PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar, beperkt budget



Calimethar
12 juni 2005, 13:33
Ik speel zelf al een hele tijd akoestische gitaar, maar nu wil ik een elektrische hebben. Ik heb maar €100,- te besteden en ik kwam deze (http://www.poppeliers.nl/aanbieding.html/) gitaar tegen (die van 99 euro). Het is overigens de zelfde gitaar als deze (http://www.muziekinstrumenten.com/spec.html?id=14286/).

Mijn vraag: is dit een goede gitaar voor deze prijs? Ik snap zelf ook dat dit niet 's werelds beste gitaar is, maar is het geen baggerding?

Wietse.com
12 juni 2005, 13:37
Je linkjes deden het niet. De onderstaande zijn dezelfde linkjes maar dan wel werkend:

http://www2.muziekinstrumenten.com/0610141445-2.jpg

http://www.muziekinstrumenten.com/index2.html?id=14286

http://www.poppeliers.nl/aanbieding.html

En voor dat geld kan je eigenlijk geen miskoop doen. Wat je zegt, geen wereld gitaar, maar je hebt wel alles wat je nodig hebt erbij in een startersetje...

Als je alleen na een half jaar een keer op een gitaar van hogere kwaliteit speelt merk je het verschil, relatief gezien is zo'n goedkoop setje 'waaierboomhout'...

Het ontstemt snel, klinkt niet altijd even zuiver/mooi/gebalanceerd.

Echter, om te beginnen? Prima!

Fumi SG
12 juni 2005, 13:38
hmz.. welke gitaar is het eigenlijk?? :razz: De eerste link doet het niet, en bij de 2e krijg je iets heel anders. Maar 100 euro is wel heel weinig voor een gitaar. Je zou dan beter ff door kunnen sparen tot je €180,- hebt en dan een Richwood kopen. Die schijnen heel goed te zijn, zeker voor het geld.

Is die gitaar die jij gezien hebt niet toevallig een Stagg?? Zojah, niet doen!! :wink:

BassAgent
12 juni 2005, 13:38
Fijn dat je links post, maar ze werken allebei niet.
http://www.feedback.nl/nieuw/png_cache/ZGVhbi1ldm94bTM1MDM1MDUwZmZmZmZm.jpg
How 'bout de Dean Evo XM? 89 pleuri bij Feedback.
Voor iets meer, namelijk 124 euro heb je een Richwood Strat:
http://www.backandforth.nl/RE-52-BK.jpg

Wietse.com
12 juni 2005, 13:41
Mijn linkjes zijn zijn linkjes maar dan wel werkend...

Hierboven dus.

En wat jullie zeggen, doorsparen en Richwood kopen, of iets anders, maar in ieder geval iets meer kwaliteit, das wel handig. Maar dan heeft hij nog niet dat versterkertje en hoes en alles erbij. Dat betekent voor hem dus een stuk meer doorsparen...

Calimethar
12 juni 2005, 13:43
Klopt. Ik moet ook nog een versterker hebben en dat gaat me nooit lukken, aangezien ik alles wat ik zie gelijk moet kopen (stom, ik weet het). Ik verdien al zo weinig en binnekort is het concert van Green Day waar ik heen ga, en de nieuwe Harry Potter komt uit :razz:

Wietse.com
12 juni 2005, 13:43
Klopt. Ik moet ook nog een versterker hebben en dat gaat me nooit lukken, aangezien ik alles wat ik zie gelijk moet kopen (stom, ik weet het). En ik verdien al zo weinig.Dan denk ik persoonlijk dat je niet echt een miskoop kan hebben aan die set...

Calimethar
12 juni 2005, 13:47
En hoe zit het met die Behringer die op feedback.nl staat? Is die al wat beter?

Fumi SG
12 juni 2005, 13:49
En hoe zit het met die Behringer die op feedback.nl staat? Is die al wat beter?

volgens mij heeft VooDoo van dit forum die set. Stuur hem even een PM :wink:

Wietse.com
12 juni 2005, 13:50
En hoe zit het met die Behringer die op feedback.nl staat? Is die al wat beter?Ik weet niet hoeveel die gitaar scheelt, maar de versterker is in ieder geval wel wat beter ja...

Calimethar
12 juni 2005, 13:56
Het scheelt 19 euri. Is het beter om deze te kopen?

bloodiron
12 juni 2005, 14:57
volgens mij wel

VooDoo
12 juni 2005, 16:54
He gozer
gaaf dat je wilt gaan starten met elec. gitaar
ja ik heb inderdaad de set van Behringer,
ik moet zeggen dat het niet crap is als dat je van alle kanten hoort.
de gitaar is redelijk goed, kijk als je het vergelijkt met een ibanez( die ik wil gaan halen:P) of een fender ofzo is het natuurlijk prut, maar slecht is tie niet.
het handige is dat je er ook een hoes(Zo dun als een a4tje) bij krijgt, zodat je em ook overal mee naartoe kunt nemen
de versterker is wel zwaar prut, de distortion en verschrikkelijk en clean is het niet? (LANG LEVE CUBE 30 :P)
die strap die erbij zit is ook niet slecht, maar scheurde bij mij door binnen 2 weken? kheb nu eentje van maar 2 euro uit london:P (neef was daar toevallig)

kortom je kunt de set wel kopen, maar ik raad je aan dan wel een nieuwe strap te kopen, ik zou je ook aanraden om een nieuwe versterker te kopen maar dat word denkik wat te duur.

ach ja er komt geluid uit ;)

Treeb
12 juni 2005, 17:04
http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=muziek&u=elektrgitaren&ID=47988
Misschien is dat wat voor je, vriend van me heeft ook zon talman, ik vind hem zeer fijn spelen, die versterker ken ik verder niet, maar volgensmij is 150 voor de gitaar alleen al een zeer scherpe prijs.

Hij is al weg! dat ging snel, vanmiddag zag ik hem voor het eerst, vanavond is de advertentie al weg

Diedo
12 juni 2005, 19:26
spaar alsjeblieft wat langer door en koop iets waarvan je niet binnen 2 maanden spijt krijgt...

ToTaL FaKe
12 juni 2005, 19:31
volgens die advertentie krijg je een Fender..

KOPEN :-D

Fumi SG
12 juni 2005, 19:33
volgens die advertentie krijg je een Fender..

KOPEN :-D

dat viel mij ook al op, oplichters!! :-? :roll:

Calimethar
12 juni 2005, 20:32
spaar alsjeblieft wat langer door en koop iets waarvan je niet binnen 2 maanden spijt krijgt...

Kunnen jullie me dan aub vertellen wat er zo slecht aan die behringher en die andere is en waarom ik er spijt van zou krijgen. Ik kan toch nog altijd een andere versterker kopen?

roeltheworld
12 juni 2005, 20:33
ik denk net als vele posters hierboven dat je het beste kunt doorsparen dan iets te kopen wat je na 2 maanden weer wilt vervangen.

de reden.. als je goedkopere gitaaren vergelijkt met wat duurdere modellen, merk je dat duurdere veel "vloeiender" of hoe je het ook noemt spelen...
(ik sta zelf ook op het punt om een gitaar te gaan kopen, had eerst 100 euro in mn hoofd, maar heb mn budget spontaan verhoogd naar 350 na het spelen van een aantal gitaren in prijsklasse 100 tot 400 euro)

Fumi SG
12 juni 2005, 20:38
spaar alsjeblieft wat langer door en koop iets waarvan je niet binnen 2 maanden spijt krijgt...

Kunnen jullie me dan aub vertellen wat er zo slecht aan die behringher en die andere is en waarom ik er spijt van zou krijgen. Ik kan toch nog altijd een andere versterker kopen?

Bij de gitaar: Denk aan slecht hout, slechte afwerking, slechte elektronica -> slechte elementen, slechte hardware -> stemmechanieken -> slecht brug/trem = vaak ontstemmen en ga zo nog maar even door....

Bij de amp: Denk aan blikkerig en digitaal geluid, denk aan weinig mogelijkheden en vul de rest zelf maar in....

Calimethar
12 juni 2005, 20:41
Maar ik heb dus totaal geen verstand van elektrische gitaren, aangezien ik alleen een akoesische gitaren heb. Klinkt die behringer dus gewoon helemaal niet mooi?

Fumi SG
12 juni 2005, 20:44
Die gitaar heb ik nog nooit gehoord, maar de amp klinkt idd 'niet zo mooi'! :wink:

roeltheworld
12 juni 2005, 20:46
behringer speakers... argh... blikkerig! maar het overstuurt daarentegen weer heerlijk... :D
dus.. je kunt t best kopen, maar geen speakers dus!!!

Diedo
12 juni 2005, 20:46
omdat je al akoestische gitaren hebt lijkt het me wel dat je er gewoon mee verder wilt gaan en dat je dus ook wel een beetje kieskeurig bent qua speelcomfort en kwaliteit. In dat geval kun je gewoon beter je budget 2x zo hoog maken en tweedehands gaan shoppen, omdat je het dat sowieso met weinig of geen verlies de deur uit kan doen als het onverhoopt toch niets is, en je hebt ook meteen een stuk meer kwalitiet voor een relatief lage prijs.

roeltheworld
12 juni 2005, 20:57
Calimethar schreef in zn eerste post van dit draadje dat ie nu een elektrische gitaar wilde. :)
als ik moest kiezen tussen die strat en die evo xm ... dan zou ik de evo kopen denk ik... heeft een wat meer degelijke uitstraling (voor mij dan)
maar toch.. bedenk eerst of een goedkope gitaar je voldoening biedt op een termijn > 2 maanden

Calimethar
12 juni 2005, 21:02
Ik heb nou op verschillende gitaren gespeeld, van Fenders tot goedkope dingen. Ik hoef niet perse een Fender of Ibanez van 300 á 400 euro, omdat dat nog zolang gaat duren. Ik neem in de tussentijd liever een goedkopere gitaar die het aardig doet en waar ik gewoon plezier mee kan hebben. Kijk, als er uit die Behringer (met normale versterker :P ) gewoon acceptabel klinkt, denk ik niet dat ik over 2 maanden spijt heb dat ik niet heb gewacht.

Als het niet zo is dat die Behringer een verschrikkelijk ding is, dat klinkt als mijn moeder die onder de douche zingt, koop ik hem denk ik.
Is een een Dean Evo XM + Marshall MS 2 Mini Amp trouwens wat?

Fumi SG
12 juni 2005, 21:18
Die Dean schijnt wel goed te zijn, nog nooit bespeeld. Maar eumh, is die Marshall niet een beetje ERG klein?? :P Veel mogelijkheden heb je er niet mee heh, onthoud dat wel!

Calimethar
12 juni 2005, 21:23
Ja volgens mij is ie ook erg klein, maar ik vroeg het me gewoon af, aangezien ik echt niet meer dan 130 euro uit te geven heb. Ik wil gewoon een beetje fatsoenlijk Nirvana kunnen spelen ( en dat gaat op een akoestische gitaar niet altijd even goed). Waarom zijn die goede gitaren zo duur? :cry:

roeltheworld
12 juni 2005, 21:27
Waarom zijn die goede gitaren zo duur? :cry:duur? wees maar blij dat je geen synth speelt! ;)

stukjes nirvana moet je best kunnen spelen op die evo. las laatst wel een goede review.. zal m eens opzoeken

--> http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Dean_Guitars/EVO_XM-01.html

Raytheman
12 juni 2005, 22:50
ik ken wel enkele jongens die uit zo'n goedkope gitaar toch wel heel erg goeie muziek krijgen en andersom ken ik ook wel enkele jongens die uit hele dure gitaren een pleuresherrie krijgen die niet om aan te horen is zo vals..
En daarbij; denk je dat Jimi Hendriks' eerste gitaar een Fender was?
Daarom..gewoon kopen dus en lekker gaan spelen :) 8-)

Calimethar
12 juni 2005, 23:06
Over Fender gesproken: Fender heeft een soortgelijk guitar pack als de Behringer V-Tone. Hij kost 169,- en er zit een versterker bij. Wat vinden jullie hiervan?

TMKXL
13 juni 2005, 15:25
Of doorsparen, of als je echt niet kan wachten de Dean Evo XM nemen. Heb ik goede dingen over gehoord, dus dat is denk ik je beste optie. Overigens schijnen Richwood goede bang for the buck gitaren te zijn dus die zou je ook kunnen overwegen.

bloodiron
14 juni 2005, 16:45
is die starterpack een echte fender starterpack of een squier by fender??

bram123
14 juni 2005, 17:04
ga je nou niet teveel blinstaren op doorsparen als dat betekend dat je gitaarspelen weer zoveel maanden moet uitstellen. koop iets waar je mee uit de voeten kan (ook na twee weken) en heb gewoon lol met dat ding.

FruscianteFan
14 juni 2005, 17:58
is die starterpack een echte fender starterpack of een squier by fender??169 euro :roll:

dat starterspakketje van Squier dus is wel ok voor een beginner. Ik begon me wel al snel te ergeren aan het verschil in volume tussen clean en distortion. Tegenwoordig heb ik er wat effecten tussen zitten en ver het algemeen klinkt het wel ok. Maar ik verlang naar het moment dat ik een nieuwe gitaar kan kopen, hopelijk snel gevolgd door het moment dat ik een nieuwe versterker heb :razz: