget van 100 euro zal je nergens komen. Denk er aan dat je ook nog een versterker moet kopen.

Meestal probeer ik op zulke vragen nog wel andere bruikbare tips te geven, maar het enige wat in dit geval te zeggen valt is: doorsparen.

Maar de genoemde tips door bassagent zijn idd de dingen waarop je moet letten bij de aanschaf van een tweedehandse gitaar.