PDA

View Full Version : Knoop doorgehakt....nieuwe gitaar.



Jax
12 juni 2005, 11:08
Net een gitaar opgehaald bij mij in de buurt. Hij stond nog niet zo lang op marktplaats, en ik heb dus de knoop doorgehakt. Het is een Ibanez RG, maar het blijft onduidelijk wat voor model het precies is. Hij had hem samen met een versterker moeten kopen, terwijl hij hem zelf niet wilde, daarom deed hij hem redelijk goedkoop in de verkoop. Het is dus een RG, ziet er nog goed uit, mooie binding, best wel dun halsje, mooie tigerstreep (zo noem je dat toch?), gouden hardware, en een goed geluid. Ik ben er erg tevreden mee, alleen zou ik erg graag willen weten wat het preciese model is. Volgens de verkoper kostte hij in '94 1200 gulden, maar of dit zo is weet ik niet. Maar voor 175 euro mag ik denk ik niet klagen.

Hier zijn nog wat foto's, mocht je weten welk model het is, dan hoor ik het graag!

www.xs4all.nl/~epedel/RG1.JPG
www.xs4all.nl/~epedel/RG2.JPG
www.xs4all.nl/~epedel/RG3.JPG
www.xs4all.nl/~epedel/RG4.JPG
www.xs4all.nl/~epedel/RG5.JPG

JesseBeau
12 juni 2005, 11:20
Ziet er goed uit man! Check anders hier even: http://www.ibanez.ru/info/index.php?catalog.

misschien staat hij er ergens tussen...

Anders Destium
12 juni 2005, 11:43
Gefeliciteerd :)

Ik heb 2 vragen: Wat is het eerste cijfer van het serienummer, en is hij made in Korea of made in Japan?

Ik denk dat het een kruising is tussen de gitaren die hier staan (uit 1995):
http://www.ibanezrules.com/catalogs/us/1995/95015.jpg

http://www.ibanezrules.com/catalogs/us/1995/95016.jpg

Als je het precies wilt weten kun je het beste op www.jemsite.com registereren en met je foto's vragen hoe en wat!

Jax
12 juni 2005, 11:46
Hee bedankt voor de reacties. Het serienummer is S94032973. Verder weet ik niet of die in Japan of Korea gemaakt is. Wel weet ik dat er een LO-TRS trem op zit en INFS1 en INFS2 pickups in zitten.

Jax
12 juni 2005, 11:49
Waarschijnlijk is het dus die RG-470. Die heeft de binding, dezelfde pick-ups en trem. Het enige gekke is dat die van mij een bijzonder mooie finish heeft... :???:

Maiden Michiel
12 juni 2005, 12:04
Jammer van die LOTRS, voor de rest een prachtige bak, die binding is super, jammer dat die niet doorgaat op de hals & headstock...

Jax
12 juni 2005, 12:09
Idd jammer. Wat wel mooi is, is dat ik nu wat geld over heb, aangezien die gitaar maar 175 kostte. Waarschijnlijk ga ik na een tijdje de trem wel vervangen. Ik moet ook maar even zien of de elementen goed bevallen of niet.

Bedankt voor je reactie.

Maiden Michiel
12 juni 2005, 12:10
175... Dat lijkt mij een prima prijs.
Wellicht dat je er nog een keer een Gotoh op kan zetten.

AART
12 juni 2005, 13:13
175, prima prijs, ik ga vanvond het broertje ervan ophalen, de rg 420, zelfde gitaar maar dan zonder midden sc.

Hele goede gitaren, alleen de lo-trs is kut, maar die ga ik vastzetten.

en de lak van deze dingen is trouwens onverwoestbaar, mijn moeder dacht van al mijn ibanezzen dat ze namelijk van plastic waren tot ik mijn huidige naturel rg 750 had. :D

gefeli, 175 is heeeeeel nette prijs, mijn (hopelijk) toekomstige rg 420 moet 200 opbrengen.

Jax
12 juni 2005, 13:24
Alvast gefeliciteerd dan AART!

Anders Destium
12 juni 2005, 13:42
175, prima prijs, ik ga vanvond het broertje ervan ophalen, de rg 420, zelfde gitaar maar dan zonder midden sc.

Hele goede gitaren, alleen de lo-trs is kut, maar die ga ik vastzetten.

en de lak van deze dingen is trouwens onverwoestbaar, mijn moeder dacht van al mijn ibanezzen dat ze namelijk van plastic waren tot ik mijn huidige naturel rg 750 had. :D

gefeli, 175 is heeeeeel nette prijs, mijn (hopelijk) toekomstige rg 420 moet 200 opbrengen.

Ga je een RG750 wegdoen om een RG420 in huis te halen :o :nervous: :stop:

Jax
12 juni 2005, 15:52
Het is idd een RG470FM, waarschijnlijk uit '94. Ik heb een site gevonden met een plaatje van een gitaar, identiek aan de mijne. Anders en anderen, bedankt voor de hulp!

VooDoo
12 juni 2005, 16:00
Whoe 175 voor die ibanez
Prachtig ding, niets te klagen toch:P?
wat maakt et uit welke het is, RG:D

AAAAARTTTT

Stoer man
je weet wat je met de RG750 kan he:P? ... (A)

AART
12 juni 2005, 22:09
175, prima prijs, ik ga vanvond het broertje ervan ophalen, de rg 420, zelfde gitaar maar dan zonder midden sc.

Hele goede gitaren, alleen de lo-trs is kut, maar die ga ik vastzetten.

en de lak van deze dingen is trouwens onverwoestbaar, mijn moeder dacht van al mijn ibanezzen dat ze namelijk van plastic waren tot ik mijn huidige naturel rg 750 had. :D

gefeli, 175 is heeeeeel nette prijs, mijn (hopelijk) toekomstige rg 420 moet 200 opbrengen.

Ga je een RG750 wegdoen om een RG420 in huis te halen :o :nervous: :stop:

Nee man, dat doe ik niet.
Ik vind de rg 750 alleen en beetje teveel fratsen hebben, de rg 420 is gewoon alles wat ik nodig heb, niets meer, niets minder.

die rg 750 blijft voor het lichtere rock werk.

maar de rg 750 die ik heb is behoorlijk toegetakeld.
Niet meer helemaal in topstaat om het zo te zeggen.

Anders Destium
13 juni 2005, 00:37
Ik zeg maar 1 ding: hier ga je spijt van krijgen :-?

Jax
13 juni 2005, 08:19
Nou ik heb de gitaar nu 1 dag binnen, en ik heb nu al besloten de trem zo snel mogelijk te gaan vervangen! Hij blijft gewoon niet goed op stemming, zeker niet als ik aan het ding ga jengelen. Verder zijn de pick-ups wel ok, niet fantastisch, maar daar zal ik maar een tijdje mee moeten leven. De hele feel van de gitaar bevalt me wel heel goed.

Bluesbreaker
13 juni 2005, 08:48
Ik zeg maar 1 ding: hier ga je spijt van krijgen :-?

Waarom zou hij spijt krijgen als hij er een gitaar bij koopt?

Anders Destium
13 juni 2005, 09:10
Als je naar zijn sig kijkt zie je dat hij de RG750 kwijt wil, als je een gitaar wegdoet en er komt een duidelijk slechtere voor terug dan ga ik er van uit dat zo'n besluit je nog weleens komt achtervolgen :wink:

Orpheo
13 juni 2005, 09:24
Even oefenen op proefwerk nederlands tekstverklaren:


Nee man, dat doe ik niet.
Ik vind de rg 750 alleen en beetje teveel fratsen hebben, de rg 420 is gewoon alles wat ik nodig heb, niets meer, niets minder.

die rg 750 blijft voor het lichtere rock werk.

maar de rg 750 die ik heb is behoorlijk toegetakeld.
Niet meer helemaal in topstaat om het zo te zeggen.

volgens mij wil hij hier mee zeggen, (aart dus) dat hij die 750 NIET wegdoet.....dan is het toch niet zonde, of whatever?

of is mijn tekstverklarend niveau zo laag dat ik zelfs dit verkeerd interpreteer?:D:D

Anders Destium
13 juni 2005, 09:25
Nou ik heb de gitaar nu 1 dag binnen, en ik heb nu al besloten de trem zo snel mogelijk te gaan vervangen! Hij blijft gewoon niet goed op stemming, zeker niet als ik aan het ding ga jengelen. Verder zijn de pick-ups wel ok, niet fantastisch, maar daar zal ik maar een tijdje mee moeten leven. De hele feel van de gitaar bevalt me wel heel goed.

Je kunt ipv de trem te vervangen hem ook blokkeren met bijv een stuk hout. Ik heb een gewone RG470 gehad, na verloop van tijd was de tremoloarm inderdaad niet meer te gebruiken. De tremoloarm eruit hielp al een stuk!

Wormaap
13 juni 2005, 11:57
Even oefenen op proefwerk nederlands tekstverklaren:


Nee man, dat doe ik niet.
Ik vind de rg 750 alleen en beetje teveel fratsen hebben, de rg 420 is gewoon alles wat ik nodig heb, niets meer, niets minder.

die rg 750 blijft voor het lichtere rock werk.

maar de rg 750 die ik heb is behoorlijk toegetakeld.
Niet meer helemaal in topstaat om het zo te zeggen.

volgens mij wil hij hier mee zeggen, (aart dus) dat hij die 750 NIET wegdoet.....dan is het toch niet zonde, of whatever?

of is mijn tekstverklarend niveau zo laag dat ik zelfs dit verkeerd interpreteer?:D:D
Er stond tot gisteravond 'RG750 TE KOOP' in z'n sig :P

Orpheo
13 juni 2005, 12:24
Even oefenen op proefwerk nederlands tekstverklaren:


Nee man, dat doe ik niet.
Ik vind de rg 750 alleen en beetje teveel fratsen hebben, de rg 420 is gewoon alles wat ik nodig heb, niets meer, niets minder.

die rg 750 blijft voor het lichtere rock werk.

maar de rg 750 die ik heb is behoorlijk toegetakeld.
Niet meer helemaal in topstaat om het zo te zeggen.

volgens mij wil hij hier mee zeggen, (aart dus) dat hij die 750 NIET wegdoet.....dan is het toch niet zonde, of whatever?

of is mijn tekstverklarend niveau zo laag dat ik zelfs dit verkeerd interpreteer?:D:D
Er stond tot gisteravond 'RG750 TE KOOP' in z'n sig :P

ok:D dan heb ik niets gezegd, ghehe.

had ik nl nie gezien.

Anders Destium
13 juni 2005, 17:39
Er ontbrak dus wat relevante info, dat zal je op een proefwerk als het goed is niet gebeuren :wink:

AART
13 juni 2005, 20:44
Ik wilde hem eerder weg doen voor een airbrushed rg met dimarzio's hoor, maar die is voor mijn neus weggekaapt. :( :wink:

niet voor de rg 420, maar ik moet zeggen dat die rg 420 wel de pan uit heerst, meer bass, lekker rond hoog, niet zo schel als mijn rg 750. De 420 weegt ook meer. De 750 is gewoon niet echt mijn gitaar, voelt wel lekker aan maar niet aggressief genoeg.

Anders Destium
13 juni 2005, 20:47
Hardware swap en je bent geregeld :wink:

AART
13 juni 2005, 20:53
Hardware swap en je bent geregeld :wink:

nee, niet echt, dat heb ik echt wel overwogen hoor, maar hij had het van zichzelf niet en dan kan je er wel iets aan doen maar je red het niet.

In de 420 gaan een tremsetter, emg 85 en een afstelbeurt en nieuwe snaren en dan word het mijn main axe.

Ik moest eerst wel ff aan de hals wennen, die is behoorlijk dik(wizzard 2). maar de afwerking is perfect.

De rg 750 is nu gewoon back up/ rock 'n rollstoelgitaar.

Anders Destium
13 juni 2005, 21:00
Ik bedoelde andersom :)

Ik bedoelde meer de hardware van de 750 in de 420, ik heb aan de lijve ondervonden dat de hardware van de 5-series en hoger min of meer bomvast zijn maar dat het daaronder behelpen is!

AART
13 juni 2005, 21:41
Ik bedoelde andersom :)

Ik bedoelde meer de hardware van de 750 in de 420, ik heb aan de lijve ondervonden dat de hardware van de 5-series en hoger min of meer bomvast zijn maar dat het daaronder behelpen is!

dat klopt wel, maar ik vind de paf-pro's uit de 750 niet echt de max, ik wil uiteindelijk toch een emg 85, dus dan maar direct.


En zolang zo'n lo trs vaststaat is ie prima, los is een ander verhaal :D

Orpheo
13 juni 2005, 22:22
Er ontbrak dus wat relevante info, dat zal je op een proefwerk als het goed is niet gebeuren :wink:

nee, idd.

van de week ff dat proefwerk tussendoor weer gemaakt voor nederlands (moest m ff tussendoor inhalen omdat ik op t PWmoment een gig had).

twas echt schandelijk makkelijk. cijfer: 10 (tekst en opgaven uit eindexamen 2004 1e tijdsvak:D)